Tarvitseeko auto säädättää tämän jälkeen?

Aloittaja Virta, 05 joulukuu, 2009, 12:57:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Virta

Elikkäs olisin vähän osia vaihtamassa mr2 :seen.

Autossa on vakio air intake, 5zigen 2,5" putkisto, vakio pakosarja, vakio downpipe.
->
Vaihtaisin blitzin air intake kitin, blitzin 3" putkiston 4" ulostulolla, aussie-speed 3" downpipen ja aussie-speed pakosarjan.

Neuvokaa tiedotonta :)

Tonb

Ei mikään pakko ole, mutta ei siitä varmasti haittaakaan oisi :)
JDM 1994 Supra 3.0 twinturbo, 6-speed

Virta

Mut oisin kiinnostunu siit et vaikka vaihan nuo et uskaltaako autolla ajaa säätämättä vai oisko se välttämätön. Toishan säätö lisää voimaa.

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Virta - 05 joulukuu, 2009, 13:25:41
Mut oisin kiinnostunu siit et vaikka vaihan nuo et uskaltaako autolla ajaa säätämättä vai oisko se välttämätön. Toishan säätö lisää voimaa.

Mörreistä tai kyseisestä "mr2" sen tarkemmin tietämättä arvelisin, että ahtopainemittari saattaisi kuljettajan näkökentässä ollessaa pidentää ahtimen ikää. Olettaen, että auto on ahdettu.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

jussi1

Mitäs siitä vois säätää? Seoksenhan ecu katselee itse kohdalleen (jos vakio).
-94 LHD TT MK4 Supra 6spd.
-02 Lexus IS300 2JZ.
-05 Lexus RX300
-95 Skyline R33 (drifteri)
-91 Celica GT4 (jäärata-auto)
-07 Suzuki GSX-R 1000
-99 Z3 M Coupe (drifteri)
Ex. 525whp -91 Supra turbo targa man. 2003-2011

J.J.

Noilla osilla todennäköisesti tarvii fuelcut defenderin, ei muuta. Omassa nousi 3" putkella ja downpipella ahdot puolesta kilosta kiloon.

Virta

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 05 joulukuu, 2009, 14:10:13
Mörreistä tai kyseisestä "mr2" sen tarkemmin tietämättä arvelisin, että ahtopainemittari saattaisi kuljettajan näkökentässä ollessaa pidentää ahtimen ikää. Olettaen, että auto on ahdettu.
Juu no tarkotuksena ois tässä talvella pistää ahtopaine-, öljynpaine- ja seosmittari.

Virta

Lainaus käyttäjältä: J.J. - 05 joulukuu, 2009, 23:21:46
Noilla osilla todennäköisesti tarvii fuelcut defenderin, ei muuta. Omassa nousi 3" putkella ja downpipella ahdot puolesta kilosta kiloon.
Autossa fuel cut ja tuo 180km/h speedlimitter ohitettu jo japanin päässä. Mörrissähän on vakiona se oma ahtopaineensäätö 0,5-0,8bar.

Krister

Lainaus käyttäjältä: jussi1 - 05 joulukuu, 2009, 14:18:15
Mitäs siitä vois säätää? Seoksenhan ecu katselee itse kohdalleen (jos vakio).

Eipä se taida itse säädellä täyskaasulla mikä olisi se tärkein saada kohdilleen.

Virta

Lainaus käyttäjältä: Krister - 07 joulukuu, 2009, 10:21:14
Eipä se taida itse säädellä täyskaasulla mikä olisi se tärkein saada kohdilleen.
Elikkä hariselle säädettäväks vaan ettei ala männät sulaa. :)

Hati

Onko sulla siellä sitten jo olemassa joku säädettävä ecu?

Virta

Lainaus käyttäjältä: Hati - 07 joulukuu, 2009, 18:49:13
Onko sulla siellä sitten jo olemassa joku säädettävä ecu?
Kyl tota vakio ecua pystyy säätämään mutta ei tosin dynossa mut on tässä tullu mietittyä että jos sinne hestecin laittas samalla sitten ku josain kohtaa vaihtaa suuttimet, bensapumpun ja mahdollisesti ahtimenkin.
No aika näyttää mihin ollaa menossa.

Strabe

Lainaus käyttäjältä: Virta - 08 joulukuu, 2009, 11:32:29
Kyl tota vakio ecua pystyy säätämään mutta ei tosin dynossa mut on tässä tullu mietittyä että jos sinne hestecin laittas samalla sitten ku josain kohtaa vaihtaa suuttimet, bensapumpun ja mahdollisesti ahtimenkin.
No aika näyttää mihin ollaa menossa.

