mk4 supra ympärivuotiseksi käyttikseksi?

Aloittaja runQ-, 03 toukokuu, 2010, 22:25:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

runQ-

Moro! Itsellä on tässä pienoinen pulma. Uuden auton hankkiminen olisi tarkoituksena ja vaihto ehdot pyörivät nyt nelikko audin ja supran välillä. Nämähän ovat ihan erimaailmoista. Mutta molemmat kiinnostavat ja olen vertaillut molempien parhaita puolia tarkoituksenani siis olisi ostaa tämä biturbo. Mitenkä on supran laita myös talvikäytössä? Onko mahdotonta ajatella semmoista? Varaa ei vain oli talviautoon, joten yhteen on tyytyminen. Mahtaako siihen 10000€ hintahaarukkaan löytyä hyvää supraa edes vai pitääkö investoida heti paljon enemmän? Tarkoituksena siis ei ole ostaa mitään projektia nurkkaan.

mazzem

MKIII vai MKIV? TT ,T vai vapari? Ja haulla pitäs löytyä.
Jo vaan sano rengit päissään, eikä ne paljo muuta sanonukkaan.

Toyota Soarer JZZ30 -92
Opel Omega B1 caravan -94
VW Transporter 2.4d -94

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: mazzem - 03 toukokuu, 2010, 23:02:48
MKIII vai MKIV? TT ,T vai vapari? Ja haulla pitäs löytyä.

eikös tossa iha selvästi lue?

otsikossa MK4 ja txt:ssä lukee biturbo.. eli turbo mallia tarkotetaan..

LiquidStone

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,10984.0.html

Tuon triidin kun lukasisee läpi ja suodattaa 99.9% tekstistä pois, niin eiköhäns sieltä vastauksiakin löydy  ;D

mazzem

No niimpä oliki. Ei kyllä hääviä peliä tohon 10K€ haarukkaan saa jos ollenkaan.
Jo vaan sano rengit päissään, eikä ne paljo muuta sanonukkaan.

Toyota Soarer JZZ30 -92
Opel Omega B1 caravan -94
VW Transporter 2.4d -94

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: mazzem - 03 toukokuu, 2010, 23:10:29
No niimpä oliki. Ei kyllä hääviä peliä tohon 10K€ haarukkaan saa jos ollenkaan.

taxfree auton tol hintaa saa ihan hyvin, tosin automaatin.. mut siihe tulee se +3000e veroja plus katastus jumppaan voi laskee laput ja valot plus leima tekee sen tonnin.. eli hyvin äkkiä se tulee maksaa sen 14k et o kilvis..

Juhani

Älkää nyt Supran nimeen vannovat tulistuko, mutta mun mielestä tohon kymppitonniin kannattaa kyllä jättää ajatukset neloskorisesta TT:stä. Ja ympärivuotiseksi autoksi en nelos- Supraa muutenkaan suosittelisi. Ainakaan en viime talvena olisi edes halunnut omallani ajella sen mataluuden takia, vaikka se onkin varsin maltillisesti madallettu (n. 3cm).
Ja jos kelpaa, niin tuolla kympillä saa muitakin hyviä nelikoita kuin Audeja...
Toyota Supra MKIII Turbo -86, ex
Toyota Supra MKIV TT 6v -93, ex
Mitsubishi Legnum VR-4 5v -01, ympärivuotinen käyttis
Toyota Aristo -99

juZz

Mulla oli ainakin talviautona tommonen nyt ja yks parhaista talviautoista mulla tähän saakka?
Oli turbo ja automaatti, mutta ei se mitään haitannu..
Vakiokorkusena se ei todellakaan ole mikään matala. Kohtuullisilla kitkoilla eteni hienosti yllättävänkin isossa hangessa ja aina pääsi liikkeelle.
Lämpee nopeesti jne.. Ihme homma jos tuommoista nyt tarvii sääliä talven yli. Eriasia kai jos on joku näyttely show bling bling vehje..

Massat pohjaan ja perä rinnalle!!  :icon_rr:

anttj

Itse olen kyllä täysin samaa mieltä ettei kannata 10 tonnilla lähteä neloskoppasta biiturboo :icon_biggrin: hankkimaan, jos löydät niin varmasti löytyy myös vikoja. Talviautona? miksi ei, kaasujalkaa täytyy kyllä hieman totutella, itseltä ei ainakaan löydy tarvittavaa malttia. Ja onhan se totta että suomen loskapaskavellissä uittaminen on auton raiskaamista :<
Anybody can do my job, but nobody can be me.

Tem

Ei kai neloskorinen yhtään huonompi oo talvella ku koloskorinenkaan, millä pari talvea menty. Ei sillä toki voi koko ajan polkea kaasu pohjassa, mut heti ku keksii kaasusta ne loputkin asennot onin ja offin välistä, ni tuskin on mitään ongelmaa.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

juZz

Niimpä. Eikös 1000heppanen turboauto oo vielä helpompi ajaa talvella kun 200 heppanen?
Eihän se siellä alhaalla tee yhtään mitään -> ei sudi -> suhinasta huomaa jo viis sekkaa ennen ennenkun alkaa pauhaamaan  ;D
Sama pätee ihan vakioon supraan kyl..

Niinkun temmi sanokin, kaasupolkimessa on monta eri asentoa..

vase

En sano etteikö tolla vois talvella ajaa, mutta onhan toi nimenomaan käyttikseksi aika raju valinta..

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: runQ- - 03 toukokuu, 2010, 22:25:18
Moro! Itsellä on tässä pienoinen pulma. Uuden auton hankkiminen olisi tarkoituksena ja vaihto ehdot pyörivät nyt nelikko audin ja supran välillä. Nämähän ovat ihan erimaailmoista. Mutta molemmat kiinnostavat ja olen vertaillut molempien parhaita puolia tarkoituksenani siis olisi ostaa tämä biturbo.

Kummasta autosta tuossa puhut kun biturboon viittaat? Esim. nelikot Audi S4 tai RS4 B5 (Typ 8D, 1997–2001) ovat 2.7 biturboja yhtälailla Supran lisäksi. Jos noista kahdesta pitäis valita niin S4/RS4 ehdottomasti, se lähtee talvella myös liikkeelle sutimisen lisäksi. TT Supra ja S4 jäävät samoille viivoille hintansa suhteen. RS4:sta ei kannata vielä tolla budjetilla miettiä. Perus Quattroja sitten toki löytyy budjettiin jos ei ole kiire kauppaan.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d

runQ-

Täs oon mietiskelly ja tullu siihen tulokseen. Että ehkä viisainta olisi hankkia nelikko jokatapauksessa. On se suomen talvi niin pitkä ja kylmä. Joten eiköhä se mee tähä audi-mitsu haarukkaan viel.

J.J.

Osta ihmeessä Audi ja parin vuoden sisällä oot korjauksiin laittanu TT Supran verran, kaiken lisäksi ne romut puskee niin paljon että edes Schumi ei ajais sillä  ;D