ajoneuvovero helpottuu?

Aloittaja anni, 24 tammikuu, 2007, 11:09:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

anni

miau!

Kuulin villiä huhua, että olisi menossa sellainen ehdotus, että kun auto seisoo, niin siltä ajalta ei tarvitse maksaa veroa.? Eli kun supra seisoo, niin siltä ajalta ei tarvitse maksaa veroa, ja taas talviautosta tarvii, ja toisinpäin. Yritin soitella ja kysellä hommasta, mutta käsitin että se ei ole vielä mennyt läpi? Käsitin että huhtikuussa se menisi läpi? kai? Täh? Ei ole tarkkaa tietoa...
Tietääkös tästä joku enemmän kuin huhupuheet??  Sehän olisi helvatin hienoa ja taloudellisesti plussaa ettei tarvi kesäisin maksaa veroa talviryjän seisonnasta.  ;D
-www.annioutlife.com-

coren

1.3 alkaen muuttuu. rek.kilvet toimitetaan seisonta-ajaksi johonkin säilöön. (vak.yhtiö/katsastuskonttori) Samalla perinteinen seisonta-aikasysteemi poistuu. eli jatkossa seisonta-ajalta ei makseta liikennevakuutusta eikä autoveroa.
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

anni

No jo on hienoa! :D
Sehän helpottaa monia harrastusautoilijoita.  :)
-www.annioutlife.com-

coren

Niin kenties. Paitsi että mitähän se taas maksaa kun auton laittaa seisomaan ja kun sen ottaa takaisin ajoon.. ja miten kauan pitää olla että se aika tosiaan on ilmainen, eli pysyykö kuukaudessa kuten tähänkin asti. eikä voi enää puhelimessa hoitaa, vaan pitää vierailla konttorilla tai jossain ja roudata niitä kilpiä edestakas..
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

anni

totta, en ajatellut tuota ollenkaan. Tietysti ne paskiaiset aina jostain sen 'menetetyn' rahan ottavat. Mutta kai se silti toivottavasti tulee halvemmaksi nyt. Vaikka tosiaan siinä on taas omat vaivansa kulkea ettistakaisin. Ja jos nyt on maksanut jo talvi autosta tämä vuoden, niin tuskimpa ne rahoja ainakaan anna takaisin vaikka se menisi läpi 1.3..
-www.annioutlife.com-

Baz

Lainaus käyttäjältä: coren - 24 tammikuu, 2007, 11:13:131.3 alkaen muuttuu. rek.kilvet toimitetaan seisonta-ajaksi johonkin säilöön.
Mistä tuollainen tieto on?

Tuulilasi kertoo mm. seuraavaa:
LainaaHuhtikuusta alkaen lisäkuluja harrastajille
Ajoneuvon poisto liikennekäytöstä katkaisee verot ja vakuutukset - pätkäpoistot eivät kannata

Ajoneuvojen rekisteristäpoistamismenettely helpottuu huhtikuussa. Ajoneuvon voi silloin ilmoittaa tilapäisesti pois liikennekäytöstä. Liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta ei tämän jälkeen tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eikä liikennevakuutusmaksua. Uudistuksen yhteydessä myös rekisteröintitodistuksen ulkoasu ja tietosisältö muuttuvat. Muutos tekee lyhytaikaisen seisottamisen kannattamattomaksi, sillä liikennekäytöstäpoisto ja liikennekäyttöönotto maksavat yhteensä 21 euroa.

Yhdellä ilmoituksella katkaisee ajoneuvoveron ja liikennevakuutusmaksun

Ajoneuvon haltija tai omistaja voi 2.4.2007 alkaen tehdä ilmoituksen liikennekäytöstä poistamisesta rekisteröintitodistuksen ilmoitusosalla. Autojen poistaminen liikennekäytöstä tulee mahdolliseksi myös ilman rekisterikilpien palauttamista. Poisto on voimassa toistaiseksi. Liikennekäytöstä poistetulla autolla EI SAA AJAA poistopäivän jälkeen.

Ajoneuvoveron maksuvelvollisuus päättyy poistopäivänä, ja poiston jälkeiseltä ajalta maksettu vero hyvitetään seuraavalla verolipulla. Erillistä seisontailmoitusta vakuutusyhtiölle ei enää tehdä. Tieto poistosta välittyy vakuutusyhtiölle automaattisesti.

Eräät poiston aikana tapahtuvat muutokset, kuten auton omistajuuden vaihto, tulee ilmoittaa rekisteriin.

Väärinkäytöksistä aina vähintään tuhannen euron lisävero

Jos liikenteestä tavataan liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo, poliisi estää ajoneuvon käytön ottamalla kilvet ja rekisteröintitodistuksen pois. Tällaisesta autosta määrätään ajoneuvovero jälkiverotuksena ja lisäksi saa maksettavakseen ajoneuvoveron lisäveron. Sen suuruus on auton vuotuinen ajoneuvovero viisinkertaisena, aina kuitenkin vähintään 1 000 euroa. Joissakin tapauksissa seurauksena voi olla jopa yli 10 000 euron lisävero.

Taloudelliset seuraukset eivät jää edellä kuvattuun: lisäksi tulevat maksettavaksi sakot liikennekäytöstä poistetun ajoneuvon käyttämisestä sekä kaiken päälle korotettu vakuutusmaksu.

Käyttöönoton edellytyksenä voimassa oleva määräaikaiskatsastus

Ajoneuvoveroa ja liikennevakuutusmaksua maksetaan siitä lähtien, kun rekisteri-ilmoitus liikennekäyttöön ottamisesta on tehty. Entiset ajoneuvoverorästit pitää kuitenkin hoitaa kuntoon. Jotta autoa saa käyttää liikenteessä, määräaikaiskatsastuksen on oltava voimassa. Rekisteröintikatsastusta ei yleensä edellytetä.

Lyhytaikainen seisottaminen ei kannata

Uudistus tekee lyhytaikaisen ajoneuvon seisottamisen nykyistä kalliimmaksi – tai nykyisinhän seisottaminen (minimiaika kuukausi) ei maksa mitään.

Jatkossa sekä liikennkäytöstäpoisto että liikennekäyttöönotto maksaa 10,50 euroa kappale – asia, mitä Ajoneuvohallintokeskus AKE ei mitenkään korosta. AKE on ilmeisesti tarjoamassa asiakkailleen laskurin, jonka avulla on mahdollista laskea, milloin ajoneuvon seisottaminen kannattaa hoitaa poistamalla se liikenteestä. Asiaan vaikuttaa moni seikka, joista vakuutusmaksun suuruus on merkittävin.

Rekisteröintitodistuksen ulkoasu muuttuu

Hyväksytystä määräaikaiskatsastuksesta tulostetaan huhtikuusta 2007 alkaen aina uusi todistuksen tekninen osa. Rekisteröinnin yhteydessä saa sekä uuden teknisen osan (osa 1) että ilmoitusosan (osa 2).

Vanhat rekisteröintitodistukset ja -otteet kelpaavat siihen asti, kunnes seuraavan rekisteröinnin tai määräaikaiskatsastuksen yhteydessä tulostetaan uusi todistus. Vanhoja todistuksia tai otteita ei siis tarvitse erikseen käydä vaihtamassa uusiin.

Uudistuva rekisteröintitodistus kertoo enemmän

Uudessa rekisteröintitodistuksessa on entistä kattavammat ja ajantasaisemmat tiedot. Esimerkiksi ajoneuvon seuraava katsastusajankohta on helppo tarkistaa, kun todistuksesta ilmenee katsastusaikaväli, jonka kuluessa ajoneuvo on määräaikaiskatsastettava.
Lähde: Tuulilasi
Nyt kyllä näyttää siltä ettei hyvältä näytä...

hymyjaba

Eikös ne rupea rahaa ottamaan päästöjen mukaan? Eli jos on vähäpäästöinen auto (Celica  :laugh:) niin maksaa vähemmän. Tai jotain tähän suuntaan minä kuulin..

onnip50v

Hiilidioksiidi arvosta se maksu menee tai tulee meneen...

ast

Vertailukelpoisia hiilidioksidiarvoja ei ole ollut saatavilla kovin kauaa. Miten tätä vanhemmissa autoissa toimitaan? Joudutaan luultavasti vetämään huomattavasti suuripiirteisempää linjaa esimerkiksi auton ensirekisteröintihetken päästönormien ja auton massan mukaan. Jos vero siis koskee kaikkia vanhoja autoja.

Saksassa saa kai jotain helpotusta mm. jälkiasennuskatalysaattorista.

coren

ainakin minulle tuli vakuutusyhtiöstä lappu tuosta seisonta-aika hommeleista. hyvä jos ei kilpiä tarvii palauttaa, mutta satavarmasti tulee jotenkin maksulliseksi palveluksi suomen systeemin tuntien. päästöjutuista ei ole tietoa miten vaikuttaa. dnsf foorumilla paljon juttua nuista päästöveroista esim.
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

Baz

Lainaus käyttäjältä: hymyjaba - 24 tammikuu, 2007, 18:39:47Eikös ne rupea rahaa ottamaan päästöjen mukaan?
Eikä siinä taida olla vielä kaikki:
LainaaTienkäyttömaksujen vaihtoehtoja selvitellään

Liikenne- ja viestintäministeriössä laaditaan parhaillaan selvitystä mahdollisten tienkäyttömaksujen vaihtoehdoista ja vaikutuksista. Selvityksen on määrä valmistua maaliskuussa, jolloin sitä voitaisiin hyödyntää seuraavassa hallitusohjelmassa.

Esillä on nyt neljä vaihtoehtoa, joista kaksi koskee kuorma- ja linja-autoja ja kaksi henkilöautoja ja työmatkaliikennettä.

Maksujen tavoitteena on muun muassa vähentää ympäristöhaittoja, tarkastella tieympäristöjen rahoittamista ja vähentää ruuhkia.

Osassa malleista liikenteen verotus arvioitaisiin täydellisesti uudelleen. Näin tapahtuisi esimerkiksi kuorma-autoliikenteeltä perittävissä kilometrimaksuissa. Maksu ulottuisi koko tie- ja katuverkolla yli 3,5 tonnia painaviin ajoneuvoihin. Ajatuksena on, että maksut eivät lisäisi raskaan liikenteen nykyistä verorasitusta.

Kilometrivero korvaisi nykyiset polttoaine- ja käyttövoimaverot. Silloin verotus kohdentuisi raskaimmin niihin, jotka eniten tiestöä käyttävät.

Sama idea toistuu henkilöautojen kilometrimaksuissa. Niitäkin kerättäisiin koko Suomen tie- ja katuverkolla.

Todennäköisesti maksua porrastettaisiin siten, että esimerkiksi ruuhka-Suomessa tiekilometri maksaisi enemmän kuin haja-asutusalueella, jossa matkaa voisi taittaa halvemmalla.

Tämä malli mullistaisi nykyisen autoverotuksen perusteet.

Alueelliset mallit puolestaan lisäisivät liikenteenkäyttäjälle aiheutuvia kustannuksia. Uudet maksut kasautuisivat jo olemassa olevien verojen päälle. Erityiset kilometrimaksut kohdistettaisiin eniten tiestöä käyttäviin ajoneuvoihin.

Esillä on ollut myös alueellisia maksuja esimerkiksi tielle Hangosta Vaalimaalle.

Alueellisia ruuhkamaksuja on pohdittu kasvukeskuksiin.

Työryhmässä selvitettävät tiemaksut ovat Suomessa toistaiseksi utopiaa, mutta monessa muussa maassa niitä käytetään muodossa tai toisessa. Teknisesti järjestelmät ovat jo täysin toimivia.

Lähin esimerkki on Tukholma, jossa ruuhkamaksuja on peritty vuoden 2006 alusta asti. Etenkin alussa maksut vähensivät keskustaan suuntautuvaa autoilua noin neljänneksen.

Lontoossa kantakaupunkiin autoilevia on laskutettu vuodesta 2003. Raskaalta liikenteeltä maksuja kerätään tällä haavaa ainakin Saksassa, Sveitsissä ja Itävallassa.

