1JZ-GTE tulvii

Aloittaja [Max], 05 helmikuu, 2011, 17:33:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

[Max]

MK3 1jZ-GTE moottorilla varustettu kampe uittaa lämpimänä niin että  tulee pakoputkesta asti, ampui puolentoista metrin liekkiä ja katalysaattorin tulipalloina pihalle. Ja sammuu.

Uudet Bosch 034 puolat ja uudet tulpat. Onko näissä tapana suuttimien jumittaa? ECU avattiin, ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Pitää varmaan vielä mittailla kun joutaa.

Vakio lukuunottamatta putkistoa, cooleria, ilmanputsaria ja puolia. Apexin AFC löytyy.

- Matti

sonic

ecu vikaan viittaa ... mittaa suuttimien sähköt , et jättääkö suuttimet päälle koko ajan.
Celicasupra 1jz-ge/t -85 , Aristo 3.0v tt -97, Pappacämry -92, Apinabussi -07 :) turboHiace -97, Lexus is200 1jz-gte single
www.driftlexus.kuvat.fi

[Max]

Pitänee mitata. Kastelee jatkuvasti kolmosen ja vitosen. Nyt ei starttaa kylmänäkään.

---> talliin

kaahari

Mulla jumitti aikanaan supran oem suutin (550cc) täysin kiinni talven jäljiltä.

Onko toiminut muuten normaalisti? Miten alkoi? Kannattaa varmaan testata ilman tuota apexin afc:ta jos saa sen helposti irti.

Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

I-Ienkka

elikkä siis kyseisen otsikon auto on meikäläisen, ja joo siis auto ostettiin käyntihäiriöisenä ja se toimi kylmänä hyvin mutta lämpimänä rupes käymään ko kuplavolkkari nii luultiin että puolat rikki ja hommasin sitte semmoset boschin 034 puolat ja sain ne sitte paikalle ja auton käyntiin ja kävi pirun hyvin ja nätisti!! sitte auto ulos tallista ja kokeilemaan, no eiköhän päästy noin 4km ja sama vika vaan että nakkas kaikki pytyt pelistä pois! ei oo sen jälkeen saatu käyntiin mutta lupailee kokoajan!! kolmosen ja vitosen suuttimet rätisee ko laittaa virrat päälle!?!?!?! kolmosen ja vitosen tulpat oli märkänä!  missä mahtais olla vika??? auto on toyota supra ma70 johon laitettu jza70 stä kone ja muut kilkkeet!

JOKU VIISAS KO OSAIS KERTOA MISTÄ LÄHETÄÄN VIKAA ETSIMÄÄN???? tiistaina menee moottoriohjaus paikalliselle sähkönikkarille, saa selvittää että onko joku vika sielä. ??? ??? ??? :ohnoes:

kaahari

#5
Lainaus käyttäjältä: I-Ienkka - 05 helmikuu, 2011, 20:32:59
elikkä siis kyseisen otsikon auto on meikäläisen, ja joo siis auto ostettiin käyntihäiriöisenä ja se toimi kylmänä hyvin mutta lämpimänä rupes käymään ko kuplavolkkari nii luultiin että puolat rikki ja hommasin sitte semmoset boschin 034 puolat ja sain ne sitte paikalle ja auton käyntiin ja kävi pirun hyvin ja nätisti!! sitte auto ulos tallista ja kokeilemaan, no eiköhän päästy noin 4km ja sama vika vaan että nakkas kaikki pytyt pelistä pois! ei oo sen jälkeen saatu käyntiin mutta lupailee kokoajan!! kolmosen ja vitosen suuttimet rätisee ko laittaa virrat päälle!?!?!?! kolmosen ja vitosen tulpat oli märkänä!  missä mahtais olla vika??? auto on toyota supra ma70 johon laitettu jza70 stä kone ja muut kilkkeet!

JOKU VIISAS KO OSAIS KERTOA MISTÄ LÄHETÄÄN VIKAA ETSIMÄÄN???? tiistaina menee moottoriohjaus paikalliselle sähkönikkarille, saa selvittää että onko joku vika sielä. ??? ??? ??? :ohnoes:

Tietääkseni nuo suuttimet on maaohjattuja (joku muu vois varmistaa tään),

ts. sinne suuttimeen tulee koko ajan virta (12v) ja halutessaan ecu voi kytkeä sen toisen karvan maahan = suutin avautuu. Noh, mikäli se "maakarva" ottaa jostain maihin kiinni (johto, mahd vastuspaketti, tai sit ecu) nii varmaan sen aiheuttais että iskee maihin, suutin avautuu.. tai jos huono kosketus "suutin rätisee"  ;)

Jos auto on koneswapattu, lähtisin itte käymään johtosarjaa läpi suuttimelta eculle päin, hyviä maihinottokohtia vois sillä välillä missä vaan, johdot imusarjan välissä/hankautuneena/tulipelti.... Tai sit ecu sekoilee ja iskee sieltä maihin :) Tuohan olis aika helppo mitata ilman virtojakin: pistoke irti siitä 3 tai 5 pytyn suuttimesta, yleismittari siihen maakarvaan (voit mitata kumpi on kumpi maa esim toisesta pistokkeesta, ne virrat on aina samoissa, ja luultavsti virtajohtojen värikoodit on samat) ja alkaa heilutella johtoja, jos alntaa maihin niin voila...
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

Krister

#6
Lainaus käyttäjältä: I-Ienkka - 05 helmikuu, 2011, 20:32:59
kolmosen ja vitosen suuttimet rätisee ko laittaa virrat päälle!?!?!?! kolmosen ja vitosen tulpat oli märkänä!  missä mahtais olla vika??? auto on toyota supra ma70 johon laitettu jza70 stä kone ja muut kilkkeet!

ECU tod näk paskana niinkuin Sonic tuossa ja ehdotteli, tyyppivika JZA70:ssä.

Voit koittaa elvyttää vaihtamalla kondensaattorit. Omassa se ei aikanaan auttanut vaan piti hommata kokonaan eri ECU. Jos avaat ECU:n ja katsot tarkemmin niin konkat ovat todennäköisesti vuotaneet piirilevylle.


I-Ienkka

juu no pitääpä kokeilla mitata nuo suuttimien johdot ja samalla koittaa kattoo vähän noita johtoja! pirun paha vaan kattoo ku niitä johtoja menee pirusti siel muovin sisällä ja ko itellä ei nuo sähköhommat oo oikeen hanskassa! mutta jos jollain on vielä jotain hyviä vinkkejä niin otetaan mielellään vastaan!!  :P-<: ja jos jollain sattuu pyöriin ylimääräsenä tommonen ECU nii voi tarjota.  :icon_salut:

Reuhka

oiskohan vielä syksyllä ollu japanimportsilla manuaalin ecu kaupan. kannattaa kysellä.

Holset

Mullakin on yks manuaalin ecu tyrkyllä..
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

I-Ienkka

nonii nyt on auto tikissä tai ainaki tämän päivän toimi ja vika oli tosiaan siinä ECUssa!  :notworthy: