Ajettaessa eteen päin ja käännettäessä vasemmalle täydet kuuluu narinaa?

Aloittaja anttirob, 05 kesäkuu, 2006, 15:50:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

anttirob

suprassa havaitsin tämmösen vian kun ajaa eteen päin ja kääntää vasemmalle täydet niin kuuluu semmonen (rutina)/narina. missään nivelissä ei ole löysää vaikka kuinka heiluttelee. ???



edit by nr000001: Otsikkoa fiksattu.

eXtreme

sama vika mulla mut ei oo löytyny mitään häiriöö  :-\
*******   www.powerdose.fi   *******
*******   www.x-treme.fi       *******

anttirob

Jaaha kerron jos saan jotain selville...

nr000001

Lainaus käyttäjältä: anttirob - 05 kesäkuu, 2006, 15:50:23
suprassa havaitsin tämmösen vian kun ajaa eteen päin ja kääntää vasemmalle täydet niin kuuluu semmonen (rutina)/narina. missään nivelissä ei ole löysää vaikka kuinka heiluttelee. ???

Katoitko ettei renkaat ota lokasuojiin tai johonkin muuhin kiinni?
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

anttirob

Joo katoin en tiä sitte. olisko joku nivel kuiva tai jotain kun liikkeessä pitää ääntä. :-\

Juipe

Voisko alapallot päästä kuivaksi, tai jousi jotenkin päästä liikkumaan kun käännetään?
Juha M

jntech

oisko jousen ja jousi lautasen välista kulunut se kumi pois... jossain autossa oli tollainen vika just kun käänti ihan linkkuun niin sellainen ärsyttävä narina kuulu...

J-M kujala

käännön rajoittimet aineki vanhemmis takavedois narajaa ratti ääriasennos  ku ajaa eteen päin . jos muovit jo kulunut toppareista puhki

jannes

Ei olisi ohjaustehostin? Ne saattavat vanhemmiten pitää kummaa ääntä ratti ääriasennossa.

Itsellänikin ääntää Celica GT kääntyessä, mutta mulla kuuloistasi kyseessä olevan pyöränlaakeri.

Palomäki

Mulla sama ongelma.. se on semmonen terävä narahtava paukahdus, niinkun metalli metallia vasten kuivana antais myöten.. kaikki paikat on tutkittu ja näyttää hyvältä  :-\ mikä lie..

ade83

Lainaus käyttäjältä: Palomäki - 06 kesäkuu, 2006, 08:12:50
Mulla sama ongelma.. se on semmonen terävä narahtava paukahdus, niinkun metalli metallia vasten kuivana antais myöten.. kaikki paikat on tutkittu ja näyttää hyvältä  :-\ mikä lie..

oli onkos se että kuulostaa ihan ku joku muljahtais pois paikaltaa ja kuuluu semmone pamahdus...? jos on niin vois kuulemma olla "koiranluu"...  kutta jos se tekee koko ajan rattia pidettäessä linkussa niin sit ei tod näk ole kyseinen osa vaan iskarien se kumi tsydeemi...

Palomäki

Joo siis sehän kuuluu vaan kerran.. kun ratti on ihan ääriasennossa ja sit ku lähtee ajaan eteenpäin ni tosiaan kerran paukahtaa.. plus, että se ei tee sitä ihan joka kerta.. (oikealle käännettäessä ei koskaan)

multsi

Mullaki paukahtaa joskus kun lähtee paikaltaan ja kääntää vasemmalle. ???
2JZ-GE  Leksa -98

smk3tbo

Lainaus käyttäjältä: J-M kujala - 05 kesäkuu, 2006, 20:04:08
käännön rajoittimet aineki vanhemmis takavedois narajaa ratti ääriasennos  ku ajaa eteen päin . jos muovit jo kulunut toppareista puhki

Tätä epäilen aika vahvasti myöskin. Useamman TOY:n tyyppi "ominaisuus" vanhemmiten. Vaaraton ja nimenomaan johtuu topparimuovin pois kulumisesta.
Kuuluu kun joustoliikkeen aikana kun ratti tapissa.
Jos kuuluu vain toiselle puolen käännettunä, on vastapuolen muovi vielä tallella.