Erilaisia sovelluksia harkitaan myös Hollannissa ja muualla Britanniassa.
Lähde: HS

Lainaus käyttäjältä: coren - 24 tammikuu, 2007, 23:45:49ainakin minulle tuli vakuutusyhtiöstä lappu tuosta seisonta-aika hommeleista.
Mitä vakuutusyhtiösi osasi kertoa? Mulla on IFissä vakuutukset eikä sieltä ole tullut mitään lappua ja edellispäivänä keskustelin Pohjolan vakuutusvirkailijan kanssa ja hän sanoi, että he eivät osaa vielä kertoa juuri mitään tästä asiasta :(
Nyt kyllä näyttää siltä ettei hyvältä näytä...

coren

Lainaus käyttäjältä: Baz - 25 tammikuu, 2007, 07:44:45


Lainaus käyttäjältä: coren - 24 tammikuu, 2007, 23:45:49ainakin minulle tuli vakuutusyhtiöstä lappu tuosta seisonta-aika hommeleista.
Mitä vakuutusyhtiösi osasi kertoa? Mulla on IFissä vakuutukset eikä sieltä ole tullut mitään lappua ja edellispäivänä keskustelin Pohjolan vakuutusvirkailijan kanssa ja hän sanoi, että he eivät osaa vielä kertoa juuri mitään tästä asiasta :(

tuli vaan ilmoitus että seisonta-aika loppuu poikkeuksellisesti 28.2, syy lakimuutokset. seisonta-aika oli ilmoitettu huhtikuun loppuun saakka aiemmin. vakyhtiönä tapiola. ehkä nekin arpoo siellä sitten mitä muuttuu ja varautuvat huolella.  :ohnoes:
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

Tiinu

#12
http://www.ake.fi/AKE/AKE_tiedottaa/Uutta%20huhtikuusta%202007

Se on 2.4. ja ainaki Pohjolassa seisonta-aikoja voi ilmoittaa normaalisti edelleen vaikka ensi syksyllä alkavaksi jos siltä tuntuu ;)

Niin joo ja mun tietääkseni/muistaakseni kilpiä ei viedä mihinkään säilöön, mut seisonta pitää ilmoittaa katsastuskonttoriin ilmoitusosalla, ja siitä tulostuu uus rekisteritodistus. Samoin kun uusi rekisteriote tulostuu mm. katsastuksen jälkeen, ja siihen printataan korjauskehotukset ym.

Linkistä varmempaa tietoa, ulkoa noi mitä kirjoittelin..

Lainaus käyttäjältä: coren - 24 tammikuu, 2007, 11:23:05
Niin kenties. Paitsi että mitähän se taas maksaa kun auton laittaa seisomaan ja kun sen ottaa takaisin ajoon.. ja miten kauan pitää olla että se aika tosiaan on ilmainen, eli pysyykö kuukaudessa kuten tähänkin asti. eikä voi enää puhelimessa hoitaa, vaan pitää vierailla konttorilla tai jossain ja roudata niitä kilpiä edestakas..

Maksaa normaalin rekisteröintimaksun, 10,70 sekä seisontaan laittaminen että seisonnasta poisto, siitä minimiajasta en muista.
If it is to be, it is up to me

anni

Kyl menee vaikeex...  :'( aina ne keksii uusia härpäköitä mitä sitten ihmetellään, päästöjä, veroja jne... Huoh :( Tuntuu että olisi helpompaa paljon ilman autoa!
-www.annioutlife.com-

Hartikainen

niinhän se olis helpompaa.. mutta sitte ei olis elämää ;D ;D
Ura toyota kuskina on ohi kun kiviaidan taa kannetaan..

