Shell V-Power?

Aloittaja Ferda, 20 kesäkuu, 2006, 18:09:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Krister

Lainaus käyttäjältä: Milla - 09 syyskuu, 2007, 17:37:30
Mitenkäs se nyt oikeesti on kun isä jauho mulle just pitkän pätkän siitä kuinka tohon ei saa tankata kun 95:sta ja mä oon kyllä aina tankannu 98 tai v-poweria...

Ei siitä mitään haittaa ikinä ole laittaa korkeampioktaanista bensaa. Viritetyssä bensa-autossa jopa ihan suotavaa laittaa enemmän oktaaneja.

sttuning

Jeah kokemuksia on karttunut V-POWER:ista kesän verran ja sen sanon että muuta en tankkaa enää supraan. Mielestäni kulutus laski, tarkaan en osaa sanoa paljon koska ei ikinä malta ajaa tankillista polkematta jossain vaiheessa oikeen kunnolla. Mutta jos joku luku pitää sanoa niin 1litran verran vähemmän. seossuhde mittari näyttäisi seosten olevan aavistuksen rikkaammat v-powerilla eikä ajaessa ole ilmentynyt minkäänlaisia nykimisiä tai pätkimisiä mitä joskus on saattanut tavallisella polttoaineella olla.
Toyota Supra mk3 -92 2jz-gte
Toyota Granvia widebody -95 3.0Td
www.teamevo-r.com

Patrikek

Lainaus käyttäjältä: Milla - 09 syyskuu, 2007, 17:37:30
Mitenkäs se nyt oikeesti on kun isä jauho mulle just pitkän pätkän siitä kuinka tohon ei saa tankata kun 95:sta ja mä oon kyllä aina tankannu 98 tai v-poweria...
Siihen saa tankata ihan mitä vaan suomen asemilta löytyviä bensalaatuja.

Vakiokoneella, et saavuta juuri mitään hyötyä käyttämällä 95 korkeempaa.

Kun koneessa on mahdollisuus säätää ahtopaineta ja sytynajotusta, aletaan päästä asiaan. Niissä noilla voidaan kunnon säädöillä saavuttaa kohtuullisiakin tehoetuja, sekä suojella moottoria mahdolliselta nakutukselta.
Celica ZZT231 -05
Lexus GS450h -06
Rav4 2AD-FHV -13

Tem

Lainaus käyttäjältä: Milla - 09 syyskuu, 2007, 17:37:30Mitenkäs se nyt oikeesti on kun isä jauho mulle just pitkän pätkän siitä kuinka tohon ei saa tankata kun 95:sta ja mä oon kyllä aina tankannu 98 tai v-poweria...

Ihan mielenkiinnosta, mitäs perusteluja se kertoi 95:sen puolesta? 8)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


anttj

taitaa suurinosa ajella viinalla, mutta onko kellään antaa faktatietoa. Sisältääkö tää shellin V-power tai V-power nitro aikuisten oikeasti enemmän oktaaneja kuin esim nesteen 98? 

Anybody can do my job, but nobody can be me.


Tem

Ei nykysessä veepowerissa enää oo extraoktaaneja, kuten 10v sitten. :(
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


mima

Vain yksi sana. Tolueeni.

(se oktaaninkorottaja)

pete-

Vähän ehkä offtopic, mutta 5th gear on tehnyt vertailun dynossa muutamalla eri autolla ja polttoaineella. Osa autoista hyötyi octaaneista, osa ei.


https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI

LiquidStone

Lainaus käyttäjältä: pete- - 26 toukokuu, 2015, 22:55:58
Vähän ehkä offtopic, mutta 5th gear on tehnyt vertailun dynossa muutamalla eri autolla ja polttoaineella. Osa autoista hyötyi octaaneista, osa ei.
Vakiona on vähän niin ja näin noiden oktaanien kanssa, mutta jos auto säädetään korkeaoktaaniselle, niin silloin kyllä hyötyä on.

Tem

Lainaus käyttäjältä: pete- - 26 toukokuu, 2015, 22:55:585th gear on tehnyt vertailun dynossa muutamalla eri autolla ja polttoaineella. Osa autoista hyötyi octaaneista, osa ei.

