1jz-gte jakopää

Aloittaja M1kk00, 22 toukokuu, 2010, 18:05:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

M1kk00

Tuossa aloin tekeen jakopään remonttia ja tuli ongelmaksi kampiakselin päässä olevan hihnapyörän irroitus. Saako sitä millään lukittua paikalleen että saisi mutterin käännettyä akselin päästä auki, apuja kaivataan...

Klemma

Aiheesta varmaan löytyis jo haulla faktoja

Mut jos on vitun tehokas pulttipyssy ni sillä ampuu sen auki tai sit pistät ykkösen silmää ja kaverin hyttii painaa jarrua.. räikkä ja pitkä putkenpätkä millä väännät sen auki... on jossain 300nm eli kiiinni.
+1000rwhp

ooee

Mun omaan vaihdettiin viime Syksynä jakopään hilppeet ja oli kyllä kovas kiinni se, kaveri muistaakseni ampu sen helvetinmoisella pulttipyssyllä auki, mutta syyläri piti ottaa irti, että sai tarpeeks ison pyssyn sinne :D Kaippa laitat hks/greddy kevlar hihnan sinne orkkiksen sijaan??
- Kesälelu:           M-B w123Lang & e36 cabrio m-sport
- käyttöpeli:         M-B w210 cdi

Sidorifto

Siinä vauhtipyörän tonteilla on semmonen muovinen luukku minkä pois ottamalla tulee itse vauhtipyörä näkyviin, hiukan kun viitsii konetta pyöritellä sieltä tulee näkyviin reikä, mihin jonkun esim. tuurnan tunkemalla saa koneen lukittua paikalleen. Sitten vaan niin paljon jatkovartta kun löytyy ja kampuran pultti auki. se on kireässä. Näillä konsteilla se omasta saatiin irti.
Toyota Mark II - Doriftoo stailooo
+ talvikostaja Volvo 240 dl
Ex.
Evolution V
Evolution IV
Bmw(t) e30 2,7 m-technik 2, 535i, e30 2,7 d-edition, e30 325i
Fiesta RSTurbo 248hp
Volvo 340gl

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: ooee - 22 toukokuu, 2010, 18:42:46
Kaippa laitat hks/greddy kevlar hihnan sinne orkkiksen sijaan??

Sitten täytyy samalla laittaa kirkas jakopään koppa jotta voi kaikille esitellä sitä hienoa remmiä. Tuskin montaa JZ moottoria Suomesta löytyy mihin oikeasti sellainen tarvitsisi laittaa. Rahamiehet asia erikseen.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

M1kk00

joo ei ihan pulttipyssy mahtunut väliin, mut kai sen syylärin vois irti ottaa kun purki kaiken muun jo siitä pois. saapahan uudet litkut sisään.
ja ihan vakio hihnalla vielä mennään. no tarvii mennä aamusta pajottaan lisää hallille...

ooee

ei oo kyllä kirkasta koppaa, eikä tartte esitellä sitä, mutta tullu jotenki vähä skeptiseks tosta jakopäästä ylipäätään, niin jos sinne saa vakiota paremman, niin se on pieni hinta siitä, että sillä voi pahimmas tapaukses säästää moottorin täystuhon :o

Mitä makso orkkis hihna??
- Kesälelu:           M-B w123Lang & e36 cabrio m-sport
- käyttöpeli:         M-B w210 cdi

NikOO


2ner

Lainaus käyttäjältä: kaahari - 23 helmikuu, 2009, 11:46:06
Itse kokeilin kahdellakin pulttipyssyllä, ei vaikutusta.. oli tehtävä ihan korjausmanuaalissakin sanottu toyota special tool eli siis kiinni niihin kahteen hihnapyörässä olevaan pultinreikiin kuvassa oleva härveli kiinni. N. 2 metrin varralla kiinni ja 1½ metrin voimavarrella lähti irti "ja ihan helposti"  ;D  Momentti on muuten 324Nm, ei ihmekään jos vähän kiinni...



