Mistä maasta ?

Aloittaja McRaivo, 24 tammikuu, 2004, 08:56:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

McRaivo

Jovain, elikkä olisi supra tarkoitus hankkia, MKIII olen miettinyt mutta MKIV ei ole pois suljettu, sillä allekirjoittanut on muuttamassa Ruotsin puolelle Suomen autoverokäytäntöä karkuun. Elikkä pääkysymys olisi että onko nyt Saksa se autojen luvattu maa vai voisiko hyvän pirssin löytää myös muusta Euroopan maasta ilman että Hans viilaa linssiin. Ja toinen kysymys olisi semmoinen, että löytääkö MKIV vapareita mistään ? Yksi on vain tähän mennessä tullut vastaan, ei välttämättä ole paras täällä pohjoisessa ajaa talvella semmoisella twinturbolla ja jos hintakin olisi vaikka alempi.

JP

Eiköhän se ole sama mistä maasta supran ostat jos vain hinta natsaa.kaikkialla osataan viilata mittareita ym sellaista.mutta olipa supra III tai IV koppainen niin turbolla tietysti! että ei jälkeenpäin kaduta. ;)

TurboTarga/Mika

Supra 3.0i 24v Turbo Targa -92
Vanhaksi tuleminen on väistämätöntä, aikuiseksi kasvaminen vaihtoehtoista. 90% rahoistani käytän autoon, viinaan ja naisiin, loput tuhlaan...
Tupla turbolla kesät, näin talvella 4.4 Bemun V8:lla...

Olli

Ei ole tainnut MkIV N/A kuulua euroopan tuontiohjelmistoon ollenkaan, selittää sen miksi harvoin myynnissä.

Olavi

#4
Ei ole ei...

RK

Itselläni ei ole toistaiseksi tietoa, että miten Englannissa katsastetut menevät Suomessa läpi, mutta jos ei oikealla oleva ratti häiritse, niin ihan kohtuullisen oloinen MKIV Supria ja muita sportteja myyvä liike löytyy osoitteesta:

http://www.vine-place.co.uk/

Olisiko jollakin ensikäden tietoutta Ison Britannian alueelta tuotujen autojen päästöistä ym., eli menevätkö sieltä tuodut Suomen normeista läpi?

MT

Suprien, tai yleensäkkin erikoisautojen kohdalla Iso-Britanniassa on usein käännytty "harmaatuontivehkeisiin", eli grey import:iin, joka tarkoittaa sitä, että nämä ovat usein Aasiasta tuotuja ( Japani, Kiina yms. ). Näissä tapauksissa ainakin esim. valot pitää vaihtaa E-hyväksyttyihin, ja saada auto vastaamaan Euroopan markkinoilla olevaa yksilöä muiltakin osiltaan ( siis autokohtaisesti ). Ainakin hinta niissä on houkutteleva.  ;)

Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

RK

LainaaSuprien, tai yleensäkkin erikoisautojen kohdalla Iso-Britanniassa on usein käännytty "harmaatuontivehkeisiin", eli grey import:iin, joka tarkoittaa sitä, että nämä ovat usein Aasiasta tuotuja ( Japani, Kiina yms. ). Näissä tapauksissa ainakin esim. valot pitää vaihtaa E-hyväksyttyihin, ja saada auto vastaamaan Euroopan markkinoilla olevaa yksilöä muiltakin osiltaan ( siis autokohtaisesti ). Ainakin hinta niissä on houkutteleva.  

Ainakin tuolla edellisessä viestissä mainitsemani Vine Place hoitaa Japsi tuontinsa siten, että autot on modattu valmiiksi brittiliikenteeseen, eli niihin on tehty joitain muutoksia. Silti askarruttaa, että mitenköhän noihin Japsi-Britti-Supriin saisi täällä pohjolassa varaosia (ilman että jo valmiiksi korkea hinta edelleen kasvaisi), ja miten on tuollaisen katsastuksesta läpäisyn kanssa?

Kun en kovasti tekniikasta tiedä, niin onkohan noiden päästöarvojen suhteen ongelmia, ja jos on niin mitenköhän niihin voisi vaikuttaa jotta ne saisi läpi Suomessa?

Olli

Lainaus käyttäjältä: RK - 27 huhtikuu, 2004, 13:30:21
Silti askarruttaa, että mitenköhän noihin Japsi-Britti-Supriin saisi täällä pohjolassa varaosia (ilman että jo valmiiksi korkea hinta edelleen kasvaisi)

Toyotalta saa varaosia oli auto missäpäin maailmaa tahansa ollut aiemmin.