Onpas mörris sit melkoinen vakioecu... ;D
JZZ30 vm.91

Nickke

Lainaus käyttäjältä: Strabe - 08 joulukuu, 2009, 11:55:56
Onpas mörris sit melkoinen vakioecu... ;D


OT: Ostetaan Aristoon MR2:n säädettävä vakioecu (pitää saada lisää forcee!!:)
JZS147
Ei oo tulossa mittään.

japex

Lainaus käyttäjältä: Strabe - 08 joulukuu, 2009, 11:55:56
Onpas mörris sit melkoinen vakioecu... ;D


Esitetään kysymys toisinpäin, mitäkähän ecua ei sitten voi säätää? Kyllä niissä on kaikissa koodia sisällä ja niitä voi muuttaa.

Virta

Lainaus käyttäjältä: Strabe - 08 joulukuu, 2009, 11:55:56
Onpas mörris sit melkoinen vakioecu... ;D
Hestecin sivuilta lainatakseni:
Kirjoittaminen suoraan muistipiiriin ohjelmointilaitteella. (Chip, Chiptuning)
Perinteinen tapa, jolla voidaan ohjelmoida lähes kaikki eurooppalaiset automallit. Ohjelmointi edellyttää ohjainlaitteen avaamisen ja ohjelman lukemisen ja kirjoittamisen erillisellä laitteella.
Laitteella luetaan alkuperäinen ohjelma kokonaisuudessaan ja verrataan sen sopivuus identtisesti haluttuun viritysohjelmaan. Ohjelmointityö kestää 1-1.5h
+ Universaali, laajasti automalleja
+ Vakio-ohjelman tunnistaminen luotettava
+ Luotettava, ei tiedonsiirtovirheen mahdollisuutta jos alkuperäinen piiri säilytetään.
+ Mahdollisuus reaaliaikaiseen ohjelmointiin dynamometrissä, käyttöen muistipiirin paikalle asennettua emulaattoria.
+ Vakio-ohjelman palauttaminen yksinkertaista, ei vaadi erikoistyökaluja.
- Vaatii mekaanista työtä.
- Ammattitaitoa vaativa asennustyö.
http://www.hestec.fi/chiptuning/chiptuning.php

Virta

Lainaus käyttäjältä: Nickke - 08 joulukuu, 2009, 13:49:02
OT: Ostetaan Aristoon MR2:n säädettävä vakioecu (pitää saada lisää forcee!!:)
Ei sun semmosta kannata siihen upottaa ku sen omaaki varmaan voi säätää jos ylempää luet ton aikasemman kirjotukseni ;)

Strabe

Njoo..Outoo että ihmiset sit osteleee kaikenmaailman muita ecuja kun vakioita voi muuttaa niiiiiin pirusti ::)
JZZ30 vm.91

Tem

Kannattaa ehkä soitella ja kysellä sopivuutta misterin ecuun, ennenku laskee ton Hestekkisivun varaan. ;)


Lainaus käyttäjältä: japex - 08 joulukuu, 2009, 14:00:24Esitetään kysymys toisinpäin, mitäkähän ecua ei sitten voi säätää? Kyllä niissä on kaikissa koodia sisällä ja niitä voi muuttaa.

Vastataan kolmansinpäin. Kaiken voi säätää ja muuttaa, jotkut on helpompia, jotkut vaikeampia. Tojon ecut on ikävä kyllä sieltä vaikeimmasta päästä ja useimmiten tulee vaan paljon halvemmaksi ostaa ihan uus ohjelmoitava ecu. Niitä piirejä ei pysty ohjelmoimaan uusiksi. Vaihtoehdoksi jää siis lukea orkkispiirin sisältö ja polttaa uusi piiri. Orkkispiirit on lukusuojattuja, joten ihan normilaitteilla niitä ei lueta. Yksi vaihtoehto on avata se piiri fyysisesti ja tsekata elektronimikroskoopilla se sisältö. Ei vaan tahdo ihan joka jampalla olla laitteita, tietotaitoa ja kärsivällisyyttä siihen hommaan.

