Japanin matka tammikuu 2012

Aloittaja luigi, 18 helmikuu, 2012, 14:27:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

luigi

Käväistiin tuossa kk sitten erään toisen kerholaisen kanssa Tokyo Auto Salonissa katsastamassa paikkallinen meininki. Kun sinne asti kerran vaivauduttiin, päätettiin käväistä myös parissa paikallisessa alan yrityksessä selvittämässä, että miten niitä autoja oikein modifioidaankaan.

Toinen näistä lafkoista oli Tomei Powered, joka sijaitsee n. tunnin junamatkan päässä Tokiosta länteen päin. Matkaa suunnitellessa ei vielä ollut tiedossa, ettei Tomein päämaja ole julkisesti avoinna tällaisille pyhiinvaeltajille, eikä siellä esim. ole osien vähittäismyyntiä ollenkaan. Tuurit oli kuitenkin jälleen kerran ns. kohdillaan.  Ollessamme Auto Salonissa, bongasimme täysin sattumalta Tomein ulkomaan bisneksistä vastaavan Allen Lorenzon, jonka sattuneista syistä tunnistin ulkonäöltä. Pokkana esittäydyttiin hänelle ja oikeastaan kutsuimme itse itsemme yrityskäynnille messuja seuraavalle viikolle. Heppu oli hieman vittuuntuneen oloinen siinä messuilla, mutta paikanpäälle päästyämme vastaanotto oli oikein lämmin. Allen lupasi pitää meille kiertueen firman tuotantotiloihin sillä ehdolla, että kirjotettaisiin pieni juttu paikalliselle (eli suomalaiselle) JZ-foorumille (kerroimme olevamme molemmat Toyota-harrastajia) sekä autoaiheiseen blogiimme, josta lisää edempänä.

Aika pääsi vähän vähän venähtämään aikaerosta selviytyessä ja työhommissa, piti jo aiemmin näpytellä tämä kun kerran tuli luvattua. No, parempi myöhään, kuin ei milloinkaan :).

Tomei on yksi vanhimpia japanilaisia viritysosavalmistajia, joka aloitti toimintansa kilpa-autoilutoiminalla 60-luvulla siirtyen 70-luvulla saloon racingiin. Tomei kilpaili Datsuneilla, joten jos joku muu on itseni lisäksi joskus ihmetellyt Tomein brösyyriä selaillessa minkä takia siellä osatarjonta on hyvin Nissan -voittoista, syy juontaa juurensa yritysten pitkään yhteiseen historiaan. Nyt valikoimiin on kuitenkin tullut mm. JZ-moottoreihin nokka-akselit ja nokkapyörät sekä VVTi 1JZ:aan bolt-on ahdinsarjat. Foorumille ei näköjään pysty liittämään kuvia. En jaksa muokata kovin montaa tähän foorumille sopivaan kokoon, mutta kiinnostuneet voi käväistä blogista katsomassa sitten lisää.


Myös VVTi 2JZ:aan on nokat kehitteillä.


http://youtu.be/tS6DTMrdKrU
Dynovideo yotubesta


Pihalla oli Tomein oma Mark II testiauto sekä Kunnyz D1 Mark X, jossa oli Tomein osia sekä Holingerin vaihteisto, joiden maahantuoja Tomei myös on.


Mark II:een asennettua ARMS 8280 bolt-on -ahdinta ei juuri erottanut päällepäin. 450 heppaa ahtimella, joka sopii vakio imuputkiin, pakosarjaan ja pakoputkeen.


Mark X:ään oli tietysti swapattu myös 2JZ.

Kaikenkaikkiaan reisu oli hieno ja todella onnistunut. Suosittelen Japanin matkaa lämpimästi etenkin kaikille autoista kiinnostuneille, koska ihmeteltävää riitti ihan vaan jo pelkästään kadulla kävellessä.

Linkit tonne meidän blogiin, jossa matkakuvausta Japanin kohteista sekä vanhemmissa blogauksissa hiukan jotain juttua myös omista räpellyksistä. Niistä lisää kuvia tulevaisuudessa kun jaksaa/ehtii saamaan jotain aikaan. Harjoittelen blogissa lontoon murretta, jos siellä näkyy kirjoitus-/asiavirheitä niin saa vittuilla, niin korjataan!

Tomei:

http://www.innocentautomotive.com/2012/02/17/tomei-powered/
http://www.innocentautomotive.com/2012/02/18/the-cars-at-tomei/

Top Secret:
http://www.innocentautomotive.com/2012/02/14/top-secret/

Toyota Mega Web & Historical Museum:
http://www.innocentautomotive.com/2012/02/06/toyota-mega-web/

Tokyo Auto Salon 2012:
http://www.innocentautomotive.com/2012/02/10/tas2012/

Yleisiä kuvia sieltä täältä reisusta:
http://www.innocentautomotive.com/2012/02/04/tokyo/

Ens vuonna uusiks :)




Ethan_Hunt(toyotafreak)

Tomei on ehkäpä maailman kuuluisin viri/racing paja tuolla suunnalla, hienot kuvat :-)
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Baz

Lainaus käyttäjältä: luigi - 18 helmikuu, 2012, 14:27:59Toyota Mega Web & Historical Museum:
http://www.innocentautomotive.com/2012/02/06/toyota-mega-web/
Tuolla olen käynyt vuonna 2005. Tutun näköistä, mutta paljon enemmän noissa kuvissa on kalustoa - ja nimenomaan vanhaa itseäni kiinnostavaa. Silloin oli paljon tyhjempää :( Mukavaa tuolla käydessä oli "Historic Garage", jossa oli tekeillä 2000GT:n kilpaversio. Ja tottakai piti kysellä olisiko mahdollista päästä käymään lasin toisella puolella tutustumassa. Onnekseni vastaus oli muutaman kyselyn jälkeen myönteinen. Työt pysähtyi ja sain ottaa kuvia. Avuliaasti annettiin myös pienet A-tikkaat alle, jotta sai paremmin kuvia ;D
Nyt kyllä näyttää siltä ettei hyvältä näytä...

luigi

Lainaus käyttäjältä: Baz - 18 helmikuu, 2012, 15:07:49
Tuolla olen käynyt vuonna 2005. Tutun näköistä, mutta paljon enemmän noissa kuvissa on kalustoa - ja nimenomaan vanhaa itseäni kiinnostavaa. Silloin oli paljon tyhjempää :( Mukavaa tuolla käydessä oli "Historic Garage", jossa oli tekeillä 2000GT:n kilpaversio. Ja tottakai piti kysellä olisiko mahdollista päästä käymään lasin toisella puolella tutustumassa. Onnekseni vastaus oli muutaman kyselyn jälkeen myönteinen. Työt pysähtyi ja sain ottaa kuvia. Avuliaasti annettiin myös pienet A-tikkaat alle, jotta sai paremmin kuvia ;D

Sun ois pitänyt olla mukana matkassa, koska nyt siellä oli RA25 työn alla :)

-makkke-


luigi

#5
viikon päästä ois taas TAS. Harmi ettei itellä ole nyt mahdollisuutta mennä.

Ja tarvis tuota blogia jaksaa joskus päivittää myös. Ps. tuo mun ja -makkke-:n blogi löytyy Tomei USA:n blogrollista ;), ei pöllömmin omasta mielestä :P

anttj

jotenki koukuttava tuo sun avataris. :E
Anybody can do my job, but nobody can be me.

Osmo

MKIV tt 6spd jdm