MKIV vapari supra/Celica st 205 käyttöautoksi?

Aloittaja Jukkka--, 17 maaliskuu, 2010, 23:49:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Mace - 30 maaliskuu, 2010, 09:11:03
BPU Supran alaväännöistä sen verran, että allekirjoittaneen auton dynopapereiden mukaan 1500rpm 300Nm, 2800rpm ja + 400Nm.

Mut jos vaan haluu sen vaparin ku siin on niin kova vääntö tiätsä?  ;D Jos jostain syystä pitäisi eksoottinen vapaasti hengittävä riisiritsa ostaa, niin miksei sitten uittaisi ameriikan mantereelta LHD:n, eivät ne kovin arvostettuja sielläkään ole, joten edullisempia hankintahinnaltaan ja elämä on helpompaa drive-in palveluissa, kuten parkkihalleissa ja roskaruuan tilaamisessa.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Strabe

Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 29 maaliskuu, 2010, 23:54:19
Jos mennään takaisin kysymyksen juurille. Ei tarvitse aina olla automaattisesti vajokki tai persaukinen, jos haluaa vapari Supran?

Kyllä se nyt vaan niin menee että jompikumpi noista on ;D
JZZ30 vm.91

kaahari

#92
Raha ratkaisee.. niinkuin aina, jossain se rima on oltava mitä siihen kinneriin laittaa.

Niinkuin joku aiemmin sanoikin, mkiv Supra on tänäkin päivänä ihan tyylikäs auto muotoilultaan mutta sitä en oikein ymmärrä miksi pihistelee siinä lopussa sen parin tonnin verran joka kokonaisuudessa on kuitenkin vain pieni osa lopullisesta hinnasta kun ostettu vähän renkaita, huollettu, sun muuta thyyning konepeltiä, helmaa jne. Suprahan on alunperin suunniteltu just tuolle turbokoneelle ja onhan se vapari mkiv imho vähän sama homma kun ostais rantarolexin tai F430 ferrarin jossa on ww-kuplan kone. Ostin ittekin köyhänä opiskelijana ekaks supraks vapari mkiv:n (en tosin ge moottorin hurjan väännön takia  ::) ), hienohan se toki oli mut ei se mikään urheiluauto ollut, urheiluauton näköinen kylläkin. Eihän ny kukaan voi pokkana sanoa että ottais mielummin vaparin kuin tt:n jos niillä olis sama hinta?  ::) ::)

Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

Hencca

Lainaus käyttäjältä: kaahari - 30 maaliskuu, 2010, 09:45:28
Raha ratkaisee.. niinkuin aina, jossain se rima on oltava mitä siihen kinneriin laittaa.

Niinkuin joku aiemmin sanoikin, mkiv Supra on tänäkin päivänä ihan tyylikäs auto muotoilultaan mutta sitä en oikein ymmärrä miksi pihistelee siinä lopussa sen parin tonnin verran joka kokonaisuudessa on kuitenkin vain pieni osa lopullisesta hinnasta kun ostettu vähän renkaita, huollettu, sun muuta thyyning konepeltiä, helmaa jne. Suprahan on alunperin suunniteltu just tuolle turbokoneelle ja onhan se vapari mkiv imho vähän sama homma kun ostais rantarolexin tai F430 ferrarin jossa on ww-kuplan kone. Ostin ittekin köyhänä opiskelijana ekaks supraks vapari mkiv:n (en tosin ge moottorin hurjan väännön takia  ::) ), hienohan se toki oli mut ei se mikään urheiluauto ollut, urheiluauton näköinen kylläkin. Eihän ny kukaan voi pokkana sanoa että ottais mielummin vaparin kuin tt:n jos niillä olis sama hinta?  ::) ::)



aamen :whip2:
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

supra MKIV

joo kyllä itsekin turbon olisi ottanut jos rahkeet rahallisesti olisi riittänyt.. itsellä vaan oli velkaa pankkiin aikaisemmin ja iski hirvee supra kuume jonka myötä sitten oli vain se pakko hankkia. näinpä sitten päätin viikon seurailla netis ahkerasti hintoja ja kaiken näköisiä ratkaisuja TT suhteen mut ei vaan rahkeet riittänyt vaikka miten päin olis asioita käännellyt.. ainut vaihtoehto oli vain toi vapari.. kun pääsen tästä perseen velkavankeudesta ensin pois niin alkaa turbotus. on sitä kumminkin nyt tullut tuohon supraan hankittua talven aikana uudet ajamattomat vanteet + speed limit cut controller + putkisto + hiilikuitu konepeitto. jos olisin jaksanut tähän seuraavaankin kesään asti odottaa niin olisi kyllä TT supra nyt alla mut mä oon aina ollut vähä hätänen :P

Gitz

 SUPRA TT MKIV on ihan yliarvostettu... Ite en tykkää yhtään ajaa sillä.  :evil6:
"Question is, When you turn on your car, does it return the favor?"

