MKIV Saksasta - verotus?

Aloittaja RK, 20 huhtikuu, 2004, 18:52:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

RK

Tervehdys!

Suunnitelmissa olisi tuoda neloskorinen Supra Saksanmaalta. En ole onnistunut suoraan netistä löytämään yhtään infoa, missä selviäisi edes suurin piirtein noista revittävä vero.

Koska olen enemmänkin tykästynyt auton ulkonäköön kuin sen mahdollisiin tehoihin, en ole etsimässä välttämättä twinturboa tai edes turboa. Vaatimuksena ei myöskään ole manuaalivaihteita.

Nyt kaipaisinkin tietoa ja avustusta (vähintäänkin) seuraavissa asioissa:

Vaikuttavatko auton vaihteistus (autom. / manuaali) veroon?

Vaikuttaako turbottomuus / turbo / twinturbo jotenkin veroon?

Onko kenelläkään tuontiesimerkkiä (verohintoja) tällä "uudella" verotusjärjestelmällä nimenomaan 4 korisista Suprista?

Mihinkähän tuo mahdollisesti rinnastettaisiin (myös Bemarin Z3?) verotusarvoa päätettäessä?

Esimerkkinä:
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=6318105&id=wjsrzzmvdbd

Eli 10500 maksava MKIV vuosimallia 97. Olisiko esimerkin kaltaisesta autosta kohtuudella odotettavissa toiset samanlaiset veroa vai paljonkin enemmän?

Kiitos reiluista vastauksista jo etukäteen. Olen asian suhteen todella "vihreä", joten kaikki kommentit ovat tervetulleita!  :)


Olavi

#1
Ensinnäkin MKIV:tä ei ole tehty kuin twinturbo ja n/a mallina.

Toiseksi Suomeen ei saa n/a mallia rekisteriin korkeiden päästöjen takia (jos tästä on tuoreempaa tietoa niin joku kertokaa)

Täältä foorumista löytyy jostain linkki jollekin tullin sivulle josta näkee muistaakseni kaikki uuden verotuksen aikana tuotujen autojen verot.

Ja vielä lopuksi valitettavasti tuo esimerkki suprasi on taas jonkun pellen huijaus yritys. >:( >:( Tai tuskin kukaan myy autoaan yli kolminkertaisella alennuksella  ;)

Onnea etsintään

br.Olavi

Marko (FrzOne)

Eikö vaparia tosiaan saa katsastettua?? Miks se saastuttas TT:tä enemmän....hmm
- Se mitään nakuta .... -

RK

#3
Kiitos Olavi vinkeistä! Juu, kyllähän tuo vähän ihmetytti, lähinnä ajattelin, että varmaankin km luvusta puuttui vähintään ykkönen edestä... Tietysti kun noita kuvia tarkemmin katselee, voisi niiden kuvitella olevan kuvattu jenkeissä ja ilmoituksen olevan feikki noin kokonaisuudessaan.

Kuitenkin vastaavan hintaluokan peli olisi hakusessa, eli neloskorinen joka maksaisi Saksassa noin 11-14000 euroa. Tämä tietysti olettaen, että koko hinta tulisi veroineen olemaan noin 20000-24000 euroa, liekö vain unelmaa näin halpa hinta moisesta?

Onko kenelläkään kokemusta, antavatko mielellään suuntaa antavia kommentteja Tullista näiden hintojen suhteen? Lähinnä ajatuksena se, että kiva kun ostaa esim. 12000 auton jonka kokonaishinnaksi veroineen arvelisi noin max. 20-24000, ja sitten lyödäänkin selkään jollain huomattavasti budjetin ylittävällä verolla jolloin talous kaatuu, Nordea ilahtuu ja vaimo suuttuu...

Olen jostain aiemminkin lukenut, että tuo vapaasti hengittelevä ei menisi päästöistä läpi. Asiaan lienee kuitenkin jotain tehtävissä? Ovat kuitenkin twinturboja oleellisesti halvempia. Ainakin ihan jo Autoscoutista löytyy omaan haitariin sopiva turboton neloskoppainen, harmi sikäli jos tuo päästöjuttu pitää paikkansa.

