supra japanista, apuva.

Aloittaja shellie, 12 elokuu, 2008, 12:32:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

T51R

LainaaMää melkein suosittaisin ostaa mkiv turbon Jenkeistä halvan $ kurssin takia,ois ratti vasemmalla ja noissakin kivasti viriosaa.On varmasti helpompi jälleen myydä yms..
Supraa ei ehkä kannata harkita jälleemyynti mielessä tuovansa lainkaan, vaikka ohjaus olis vasemmalla. Muistanpa Nettiautosta yhdenkin TT tomaatin leveillä loksuilla, joka ollut myynnissä kohta 1,5vuotta. Tuollaiselle autolle kun ei sitä ostajakuntaa Suomesta kovin paljoa löydy, toki haaveilijoitahan on maa pullollaan..

myynti@mamasan.fi

Lainaus käyttäjältä: vase - 13 elokuu, 2008, 11:59:54Otetaas vähän takaisin. Tässä auton tosiaan ostaa asiakas itse, jolloin firmaa ei tietenkään kuluttajansuoja koske kun se paperilla ei tähän mitenkään sekaannu. Noh, onneksi tuolla on palvelupaketteja mistä valita.

Tarkennetaan hieman. Mamasan siis hoitaa kaiken kontaktin auton etsinnästä sen Suomeen tuontiin, myös rahan siirron. Tässä mielessä siis asiakas ei "osta autoa itse", ettei tule mitään väärinkäsityksiä.

Ainoa syy miksi peruspaketissa ei automaattista palautusoikeutta ole, on se ettemme ole itse satamassa autoa tarkistamassa. Emme siis voi tietää onko asiakas rikkonut auton väärällä käytöllä satamasta noudon jälkeen vai onko autossa ollut vikaa jo Suomeen tullessa. Jo konttipaketissa palautusoikeus on koska noudamme ja tullaamme itse auton. Tämä vastaa siis mm. ESV:n tavanomaista tapaa myydä auto. Halusimme vaan tarjota diy-miehille hyvin edullisen tavan hankkia auto Japanista.

Autojen hinnoista ja niiden vertailusta voidaan todeta sen verran, että foorumillamme mainitut hinnat ovat vain esimerkkihintoja. Saamme toki myös huomattavasti noitakin hintoja halvempia autoja esimerkiksi tinkimällä hieman ajomääristä ja grade -luokasta.

Joten ennen hintaspekulointeja, kysykää meiltä päivän hinta juuri sille teidän kriteerien autolle.

t: Aleksi / Mamasan

Evox

Mikähän on käytännössä kuluttajan suojan mukainen "takuu" 10-15 vuotta vanhalle autolle? Puhutaan kuitenkin aika vanhoista autoista. Voisin kuvitella että jos esim. skyllen kiertokangen laakerit vetelee viimeisiä ei täyttä korvausta saa kunnostukselle. Vai mitä olette mieltä?
Purussa Supra ja Aristo

spl

Auton myyneellä firmalla on käsittääkseni lain mukaan 6kk korvausvastuu piilevistä vioista. Ehkä tuota ei sovelleta 500 euron romuissa ihan niin tarkasti, mutta rekisterissä hintaluokassa 15-20 keur maksavissa autoissa voisi kuvitella jo sovellettavan.. varsinkin jos autoa ei edes pysty itse tarkastamaan vaan joutuu olemaan myyjän puheiden varassa.

Mitenkään varmaahan se ei ole, että kone on paskana vaikka olis se 200tkm rullattu... ainakin mun 15v vanha 2jz-gte oli sisuskaluiltaan erinomaisessa kunnossa kun sen purin. Oli myöskin ajettu varmaan ~5-10v bpu+++ tehoilla ;)

Tem

Ei autoliikkeen vastuu taida oleellisesti auton hinnasta riippua? Tietty 500e:n autoon ei kannata maksaa parin tonnin korjausta, kun on halvempaa purkaa kauppa. Mutta sitten se 500e:n romu on taas käsissä.