Hencca

Lainaus käyttäjältä: Gitz - 30 maaliskuu, 2010, 10:43:59
SUPRA TT MKIV on ihan yliarvostettu... Ite en tykkää yhtään ajaa sillä.  :evil6:

tuo se meidän pihaan se jos itelläs sellanen on, kyllä sille käyttöö löytyy.
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

Gitz

"Question is, When you turn on your car, does it return the favor?"

vase

Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 29 maaliskuu, 2010, 23:54:19
Jos mennään takaisin kysymyksen juurille. Ei tarvitse aina olla automaattisesti vajokki tai persaukinen, jos haluaa vapari Supran?
Ja jos haluaa nimenomaan Supran, niin miksi sotkea merkin muita malleja mukaan?
Supra vaparina on varmasti edukkaampi ostaa ja ylläpitää kuin tt. Supra on puhtaasti kahdelle aikuiselle tarkoitettu, ja vaparina alavääntö (puristus suhde) hieman parempi kuin tt:ssä joten ihanteellinen automaatilla. Mutta manuaalina "urheilullisempi".

Itselläni on moottoripyärät ja mönkijät sitä varten, jos halutaan mennä nopeaa 0-100 tai vaarallisia tilanteita  :-*

Vaikka miten päin kääntelee niin vaparissa ei ole mitään parempaa kuin TT:ssä - päinvastoin. Ero kiihtyvyydessäkin huomattava. Jos ihan rehellinen itselleen on niin hintaero lienee se ainoa todellinen syy jos vapariin päätyy. Ei sillä, että sitä pitäisi jotenkin hävetä. 0-100kmh kiihtyvyys on aika yhdentekevä katuajossa ellei taajamassa paina menemään perushondamiehiä vastaan. Helpoin tie nopeuteen toki on se moottoripyörä vaikka mitattaisiin kiihtyvyyksiä 100kmh jälkeenkin, vaikka välillä joku auto saattaa yllättääkin.

Targasta en itse juuri perusta ja lhd mallit lienee hardtoppeina arvokkaampiakin. Supramiesten aatelistoon kuuluvan virolaisen Koistel Nätynginkään en ole koskaan nähnyt ajelevan ilman targapalaa, joten sen täytyy olla turha ominaisuus. Avoauto toki toinen juttu, mutta tuskin sellaistakaan koskaan hankin, sillä ihan niin komeana en itseäni kuitenkaan pidä.

Tem

Lainaus käyttäjältä: vase - 30 maaliskuu, 2010, 11:53:57Vaikka miten päin kääntelee niin vaparissa ei ole mitään parempaa kuin TT:ssä

Älä nyt dissaa vapareita, olihan niissä enemmän puristuksia. ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Hencca

Lainaus käyttäjältä: vase - 30 maaliskuu, 2010, 11:53:57
sillä ihan niin komeana en itseäni kuitenkaan pidä.

noh noh, elä oo noin vaatimaton, etkös sä vasta ollu dressmanilla mallina :icon_rr:

mutta joo, toiset tykkää äiteistä ja toiset tyttäristä. makuasioita. mutta edellä olevat perustelut on päteviä. miksi ei vaparia, ja miksi tt. jos vaan nahkoja riittää sukan varressa.
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

nr000001

Lainaus käyttäjältä: vase - 30 maaliskuu, 2010, 11:53:57
Supramiesten aatelistoon kuuluvan virolaisen Koistel Nätynginkään en ole koskaan nähnyt ajelevan ilman targapalaa, joten sen täytyy olla turha ominaisuus.

Kuulin maakunnissa huhun, jonka mukaan Nätynki ei osaa irroittaa kattoa, saati asentaa sitä tavaratilan kiinnikkeisiinsä.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

vase

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 30 maaliskuu, 2010, 12:34:30
Kuulin maakunnissa huhun, jonka mukaan Nätynki ei osaa irroittaa kattoa, saati asentaa sitä tavaratilan kiinnikkeisiinsä.