Löytyyköhän Saksanmaalta paljoa enempää MKIV Supria kuin mitä näistä nettikataloogeista (kuten Autoscout jne.) löytyy, ja mitä reittejä niitä voisi löytää. Serkkuni asustaa Frankfurtissa jo 14. vuotta, joten jonkinasteinen "tukikohta" ihan paikanpäällä suoritettaville etsinnöille löytyisi jo ihan ilmaiseksi. Vinkkejä myös etsintään otetaan vastaan!

Olavi

Lainaus käyttäjältä: FrozenOne - 20 huhtikuu, 2004, 22:39:26
Eikö vaparia tosiaan saa katsastettua?? Miks se saastuttas TT:tä enemmän....hmm

No n/a mallia ei ole muistaakseni tuotu ikinä eurooppaan (muuta kuin yksittäisiä kappaleita) ja onhan autossa ihan eri konekin vaikka merkinnästä 2jz-ge vain se t-kirjain puuttuu.

En tiedä voisiko alunperin jenkkeihin rekisteröityjä sitten tuoda, onhan sielläkin (etenkin kaliforniassa) tiukat päästö säännökset, mutta esim. sitä täälläkin jäsenenä olevan n/a:ta (alunperin Equadorista tuotu, kait ???) ei saa sillä tekniikalla rekisteriin täällä tai ainakin niin useissa foorumeissa on ollut.

Nyt kun tarkemmin muistelen niin taisi Krister ennen omansa hakua saksasta koeajaa suomessa n/a:ta en muista oliko rekisterissä vai ei, eli saattaisi sieltä suunnalta taas vastauksia saada.  ;)

nr000001

Lainaus käyttäjältä: RK - 20 huhtikuu, 2004, 23:32:11
---8<---

Kuitenkin vastaavan hintaluokan peli olisi hakusessa, eli neloskorinen joka maksaisi Saksassa noin 11-14000 euroa. Tämä tietysti olettaen, että koko hinta tulisi veroineen olemaan noin 20000-24000 euroa, liekö vain unelmaa näin halpa hinta moisesta?

Onko kenelläkään kokemusta, antavatko mielellään suuntaa antavia kommentteja Tullista näiden hintojen suhteen? Lähinnä ajatuksena se, että kiva kun ostaa esim. 12000 auton jonka kokonaishinnaksi veroineen arvelisi noin max. 20-24000, ja sitten lyödäänkin selkään jollain huomattavasti budjetin ylittävällä verolla jolloin talous kaatuu, Nordea ilahtuu ja vaimo suuttuu...

---8<---


Unelmaa. Superkorollaan kannattaa varata min. 30keuroa koknaisuudessaan. Ja tällöinkin kyseessä on automaatti, jolla on ajettu n. 200tkm. Näin siis yleistettynä.  Tullilla ei ole neloskoppasista mitään selkeää linjaa ollut vielä havaittavissa. Kannattaa varautua markkinahintalautakunnan tjsp. erikoisiin arvomäärityksiin.

/nr000001
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Olli

Lainaus käyttäjältä: Olavi - 21 huhtikuu, 2004, 17:50:59
En tiedä voisiko alunperin jenkkeihin rekisteröityjä sitten tuoda, onhan sielläkin (etenkin kaliforniassa) tiukat päästö säännökset

Muuttoautona voi ainakin tuoda jos täyttää jenkkien päästömääräykset.

Ja aken sivuilla lukee seuraavaa: "Pakokaasupäästömääräysten osalta EPA-päästönormien mukaiset autot voidaan hyväksyä myös 30.6.1996 saakka." (http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=807) eli tuon mukaan ennen kesäkuun loppua 1996 käyttöönotetun saisi rekisteriin...

nr000001

Ajovalot taitaa mennä vaihtoon jenkkimalleissa. Kannattaa muutenkin jutella AKE:n kanssa etukäteen, ettei tarvitse tehdä suprasta rata-autoa jos ei mene kilpiin.

/nr000001

Mulla on kohta myynnissä yhdet MKIV euroumpiot, jos on tarvis. :)
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Olavi

#8
Lainaus käyttäjältä: nr000001_ - 22 huhtikuu, 2004, 15:32:56
Ajovalot taitaa mennä vaihtoon jenkkimalleissa. Kannattaa muutenkin jutella AKE:n kanssa etukäteen, ettei tarvitse tehdä suprasta rata-autoa jos ei mene kilpiin.

