Main Menu

3S-gte

Aloittaja juhi, 05 syyskuu, 2013, 21:13:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhi

Elikkäs st205 1996 josta nostin ahtoja(Apexi avc-r)niin huiput 1.52. Ahdin on vakio. Walbro bensapumppu, 3"putkisto. Muuten vakio. Voiko lukema pitää paikkansa ja kestääkö kansi, männät, veivit yms, jos ahdot ovat todellisia? 1.15 ahdoilla mitattu 286hv, niin paljokohan ois noilla?   
Toyota Celica ST205 -96 Kuljettaja vasemmalla.

Apexi

Taitaa lentää keraamiset siivet noilla paineilla ajan myötä. 1.2b max.
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

rämeairo

Lainaus käyttäjältä: Apexi - 05 syyskuu, 2013, 22:46:25
Taitaa lentää keraamiset siivet noilla paineilla ajan myötä. 1.2b max.
Ei kai kaikki osta jdm autoja.  300hv ei taida mennä rikki ihan.
Liiallisesta väännöstä pääsee eroon isommalla turbolla

Powered by Holset

mr.gt

Jos on vakio ecu niin en suosittele käyttämään ko. paineita, 1,3bar mielestäni maximi jos et rallia aja. Ensimmäisenä männät porsii ja sitten lohko saattaa haljeta 3-sylinterissä kuten itselläni kävi 1995 euro st205:ssa.
EX. Toyota Supra MKIV Eurospec 6spd
Lexus IS300H F Sport 2015
Lexus RX450h 2011

emk67

Vakio alakerralla ja kannella, CT20B:llä ja keulakuulerilla, 1.3 paineilla 233.3kw/439.6nm
Alla liite lappuun. Aini, oli siinä joku Harisen unichippi. Sainzi kyseessä, eli gen2.
Paskat mitään liitettä saanut, jos ois pienentäny noin pieneksi, niin siitä ois enää selvää saanu ;D
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

MT

Lainaus käyttäjältä: emk67
Alla liite lappuun.

Paskat mitään liitettä saanut, jos ois pienentäny noin pieneksi, niin siitä ois enää selvää saanu ;D

:toothy12:   :icon_biggrin:
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

juhi

Ei ole postiauto :) pitää pitää laskea paineita.. Kiitos neuvoista :)
Toyota Celica ST205 -96 Kuljettaja vasemmalla.

Apexi

Mut eikös 205 cellussa oo kans gen3 moottori? Kun ymmärsin et siinä gen2 (st185jne) oli tuota halkeemis ongelmaa. Jostain britti sivustolta löytyy nuo tiedot esim että sylinteri putkien ympärillä ois enempi tavaraa.  :icon_scratch:
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

mr.gt

#8
kyllä gen3 halkeaa yhtä helposti. Tehdasuudessa  lohkossa on vahvistettu lohkoa ainakin jakopään puolelta, vaikea sanoa onko sylinteriseinämien valua kasvatettu. Tuo halkeaminen taitaa olla vähän yksilö juttu, toisilla kestää ja toisilla on huonompi tuuri tuon lohkon kanssa.
EX. Toyota Supra MKIV Eurospec 6spd
Lexus IS300H F Sport 2015
Lexus RX450h 2011

MT

Lainaus käyttäjältä: mr.gt
Tuo halkeaminen taitaa olla vähän yksilö juttu, toisilla kestää ja toisilla on huonompi tuuri tuon lohkon kanssa.

Näin minäkin olen asian ymmärtänyt, että se on melko tuuripeliä 3S- lohkojen kanssa (Taitaa kyllä loppujenlopuksi olla minkä kanssa tahansa sama juttu).
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

juhi

Perstuntumalla ei ainakaan isoa eroa, kun laskin ahdot 1,3:een. Löysin romulaatikosta rosterisen downpipen, mutta onkohan käytännön hyötyä sitä laittaa(ct20b)?
Toyota Celica ST205 -96 Kuljettaja vasemmalla.

