TOYOTA CALDINA

Aloittaja jarppa, 06 joulukuu, 2008, 19:16:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Japso

Lainaus käyttäjältä: Arppe - 19 joulukuu, 2009, 16:21:49
Pakko kans kommentoida, nopeella googletuksella juutupesta löyty tällänen


http://www.youtube.com/watch?v=PtV51sBl8LQ

"1998 Toyota caldina stock standard 0-100kph 7 secs"

en oo omaa ristoo ny ihmeellisemmin kellotellu mut sinne 6-7 sekunnin väliin menee et ei riston pitäis jäädä mut ei paljoo voittaakkaan

Oma risto 6.49s racelogicilla mitattu ilman lukkoa kitkarenkailla, täysin vakio laite siis. Paras aika tuli vielä ilman vaihteiston "sportti" asetusta.
JZS147 6spd
www.500whp.net

Arppe

Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

JTY

Herätetään vanha topikki unilta.
Onkos kukaan saanu noita uudempia 2002-> calinoita kilpiin (lähinnä 2003 ja uudemmat)?
:wave:

Supra88

Lainaus käyttäjältä: JTY - 12 joulukuu, 2012, 06:24:53
Herätetään vanha topikki unilta.
Onkos kukaan saanu noita uudempia 2002-> calinoita kilpiin (lähinnä 2003 ja uudemmat)?
:wave:

Jep tollain uudempikoppanen kiinnostas! Mut esim valomuutos mietityttää et saako marmoritiskiltä lhd valoja...

Wilis

http://www.japanesecartrade.com/stock/japan-used-toyota-caldina-wagon-537985.html
Ei olis yhtään hullumpi tuommonen perheen ja koirien liikutus kikkareeksi.
"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

JTY

Jeps just tommonen uudempi on kiikarissa, saa aika edukkaaseen hintaan ja näyttäis olevan oikeasti nopeaksi tehty auto eikä mikään avensis jossa vähän enempi tehoa  :whip2:

Osmo

Itekkin oon katellut tota uudempaa aina silloin tällöin. Mahtaiskohan verotus mennä Avensiksen mukaan?
MKIV tt 6spd jdm

Supr4ever

Tollasta on tekstiä on tullu ainakin ausseilta vertailtuna vanhempaan malliin..
noin 300kg painavampi kun edeltäjänsä


"Compared with the ST215, the ST246 never quite feels as responsive or fast. This is down to a few factors. As we said, the lower gears being geared too high and the laggy engine are big contributors, but there is a bigger one. The performance vehicles main nemesis : weight. The ST246W as tested weighs in at around 1755kG. This is compared to the 1440 of a manual ST215 or 1470 of an automatic ST215.

As a result of all of this, getting a good run from standstill is quite difficult.

Toyota's main mistake with this car was labelling it with the Caldina badge. A moniker which brings about certain expectations. Despite the Caldina name invoking images of a performance station wagon, it seems that Toyota shifted its market position with the ST246. This is no longer a competitor for the Nissan Stagea and Mitsubishi Legnum. The car now feels more like an AWD descendant of the AE92 Corolla SX/GTi.

If you always wanted a Civic Type R, but require an automatic and a little more boot space, then perhaps the ST246 Caldina GT Four will suit the bill."


koko juttu löytyy täältä:

http://importfactory.com.au/site/home/entry/st-246-toyota-caldina-gt-four-review



After 8 runs of 7.1 Seconds, we finally achieved a sub 7 second time with a 6.94 on the 9th attempt. Which isn't exactly slow, but don't expect to go Evo Lancer or STi WRX hunting in it."

Tekijät tekee, huutelijat huutelee..

jos YV laatikko on täysi, laita sähköpostia tai soita.
040-7410292

JTY

Lainaus käyttäjältä: Supr4ever - 12 joulukuu, 2012, 15:35:46
Tollasta on tekstiä on tullu ainakin ausseilta vertailtuna vanhempaan malliin..
noin 300kg painavampi kun edeltäjänsä


"Compared with the ST215, the ST246 never quite feels as responsive or fast. This is down to a few factors. As we said, the lower gears being geared too high and the laggy engine are big contributors, but there is a bigger one. The performance vehicles main nemesis : weight. The ST246W as tested weighs in at around 1755kG. This is compared to the 1440 of a manual ST215 or 1470 of an automatic ST215.