/nr000001

Mulla on kohta myynnissä yhdet MKIV euroumpiot, jos on tarvis. :)

Meinasitko '98:n mustat umpiot laittaa???

nr000001

1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

J

Mobile.de:ssä oli myynnissä yks kappale n/a mkIV:tä...
Tais löytyä puolasta(kai?)...vm-95 ja hintapyynti tais olla 12900 euroa!

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Jani - 22 huhtikuu, 2004, 20:59:14
Mobile.de:ssä oli myynnissä yks kappale n/a mkIV:tä...
Tais löytyä puolasta(kai?)...vm-95 ja hintapyynti tais olla 12900 euroa!

Puolalaisten kanssa kannattaa olla kaupanteossa tarkkana, melkoisesti kolarikorjattuja tarjolla. Ei toki haittaa jos tietää mitä on ostamassa. Puola kun on vielä toistaiseksi EU:n ulkopuolella, pitää ostohintaan lisätä tulli ja alv.

/nr000001
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

RK

#12
Jos otetaan esimerkkinä EU alueelta löytyvä neloskorinen Supra TT, jonka pyynti on esim. 10000 euroa, käyttöönottovuosi esim. -94 ja ajettu reilut 100000 km.

En millään pysty kuvittelemaan, että tuohon lätkähtäisi yli 12000€ veroja päälle, vai? Onko jollakin mahdollisuutta ja tietoutta antaa edes privaattiviestillä jonkinlaista esimerkkiä tuosta neloskoristen verotuksesta, vai ovatko kaikki suomen muutamista nelosista muutto- tai YK-autoja?

Tiedän, että on esimerkkejä vm.-93 III-korisista joista on vaadittu veroja noin 9000€, mutta voisiko vuoden nuorempi ja uudemmalla korilla oleva auto todellakin nousta paria kolmea tonnia tuosta enempää?? ???

Kiitän jälleen asiasta virinneestä keskustelusta, kaikki kommentit (hymiöitä lukuunottamatta... ;)) tulevat tarpeeseen!

nr000001

Lainaus käyttäjältä: RK - 23 huhtikuu, 2004, 19:16:15
Jos otetaan esimerkkinä EU alueelta löytyvä neloskorinen Supra TT, jonka pyynti on esim. 10000 euroa, käyttöönottovuosi esim. -94 ja ajettu reilut 10000 km.

En millään pysty kuvittelemaan, että tuohon lätkähtäisi yli 12000€ veroja päälle, vai? Onko jollakin mahdollisuutta ja tietoutta antaa edes privaattiviestillä jonkinlaista esimerkkiä tuosta neloskoristen verotuksesta, vai ovatko kaikki suomen muutamista nelosista muutto- tai YK-autoja?

Tiedän, että on esimerkkejä vm.-93 III-korisista joista on vaadittu veroja noin 9000€, mutta voisiko vuoden nuorempi ja uudemmalla korilla oleva auto todellakin nousta paria kolmea tonnia tuosta enempää?? ???

Kiitän jälleen asiasta virinneestä keskustelusta, kaikki kommentit (hymiöitä lukuunottamatta... ;)) tulevat tarpeeseen!

En itsekään haluaisi kuvitella, mutta toteutuneet puhuvat puolestaan. Kahden viimeisen vuoden aikana tuoduissa MKIV:ssa veroissa vaihteluväli on ollut n. 7000 euroa, mikä on melkoisen paljon. Ja tämä ilman mitään selkeää linjaa. Ostohintahan ei vaikuta auton veron osuuteen, vaan markkina-arvo (näitä itsestäänselvyyksiä :)). Luultavasti jo nykyisin alkaa tullille hahmottua jokin linja myös näissä. Tai sitten ei.

Se millaisen markkina-arvon tullin markkinaveroryhmän asiantuntijat taas päättävät ei välttämättä ole tästä maailmasta tai sitten auton arvo todellakin on se, mitä asiantuntijat ovat saaneet tutkimustensa tulokseksi.