itse tehny samanlaisen special toolin  ;) ja aina on auennu ilman lämmityksiä
www.sporttiauto.com
www.kaw.fi
www.race.fi
fi.mbspecialist.com
www.futurez.fi
http://www.tuulihaukkateltat.com/
www.twfdriftcrew.fi'
www.ahtoja.com
www.jh-sound.fi
www.migatronic.com
www.martelius.com
TWF DRIFT CREW

M1kk00

dodiih, nyt on hihna vaihdettu. muutaman tunnin otti kaikkiaan aikaa mutta onnistu ilman suurempia ongelmia. Ja oli muuten silleen sopivasti kiinni hihnapyörä, mutta lähti kahen metrin jatkovarrella ihan helposti irti. Hihnan hinta 40e korsumäen autosta ja sit kiristin ja ohjainrulla 170e päälle...

Miqqe

Lainaus käyttäjältä: M1kk00 - 23 toukokuu, 2010, 23:53:25
dodiih, nyt on hihna vaihdettu. muutaman tunnin otti kaikkiaan aikaa mutta onnistu ilman suurempia ongelmia. Ja oli muuten silleen sopivasti kiinni hihnapyörä, mutta lähti kahen metrin jatkovarrella ihan helposti irti. Hihnan hinta 40e korsumäen autosta ja sit kiristin ja ohjainrulla 170e päälle...

kai sä laitoit sitten sen apulaite hihnapyörän oikeeseen momenttiin ettei vaan jääny löysälle?
Toyota Supra MKIII (ikuinen projekti)

M1kk00

juu, tuli vedettyä ihan momenttii ja karvan verran päälle, että pitäis pysyä

Noppa_

Mulla olis sitten tuo toyotan special työkalu hankittuna marmotiskiltä. Sitä voidaan jatkossa lainata pientä korvausta vastaan. on muuten työ pikkasen helpompaa sillä :toothy10:
Ford Sierra Stw -86, Nissan Primera -97, Toyota Aristo JZS147 -91, Toyota Aristo JZS147 -97

ooee

No hyvä et sait vaihdettua! :)
ihmeen iso hinnan ero orkkiksella ja kevlarilla  :o

Minkälaises vehkees tää 1jz majailee sulla? ;)
- Kesälelu:           M-B w123Lang & e36 cabrio m-sport
- käyttöpeli:         M-B w210 cdi

Miqqe

Lainaus käyttäjältä: M1kk00 - 24 toukokuu, 2010, 00:01:26
juu, tuli vedettyä ihan momenttii ja karvan verran päälle, että pitäis pysyä

se on hyvä se niin sit ei välttämättä hajoo se pyörä niin herkästi :)
Toyota Supra MKIII (ikuinen projekti)

Strabe

Lainaus käyttäjältä: ooee - 24 toukokuu, 2010, 00:38:52
ihmeen iso hinnan ero orkkiksella ja kevlarilla  :o

Kerros ihmeellä miten iso ero?
JZZ30 vm.91

ooee

165e näytti olevan futurezilla greddyn hihna mikä mulla pyörii. oli kyllä erittäin laadukkaan olonen :)
- Kesälelu:           M-B w123Lang & e36 cabrio m-sport
- käyttöpeli:         M-B w210 cdi

harrih

Kuinkas monella on original hihna katkennu? eli onko kuinka tarpeellinen investointi tuo kevlar..

Strabe

Lainaus käyttäjältä: harrih - 24 toukokuu, 2010, 15:25:04
Kuinkas monella on original hihna katkennu? eli onko kuinka tarpeellinen investointi tuo kevlar..

Orkkis on kyllä aivan riittävän hyvä ja maksaa sen ~40€  ;D
JZZ30 vm.91

harrih

Lainaus käyttäjältä: Strabe - 24 toukokuu, 2010, 15:51:24
Orkkis on kyllä aivan riittävän hyvä ja maksaa sen ~40€  ;D

No näinhän minäkin kuvittelisin, mutta oikeesti olisi kiva kuulla jos hihna on menny poikki johtuen vain siitä että sen rakenne olisi liian heikko, ei niin että hihnalla ajettu 200tkm ja stefatki ajan saatossa kussu päälle koko ajan..

ooee

mulla oli aika huono se orkkishihna kun otettiin pois, lähteny sillee jo vähä "pärvöttymään" että helvetin hyvä oli vaihtaa se ihan ensimmäisenä ennenku ajo oikein yhtään..

