Mk1 aristo jäätävä bensan kulutus. APUJA KAIVATAAN

Aloittaja Taateli3000, 29 toukokuu, 2016, 16:50:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Taateli3000

Terve. Eli aristo kaivettu talviteloilta mutta bensan kulutus on aika suuri (n.26l) kävin leimaamassa sen ja päästöjen kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Mistään ei vuoda, ja bensa ei haise sisälle eikä uloskaan ainakaan tyhjäkäynnillä. Mikä vikana vois olla? Lambda? Anturi/tunnistin vika? Apuja kaivattas.

OspreY

Äkillisesti tuplaantunut kulutus saisi itseni ainakin varmistamaan oman matemaattisen toimitukseni.


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

Tyfon

- Supra JZA80 2JZ-GTE -93 Singleturbo

Taateli3000

Viimekesäsiin ajoihin verrattuna tuplaantunu. En oo laatikkoöljyjä vaihtanu

Coutsi

Rullaako kaikki renkaat hyvin eli laahaako jarrut? Ei olis ensimmäinen kerta ku mäntä jumittanu satulaan.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

Taateli3000


Taateli3000

Niijuu ja viimekesänä teki muutaman kerran sillai että suoraan ajosta ylensä vedätettäessä syttyi moottorin vikavalo ja veto loppui. Ja välillä kun koitti autoa käynnistää niiin samanen valo paloi eikä vitullakaan käymään.

Tyfon

Paljonko sulla on kierroksia mittarissa kun 100kmh vauhtia?
- Supra JZA80 2JZ-GTE -93 Singleturbo

Taateli3000

Tuota tuota. Olisko siinä kahen ja kolmen tonnin välissä

Tyfon

- Supra JZA80 2JZ-GTE -93 Singleturbo

Taateli3000

Juu en tiä. Mystinen homma. Voisko olla joku anturi/tunnistin vika?

Japso

Lambda tai moottorin lämpötila-anturi tulis ekana mieleen. Tarkistitko viime kesänä mikä vikakoodi oli kyseessä? Tuolta ohjeet tarkistamiseen:

http://mkiv.com/techarticles/engine_codes/obd1_codes.html
JZS147 6spd
www.500whp.net

Taateli3000

Lambda vaihdettu ei vaikutusta. En käyny ku sit se meni vähä niinku ohi. Ja sit teki niin ku se valo sytty, että kävi vielä mutta ei ottanut yhtään jenkaa. Kiepit ehkä juur ja juur yli tonnin. Mut en tosiaa tie liittyykö tähän samaseen murheseen

Taateli3000


El_Paco

Kannattanee silti kattoo ne vikakoodit. Siellä voi olla vanhoja koodeja muistissa joista hakea suuntaa. Ja oletko nyt varmasti tarkastanut, että ne jarrut ei laahaa? Jos ne on vaikka aloittanut sen laahaamisen konttorilla käynnin jälkeen.

Itsellä aiheutti kohonnutta kulutusta viallinen imusarjan ja bensanpaineensäätimen magneettiventtiili, joskaan ei tuollaisia määriä. Bensapaineensäätimelle voi vetää letkun suoraan imusarjasta. Se magneettiventtiili siinä välissä on ainakin tämän moottorin tapauksessa aivan turha. Kait sen tarkoitus on vain nostaa bensan paineita käynnistyksen jälkeen jonkun hetken ajaksi.

Mikäli olet tuon kulutuksen laskenut oikein, niin noin suuri kulutus ei voi olla näkymättä missään. Jos konttorilla päästötestin arvot ovat ookoo niin vaikuttaisi siltä, että vika ei ole moottorin puolella vaan jokin muu jarruttaa ja pahasti. Esim. jarrut tai laakeri(t).

Taateli3000

Mistäs helvetistä mä löydän ton paineensäätimen ja sen magneetti venttiilin. Ja nyt todettua, käy melko korkeeta tyhjäkäyntiä. Olisko mahdollisesti ryyppy vaivana tai muu bensansaantiin liittyvä?

Taateli3000

Voiko joku anturi olla viallinen? Esim joku joka huijjaa moottoria saamaan enemmän bensaa? Lämpötila?

kaahari

Moottorinesteen lämpöanturi. Ainakin mkiv suprassa aiheuttaa juuri tuollaista. Ainakin supran 2jz:ssa on niitä kaksi, toinen mittarille ja toinen eculle. Se eculle jännitettävä tuottava jos hajoaa, ei anna vikakoodia mutta kone on koko ajan ns. kylmäkartalla ja vie polttoainetta rutosti.
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

Taateli3000

Tänään ei enää mistään moista anturia taida saada. Mitä tekee jos pätkäsee piuhat auki. Milläs kartalla sit ollaan 😆

TmiJKaas

Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Taateli3000


kaahari

#21
Lainaus käyttäjältä: Taateli3000 - 03 kesäkuu, 2016, 18:59:48
Eli uutta anturia vaan tilauksee sitte 👍

Kannattaa mitata yleismittarilla vastus lämpimästä ja kylmästä koneesta ja verrata kunnossa olevan arvoihin



https://www.supraclubfinland.com/index.php?topic=13147.msg119902#msg119902
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

snow90

Luit varmaan ne vikakoodit, niinkuin kehotettiin. Kaasuläpän asentotunnistimen saa kans mitattua yleismittarilla. Mietin tota ku ei meinannu startata, niin mites nokka-akselin asentotunnistin?
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97

Taateli3000

Juu eipä antanut mitään vikakoodia. Tekee sillai ku vedättää että pätkäsee ja syttyy moottorin vikavalo ja luistoesto valo hetkeks. Sammuu hetken kuluttua. Liittyykö johonkin. Ja mistäs tällänen voi johtuu?

Wilis

Ahtaako yli barin, eli pukkais fuel cuttia yliahtamisen takia? En muista heittikö se tauluun CEL lisäksi myös ton trc:n palamaan.
"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

Taateli3000