BTW: jos jostain löydät ehjän (lue: ei palapeli) n. 10tkm ajetun neloskoppasen turbon 10keurolla, niin se kannattaa hakea jo hiukan kauempaakin. Tai kerro minulle, niin käyn noutamassa pois. ;)

Tällainen löpinä,

/nr000001
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

RK

Lainaus käyttäjältä: nr000001_ - 23 huhtikuu, 2004, 20:30:30
BTW: jos jostain löydät ehjän (lue: ei palapeli) n. 10tkm ajetun neloskoppasen turbon 10keurolla, niin se kannattaa hakea jo hiukan kauempaakin. Tai kerro minulle, niin käyn noutamassa pois. ;)

Pääsi hävettävä pilkkuvirhe, tarkoitus oli kirjoittaa satatuhatta kilometriä.  :-[ Eli siis kohtuudella ajettu (ainakin siis matkamääräisesti) ja vanhimmasta päästä kyseistä mallia.

Ehdin vaihtaa alustavasti sähköpostia englantilaismiehen kanssa, joka kauppaa -94 käyttöönotettua TT MKIV Supraa jolla kertoman mukaisesti ajettu noin 80000 mailia (vajaat 130000km). Auto Amerikantuontia ja pyynti hieman vajaa 10000€. Auto on kilvissä englannissa. Nämä siis minulle hänen kertomana sähköpostitse, olen myös nähnyt joukon kuvia väitetystä autosta.

Pidemmällä aikavälillä vastaavia autoja, eli varhaisia neloskorisia joilla ajettu väittämien mukaan hieman alle <> reilustikin yli satatuhatta kilometriä, ja pyynti euroissa noin karkeasti 10000-13000€ tienoilla, on ollut myynnissä Mobilen, Autoscout24:n ym kautta joitakin kappaleita. Tietysti myös vastaavia, joissa pyyntinä on ollut enemmänkin.

Pointtina siis, että tämän hintaluokan vanhemmanpään edustajia on markkinoilla, mutta kun verotus on edelleen arvoitus. Se on tietysti asia kovin erikseen, ja tapauskohtaista, että missä kunnossa tämän hintaisen auton moottori ym. todellisuudessa on.

fastnissan

kuulostaa siltä, että kukaan ei tiedä paljonko verot on.. vaikka kyllähän tollasia mkIV supria suomen teillä silti liikkuu.. onko niiden verot nyt niin suuri salaisuus, ettei muille voi kertoa????? vaikka monia kiinnostaisi! :'(

TurboTarga/Mika

Eihän kyse ole siitä etteikö veroja voisi kertoa vaan siitä ettei tullin päätöksissä ole mitään tolkkua. Vaikka auto A:n vero on eilen 5000 eur se voi olla vastaavanlaisessa autossa ylihuomenna 10000 eur ??? ???
Supra 3.0i 24v Turbo Targa -92
Vanhaksi tuleminen on väistämätöntä, aikuiseksi kasvaminen vaihtoehtoista. 90% rahoistani käytän autoon, viinaan ja naisiin, loput tuhlaan...
Tupla turbolla kesät, näin talvella 4.4 Bemun V8:lla...

RK

Silti mielelläni kuulisin esimerkkejä mitä neloskorisista on veroja tullut maksettaviksi, sillä en niistä ole suoria mainintoja onnistunut löytämään.

Olavi


nr000001

Lainaus käyttäjältä: RK - 23 huhtikuu, 2004, 22:20:54
Pääsi hävettävä pilkkuvirhe, tarkoitus oli kirjoittaa satatuhatta kilometriä.  :-[ Eli siis kohtuudella ajettu (ainakin siis matkamääräisesti) ja vanhimmasta päästä kyseistä mallia.

Ehdin vaihtaa alustavasti sähköpostia englantilaismiehen kanssa, joka kauppaa -94 käyttöönotettua TT MKIV Supraa jolla kertoman mukaisesti ajettu noin 80000 mailia (vajaat 130000km). Auto Amerikantuontia ja pyynti hieman vajaa 10000€. Auto on kilvissä englannissa. Nämä siis minulle hänen kertomana sähköpostitse, olen myös nähnyt joukon kuvia väitetystä autosta.

Pidemmällä aikavälillä vastaavia autoja, eli varhaisia neloskorisia joilla ajettu väittämien mukaan hieman alle <> reilustikin yli satatuhatta kilometriä, ja pyynti euroissa noin karkeasti 10000-13000€ tienoilla, on ollut myynnissä Mobilen, Autoscout24:n ym kautta joitakin kappaleita. Tietysti myös vastaavia, joissa pyyntinä on ollut enemmänkin.