MT

#9
Lainaus käyttäjältä: Olli - 27 huhtikuu, 2004, 13:53:04
Lainaus käyttäjältä: RK - 27 huhtikuu, 2004, 13:30:21
Silti askarruttaa, että mitenköhän noihin Japsi-Britti-Supriin saisi täällä pohjolassa varaosia (ilman että jo valmiiksi korkea hinta edelleen kasvaisi)

Toyotalta saa varaosia oli auto missäpäin maailmaa tahansa ollut aiemmin.

Jep, Olli puhuu pelkkää faktaa.

En muista nyt tarkkaan, mutta ainakin japanin mallit poikkeavat meidän (lue euroopan malleista) Ahtimiensa puolesta (keraamiset turbiini pyörät), jotka eivät kestä vakio kuosissaan (ainakaan paljoa) yli 300bhp:n tehoa, Japanin mallissahan on 280hp, poiketen euroopan mallien 330hp:stä, Japanin mallista uupuu (kuten myös amerikan mallista) turbojen jäähdytys ilma- aukko konepellistä (euro- spec.), vaikka muistaakseni konehuoneesta löytyy oikean puolen venttiilikopan vierestä tuo "skuuppi" noille turbojen jäähdytykselle (ainakin amerikan mallissa on tuo "skuuppi", mutta ei tuota ilmanotto-aukkoa konepellissä). Japanin mallissa on pienemmät jarrut ja poikkeaa tuumalla vakiorengastuksella pienempään suuntaan Eurosta (japanin mallissa siis rengastus vakiona 16"poiketen Euron 17":sesta). En muista tähän hätään muuta, enkä ole tietoinen, että mitä olisi tarvetta muuttaa saadakseen tänne kilpiin, vai tarviiko muuttaa mitään, MUTTA voin ainakin näin äkkiseltään luvata, että saat Euro- spec.:n huomattavasti helpommin tänne suomeen kilpiin. Ompahan Euro kuitenkin vasemman puoleisella ohjauksella, eikä siihen tarvitse alkaa muuttamaan edes osaa (jos nekään pakollisia  ???) yllä mainitsemistani asioista + siihen pitää ainakin valot vaihtaa E - hyväksyttyihin.. Mene ja tiedä, mutta en usko kenenkään tuota kokeilleen suomessa, koska näitä Supria ei täällä nyt niin hirveän montaa ole. Uskoisin, että olisit ensimmäinen, mutta kyllä minua ainakin keljuttaisi, jos ostaisin tuollaisen Japanin mallin, ja se jäisikin pelkäksi rata- autoksi, tai mahdollisesti tulisi huomattavasti kalliimmaksi muuttaa Suomen tieliikenne lain mukaiseksi, kuin alkuperäinen Euro.  :-\

T: Mika
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

Olavi

Niin ei taida japani-mallissa olla paljoa hyviä puolia verrattuna euro ja jenkki malliin (Ainut mieleen tuleva hyvä puoli egr:än puute).

Mahtaisiko tuo kimmon toisaalla ilmoittava gtr-imports muokata supran vine placen tyyliin tänne sopivaksi. Sivuillaan kertoivat tekevänsä myös ohjauksen siirtoja puolelta toiselle, mutta se tuskin on kovin kannattavaa supran kohdalla toisin kuin skylinen.

Ja JOS lähtee tuolle tielle niin kannattaa varmaankin välttää vvt-i malleja ('99) etenkin jos aikoo tosissaan virittää, sillä paljon on ollut puhetta etteivät kestä niin hyvin ja näihin ei taida olla vieläkään olla olemassa kireämpiä nokkia.

MT

Lainaus käyttäjältä: Olavi - 28 huhtikuu, 2004, 21:54:49
Niin ei taida japani-mallissa olla paljoa hyviä puolia verrattuna euro ja jenkki malliin (Ainut mieleen tuleva hyvä puoli egr:än puute).

Mahtaisiko tuo kimmon toisaalla ilmoittava gtr-imports muokata supran vine placen tyyliin tänne sopivaksi. Sivuillaan kertoivat tekevänsä myös ohjauksen siirtoja puolelta toiselle, mutta se tuskin on kovin kannattavaa supran kohdalla toisin kuin skylinen.

Ja JOS lähtee tuolle tielle niin kannattaa varmaankin välttää vvt-i malleja ('99) etenkin jos aikoo tosissaan virittää, sillä paljon on ollut puhetta etteivät kestä niin hyvin ja näihin ei taida olla vieläkään olla olemassa kireämpiä nokkia.