Ainakin täälläpäin autoliikkeet myy lähes aina ne halpikset varaosiksi, purettaviksi, tai kuka mitäkin sanamuotoa käyttääkään. Ilmeisesti helpottaa juuri tuohon vastuuseen, kun ei myydäkään autoa, vaan kasa varaosia purkuun.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


peLoGo

Lainaus käyttäjältä: Tem - 14 elokuu, 2008, 09:46:32

Ainakin täälläpäin autoliikkeet myy lähes aina ne halpikset varaosiksi, purettaviksi, tai kuka mitäkin sanamuotoa käyttääkään. Ilmeisesti helpottaa juuri tuohon vastuuseen, kun ei myydäkään autoa, vaan kasa varaosia purkuun.

Vaasassa nimeltämainitsemattomassa huijarisaksantuontifirmassa lukee kaikissa kauppakirjoissa, jopa yli 30k€ autoissa juurikin noin.. :tard:
BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15 | Honda CBR 1100 XX Super Blackbird -07
Ex: Toyota Supra MA70 Turbo Targa manual -90/91 | Ex: Toyota Celica T18 GSI -91 | Ex: Toyota Celica T23 -05

BlueBlooded

Lainaus käyttäjältä: myynti@mamasan.fi - 13 elokuu, 2008, 22:15:21
Tarkennetaan hieman. Mamasan siis hoitaa kaiken kontaktin auton etsinnästä sen Suomeen tuontiin, myös rahan siirron. Tässä mielessä siis asiakas ei "osta autoa itse", ettei tule mitään väärinkäsityksiä.

Ainoa syy miksi peruspaketissa ei automaattista palautusoikeutta ole, on se ettemme ole itse satamassa autoa tarkistamassa. Emme siis voi tietää onko asiakas rikkonut auton väärällä käytöllä satamasta noudon jälkeen vai onko autossa ollut vikaa jo Suomeen tullessa. Jo konttipaketissa palautusoikeus on koska noudamme ja tullaamme itse auton. Tämä vastaa siis mm. ESV:n tavanomaista tapaa myydä auto. Halusimme vaan tarjota diy-miehille hyvin edullisen tavan hankkia auto Japanista.

Autojen hinnoista ja niiden vertailusta voidaan todeta sen verran, että foorumillamme mainitut hinnat ovat vain esimerkkihintoja. Saamme toki myös huomattavasti noitakin hintoja halvempia autoja esimerkiksi tinkimällä hieman ajomääristä ja grade -luokasta.

Joten ennen hintaspekulointeja, kysykää meiltä päivän hinta juuri sille teidän kriteerien autolle.

t: Aleksi / Mamasan

Milläs ehdoilla tämä palautusoikeus tapahtuu?

Milla

Lainaus käyttäjältä: BlackCelica - 12 elokuu, 2008, 14:05:34
No aatellen et nainen ratis,tehokas takatuuppari alla ja talvikelit  ;)

Pitipä tämmönen silmään...ja lujaa pistikin ;D
Neljä talvee takana, eikä kolhun kolhua, ekat kolme talvee saksalaisilla kitkoilla vielä...Että eiköhän se oo ajajasta eikä sukupuolesta kiinni? 8)
"Good judgment comes from experience, and often experience comes from bad judgment."
~ Rita Mae Brown

juhok

On sukupuolesta kiinni. Naiset törmäilee vähemmän...

Temeksi

Tämmönen ongelma elikkäs rekisteröintikatsastuksen aloittelin. Läpihän se ei mennyt tartteisin auton kokonaismassan sekä suurimmat akselimassat maahantuojalta. Tilasin Tuv-lapun siinä niitä ei mainittu. Kirjoitteleeko maahantuoja noita akselimassalappuja?  ???