Pointtina siis, että tämän hintaluokan vanhemmanpään edustajia on markkinoilla, mutta kun verotus on edelleen arvoitus. Se on tietysti asia kovin erikseen, ja tapauskohtaista, että missä kunnossa tämän hintaisen auton moottori ym. todellisuudessa on.

Kokemuksesta tiedän, että nykyisin AutoScout, ilmainen kun on, on pullollaan feikki-ilmoituksia. Mobile.de on nykyisin siistimpi. Vuoden verran noita ilmoituksia kahlattuani sain selkeän mielikuvan autojen hintatasosta. Automaatit ovat edelleen merkittävästi edullisempia kuin manuaalit. Lisäksi toki mittarilukemakin vaikuttaa hintapyyntöön. Vähänajetut (lue: alle 100tkm) ja hyväkuntoiset menevät tunneissa, myös paljonajetut "edulliset" menevät hetkessä. Kokemusta on.

Jenkkiversioista itselläni ei ole kokemusta. EU:n ulkopuolisten kanssa kannattaa olla tarkkana. Ja toki sisäkaupankin kulkupelien kanssa. Ennen kaupantekoa VIN kannattaa kysyä ja sen avulla tarkistaa ajoneuvon alkuperä mahdollisuuksien mukaan.

Verotus on tosiaan arvoitus. On erittäin hankala budjetoida ostostaan verolainsäädännön ja lain kirjaimen/hengen toteutuksen ollen arpapeliä. Ymmärrän tuskasi. :) Varaudu maksamaan 15keuroa veroja kunnosta ja ajomäärästä riippumatta.

/nr000001
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

nr000001

Lainaus käyttäjältä: TurboTarga - 23 huhtikuu, 2004, 23:33:44
Eihän kyse ole siitä etteikö veroja voisi kertoa vaan siitä ettei tullin päätöksissä ole mitään tolkkua. Vaikka auto A:n vero on eilen 5000 eur se voi olla vastaavanlaisessa autossa ylihuomenna 10000 eur ??? ???

Näin juuri. Tosin kaikki MKIV:t taitavat mennä markkina-arvolautakunnalle, tuota 243kW:n laitosta kun ei ole tullin tietojärjestelmässä.

/nr000001
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

MT

Verotus on tosiaan arvoitus. On erittäin hankala budjetoida ostostaan verolainsäädännön ja lain kirjaimen/hengen toteutuksen ollen arpapeliä. Ymmärrän tuskasi. :) Varaudu maksamaan 15keuroa veroja kunnosta ja ajomäärästä riippumatta.

/nr000001
Lainaa

Moro! Yhdyn ajatuksiisi nr000001, ja haluan sanoa RK:lle, että ei kannata yrittää(haaveilla) saada MKIV:ta puoli ilmaiseksi, vaan ainakin omasta mielestäni kannattaa säästää (vaikka pidemmänkin aikaa.. :'() rahaa kasaan reilu nippu, jotta saat auton ongelmattomasti kotikamaralle + verotettua + huollettua varmaan kuntoon + ainakin jonkin verran ylimäärästä (ainakin nämä, jos ei näe aiheelliseksi tehdä autolleen muuta). Sanon tämän siksi, että olen joutunut sivusta katsomaan muutaman kerran, kun on yritetty saada jotain hommaa(juuri tuolla tyylillä ja asenteella) puoli- ilmaisena nippuun, ja rahat ovatkin loppuneet kesken.. mitäs siinä sitten teet?? En halua murskata kenenkään unelmia(koska jokaisella elämässään niitä kuuluu ja pitää olla  ;)), enkä halua olla ketään kohtaan vitt*mainen vaan haluan sanoa, että ole realistinen +jonkin verran vielä realistisen yli, niin saat kotturan(siis MKIV:n..  ;D) ongelmattomasti ja hermoja menettämättä.

Onnea hankkeeseen!!

T: Mika
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

RK

Kiitos Miguel vinkeistä!  ;) Kyllähän sen tietää, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, mutta kun mieli tekee... Varsinkin kun meikäläiselle tässä tapauksessa "halpa" ei ole halpa. Yritän pitää jalat maassa ja tehdä järkevän hankinnan kun sen aika sitten koittaa!