En tiedä, mutta olisihan se hienoa, että joku laittaisi tänne tuon Vine Placen tapaisia puljuja pystyyn ja vielä saada ne kannattamaan, koska täällä pelataan vielä "kohtuu" isolla rahalla " noiden vempeleiden kanssa (kiitos suomen autoverotuksen!  :'( ). Tuosta ohjauksen vaihtamisesta en osaa sanoa muuta kuin että luulisin, että se on halvempaa toteuttaa esim. kolaroidusta vasemmanpuolen ohjauksella olevasta autosta purkuosia käyttämällä. Jotkin tahot sanovat näiden vvt-i- mallien olevan ongelmallisia muutenkin "virittää", jos käytetään alkuperäistä moottorin ohjausyksikköä ym. (mene ja tiedä sitten?!?)

T: Mika
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

Olavi

#12
Niin ja onhan suomen markkinat pienet pelkästään erikoisautoja tuovalle firmalle, joten saa nähdä miten tuonkin paikan käy.


Tuleekohan supran ohjauksen vaihtaminen puolelta toiselle edes kannattavaksi kun ottaa huomioon osien ja työn hinnan(tai kauan siihen menee jos itse tekee) verrattuna siihen, että ostaisi suoraan euro-mallin jossa on myös jo paremmat turbot ???

Juipe

Oma supra tuotu sveitsistä, on vissin autokulttuuri vähän toista mitä saksassa. Ei ole autobahneja. Lisäksi joka autosta löytyy "päästökirja" mihin kirjataan joka vuosi päästöt, kilometrit ja leima alle. Ja vaikka sveitsissä talvi onkin, ainakin tuo oma lintta on säästynyt ruosteelta ihmeen hyvin. Liekö sitten ollut vain kesäautona.

Ihme homma on kylläkin, että auton aikaisempia omistajia ei saa mitenkään selville, ainoastaan viimeisimmän omistajan tiedot näkee rekisteriotteesta.
Juha M

perkelerttu

Lainaus käyttäjältä: Juipe - 18 marraskuu, 2005, 12:15:32
Oma supra tuotu sveitsistä, on vissin autokulttuuri vähän toista mitä saksassa. Ei ole autobahneja. Lisäksi joka autosta löytyy "päästökirja" mihin kirjataan joka vuosi päästöt, kilometrit ja leima alle. Ja vaikka sveitsissä talvi onkin, ainakin tuo oma lintta on säästynyt ruosteelta ihmeen hyvin. Liekö sitten ollut vain kesäautona.

Ihme homma on kylläkin, että auton aikaisempia omistajia ei saa mitenkään selville, ainoastaan viimeisimmän omistajan tiedot näkee rekisteriotteesta.
Vilaseppas takalokasuojat sisäpuolelta voit yllättyä.. ainaki ite yllätyin :'( ...siellä vain tuntuis olevan aika heikko paikka nois kolmoskoppasis....reijät molemmin puolin täysin samoilla kohdilla iskaritolppien molemmin puolin...ja mulla ku toi saksan tuonti vessa...
vaikka ikäähän näillä jo rupee oleen et ei seny oo mitenkää epänormaalia jos rostetta sieltä täältä löytyy :-\

Juipe

Lainaus käyttäjältä: perkelerttu - 18 marraskuu, 2005, 13:37:52
Vilaseppas takalokasuojat sisäpuolelta voit yllättyä.. ainaki ite yllätyin :'( ...siellä vain tuntuis olevan aika heikko paikka nois kolmoskoppasis....reijät molemmin puolin täysin samoilla kohdilla iskaritolppien molemmin puolin...ja mulla ku toi saksan tuonti vessa...
vaikka ikäähän näillä jo rupee oleen et ei seny oo mitenkää epänormaalia jos rostetta sieltä täältä löytyy :-\

Perkelertulle pisteet! Siellähän sitä oli, nimittäin ruostetta. Apparin puolella 2 reikää iskarin oikealla puolella (auton keulan puolella) ja kuskin puolella aavistuksen isompi reikärykelmä iskarin oikealla puolella (perän puolella). Saa nähdä mitä paljastuu kun otetaan massa pois  :-X

Mutta tiesihän tuohon varautua, ei nää uusia ole. Korjataan ja silleen  ;)
Juha M

perkelerttu

Jeah...pienet paikat ja sähköliimaa perään ;D

eXtreme

sveitsistä pitäis saada suht edullisesti mikä parasta ei ole nopeutta rajoitettu :)
*******   www.powerdose.fi   *******
*******   www.x-treme.fi       *******

