käykö japanin kone heittämällä euroopan supraan?

Aloittaja keje, 27 lokakuu, 2007, 00:58:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

keje

alakerrastani meni laakerit ja kone vie öljyä 6litraa vaihtovälillä.öljy ei valu maahan eikä tule sinisenä putkesta niin mihin ihmeeseen se voi hävitä? joten varmaan tulee halvemmaksi vaihtaa koko kone. mutta käykö japanin kone suoraan heittämällä euroopan versioon esim: vaihde laatikko ja moottorin kiinnikkeet.

Natikka

Lainaus käyttäjältä: keje - 27 lokakuu, 2007, 00:58:20
alakerrastani meni laakerit ja kone vie öljyä 6litraa vaihtovälillä.öljy ei valu maahan eikä tule sinisenä putkesta niin mihin ihmeeseen se voi hävitä? joten varmaan tulee halvemmaksi vaihtaa koko kone. mutta käykö japanin kone suoraan heittämällä euroopan versioon esim: vaihde laatikko ja moottorin kiinnikkeet.

Vaihdelaatikko ja koneen kiinnikkeet ovat täysin samoja kuin euroopassakin. Erilaisia osia ovat mm.

-Johtosarja(lyhyempi japanin mallissa)
-Koneen vieressä kulkeva vesiputki(Vesilähdöt eri järjestyksessä)

Kannattaa olla tarkka kun ostat purkukonetta, sillä kuulopuheiden mukaan erittäin moni näistäkin(japanin) koneista saattaa olla jo valmiiksi kansivikaisia. Jos hyvän koneen haluat, niin se kannattaa ehdottomasti rakennuttaa asiansa osaavassa paikassa...Tulee hieman kalliimmaksi, mutta tiedät ainakin että koneen sisuskalut ovat sen jälkeen kunnossa.
PS raotahan ahtoputkistoa, mikäli autosi on ahdettu...saattaa löytyä öljyä aikatavalla imupuolelta ;)

keje

kiitos tiedoista. joo ahtoputki märkänä öljystä eli uusi turbo. osaako kukaan veikata hintaa alakerran remontille jos ottais ite koneen pois. epäilen kiertokangen laakereita. onko kellään oma kohtaista kokemusta?

keje

korjaan epäilen kampiakselin enkä kiertokangen laakereita

Krister

#4
Lainaus käyttäjältä: keje - 31 lokakuu, 2007, 12:48:57
kiitos tiedoista. joo ahtoputki märkänä öljystä eli uusi turbo.

Turha heti turboa vaihdella, saattaa olla myös koneen huohotuksesta johtuvaa, nehän johdetaan siihen turbon imuputkeen. CT26:ssa on vakionakin kohtuu iso klappi sivuttain, ei kannata sitä pelästyä, tasoittuu kun öljynpaineet nousee koneen käydessä.

Supr4ever

Lainaus käyttäjältä: keje - 27 lokakuu, 2007, 00:58:20
alakerrastani meni laakerit ja kone vie öljyä 6litraa vaihtovälillä.

eihän tuo paha ole.. mulla vei eka kone litran / 100km...  meni turbosta suoraan pakopuolelle.. eikä sekään pahasti edes pöllyttänyt..
oikotietä tuossa japaninkoneessa nyt ei onneen ole.. niinkun natikka sanoi, sieltä saa ihan samanlaisia syöpyneitä tai kuluneilla laakereilla olevia koneita, varsinkin kun siellä ajetaan paljon huonommilla öljyillä, pitkillä vaihtoväleillä ja pelkkää kaupunkiajoa.. pahimmat näkemäni koneet ovat täynnä silikonimaista öljymössöä.
jos et ole pitkään kolisevalla koneella ajellut, ni remontti voi olla hyvinkin edullinen verrattuna tuontikoneeseen. mutta konetta avatessa voi sitten tulla syöpymät ja muut esille. mut kyllä se kannattaa ensin avata ja sitten tehdä vasta päätöksiä. perus laakerointi nyt ei paljoa maksa, työn osuus on toki mittava. ja kun koneen auki leväyttää kannattaa toki panostaa kaikkeen muuhunkin kuluvaan osaan jos aikoo autoa itsellä kauemmin pitää..

2000e saa entiseen koneeseen jo ihmeitä aikaan, JOS mitään suurempaa vahinkoa ei ole päässyt tapahtumaan!
ja takuuttomia japaninkoneita en itse menisi ostamaan, se voi pahimmillaan olla muutaman viikon ilo..
Tekijät tekee, huutelijat huutelee..

jos YV laatikko on täysi, laita sähköpostia tai soita.
040-7410292