MasterBlaster

Kyl se on niin,että missä valtio veronmaksajia joustaa,niin jossakin muussa se otetaan moninkerroin takasi. Kyllä sitä esimerkkiä muista maista otetaan kuinka siellä tiemaksuja,päästömaksuja yms muita mukavia maksuja kerätään,mutta eipä mallia oteta sittten esim ajoneuvojen verotuksen kohdalla prkle.. Suunta tuntuis olevan se,että ihmiset pakotetaan ostamaan uusi/kallis/vähäkulutuksinen auto. Ja onhan se hyvä rahantulo kun mietitään miten vanhoilla koslissa täällä suurinosa ajelee.Ihmetyttää,että mihinkä kaivoon nämä nykyiset ajoneuvojen verotuksesta saatavat rahat menee,ei ainakaan teitten ylläpitoon/kunnostukseen. On tää kyllä sellanen veroparatiisi että vot!  tulipahan vähän vuodateltua..  :-X
All go,no show

Getcool

Lainaus käyttäjältä: MasterBlaster - 14 helmikuu, 2007, 17:21:39
Kyl se on niin,että missä valtio veronmaksajia joustaa,niin jossakin muussa se otetaan moninkerroin takasi. Kyllä sitä esimerkkiä muista maista otetaan kuinka siellä tiemaksuja,päästömaksuja yms muita mukavia maksuja kerätään,mutta eipä mallia oteta sittten esim ajoneuvojen verotuksen kohdalla prkle.. Suunta tuntuis olevan se,että ihmiset pakotetaan ostamaan uusi/kallis/vähäkulutuksinen auto. Ja onhan se hyvä rahantulo kun mietitään miten vanhoilla koslissa täällä suurinosa ajelee.Ihmetyttää,että mihinkä kaivoon nämä nykyiset ajoneuvojen verotuksesta saatavat rahat menee,ei ainakaan teitten ylläpitoon/kunnostukseen. On tää kyllä sellanen veroparatiisi että vot!  tulipahan vähän vuodateltua..  :-X

Mies puhuu asiaa
Mikäpä olisi parempi tapa kuluttaa kaikki rahansa kuin Supra?

Tiinu

Voi muuten olla ettei tuo aikaraja ihan päde. Kiva olis tietää jo jottai ku ei oo töissäkää vielä mitää uutta ohjelmistojen, tai edes ohjeistusten muodossa tullut. Puoleentoista kuukauteen jos aikovat kaikki saada ohjelmat yhteensopiviksi eri vakuutusyhtiöiden ja AKE:n välillä, koulutettua satamäärin ihmisiä niiden käyttöön tai edes aikataulutettua se koulutus johonkin saumaan... Ei saata onnistua ei. Tai sitten homma on niin juosten kustua että koko kevät menee virheitten kautta oppiessa...  ::)
If it is to be, it is up to me

Baz

LainaaAjoneuvojen rekisteröintikäytäntö muuttuu

Ajoneuvojen rekisteröintikäytäntö muuttuu huhtikuun alussa. Ilmoitusta autojen seisonta-ajasta ei tehdä enää erikseen vakuutusyhtiölle vaan suoraan ajoneuvoliikennerekisteriin, josta tieto välittyy myös vakuutusyhtiöön. Jatkossa ei myöskään puhuta enää ajoneuvon seisonta-ajasta vaan sen liikennekäytöstä poistosta.

Liikennekäytöstä poisto on normaali rekisteri-ilmoitus ja Ajoneuvohallintokeskus (AKE) perii siitä 10,70 euron suuruisen maksun. Ilmoituksen voi käydä tekemässä autorekisteröijän luona. Näitä palveluja tarjoavat useimmat katsastustoimipaikat ja vakuutusyhtiöiden konttorit.

Liikennevakuutuskeskuksen yksikönjohtaja Janne Jumppasen mukaan uudesta käytännöstä on autonomistajalle etua.

- Uuden, liikennekäytöstä poistosta tehtävän ilmoituksen perusteella ajoneuvoveroa peritään jatkossa vain auton todelliselta käyttöajalta. Nykyisin verosta vapautuminen vaatii ajoneuvon poistamisen kokonaan rekisteristä. Liikennekäytöstä poisto on helppo tehdä yhdellä ilmoituksella eikä se edellytä enää rekisterikilpien palauttamista. Ne saavat olla autoon kiinnitettyinä koko liikennekäytöstä poiston ajan, Jumppanen kertoo.