Juipe

Lainaus käyttäjältä: ptrt - 19 marraskuu, 2005, 01:45:03
sveitsistä pitäis saada suht edullisesti mikä parasta ei ole nopeutta rajoitettu :)

Miinus vaan että näissä vanhoissa on katti ja egr, ja tehot 190hv. Liekö sitten perää että ecu:n ohjelmakin olis vähän erilainen.
Juha M

Ferda

Lainaus käyttäjältä: Miguel - 27 huhtikuu, 2004, 14:02:59
Lainaus käyttäjältä: Olli - 27 huhtikuu, 2004, 13:53:04
Lainaus käyttäjältä: RK - 27 huhtikuu, 2004, 13:30:21
Silti askarruttaa, että mitenköhän noihin Japsi-Britti-Supriin saisi täällä pohjolassa varaosia (ilman että jo valmiiksi korkea hinta edelleen kasvaisi)

Toyotalta saa varaosia oli auto missäpäin maailmaa tahansa ollut aiemmin.

Jep, Olli puhuu pelkkää faktaa.

En muista nyt tarkkaan, mutta ainakin japanin mallit poikkeavat meidän (lue euroopan malleista) Ahtimiensa puolesta (keraamiset turbiini pyörät), jotka eivät kestä vakio kuosissaan (ainakaan paljoa) yli 300bhp:n tehoa, Japanin mallissahan on 280hp, poiketen euroopan mallien 330hp:stä, Japanin mallista uupuu (kuten myös amerikan mallista) turbojen jäähdytys ilma- aukko konepellistä (euro- spec.), vaikka muistaakseni konehuoneesta löytyy oikean puolen venttiilikopan vierestä tuo "skuuppi" noille turbojen jäähdytykselle (ainakin amerikan mallissa on tuo "skuuppi", mutta ei tuota ilmanotto-aukkoa konepellissä). Japanin mallissa on pienemmät jarrut ja poikkeaa tuumalla vakiorengastuksella pienempään suuntaan Eurosta (japanin mallissa siis rengastus vakiona 16"poiketen Euron 17":sesta). En muista tähän hätään muuta, enkä ole tietoinen, että mitä olisi tarvetta muuttaa saadakseen tänne kilpiin, vai tarviiko muuttaa mitään, MUTTA voin ainakin näin äkkiseltään luvata, että saat Euro- spec.:n huomattavasti helpommin tänne suomeen kilpiin. Ompahan Euro kuitenkin vasemman puoleisella ohjauksella, eikä siihen tarvitse alkaa muuttamaan edes osaa (jos nekään pakollisia  ???) yllä mainitsemistani asioista + siihen pitää ainakin valot vaihtaa E - hyväksyttyihin.. Mene ja tiedä, mutta en usko kenenkään tuota kokeilleen suomessa, koska näitä Supria ei täällä nyt niin hirveän montaa ole. Uskoisin, että olisit ensimmäinen, mutta kyllä minua ainakin keljuttaisi, jos ostaisin tuollaisen Japanin mallin, ja se jäisikin pelkäksi rata- autoksi, tai mahdollisesti tulisi huomattavasti kalliimmaksi muuttaa Suomen tieliikenne lain mukaiseksi, kuin alkuperäinen Euro.  :-\

T: Mika


Tuohon voisin korjata sen verran että JMD Supraan tuli jarrujen päivitys RZ-S mallin mukana eli löytyy ihan samat jarrut kun Euro-specissä. Ja tosiaan jos Ruotsiin on muuttamassa niin siellä on jo niin paljon valinnanvaraa että kyllähän sieltä ainakin se mkIV kannattaisi ostaa, siellä on sekä euro että JDM malleja, Twin-turboja ja NA-malleja, ja jos kerran Ruotsiin muuttaa niin se katsastus ei tul olemaan Suomessa mikään ongelma jos se tulee muuttoajoneuvona oli Supra mitä mallia tahansa.

MT

Lainaus käyttäjältä: Ferda - 21 marraskuu, 2005, 12:13:04
Lainaus käyttäjältä: Miguel - 27 huhtikuu, 2004, 14:02:59
Lainaus käyttäjältä: Olli - 27 huhtikuu, 2004, 13:53:04
Lainaus käyttäjältä: RK - 27 huhtikuu, 2004, 13:30:21
Silti askarruttaa, että mitenköhän noihin Japsi-Britti-Supriin saisi täällä pohjolassa varaosia (ilman että jo valmiiksi korkea hinta edelleen kasvaisi)

Toyotalta saa varaosia oli auto missäpäin maailmaa tahansa ollut aiemmin.