Vaan mistäs sais tota +5v wanhaa tehopensaa? :D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


MT

Lainaus käyttäjältä: Tem
Vaan mistäs sais tota +5v wanhaa tehopensaa? :D

En ole asiasta varma, mutta muistan aikoinaan lukeneeni/ kuulleeni jostain, että tuo "entisajan" Shell V-Power:in jakelu loppui Suomessa kun ST1 osti Suomen Shell:in liiketoiminnan
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

Suprahero

Mulle vastattiin kysyessäni 2 vuotta sitten että V-Poweri on 99oktaanista  :icon_scratch:

Totuutta en tiedä.
"Image is nothing, speed is everything"

Tem

Lainaus käyttäjältä: MT - 27 toukokuu, 2015, 07:07:18En ole asiasta varma, mutta muistan aikoinaan lukeneeni/ kuulleeni jostain, että tuo "entisajan" Shell V-Power:in jakelu loppui Suomessa kun ST1 osti Suomen Shell:in liiketoiminnan

Kyllä se varmaan siihen liittyi. Joskus tuon jälkeen alkoi nakuarvot nousta, kun oli säädetty sen wanhan tavaran mukaan aika hilkulle. :(

Taitaa tosiaan nykyään olla Suomessa ysikasia, kuten ZhT:n linkeistäkin näkee.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


anttj

Lainaus käyttäjältä: MT - 27 toukokuu, 2015, 07:07:18
En ole asiasta varma, mutta muistan aikoinaan lukeneeni/ kuulleeni jostain, että tuo "entisajan" Shell V-Power:in jakelu loppui Suomessa kun ST1 osti Suomen Shell:in liiketoiminnan

Ite muistan myös tämän "huhun" siitä kysymys syntyikin. Viimein saatu e85 myös meidän kirkolle ja pohtinut tässä jo usemman tovin että pitäisikö säätää auto vihdoin sille vai edelleen päästellä sillä mikä tuoksuukin motorsportille! :D
Anybody can do my job, but nobody can be me.

mima

Lainaus käyttäjältä: anttj - 27 toukokuu, 2015, 09:31:26
Viimein saatu e85 myös meidän kirkolle ja pohtinut tässä jo usemman tovin että pitäisikö säätää auto vihdoin sille vai edelleen päästellä sillä mikä tuoksuukin motorsportille! :D

Kannatan. Tulee halvaks oikein säädettynä ja potkuakin saa ihan kivasti ulos.  :thumbsup: (vaikka sitä periaatteessa tarvitaan 30% enemmän koska energiasisältö mutta oikein säädettynä ei nosta kulutusta kuin 20% max.. Ainakaan oma corolla ei vie ku litran enemmän viunabensaa kuin ysivitosta.

Tapio.L.

Lainaus käyttäjältä: MT - 27 toukokuu, 2015, 07:07:18
En ole asiasta varma, mutta muistan aikoinaan lukeneeni/ kuulleeni jostain, että tuo "entisajan" Shell V-Power:in jakelu loppui Suomessa kun ST1 osti Suomen Shell:in liiketoiminnan

Ja ihan faktatietoa onkin. Shellin V-poweri tulee samasta rännistä kuin nesteen 98, v-poweriin vain lisätään kitkanvähentimiä ja muita turhakkeita jotta voi mainostaa formulabensana.

MT

Lainaus käyttäjältä: Tapio.L.
Ja ihan faktatietoa onkin. Shellin V-poweri tulee samasta rännistä kuin nesteen 98

Tässä käsityksessä olen itsekin ollut. Wanha, "hyvänajan" V-Power oli kyllä hienoa ainetta pumppubensaksi. Sääli, kun sitä ei ole ollut enää saatavilla vuosikausiin.  :(
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

El_Paco

Monesta suusta eli esson baarista olen kuullut, että muihin nykybensoihin verrattuna v-power olisi parempaa evästä pieniin moottoreihin, esim. mopoihin, ruohonleikkureihin yms. Verrattuna siis näihin perinteisempiin 98 bensoihin. Liekkö tällä väitteellä mitään paikkaansapitävyyttä vai perustuuko näkemys enemmän tuohon vanhaan 99 oktaaniseen v-poweriin.

Tem

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 27 toukokuu, 2015, 23:31:04Monesta suusta eli esson baarista olen kuullut, että muihin nykybensoihin verrattuna v-power olisi parempaa evästä pieniin moottoreihin, esim. mopoihin, ruohonleikkureihin yms. Verrattuna siis näihin perinteisempiin 98 bensoihin. Liekkö tällä väitteellä mitään paikkaansapitävyyttä vai perustuuko näkemys enemmän tuohon vanhaan 99 oktaaniseen v-poweriin.

Ylläolevien perusteella lienee pelkkää legendaa.

Ellet sitten sekota siihen pienkonebensaan?
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1