Apexi

Lainaus käyttäjältä: juhi - 06 syyskuu, 2013, 23:07:11
Perstuntumalla ei ainakaan isoa eroa, kun laskin ahdot 1,3:een. Löysin romulaatikosta rosterisen downpipen, mutta onkohan käytännön hyötyä sitä laittaa(ct20b)?
ainakin saat vakio katin eliminoitua sillä?
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

mr.gt

Jos sinulla on vakio katti paikallaan niin ei kyllä kannata nostaa paljon ahtoja vakiosta, nakuttaa varmasti täys kaasulla. Ehdottomasti kannataa laittaa tuo dp ennen kuin nostat ahtoja, ahdotkin nousee pelkällä katin poistolla n. 1bariin. 
EX. Toyota Supra MKIV Eurospec 6spd
Lexus IS300H F Sport 2015
Lexus RX450h 2011

emk67

Kokeilin joskus (vahingossa) 1.7 ahdoilla. Keraamiset siivet pysy ahtimessa, muttei siitä hyötyäkään ollut. vakio eculla vetää niiiiin paksulle, et hyöty menee siihen. 1.3 on ihan hyvä, kestää se ahdinkin. Jollain muulla ohjaimella, jolla saa kunnollasäädettyä on asia eri.
Gen4 lohkookin käyttäneet noissa, se kai kestävin, eli Caldinan konetta. Gen5:in taitaa löytyä myös uudemmasta Caldinasta.
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

Plodi

Lainaus käyttäjältä: emk67 - 06 syyskuu, 2013, 23:20:58
Gen4 lohkookin käyttäneet noissa, se kai kestävin, eli Caldinan konetta.

Ex st185:ssa kesti vakiosisuskaluilla Gen4 kone vuosia isoilla ahdoilla (parhaillaan 1,7bar 450hp) ennen kuin uusi omistaja laittoi takokamat. Eli semmosta vois suositella lämpimästi jos porsii vanhemmat versiot.  :thumbsup:
Ex Celica Group A Rallye 450hp -91
Ex Celica Carlos Sainz Edition   -92

juhi

Pitää pipe laittaa ja oisko ehotuksia  hyvälle/kestävälle katille? Ihmeen hyvin puskee ton vakiokatin läpi. Ahot pysyy 3500:sta tappiin aika tasasena,kun käyrää ja lukemia katoin muutamassa vedossa..
Toyota Celica ST205 -96 Kuljettaja vasemmalla.

Juntune

Lainaus käyttäjältä: Plodi - 07 syyskuu, 2013, 04:49:55
Ex st185:ssa kesti vakiosisuskaluilla Gen4 kone vuosia isoilla ahdoilla (parhaillaan 1,7bar 450hp) ennen kuin uusi omistaja laittoi takokamat. Eli semmosta vois suositella lämpimästi jos porsii vanhemmat versiot.  :thumbsup:
Ite ollu vahvasti siinä uskossa, että gen4 porsii sisuskalujen puolesta ennen ku gen3. Eri generaatioiden lohkon kestosta taas niin paljo eri mielipiteitä löytyy netistä että melkeen pitäs olla kaikki versiot itsellä rinnakkain tallin lattialla ennen ko mitään niiden eroista pystys varmuudella sanomaan.
JZA80 -95 JDM TT 6spd
MNH10 -04

juhi

Sain viime syksynä lopultakin männät halki  :)

Uudet sisukset alkaa olemaan asennettuna

Holset hx35super

Custom pakosarja

40mm hukkaportti

Bc 272 nokat

Bc venajouset

Hks nokkapyörät

Arp kansipultit

Wiseco std koon männät

Eagle kiertokanget

Acl laakerit alakertaan

Act xtreme sintteri kytkin (jousitettu 6 lapanen)

Oem jakohihna

Oem ohjain

Oem kiristin

Oem vesipumppu

Oem öljypumppu

Oem tiivistesarja + cometic kannen tiiviste

Ngk tulpat

750 ev14 suuttimet

Custom bensakisko

ecumaster emu moottorinohjaus

bc br track alusta
Toyota Celica ST205 -96 Kuljettaja vasemmalla.

MaNe

Onko tullu boost cutti vastaan missään vaiheessa?
Itsellä riitti kun nakkas bcc:n paketissa takakompsaan vaikka putki ja katillinen rst dp vaihdettiin. ;D

juhi

Nyt tulee keulacooleri ja re85 pumppu 450lph, 1500cc suuttimet, 3/8" pa linjasto, flexhuel anturi. Ei sillä vakio vesi/ilma coolerilla voi näköjään kesällä paljoa yli 300hv ottaa. Jännä kattoo mitä viinalla ja keulacoolerilla saa aikaan 🙈
Toyota Celica ST205 -96 Kuljettaja vasemmalla.