Jep, Olli puhuu pelkkää faktaa.

En muista nyt tarkkaan, mutta ainakin japanin mallit poikkeavat meidän (lue euroopan malleista) Ahtimiensa puolesta (keraamiset turbiini pyörät), jotka eivät kestä vakio kuosissaan (ainakaan paljoa) yli 300bhp:n tehoa, Japanin mallissahan on 280hp, poiketen euroopan mallien 330hp:stä, Japanin mallista uupuu (kuten myös amerikan mallista) turbojen jäähdytys ilma- aukko konepellistä (euro- spec.), vaikka muistaakseni konehuoneesta löytyy oikean puolen venttiilikopan vierestä tuo "skuuppi" noille turbojen jäähdytykselle (ainakin amerikan mallissa on tuo "skuuppi", mutta ei tuota ilmanotto-aukkoa konepellissä). Japanin mallissa on pienemmät jarrut ja poikkeaa tuumalla vakiorengastuksella pienempään suuntaan Eurosta (japanin mallissa siis rengastus vakiona 16"poiketen Euron 17":sesta). En muista tähän hätään muuta, enkä ole tietoinen, että mitä olisi tarvetta muuttaa saadakseen tänne kilpiin, vai tarviiko muuttaa mitään, MUTTA voin ainakin näin äkkiseltään luvata, että saat Euro- spec.:n huomattavasti helpommin tänne suomeen kilpiin. Ompahan Euro kuitenkin vasemman puoleisella ohjauksella, eikä siihen tarvitse alkaa muuttamaan edes osaa (jos nekään pakollisia  ???) yllä mainitsemistani asioista + siihen pitää ainakin valot vaihtaa E - hyväksyttyihin.. Mene ja tiedä, mutta en usko kenenkään tuota kokeilleen suomessa, koska näitä Supria ei täällä nyt niin hirveän montaa ole. Uskoisin, että olisit ensimmäinen, mutta kyllä minua ainakin keljuttaisi, jos ostaisin tuollaisen Japanin mallin, ja se jäisikin pelkäksi rata- autoksi, tai mahdollisesti tulisi huomattavasti kalliimmaksi muuttaa Suomen tieliikenne lain mukaiseksi, kuin alkuperäinen Euro.  :-\

T: Mika


Tuohon voisin korjata sen verran että JMD Supraan tuli jarrujen päivitys RZ-S mallin mukana eli löytyy ihan samat jarrut kun Euro-specissä. Ja tosiaan jos Ruotsiin on muuttamassa niin siellä on jo niin paljon valinnanvaraa että kyllähän sieltä ainakin se mkIV kannattaisi ostaa, siellä on sekä euro että JDM malleja, Twin-turboja ja NA-malleja, ja jos kerran Ruotsiin muuttaa niin se katsastus ei tul olemaan Suomessa mikään ongelma jos se tulee muuttoajoneuvona oli Supra mitä mallia tahansa.

Jees, niin onkii!!  :) Olin tietoinen, että uudemmissa RZ-S- mallissa ja sekä RZ- mallissa on nuo samat hidastimet, kuin mitä Euroissa (jostain kumman syystä ei vain ollu tullu mainittua tuota.). Samaa mieltä olen, että kyllä sieltä kannattaa tuota MKIV ehdottomasti! Ja tiedän senkin, että muuttoautona kun tuo, niin ei tarvi alkaa hikoilemaan noiden valojen ja muiden pikkukikkailujen kanssa.  :)
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

Ferda

Lainaus käyttäjältä: Miguel - 22 marraskuu, 2005, 19:19:54
Lainaus käyttäjältä: Ferda - 21 marraskuu, 2005, 12:13:04
Lainaus käyttäjältä: Miguel - 27 huhtikuu, 2004, 14:02:59
Lainaus käyttäjältä: Olli - 27 huhtikuu, 2004, 13:53:04
Lainaus käyttäjältä: RK - 27 huhtikuu, 2004, 13:30:21
Silti askarruttaa, että mitenköhän noihin Japsi-Britti-Supriin saisi täällä pohjolassa varaosia (ilman että jo valmiiksi korkea hinta edelleen kasvaisi)

Toyotalta saa varaosia oli auto missäpäin maailmaa tahansa ollut aiemmin.