Mutta lupaan ostaa hatun ja nostaa sitä sulle, jos ohjelmoit ton orkkisecun. Luulenpa, että teet äkkiä useita tonneja rahaakin, kun alat tarjota orkkisecun ohjelmointipalvelua muille. Lupaan myös tulla sun asiakkaaksi, jos onnistut hommassa ja tarjoat sitä muillekin, jos hinta pysyy halvempana kuin uusi ohjelmoitava ecu. Onnea matkaan. :)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Strabe

Lainaus käyttäjältä: Tem - 08 joulukuu, 2009, 14:36:02
Kannattaa ehkä soitella ja kysellä sopivuutta misterin ecuun, ennenku laskee ton Hestekkisivun varaan. ;)


Vastataan kolmansinpäin. Kaiken voi säätää ja muuttaa, jotkut on helpompia, jotkut vaikeampia. Tojon ecut on ikävä kyllä sieltä vaikeimmasta päästä ja useimmiten tulee vaan paljon halvemmaksi ostaa ihan uus ohjelmoitava ecu. Niitä piirejä ei pysty ohjelmoimaan uusiksi. Vaihtoehdoksi jää siis lukea orkkispiirin sisältö ja polttaa uusi piiri. Orkkispiirit on lukusuojattuja, joten ihan normilaitteilla niitä ei lueta. Yksi vaihtoehto on avata se piiri fyysisesti ja tsekata elektronimikroskoopilla se sisältö. Ei vaan tahdo ihan joka jampalla olla laitteita, tietotaitoa ja kärsivällisyyttä siihen hommaan.

Mutta lupaan ostaa hatun ja nostaa sitä sulle, jos ohjelmoit ton orkkisecun. Luulenpa, että teet äkkiä useita tonneja rahaakin, kun alat tarjota orkkisecun ohjelmointipalvelua muille. Lupaan myös tulla sun asiakkaaksi, jos onnistut hommassa ja tarjoat sitä muillekin, jos hinta pysyy halvempana kuin uusi ohjelmoitava ecu. Onnea matkaan. :)

Kiitos..tätä kaipasinkin ;D
JZZ30 vm.91

Virta

Lainaus käyttäjältä: Tem - 08 joulukuu, 2009, 14:36:02
Kannattaa ehkä soitella ja kysellä sopivuutta misterin ecuun, ennenku laskee ton Hestekkisivun varaan. ;)


Vastataan kolmansinpäin. Kaiken voi säätää ja muuttaa, jotkut on helpompia, jotkut vaikeampia. Tojon ecut on ikävä kyllä sieltä vaikeimmasta päästä ja useimmiten tulee vaan paljon halvemmaksi ostaa ihan uus ohjelmoitava ecu. Niitä piirejä ei pysty ohjelmoimaan uusiksi. Vaihtoehdoksi jää siis lukea orkkispiirin sisältö ja polttaa uusi piiri. Orkkispiirit on lukusuojattuja, joten ihan normilaitteilla niitä ei lueta. Yksi vaihtoehto on avata se piiri fyysisesti ja tsekata elektronimikroskoopilla se sisältö. Ei vaan tahdo ihan joka jampalla olla laitteita, tietotaitoa ja kärsivällisyyttä siihen hommaan.

Mutta lupaan ostaa hatun ja nostaa sitä sulle, jos ohjelmoit ton orkkisecun. Luulenpa, että teet äkkiä useita tonneja rahaakin, kun alat tarjota orkkisecun ohjelmointipalvelua muille. Lupaan myös tulla sun asiakkaaksi, jos onnistut hommassa ja tarjoat sitä muillekin, jos hinta pysyy halvempana kuin uusi ohjelmoitava ecu. Onnea matkaan. :)
MR2-Designiltä kun kyselin niin ymmärsin että gen2 ja gen3 ecuja ovat säätäneet harisella, mutta tosiaan varmaan loppujen lopuksi säästää vaan rahaa kun ostaa kunnon ecun. Itsehän en meinannut näitä ruveta säätämään vaan tarkotuksena oli viedä jonnekkin jossa ois ollu kokemusta moisten säätämisestä.

Virta

Jossain näin muistaakseni jotain hinta haarukkaakin tuosta vakio ecun säätämisestä että pyöris jossain 500-700e tienoilla per kerta ni siinä on jo aika sievä osa kunnon ecun hinnasta. :)

Artware

Lainaus käyttäjältä: Virta - 08 joulukuu, 2009, 14:58:50
Jossain näin muistaakseni jotain hinta haarukkaakin tuosta vakio ecun säätämisestä että pyöris jossain 500-700e tienoilla per kerta ni siinä on jo aika sievä osa kunnon ecun hinnasta. :)

ATS ainakin USA:n puolella tuunaa 3sgte ecuja:
http://www.atsracing.net/combokits.htm

(ks. sivun linkki "NEW! ROM TUNE ORDER FORM" )