As a result of all of this, getting a good run from standstill is quite difficult.

Toyota's main mistake with this car was labelling it with the Caldina badge. A moniker which brings about certain expectations. Despite the Caldina name invoking images of a performance station wagon, it seems that Toyota shifted its market position with the ST246. This is no longer a competitor for the Nissan Stagea and Mitsubishi Legnum. The car now feels more like an AWD descendant of the AE92 Corolla SX/GTi.

If you always wanted a Civic Type R, but require an automatic and a little more boot space, then perhaps the ST246 Caldina GT Four will suit the bill."


koko juttu löytyy täältä:

http://importfactory.com.au/site/home/entry/st-246-toyota-caldina-gt-four-review



After 8 runs of 7.1 Seconds, we finally achieved a sub 7 second time with a 6.94 on the 9th attempt. Which isn't exactly slow, but don't expect to go Evo Lancer or STi WRX hunting in it."

Tossa varmaan puhuttu normi Caldina GT-4 eikä GT-4 N Spec jota ite vaan katellu, siinä on niitä performance muutoksia enempi normi GT-4 verrattuna. Mut on se varmaan totta et toi on enempi
iso auto vähän niinkuin Mitsubishi Airtekki (legnumista isompi sportti).

Juzzo

Lainaus käyttäjältä: JTY - 12 joulukuu, 2012, 16:59:33
Tossa varmaan puhuttu normi Caldina GT-4 eikä GT-4 N Spec jota ite vaan katellu, siinä on niitä performance muutoksia enempi normi GT-4 verrattuna. Mut on se varmaan totta et toi on enempi
iso auto vähän niinkuin Mitsubishi Airtekki (legnumista isompi sportti).
Ei se auto yhtään kovempaa lähde vaikka oliskin täys Recaron sisusta, päivitetty ja jäykistetty alusta ja Torseni...
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

Supr4ever

Muutoksethan on oikeestaan aika pienet, jotka ei juurikaan painoon vaikuta.
Epäilen tosin että nostavat vaan painoa kun esim. recaron sisusta on tässä tapauksessa tehty enemmän mukavuutta kuin painonsäästöä ajatellen.

muutokset: normi vs. N-edition
- Recaro sisusta
- Torsen lukko takana
- Bilstein alusta / erilaiset jousijäykkyydet
- Edessä poikkituki
- Jotain muita pikku muutoksia sisustassa

Tekijät tekee, huutelijat huutelee..

jos YV laatikko on täysi, laita sähköpostia tai soita.
040-7410292

JTY

Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 12 joulukuu, 2012, 18:55:19
Ei se auto yhtään kovempaa lähde vaikka oliskin täys Recaron sisusta, päivitetty ja jäykistetty alusta ja Torseni...

Eikö se heti tuo 100heppaa lisää   :toothy10:

Aiheeseen takas, jostain luin et N:ssä on kevennetty paikkoja materiaali valinnoilla jolla olis saatu parempaa kulkua. Mut ei noista N:stä löydy oikein mitään varmaan speksiä kaikki on pelkkää wikipedia kamaa ja erinäisiä mutuja. Pitää tutkia lisää noita kun pääsee kosketus etäisyydelle  :yum:

JTY

Lainaus käyttäjältä: JTY - 12 joulukuu, 2012, 16:59:33
Tossa varmaan puhuttu normi Caldina GT-4 eikä GT-4 N Spec jota ite vaan katellu, siinä on niitä performance muutoksia enempi normi GT-4 verrattuna. Mut on se varmaan totta et toi on enempi
iso auto vähän niinkuin Mitsubishi Airtekki (legnumista isompi sportti).


Mistähän noi painot otettu, netissä puhutaan 246 painoksi: Curb vehicle weight, kg   1480

Pari lähdettä:
http://specs.amayama.com/2028/
[urlhttp://www.japanvehicles.com/newcars/toyota/Caldina/main.htm][/url]

Noiden mukaan N:läinen painas 1490kg ja normi GT-4 1480kg



Juntune

Oman vanhempikorisen paino katsurin puntarilla ennen kevennystä oli 1590 kg. Ja on manuaalilootalla.
JZA80 -95 JDM TT 6spd
MNH10 -04