Jep, Olli puhuu pelkkää faktaa.

En muista nyt tarkkaan, mutta ainakin japanin mallit poikkeavat meidän (lue euroopan malleista) Ahtimiensa puolesta (keraamiset turbiini pyörät), jotka eivät kestä vakio kuosissaan (ainakaan paljoa) yli 300bhp:n tehoa, Japanin mallissahan on 280hp, poiketen euroopan mallien 330hp:stä, Japanin mallista uupuu (kuten myös amerikan mallista) turbojen jäähdytys ilma- aukko konepellistä (euro- spec.), vaikka muistaakseni konehuoneesta löytyy oikean puolen venttiilikopan vierestä tuo "skuuppi" noille turbojen jäähdytykselle (ainakin amerikan mallissa on tuo "skuuppi", mutta ei tuota ilmanotto-aukkoa konepellissä). Japanin mallissa on pienemmät jarrut ja poikkeaa tuumalla vakiorengastuksella pienempään suuntaan Eurosta (japanin mallissa siis rengastus vakiona 16"poiketen Euron 17":sesta). En muista tähän hätään muuta, enkä ole tietoinen, että mitä olisi tarvetta muuttaa saadakseen tänne kilpiin, vai tarviiko muuttaa mitään, MUTTA voin ainakin näin äkkiseltään luvata, että saat Euro- spec.:n huomattavasti helpommin tänne suomeen kilpiin. Ompahan Euro kuitenkin vasemman puoleisella ohjauksella, eikä siihen tarvitse alkaa muuttamaan edes osaa (jos nekään pakollisia  ???) yllä mainitsemistani asioista + siihen pitää ainakin valot vaihtaa E - hyväksyttyihin.. Mene ja tiedä, mutta en usko kenenkään tuota kokeilleen suomessa, koska näitä Supria ei täällä nyt niin hirveän montaa ole. Uskoisin, että olisit ensimmäinen, mutta kyllä minua ainakin keljuttaisi, jos ostaisin tuollaisen Japanin mallin, ja se jäisikin pelkäksi rata- autoksi, tai mahdollisesti tulisi huomattavasti kalliimmaksi muuttaa Suomen tieliikenne lain mukaiseksi, kuin alkuperäinen Euro.  :-\

T: Mika


Tuohon voisin korjata sen verran että JMD Supraan tuli jarrujen päivitys RZ-S mallin mukana eli löytyy ihan samat jarrut kun Euro-specissä. Ja tosiaan jos Ruotsiin on muuttamassa niin siellä on jo niin paljon valinnanvaraa että kyllähän sieltä ainakin se mkIV kannattaisi ostaa, siellä on sekä euro että JDM malleja, Twin-turboja ja NA-malleja, ja jos kerran Ruotsiin muuttaa niin se katsastus ei tul olemaan Suomessa mikään ongelma jos se tulee muuttoajoneuvona oli Supra mitä mallia tahansa.

Jees, niin onkii!!  :) Olin tietoinen, että uudemmissa RZ-S- mallissa ja sekä RZ- mallissa on nuo samat hidastimet, kuin mitä Euroissa (jostain kumman syystä ei vain ollu tullu mainittua tuota.). Samaa mieltä olen, että kyllä sieltä kannattaa tuota MKIV ehdottomasti! Ja tiedän senkin, että muuttoautona kun tuo, niin ei tarvi alkaa hikoilemaan noiden valojen ja muiden pikkukikkailujen kanssa.  :)

Hehe, siis muuttoajoneuvolla just tulee noi valojen ja muiden pienten asioiden(sumuvalo)  kikkailu jos kyseessä on JDM  ;D

MT

Lainaus käyttäjältä: Ferda - 23 marraskuu, 2005, 22:38:49
Lainaus käyttäjältä: Miguel - 22 marraskuu, 2005, 19:19:54
Lainaus käyttäjältä: Ferda - 21 marraskuu, 2005, 12:13:04
Lainaus käyttäjältä: Miguel - 27 huhtikuu, 2004, 14:02:59
Lainaus käyttäjältä: Olli - 27 huhtikuu, 2004, 13:53:04
Lainaus käyttäjältä: RK - 27 huhtikuu, 2004, 13:30:21
Silti askarruttaa, että mitenköhän noihin Japsi-Britti-Supriin saisi täällä pohjolassa varaosia (ilman että jo valmiiksi korkea hinta edelleen kasvaisi)

Toyotalta saa varaosia oli auto missäpäin maailmaa tahansa ollut aiemmin.