Ero

Lainaus käyttäjältä: BlueBlooded - 02 syyskuu, 2008, 19:17:37
Milläs ehdoilla tämä palautusoikeus tapahtuu?

tarkoittaa armaan sitä että asiakkaan ei ole pakko ostaa autoa vaikka on maksanut varausmaksun ja etukäteen sopinut autosta esim. jos auto ei olekkaan sellaisessa kunnossa kun asiakkaalle on ilmoitettu... hyvin varmaan tiedät että niinkin voi käydä  ;D taitaa meinaan olla kokemusta?? ja voin kertoa että se vituttaa kun oottaa autoa ensin monta kuukautta ja sitten sieltä tuleekin jotain ihan muuta mitä on sovittu ja kauppias yrittää saada samaa hintaa autosta mitä alunperin on sovittu...
supraa voisi verrata hyvännäköiseen virolaiseen huoraan.
Monet sitä haukkuu ja harva sen uskaltaisi
itselleen hommata,mutta kaikki haluaisi sitä
kuitenkin kokeilla.

Krister

Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 13 helmikuu, 2009, 10:22:48
Tämmönen ongelma elikkäs rekisteröintikatsastuksen aloittelin. Läpihän se ei mennyt tartteisin auton kokonaismassan sekä suurimmat akselimassat maahantuojalta. Tilasin Tuv-lapun siinä niitä ei mainittu. Kirjoitteleeko maahantuoja noita akselimassalappuja?  ???

Tämän topicin lopusta löytynee kaikki tarvittava tieto:
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=35344.0

Muistaakseni painot otetaan Export Certificatesta mutta käytetään 75kg /hlö 55kg / hlö sijaan mitä japanissa käyttävät. Täten autosta tulee 2-3 paikkainen.

Temeksi

Lainaus käyttäjältä: Krister - 13 helmikuu, 2009, 10:40:27
Tämän topicin lopusta löytynee kaikki tarvittava tieto:
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=35344.0

Muistaakseni painot otetaan Export Certificatesta mutta käytetään 75kg /hlö 55kg / hlö sijaan mitä japanissa käyttävät. Täten autosta tulee 2-3 paikkainen.

Siitä rekisteriotteessa ei ollut niitä oli pelkät viivat niiden kohdalla.

Krister

Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 13 helmikuu, 2009, 10:45:25
Siitä rekisteriotteessa ei ollut niitä oli pelkät viivat niiden kohdalla.

Jaa, sitten en osaa kyllä sanoa. Mamasanin kaverit on todella päteviä näissä, kannattaa kokeilla kysyä suoraan heiltä jos viitsivät auttaa ja laittaa vaikka vastaus myös tänne. Tuonne DNSF:n Skyline topickista kannattaa myös kysyä.

zanardi

Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 13 helmikuu, 2009, 10:45:25
Siitä rekisteriotteessa ei ollut niitä oli pelkät viivat niiden kohdalla.

mistä sun tuv lappu tuli?
mulla puntaroivat auton rekisteröihti katsastuksessa josta saivat painon
ex toyotat...
celica st182
mkiv 5-speed vapari LHD
aristo jzs147 tt autom
lexus is200 6-speed
mkiv tt 6-speed
nyt:
2jz 5-speed 475kw...
gsxr-r 1000 k5 -06

Temeksi

Lainaus käyttäjältä: zanardi - 13 helmikuu, 2009, 10:49:55
mistä sun tuv lappu tuli?
mulla puntaroivat auton rekisteröihti katsastuksessa josta saivat painon

Mamasanin Mikko tilasi sen jostakin ilmeisesti pakettiautopojilta. Tuv-lapun painot ei käy pitää olla maahantuojan kirjoittamat laput. Autossa ei muuta vikaa kuin tuo. Ihan naurettavaa pelleilyä...  :(

Ero

Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 13 helmikuu, 2009, 10:53:05
Mamasanin Mikko tilasi sen jostakin ilmeisesti pakettiautopojilta. Tuv-lapun painot ei käy pitää olla maahantuojan kirjoittamat laput. Autossa ei muuta vikaa kuin tuo. Ihan naurettavaa pelleilyä...  :(

kyllähän katsastusasemilla punnitaan massat...
supraa voisi verrata hyvännäköiseen virolaiseen huoraan.
Monet sitä haukkuu ja harva sen uskaltaisi
itselleen hommata,mutta kaikki haluaisi sitä
kuitenkin kokeilla.

zanardi

Lainaus käyttäjältä: Ero - 13 helmikuu, 2009, 12:07:11
kyllähän katsastusasemilla punnitaan massat...

näin on. kyllä mulla kelpas pakettiautopoikien lappunen
ex toyotat...
celica st182
mkiv 5-speed vapari LHD
aristo jzs147 tt autom
lexus is200 6-speed
mkiv tt 6-speed
nyt:
2jz 5-speed 475kw...
gsxr-r 1000 k5 -06

Temeksi

#48
Lainaus käyttäjältä: Ero - 13 helmikuu, 2009, 12:07:11
kyllähän katsastusasemilla punnitaan massat...