Ja lopuksi hieman aihetta sivuten; neloskorisista ja muista sporteista kiinnostuneet, katsokaapa sivut
http://www.vine-place.co.uk/  
tuolla löytyy oikeanpuoleisella ratilla varustettuja MKIV Supria vähän enemmänkin. Ja myyjätkin haastavat sujuvasti kolmatta kotimaistamme.  ;)

MT

Haluan sanoa RK vielä, että se kun se "himo" pääsee iskemään, niin se on miehen menoa se!!  :) Muistan kuinka itse himosin neloskorista jo 90- luvun loppupuolella, mutta sen aikainen autoverotus musersi haaveeni.. :'(  Ostin sitten MKIII: sen ja touhuilin sitä kolmisen vuotta, enkä ole katunut sitä ostosta, vaan ostaisin vanhan suprani takaisin, jos olisi vain varaa.. Mutta sitten, kun verotus muuttui, sanoin vain entiselle työkaverilleni, että jos tiedät jonkun, jota kiinnostaa helmikuntoinen Supra, niin voisin olla luopumassa omastani. Seuraavana päivänä töissä ollessani huomasin tuttuni soittaneen, joten soitin hänelle takaisin, jolloin hän ilmoitti tulevansa hakemaan vanhan suprani pois.. Sitten alkoi säästäminen ja Supraton kausi, joka oli yhtä helvettiä.. >:(  Aikanaan  viime syksynä löytyi helmikuntoinen MKIV seitsemän kuukauden etsinnän ja usean turhan tiedustelureissun jälkeen, jonka ostin pois.. Silloin kun on polte päällä, niin aika tuntuu vain jylläävän paikoillaan..

T: Mika

Ps: Edelleenkin onnea hankkeeseen.. Ei haittaisi vaikka harrastajia olisi enemmänkin   :)
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

RK

Keräsin itselleni tuolta Tullin sivuilta näitä neloskoppaisten verotietoja, ja ajattelin että muitakin saattaa kiinnostaa (tässä siis ne, joita käyttöönottopäivän perusteella kuvittelin MKIV:ksi, eikä lista välttämättä ole täydellinen):

Toyota Supra 3.0I Turbo A   
Veropäätös:     23.01.2004
Käyttöönotto:  16.01.1995
Ajokilometrit:   121000 km
Verotusarvo:    36700,00 €   
Autovero:        10643,00 €   
Alv:                  2341,46 €   
Verot yht.:       12984,46 €

Toyota Supra 3.0 Turbo
Veropäätös:     27.11.2003
Käyttöönotto:  29.09.1994
Ajokilometrit:   96000 km
Verotusarvo:    20300,00 €   
Autovero:        5887,00 €   
Alv:                  1295,14 €
Verot yht.:       7182,14 €

Toyota Supra 3.0 Turbo 243kW
Veropäätös:     30.09.2003
Käyttöönotto:  31.03.1994
Ajokilometrit:   ?
Verotusarvo:    23200,00 €
Autovero:        6728,00 €
Alv:                  1480,16 €
Verot yht.:       8208,16 €
                  
Laitetaan joukkoon vielä muutama Nissan 300ZX, jotka otin myöskin kiinnostukseni vuoksi ja osittain vertailuksi:

Nissan 300ZX Turbo ABS (tämä lienee se Tuulilasi Turbon auto)
Veropäätös:     10.02.2004   
Käyttöönotto:  29.05.1990   
Ajokilometrit:   185000 km
Verotusarvo:    20600,00 €   
Autovero:         5974,00 €   
Alv:                  1267,08 €   
Verot yht.:        7241,08 €

Nissan 300ZX 2D Coupe
Veropäätös:     24.10.2003   
Käyttöönotto:  29.08.1990   
Ajokilometrit:   ?
Verotusarvo:    19650,00 €   
Autovero:         5698,50 €   
Alv:                  1167,05 €   
Verot yht.:        6865,55 €

Nissan 300ZX TT Coupe 2D
Veropäätös:     29.08.2003
Käyttöönotto:  03.12.1991   
Ajokilometrit:   ?
Verotusarvo:    25800,00 €
Autovero:         7482,00 €   
Alv:                  1646,04 €   
Verot yht.:        9128,04 €