Jep, Olli puhuu pelkkää faktaa.

En muista nyt tarkkaan, mutta ainakin japanin mallit poikkeavat meidän (lue euroopan malleista) Ahtimiensa puolesta (keraamiset turbiini pyörät), jotka eivät kestä vakio kuosissaan (ainakaan paljoa) yli 300bhp:n tehoa, Japanin mallissahan on 280hp, poiketen euroopan mallien 330hp:stä, Japanin mallista uupuu (kuten myös amerikan mallista) turbojen jäähdytys ilma- aukko konepellistä (euro- spec.), vaikka muistaakseni konehuoneesta löytyy oikean puolen venttiilikopan vierestä tuo "skuuppi" noille turbojen jäähdytykselle (ainakin amerikan mallissa on tuo "skuuppi", mutta ei tuota ilmanotto-aukkoa konepellissä). Japanin mallissa on pienemmät jarrut ja poikkeaa tuumalla vakiorengastuksella pienempään suuntaan Eurosta (japanin mallissa siis rengastus vakiona 16"poiketen Euron 17":sesta). En muista tähän hätään muuta, enkä ole tietoinen, että mitä olisi tarvetta muuttaa saadakseen tänne kilpiin, vai tarviiko muuttaa mitään, MUTTA voin ainakin näin äkkiseltään luvata, että saat Euro- spec.:n huomattavasti helpommin tänne suomeen kilpiin. Ompahan Euro kuitenkin vasemman puoleisella ohjauksella, eikä siihen tarvitse alkaa muuttamaan edes osaa (jos nekään pakollisia  ???) yllä mainitsemistani asioista + siihen pitää ainakin valot vaihtaa E - hyväksyttyihin.. Mene ja tiedä, mutta en usko kenenkään tuota kokeilleen suomessa, koska näitä Supria ei täällä nyt niin hirveän montaa ole. Uskoisin, että olisit ensimmäinen, mutta kyllä minua ainakin keljuttaisi, jos ostaisin tuollaisen Japanin mallin, ja se jäisikin pelkäksi rata- autoksi, tai mahdollisesti tulisi huomattavasti kalliimmaksi muuttaa Suomen tieliikenne lain mukaiseksi, kuin alkuperäinen Euro.  :-\

T: Mika


Tuohon voisin korjata sen verran että JMD Supraan tuli jarrujen päivitys RZ-S mallin mukana eli löytyy ihan samat jarrut kun Euro-specissä. Ja tosiaan jos Ruotsiin on muuttamassa niin siellä on jo niin paljon valinnanvaraa että kyllähän sieltä ainakin se mkIV kannattaisi ostaa, siellä on sekä euro että JDM malleja, Twin-turboja ja NA-malleja, ja jos kerran Ruotsiin muuttaa niin se katsastus ei tul olemaan Suomessa mikään ongelma jos se tulee muuttoajoneuvona oli Supra mitä mallia tahansa.

Jees, niin onkii!!  :) Olin tietoinen, että uudemmissa RZ-S- mallissa ja sekä RZ- mallissa on nuo samat hidastimet, kuin mitä Euroissa (jostain kumman syystä ei vain ollu tullu mainittua tuota.). Samaa mieltä olen, että kyllä sieltä kannattaa tuota MKIV ehdottomasti! Ja tiedän senkin, että muuttoautona kun tuo, niin ei tarvi alkaa hikoilemaan noiden valojen ja muiden pikkukikkailujen kanssa.  :)

Hehe, siis muuttoajoneuvolla just tulee noi valojen ja muiden pienten asioiden(sumuvalo)  kikkailu jos kyseessä on JDM  ;D

Pitääkö muuttoautosta muka vaihtaa valot E- hyväksyttyihin + asentaa ajovalojen korkeussäätö??!!??  ??? Ei mulla ainakaan muutama tuttu ole lisännyt muutto- autoihin muuta, kuin tuon "pakollisen" erillisen takasumuvalon tuonne takapuskurin alaosaan. (kyseessähän ei ole ollut MKIV, vaan Mitsubishi Eclipse GS-T `97 ja Pontiac Trans-Am LT1 `98)
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