Kusti

Meiän avensikses (heh) oli ainaki semmone vika et ohjaustehostimen hihna luisti ja piti sellasta "natinaa" mut täs ei ole varmaa kyse samasta  ;D

coren

Intin 10k-km ajettu tdi-transu piti kanssa sellasta kivaa jurinaa kun käänti täydet vasurille.. Mitähän on skapparit taas menny tekemään..?
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

TeroM

ittellä sama vika et paukahtaa ku ratti vasemmalle ääriasentoon ja tulin siihen tulokseen et nimenomaan se pyörän kääntymisen toppari siellä paukahtelee ku muovi kulunu puhki.

andy

toppari siellä paukkuu ku on kulunu se suoja pois. itsellä sama vika!

Gitz

Onks kukaan tarkistanut etu-/takakelkan kiinnityksiä?
Ovatko oikeassa momentissa kiinni?

Nelos supran perus huolto ohjeissa oli noitten tarkistus aika-ajoin.
"Question is, When you turn on your car, does it return the favor?"

p.jykelä

Lainaus käyttäjältä: Juipe - 05 kesäkuu, 2006, 18:17:07
Voisko alapallot päästä kuivaksi, tai jousi jotenkin päästä liikkumaan kun käännetään?
volvossa oli sama vika alapallonivel piti narinaa ääntely loppu ku rasvas

Tuukkaaa

Mulla täysin sama vika ja kuuluu sama ääni kun kääntää töydet oikeallekkin, ääni alkoi ilmestyä vasta sen jälkeen ku ajoin hiljaa tietöyssyyn ja pohja raapas maata niin vein parkkiin ja ihmettelin äljy vanan auton pohajn vieressäm niin veikkaisin että ne oli ohjaustehostimen öljyt ja nyt käy kuivana kun kääntelee? olenkohan vain aivan väärässä? :D

kenppi

Jos hammastanko päässy raapaisemaan niin voi hyvinkin olla öljyt tullu ulos.. mun entinen oli volvo ajettu kiveen jossain soratiellä niin ei ollu onneks kun lohennu palanen hammastangon korvakosta  :D mut en kyl hirveenä suosittele heivaamaan mitään pimppirallia kylillä jos sieltä on öljyt karannu  :D
Nykyinen: sopiva yksilö hakusessa..
Ex: MA70 -89

Tuukkaaa

jepp :D ja hulto maksaa taas maltaita. vai pystyykö itse korjaamaan mahdollisen vian?

Ilkkaluk

Itselläni meinas usko loppua kun ei meinannut löytyä vikaa narinaan ja aika metallisseen paukkeeseen. Missään ei mitään väljää löytynyt, mutta sitten selvisi että alatukivarren kiinnitys pultit olivat puslan kohdilta aivan hapettuneet ja sellasessa hiekka/ruoste paskassa, ne avasi ja putsasi hyvin rost offilla ja heitti vähän vaseliiniä perään...hävisi pauke ja narina.

kenppi

voihan sen hammastangon vaihtaa ite ja varmaan korjata vaik kemiallisella metallilla mut katsurille ei varmaankaan kelpaa jos huomaa?  ::) kallis oli hammastanko ainakin volvoon käytettynäkin niin kannattaa jostain purkuautosta sellainen ottaa jos tosiaan on ne öljyt pihalle tullu  :)
Nykyinen: sopiva yksilö hakusessa..
Ex: MA70 -89

Tuukkaaa

lähti kaikki narinat ja paukkeet kun lisäsin ohjaustehostin öljyy ku oli aika lopus, mut ihmettelen et nyt ne sit pysyy sisäl :D

AF

Lainaus käyttäjältä: Tuukkaaa - 20 elokuu, 2011, 18:23:59
lähti kaikki narinat ja paukkeet kun lisäsin ohjaustehostin öljyy ku oli aika lopus, mut ihmettelen et nyt ne sit pysyy sisäl :D

kanttis varmaa ettiä ne vuoto kohdat? kyllä oman romun alta löydy viime kesänä märät läntit ja pari letkua oli aika finito
jza70 + jza80 + jz omega