Joo mutta pitäs saada selville akselien maksimimassat joita ei saa selville rekisteriotteesta kyllähän siinä muut painot on. Kokonaismassa oli eri Japanin otteessa verrattuna TUV-lappuun johtuu tietenkin kun Japanilassa lasketaan eri tavalla mutta sitten nämä akselienmaksimimassat niitä ei tuv-lapussa ole on vaan tuo kokonaismassa. Pitää tänään soitella tuonne Toyota infoon jos sieltä sais selkoa tähän. Laitan sitten tänne niin saa seuraavat vähän helpotusta.

Ero

Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 13 helmikuu, 2009, 12:24:24
Joo mutta pitäs saada selville akselien maksimimassat joita ei saa selville rekisteriotteesta kyllähän siinä muut painot on. Kokonaismassa oli eri Japanin otteessa verrattuna TUV-lappuun johtuu tietenkin kun Japanilassa lasketaan eri tavalla mutta sitten nämä akselienmaksimimassat niitä ei tuv-lapussa ole on vaan tuo kokonaismassa. Pitää tänään soitella tuonne Toyota infoon jos sieltä sais selkoa tähän. Laitan sitten tänne niin saa seuraavat vähän helpotusta.

mutta kysyppä jos jollain saattais olla tollanen export juttu ni niis kyl yleensä on ne painot... tai sitten kopioit netistä sellasen ja näytät sen konttorilla... jos vaikka kelpais... noita kyllä löytyy netistä..
supraa voisi verrata hyvännäköiseen virolaiseen huoraan.
Monet sitä haukkuu ja harva sen uskaltaisi
itselleen hommata,mutta kaikki haluaisi sitä
kuitenkin kokeilla.

zanardi

jos ei muuta niin vaiha katsastusasemaa!

muistelisin et ei munkaan pakettiautopoikien lapus ollu ees painoja ja kilvet tuli!
ex toyotat...
celica st182
mkiv 5-speed vapari LHD
aristo jzs147 tt autom
lexus is200 6-speed
mkiv tt 6-speed
nyt:
2jz 5-speed 475kw...
gsxr-r 1000 k5 -06

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 13 helmikuu, 2009, 10:53:05
jostakin ilmeisesti pakettiautopojilta.

www.pakettiautopojat.fi
- Sieltä 99,9% todistuksista on tullut ja varmaan tulee aina tulemaankin.

Ja tosiaan AKE ilmoitti tiedotteessaan muistaakseni Joulukuussa ettei katsastajat saa hyväksyä TYV todistuksen massoja, vaan mahdollisen todistuksen pitää olla tehtaan tai virallisen maahantuojan tai sen edustajan allekirjoittama.

www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

Temeksi

#52
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 13 helmikuu, 2009, 13:51:05

Ja tosiaan AKE ilmoitti tiedotteessaan muistaakseni Joulukuussa ettei katsastajat saa hyväksyä TYV todistuksen massoja, vaan mahdollisen todistuksen pitää olla tehtaan tai virallisen maahantuojan tai sen edustajan allekirjoittama.