Pitänee kyllä paikkansa. Koistelille selkeästi suotu enemmän nopeutta kuin älyä. Vielä kun hän saisi vapari supran alaväännön niin nopeus olisi jotain hornetin ja valonnopeuden väliltä.

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: vase - 30 maaliskuu, 2010, 13:40:48
Pitänee kyllä paikkansa. Koistelille selkeästi suotu enemmän nopeutta kuin älyä. Vielä kun hän saisi vapari supran alaväännön niin nopeus olisi jotain hornetin ja valonnopeuden väliltä.

ohhoh  ;D  tässä töissä lukenu tätä topikkia kännystå, nii o saanu kyl naureskella ;D  kiitoksia työpäivän piristämisestä  ;D ;D

Red_Devil

#104
On se hienoa huomata, miten paljon keskustelua saa aikaan kun päissään kirjoittelee :)

Puristellaan jatkossakin ;)


EDIT: Mutta kyllähän ne rahamiehet ostaa jotain muuta, kuin RHD tt Supran  :yum: 

mutta huvithan ne pitää olla opiskelioillakin...









gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 29 maaliskuu, 2010, 23:54:19
Jos mennään takaisin kysymyksen juurille. Ei tarvitse aina olla automaattisesti vajokki tai persaukinen, jos haluaa vapari Supran?


nauroin tätä topikkia tässä äsken ja näytin muijalle.. sit muija vaan totes et eli sen tarvii olla vajaa tai tyhmä, viittas siis tohon alavääntö hommaan ja et vapari o parempi juttuun.. Niin ja muija ei edes nähny tätä yllä olevaa kommenttia kun asian sanoi :D melkein pisti hymyilyttämään kun nainenkin sanoo näin :D

Red_Devil

#106
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 30 maaliskuu, 2010, 16:08:52
nauroin tätä topikkia tässä äsken ja näytin muijalle.. sit muija vaan totes et eli sen tarvii olla vajaa tai tyhmä, viittas siis tohon alavääntö hommaan ja et vapari o parempi juttuun.. Niin ja muija ei edes nähny tätä yllä olevaa kommenttia kun asian sanoi :D melkein pisti hymyilyttämään kun nainenkin sanoo näin :D
Vajaa tai tyhmä... eikös se ole melkein sama asia, mutta persaukinen ei tarvitse olla.... kumpikas siellä päässä vaikuttaa. Mun "muija" ei luojan kiitos ole edes kiinnostunut näistä riisikopeista.

EDIT: kuka on sanonut, että vapari on parempi? Nyt sitten muijan kanssa tavaamaan uudestaan tekstiä.

OspreY

mun täytyy myöntää oma perversioni siitä että haluaisin automaatti vaparin käyttikseksi  ;D


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 30 maaliskuu, 2010, 16:14:34
Vajaa tai tyhmä... eikös se ole melkein sama asia, mutta persaukinen ei tarvitse olla.... kumpikas siellä päässä vaikuttaa. Mun "muija" ei luojan kiitos ole edes kiinnostunut näistä riisikopeista.

EDIT: kuka on sanonut, että vapari on parempi? Nyt sitten muijan kanssa tavaamaan uudestaan tekstiä.

pakkohan sen o olla parempi ku väännötki o paremmat  :icon_scratch:

mut joo naisille annetaan toi anteeks et sanoo tollai :) ja minä täällä vaikutan, toi toinen vikisee perässä :D

nr000001

Lainaus käyttäjältä: OspreY - 30 maaliskuu, 2010, 17:41:21
mun täytyy myöntää oma perversioni siitä että haluaisin automaatti vaparin käyttikseksi  ;D

Eipä taksikuskilta muuta voi odottaakaan.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

matsuda

Jos vertailemaan alkaa niin tottakai TT, kun on "kaikkea enemmän".

Mutta jos ottaa auton autona eikä ajattele mitä aidan toisella puolella on, on tollane vaparikin ihan mainio kapistus. Ihan vitusti mielummin sillä ajaa ku vaikkapa Yariksella.
Kaikki on suhteellista.
Ainakin se vapariyksilö jolla olen jonkinverran saanut huristella, on kiva paketti kruisailla. Kisapeli-raketti-länärinkunkku se ei ole, mutta eiköhän sen pitäisi olla aika itsestäänselvää.