Tem

Lainaus käyttäjältä: Miguel - 24 marraskuu, 2005, 15:48:20Pitääkö muuttoautosta muka vaihtaa valot E- hyväksyttyihin + asentaa ajovalojen korkeussäätö??!!??  ??? Ei mulla ainakaan muutama tuttu ole lisännyt muutto- autoihin muuta, kuin tuon "pakollisen" erillisen takasumuvalon tuonne takapuskurin alaosaan. (kyseessähän ei ole ollut MKIV, vaan Mitsubishi Eclipse GS-T `97 ja Pontiac Trans-Am LT1 `98)

Muuttoautoon ei oo ainakaan ennen tarvinnu e-hyväksyttyjä valoja, mut "vääränpuoleiseen" liikenteeseen tarkotetusta ne pitää vaihtaa, ettei ne valase mettän sijasta vastaantulijoita ;)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


MT

Lainaus käyttäjältä: Tem
Muuttoautoon ei oo ainakaan ennen tarvinnu e-hyväksyttyjä valoja, mut "vääränpuoleiseen" liikenteeseen tarkotetusta ne pitää vaihtaa, ettei ne valase mettän sijasta vastaantulijoita ;)

Tuo oikean puoleisen liikenteen laitteiden valojen vaihtaminen on ihan perusteltua.  :)
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

Ferda

Lainaus käyttäjältä: Miguel - 24 marraskuu, 2005, 20:35:33
Lainaus käyttäjältä: Tem
Muuttoautoon ei oo ainakaan ennen tarvinnu e-hyväksyttyjä valoja, mut "vääränpuoleiseen" liikenteeseen tarkotetusta ne pitää vaihtaa, ettei ne valase mettän sijasta vastaantulijoita ;)

Tuo oikean puoleisen liikenteen laitteiden valojen vaihtaminen on ihan perusteltua.  :)

Sitä juuri hain takaa JDM kun yleensä on "vääränpuoleisel" ohjauksel ja valot on suunnattu Suomen olosuhteissa vastaantulijan silmiin  :)

Vili

Siis sehän on oikeanpuoleinen ohjaus  ;D ;)

Lainaus käyttäjältä: Ferda - 24 marraskuu, 2005, 21:47:46
Lainaus käyttäjältä: Miguel - 24 marraskuu, 2005, 20:35:33
Lainaus käyttäjältä: Tem
Muuttoautoon ei oo ainakaan ennen tarvinnu e-hyväksyttyjä valoja, mut "vääränpuoleiseen" liikenteeseen tarkotetusta ne pitää vaihtaa, ettei ne valase mettän sijasta vastaantulijoita ;)

Tuo oikean puoleisen liikenteen laitteiden valojen vaihtaminen on ihan perusteltua.  :)

Sitä juuri hain takaa JDM kun yleensä on "vääränpuoleisel" ohjauksel ja valot on suunnattu Suomen olosuhteissa vastaantulijan silmiin  :)
A-Com Oy
Ville.vesamo@acom.fi
050-4114067
------------------------------------------------------
Autohifi,AV- ja valvontatekniikka,äänentoisto,valaistus,trussit,räkit,kotelot,mekaniikka
-------------------------------------------------------
JDM-Factory
ville.vesamo@jdmfactory.fi

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Vili - 25 marraskuu, 2005, 17:20:22
Siis sehän on oikeanpuoleinen ohjaus  ;D ;)

Lainaus käyttäjältä: Ferda - 24 marraskuu, 2005, 21:47:46
Lainaus käyttäjältä: Miguel - 24 marraskuu, 2005, 20:35:33
Lainaus käyttäjältä: Tem
Muuttoautoon ei oo ainakaan ennen tarvinnu e-hyväksyttyjä valoja, mut "vääränpuoleiseen" liikenteeseen tarkotetusta ne pitää vaihtaa, ettei ne valase mettän sijasta vastaantulijoita ;)

Tuo oikean puoleisen liikenteen laitteiden valojen vaihtaminen on ihan perusteltua.  :)

Sitä juuri hain takaa JDM kun yleensä on "vääränpuoleisel" ohjauksel ja valot on suunnattu Suomen olosuhteissa vastaantulijan silmiin  :)

Miksi lainatessa toisen tai toisten tekstiä, tulisi kirjoittaa lainattavan tekstin alle?
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Storri

Minä hain englannista mkiv -94 supran,ilman turboa ja ratti väärälläpuolella.
Tuli halvaks ja ei suurempia ongelmia.
Toki paljon paperisotaa,mutta kyllä kannatti.
aluks järkytti ajaa oikealta puolelta(eli väärältä) mut nyt ku siihen tottu ni se tuntuu vaan "positiivisellä mielellä" erikoiselta.
Postiohjaus luo tunteita.