Niinku ylempänä todettu: Oon tullu erittäin skeptiseks noista jakopäistä, vaikka kyllähän se orkkis remmmikin varmasti kestää, mutta mutta... :D olis kyllä ehkä pitäny tarkastaa toi orkkiksen hinta, ennenkö meni tilaan suoraa kevlarin  :icon_scratch:
- Kesälelu:           M-B w123Lang & e36 cabrio m-sport
- käyttöpeli:         M-B w210 cdi

Strabe

Lainaus käyttäjältä: ooee - 24 toukokuu, 2010, 19:38:44
mulla oli aika huono se orkkishihna kun otettiin pois, lähteny sillee jo vähä "pärvöttymään" että helvetin hyvä oli vaihtaa se ihan ensimmäisenä ennenku ajo oikein yhtään..

Niinku ylempänä todettu: Oon tullu erittäin skeptiseks noista jakopäistä, vaikka kyllähän se orkkis remmmikin varmasti kestää, mutta mutta... :D olis kyllä ehkä pitäny tarkastaa toi orkkiksen hinta, ennenkö meni tilaan suoraa kevlarin  :icon_scratch:

Paljonkohan oli sillä alkuperäisellä hihnalla ajettu?Kyllä noi salettiin sen 90-100tkm kestää mitä noille luvataan.Vai paljonko se nyt olikaan?Viisaammat valaiskoon.
JZZ30 vm.91

evitti

105tkm/5vuotta lupaillaan noitten kestävän..

ooee

Aika pitkän ajan lupaavat   :o
- Kesälelu:           M-B w123Lang & e36 cabrio m-sport
- käyttöpeli:         M-B w210 cdi

Strabe

Lainaus käyttäjältä: ooee - 24 toukokuu, 2010, 20:00:03
Aika pitkän ajan lupaavat   :o

Aivan normaali Toyotan koneen kesto..
Varmasti kestää enemmänkin.
JZZ30 vm.91

Gitz

Jos täst nyt mitn lohtua on niin netin mukaan 1 ja 2 gen 1JZ-GTE olis non-interference moottori.
Eli niissä mis on puristus-suhde 8.5:1.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_JZ_engine#1JZ

Viisaammat korjatkoon...
"Question is, When you turn on your car, does it return the favor?"

Strabe

Lainaus käyttäjältä: Gitz - 24 toukokuu, 2010, 20:12:03
Jos täst nyt mitn lohtua on niin netin mukaan 1 ja 2 gen 1JZ-GTE olis non-interference moottori.
Eli niissä mis on puristus-suhde 8.5:1.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_JZ_engine#1JZ

Viisaammat korjatkoon...

Toyotalla suurinosa G kannen moottoreista taitaa olla non-interference koneita..Kalalahden sivuilla tais olla listaa missä käy vahinko ja missä ei..
JZZ30 vm.91

M1kk00

Lainaus käyttäjältä: ooee - 24 toukokuu, 2010, 00:38:52
No hyvä et sait vaihdettua! :)
ihmeen iso hinnan ero orkkiksella ja kevlarilla  :o

Minkälaises vehkees tää 1jz majailee sulla? ;)

ihan soarerin pellin alla sykkii, tollaseen kesäautoon menin is200 vaihtamaan kuukaus takaperin...

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: ooee - 24 toukokuu, 2010, 15:14:37
165e näytti olevan futurezilla greddyn hihna mikä mulla pyörii. oli kyllä erittäin laadukkaan olonen :)

Heh, meilläkin mitä hyllyssä ollut Greddyn ja Daycon kevlar-remmejä, niin Dayco (60e) vaikuttaa huomattavasti laadukkaammalta mitä Greddy (160e). Greddyssä pelkkä selkä vahvistettu, Daycossa myös hampaat.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

ooee

menihän taas ihan vitun hyvin tääkin...   :icon_scratch:

Tietääpähän ny mitä enskerralla laittaa...  :evil5:
- Kesälelu:           M-B w123Lang & e36 cabrio m-sport
- käyttöpeli:         M-B w210 cdi