Mutta että käyttöautoksi minkäänlainen MKIV?? :tard:

Ja tää kommentti tulee mieheltä jolla ei ole ollut yhtään 4-ovista vehjettä minkäänlaisena autona, ja joista yhtä lukuunottamatta kaikki ovat olleet takavetoisia japseja.

coren

Lainaus käyttäjältä: OspreY - 30 maaliskuu, 2010, 17:41:21
mun täytyy myöntää oma perversioni siitä että haluaisin automaatti vaparin käyttikseksi  ;D

+1

Ja lisäyksenä, olisi aika maireata nostaa tuollaiseen 7M keulalle :P
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: matsuda - 30 maaliskuu, 2010, 18:27:06
Jos vertailemaan alkaa niin tottakai TT, kun on "kaikkea enemmän".

Mutta jos ottaa auton autona eikä ajattele mitä aidan toisella puolella on, on tollane vaparikin ihan mainio kapistus. Ihan vitusti mielummin sillä ajaa ku vaikkapa Yariksella.
Kaikki on suhteellista.
Ainakin se vapariyksilö jolla olen jonkinverran saanut huristella, on kiva paketti kruisailla. Kisapeli-raketti-länärinkunkku se ei ole, mutta eiköhän sen pitäisi olla aika itsestäänselvää.

Mutta että käyttöautoksi minkäänlainen MKIV?? :tard:

Ja tää kommentti tulee mieheltä jolla ei ole ollut yhtään 4-ovista vehjettä minkäänlaisena autona, ja joista yhtä lukuunottamatta kaikki ovat olleet takavetoisia japseja.

mutsilla o tollanen 07 yaris 1l koneella :) on kyl oikeesti mukava ajella :D 2 pientä vikaa siinä on.. ajo asento on kuin ajaisi ompelukonetta, ja tehon puute.. 30hv enemmän kun olis niin ihan mainio kauppakassi olis :D

vase

No tommonen uudehko yaris on tuplasti twinturbo supran hintanen niin ei viitsi puhua moisista arvoautoista rhdtt suprien rinnalla. Eräshän nämä teeteet jo editoinneillaan varattomien opiskelijoiden autoiksi leimasi. Jos näin on niin mietinpähän vaan, että kenelle ne vaparit on suunnattu? Ilmeisesti heille:




Retjak

on muuten tyylikäs takki rouvalla oikealla, taitaa olla enemmänkin tota aristo-porukkaa.
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

samsa

Lainaus käyttäjältä: Retjak - 31 maaliskuu, 2010, 01:45:34
on muuten tyylikäs takki rouvalla oikealla, taitaa olla enemmänkin tota aristo-porukkaa.
Aristoillahan ei aja kuin akat puku päällä   ;)
Liieveistä päätellen tuo keskimmäinen on selkeesti golfari, jolla haaveena vaparisuprutin..
Toyota IlmAristo -93

Arppe

Lainaus käyttäjältä: samsa - 31 maaliskuu, 2010, 02:26:02
Aristoillahan ei aja kuin akat puku päällä   ;)
Liieveistä päätellen tuo keskimmäinen on selkeesti golfari, jolla haaveena vaparisuprutin..

Japanissa vissiin golffarit käyttää aristoja kun omastakin sieltä täältä muutaman golffin tiin  :icon_biggrin:
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Arppe - 31 maaliskuu, 2010, 06:32:23
Japanissa vissiin golffarit käyttää aristoja kun omastakin sieltä täältä muutaman golffin tiin  :icon_biggrin:

Käyttivät 18 vuotta sitten.  ;D
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Nickke

Lainaus käyttäjältä: Arppe - 31 maaliskuu, 2010, 06:32:23
Japanissa vissiin golffarit käyttää aristoja kun omastakin sieltä täältä muutaman golffin tiin  :icon_biggrin:

Onkohan niillä taittuvat rautavitoset, vai missä ne on niitä mailojaan kulettanu :D en oo kokeillu, mutta ahtaalta näyttäs toi takakontti siihen bägin kuletukseen..  ;D
JZS147
Ei oo tulossa mittään.

Retjak

celica on true myyräpallonpelaajan auto, bägi menee konttiin ja hanskalokeroon luottokortti.
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202