Tuosta se katsastusmieskin sanoi. Ongelma ratkaistu soitto Toyota infoon. Lappuja odotellessa.   :)

multsi

Toyotalta kirjottelevat laput eroopasta ja japanista tuoduille autoille. Amerikkalaisiin taas ei saa kuin pakettiautopojilta niinkuin mun leksuksen kanssa kävi. Näin kehu toyotan jälleenmyyjä ja varmisti asian vielä kaivokselan leksuskauppiaalta.
2JZ-GE  Leksa -98

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: Temeksi - 13 helmikuu, 2009, 15:29:32
Tuosta se katsastusmieskin sanoi. Ongelma ratkaistu soitto Toyota infoon. Lappuja odotellessa.   :)

Soitto tänään Granvia-asioissa Toyotalle tyrmäsi kyllä, luurissa sanottiin että voivat tilata lapun mutta se tulee Japsiautoihin Japanista ja siinä on samat Japsimassat mitä Export Certificatessa, ei suinkaan se mitä TYV todistuksessa, se mitä haettaisiin.

Taitaa olla helpompi vain keventää jostain se puuttuvat 75kg mitä meillä on matkaa että saadaan pakettiautoon tarpeeksi kantavuutta ja halvat verot.
Hmm... penkitkin on jo purettu, voi olla aika homma haalia noin paljon kasaan.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

jussi1

Puskureiden rungoista saa yleensä rälläkällä jopa montakymmentä kiloa pois. Jättää vaan just sillai et puskimet saa keskeltä kii ja päädyistähän ne yleensä kiinnittyvät lokasuojiin.
-94 LHD TT MK4 Supra 6spd.
-02 Lexus IS300 2JZ.
-05 Lexus RX300
-95 Skyline R33 (drifteri)
-91 Celica GT4 (jäärata-auto)
-07 Suzuki GSX-R 1000
-99 Z3 M Coupe (drifteri)
Ex. 525whp -91 Supra turbo targa man. 2003-2011

Uldiz

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 13 helmikuu, 2009, 13:51:05
www.pakettiautopojat.fi
- Sieltä 99,9% todistuksista on tullut ja varmaan tulee aina tulemaankin.

Ja tosiaan AKE ilmoitti tiedotteessaan muistaakseni Joulukuussa ettei katsastajat saa hyväksyä TYV todistuksen massoja, vaan mahdollisen todistuksen pitää olla tehtaan tai virallisen maahantuojan tai sen edustajan allekirjoittama.



Aloitin japanin tuonnin verotuksen, mutta en katsastusta. Hangon tullista tuli selvityspyyntö ajoneuvon kokonaismassasta, jotta voivat verotuksen aloittaa..

Kysyin mistä saan "virallisen" todistuksen kokonaismassasta, ainoa vaihtoehto oli kats.konttorin kirjoittama todistus alkup. rekisteriotteen kokonaispainosta (tosiaan TUV todistuksesta ei inssi suostunut todistusta kirjoittamaan, joka olin sinäänsä  onni, kun tarkemmin papereita tutkin, niin otteessa oli isompi kok.massa kuin tuv lapussa..).

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 13 helmikuu, 2009, 21:14:25
Aloitin japanin tuonnin verotuksen, mutta en katsastusta. Hangon tullista tuli selvityspyyntö ajoneuvon kokonaismassasta, jotta voivat verotuksen aloittaa..

Kysyin mistä saan "virallisen" todistuksen kokonaismassasta, ainoa vaihtoehto oli kats.konttorin kirjoittama todistus alkup. rekisteriotteen kokonaispainosta (tosiaan TUV todistuksesta ei inssi suostunut todistusta kirjoittamaan, joka olin sinäänsä  onni, kun tarkemmin papereita tutkin, niin otteessa oli isompi kok.massa kuin tuv lapussa..).

Kokonaismassan ottivat juu rekkarista ja omamassan pyysin punnitsemaan kun oli jo sentään liki 100kg Japsirekkarin omamassaa pienempi. Onko ne sitten olleet taas niitä turhia huhuja että Toyotan maahantuojalta saisi todistusta suuremmista massoista.

Koska ei saatu todistusta suuremmalle (Euro-Hiacen) kokonaismassalle, pitää saada auton todellista omamassaa vaan sitten entisestään alas. Liekö vika kysyjässä, aivan sama, ei voi odottaaa vain ja luottaa jonkun sanaan joka "lupaa tiedustelevansa asiaa".

Huomenna ja Sunnuntaina dieettiä kehiin ja Maanantaina auto uudestaan leimalle.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi