Mk4 Supra BC-Racing alusta?ä

Aloittaja Hessukanonball, 10 marraskuu, 2014, 22:39:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hessukanonball

Moro poppoo!

Olen ostamassa Supraan BC:n BR coilover sarjaa ja tuli sit mieleen kysyä täältä että onko kellään kokemuksia millanen on ajaa tolla sarjalla.
Etujouset: 14 kg/mm, Takajouset: 10 kg/mm
Kumivaimennettu etuyläpää, Kumivaimennettu takayläpää.

Onko niin sanotusti hyvä katusarja?

Ethan_Hunt(toyotafreak)

itsellä ei ole kokemusta muusta kuin bilstenin alustasta. Voi olla toimivakin setti riippuu ihan siitä mitä haetaan? Jos haetaan oikeasti toimivaa alustaa niin ihan ekana kannattaa selvittää kaikki mahdollinen, kulmapainot, paljon haluaa sisään/ulos joustoa. Sisään/ulos joustossa on eräs kaava millä se menee oikein aina :-) mutta jos haluaa vaan show no go juttua niin sitten on ihan sama mitä sinne alle laittaa
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Hessukanonball

Pyrkimys olis päästä ajettavuuden ja mukavan ajon välimaastoon. En ole koskaan perehtynyt vielä kunnolla alustan salatieteisiin kun aina on ollut sopivan hyvä alusta jota ei ole tarvinnut roplailla. Tämän auton kans tuntuu et pitää jo alkaa tietämään vähän mitä saa milläkin. Mulla oli BC entisessä Stageassa ja kokemuksena positiivinen. Mutta juurikin tuo että onko nuo jouset ensinnäkään Supralle hyvät vai onko kg/mm ihan metässä hyvin ajettavalle autolle. Pitäisi olla kontroloitava jos ja kun perä irtoaa ja myös toimia kaarteessa kun ollaan pidolla. Ehkä tällä haetaan tyyliin sitä "kultaista keskitietä". Yleensä ajelen aika rauhallisesti ja siksi pitäisi olla myös vähän sitä mukavuuttakin.

ESP OFF

Itsellä Suprassa juurikin tuo BR-alusta. Jos nyt voisi valita niin ottaisin tuon jäykemmillä jousilla olevan BR Track -alustan, koska nykyisellään joudun pitämään iskareita jäykällä (takana tapissa, edessä about puolessavälissä) aliohjauksen minimoimiseksi. Kovassa ajossa alusta on aivan liian löysä ilman iskareiden säätöä jäykemmäksi. Jäykät iskarit taas tuntuis aiheuttavan lievää "pintakovuutta", joten siksi BR Trackin jäykemmät jouset olis ainakin omaan käyttöön (käyttöauto, drifteri ja rata-auto samassa) parempi valinta.
Matka-ajossa kun säätää pikasäädöistä löysälle, niin BR-alustasta saa aivan tarpeeksi mukavan löysän. Vaikea sanoa, miten mukavuuden kävisi Track-jousilla.. Jos ei sitä riskiä halua ottaa niin kyllä BR käy hyvin "kultaisen keskitien" valinnaksi.  :)

anttj

Toi on ihan hyvä kompromissialusta, itsellä juurikin tuolla jousivariaatiolla ja hyllyssä 16-12 jos mikäli haluaa lisää kovuutta. Mut jos haluat kunnollisen katualustan etkä rataa juurikaan kierrä niin myyn sulle sopivaan hintaan mun vanhan Teinin CM type cs, jos kiinnostaa? Soita niin neuvotellaan hinta kohdalleen ;)

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,20200.msg177705.html#msg177705
Anybody can do my job, but nobody can be me.