- Lisäksi menettely on selkeä. Auto on käyttökiellossa heti ilmoitusta seuraavasta päivästä lukien. Tämä helpottaa myös poliisin valvontaa. Kun ajoneuvo otetaan takaisin liikenteeseen, tehdään siitä uusi rekisteri-ilmoitus.

Mikäli liikenteessä tavataan liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo, poliisi estää sen jatkokäytön ottamalla kilvet ja rekisteröintitodistuksen pois. Omistaja joutuu myös maksamaan ajoneuvoveron jälkiverotuksena. Lisäksi häneltä peritään lisävero, joka on vuotuinen ajoneuvovero viisinkertaisena ja minimissään tuhat euroa. Vakuutuksen osalta peritään hyvike, eli maksu auton vakuuttamattomuudesta.

Liikennekäytöstä poistetun ajoneuvon saa kuitenkin viedä etukäteen varattuun katsastukseen. Tällä käynnillä aiheutuneet vahingot korvaa liikennevakuutus. Liikennekäytöstä poistetun auton rekisteritiedoissa tapahtuvat muutokset on ilmoitettava ajoneuvoliikennerekisteriin aina riippumatta siitä, onko kilvet palautettu vai ei.

Moottoripyöriä uusi seisontailmoituskäytäntö ei koske, sillä eduskunta muutti hallituksen esitystä tältä osin. Taustalla on Jumppasen mukaan moottoripyöräjärjestöjen kova vastustus. Moottoripyörien seisonta-aikojen ilmoittamisessa noudatetaan vastaisuudessakin aikaisempia, yhtiökohtaisia käytäntöjä.

Ajoneuvojen rekisteröinnissä luovutaan uudistuksen myötä liikennevakuutuksen todistemerkistä. Jatkossa tiedot uudesta liikennevakuutuksesta välittyvät sähköisesti AKE:n ja vakuutusyhtiön välillä. Muutos helpottaa ja nopeuttaa vakuutuksen tekemistä ja hoitamista. Uuden järjestelmän käyttöönotto keskeyttää ajoneuvojen rekisteröinnit reilun viikon ajaksi maaliskuun lopulla. Tänä aikana rekisteröinti-ilmoituksia voi jättää ainoastaan rekisteröintipalveluja tarjoaviin katsastustoimipaikkoihin.
Lähde: Finlex
Nyt kyllä näyttää siltä ettei hyvältä näytä...

Baz

Nyt kyllä näyttää siltä ettei hyvältä näytä...

Juipe

"Mikäli liikenteessä tavataan liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo, poliisi estää sen jatkokäytön ottamalla kilvet ja rekisteröintitodistuksen pois."

Eli jos jää kiinni, auto pitää paalata kun ei sitä kilpiinkään enää saa?  ???
Juha M

Baz

Lainaus käyttäjältä: Juipe - 26 helmikuu, 2007, 17:10:54
"Mikäli liikenteessä tavataan liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo, poliisi estää sen jatkokäytön ottamalla kilvet ja rekisteröintitodistuksen pois."

Eli jos jää kiinni, auto pitää paalata kun ei sitä kilpiinkään enää saa?  ???
Eiköhän kyse ole kuitenkin vain siitä jatkokäyttöajasta, kunnes on kaikki maksut suoritettu:
LainaaVäärinkäytöksistä vähintään 1 000 euron lisävero
Jos liikenteestä tavataan liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo, poliisi estää ajoneuvon käytön ottamalla kilvet ja rekisteröintitodistuksen pois. Tällaisesta autosta määrätään ajoneuvovero jälkiverotuksena sekä ajoneuvoveron lisävero. Lisävero on auton vuotuinen ajoneuvovero viisinkertaisena, kuitenkin vähintään 1 000 euroa. Joissakin tapauksissa seurauksena voi olla jopa yli 10 000 euron lisävero.

Lisäksi tulevat maksettavaksi sakot liikennekäytöstä poistetun ajoneuvon käyttämisestä sekä korotettu vakuutusmaksu.
Lähde: AKE

Eli autosta riippuen maksetaan kaikki maksut tai sitten paalataan ;D
Nyt kyllä näyttää siltä ettei hyvältä näytä...

Tiinu

If it is to be, it is up to me