Nissan 300ZX Twin Turbo A
Veropäätös:     19.08.2003
Käyttöönotto:  02.01.1992   
Ajokilometrit:   ?
Verotusarvo:    23404,00 €
Autovero:         6787,16 €   
Alv:                  1493,17 €   
Verot yht.:        8280,33 €

Nissan 300ZX Twin Turbo   
Veropäätös:     15.08.2003
Käyttöönotto:  15.01.1991   
Ajokilometrit:   ?
Verotusarvo:    24230,00 €
Autovero:         7026,70 €   
Alv:                  1490,36 €   
Verot yht.:        8517,06 €

Nissan 300ZX Twin Turbo
Veropäätös:     29.07.2003
Käyttöönotto:  21.12.1992   
Ajokilometrit:   ?
Verotusarvo:    30100,00 €
Autovero:         8729,00 €   
Alv:                  1920,38 €   
Verot yht.:        10694,38 €
   

Getcool

Mutta pitää myös muistaa että tuosta tullin listasta ei pysty yhtään tietämään että minkä kuntoisia nuo verotetut ajopelit on ollut...
Mikäpä olisi parempi tapa kuluttaa kaikki rahansa kuin Supra?

RK

Näinhän se ikävä kyllä on. Mutta mistäpä muualta sitä saisi edes jotain osviittaa tuohon veroarvailuun, paitsi tietysti tuontiautojen omistajilta. Tuossa nyt kuitenkin vähän tuo (~7000 - 13000 euron  :'() verohaarukka näkyy.

Noissa Nissaneissa on ehkä vähän tasaisempi tuo verolinjaus, kun niitä on jo jonkun verran tuotu.


spl

Lainaus käyttäjältä: nippon - 14 elokuu, 2006, 21:14:12
Moi.

Tämä ei varsinaisesti liity verotukseen, mutta tarviiko tolle 2jz-gte:lle tehdä päästömittausta vtt:llä?

Edit: niin siis selvennykseksi. Autoni on tuotu japanista ja kilpiin tarttis saada :)

Japanista tuodulle autolle pitää, Saksasta tuodulle ei pidä. JDM-autolle tarvitsee tehdä kilvittämistä varten myös melumittaus. Konepellin alta löytyy jonkinverran eroja JDM ja Export supran välillä, vaikka moottori on molemmissa 2jz-gte.

http://mkiv.supras.org.nz/specs.htm

Edit: jos kyseessä on muuttoauto, ei tarvitse mittauksia.

RK

Vaikka aiheen aloittamisesta onkin reilut pari vuotta, niin ajattelin palata aiheeseen. En siis tuolloin ostanut Supraa, vaan päädyin -00 vuosimallin Honda Prelude 2.2 VTECiin, joka oli puhdas Suomi-auto. Syynä vain ja ainoastaan se, että kuten asiaa paremmin tunteneet osasivat kertoa, ei MKIV:tä 25000 euroon löytynyt, ja enempään en pystynyt ratkeamaan. Honda vaihtui viime kesänä perheautoon, mutta Supra kiinnostaa edelleen ja ehkä vuoden tai kahden päästä olisi ajankohtainen ostos.

Olin tuolloin keväällä ja kesällä 2004 puhelimitse ja sähköpostitse yhteydessä useampaan (5-6) autoscout24.de sivustolla Supraa myyneeseen henkilöön, joilla oli neloskorista myynnissä selvästi muita halvemmalla eli alle 15000 eurolla.

Näistä uskoakseni kaksi oli aitoa ilmoitusta, toinen oli kolaroitu lievästi keulastaan ja sijaitsi Ranskassa. Toinen oli Puolassa oleva vapari. Loput olivat selviä petosjuttuja yrittäen saada jotain etumaksua autosta, jota he eivät työkiireidensä tms. selitysten vuoksi kyenneet näyttämään.

Nämä petosyritykset ovat kllä niin selviä ja tökeröitä, että ihmettelen jos joku niihin oikeasti sortuu. Mutta nämä tietäen on varmasti ovelampiakin kettuja liikenteessä, joten tarkkana kannattanee olla. ;)

Boeder

Miten on nykyään noiden Englantilaiseten vapareiden tullaus? Saako leimaan, ja pitääkö tehä testejä, vai riittääkö jos tilaa VTTltä päästövaatimukset?