R154 kestävyys? Vaiko V160?

Aloittaja procolor, 13 heinäkuu, 2010, 22:46:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

procolor

Eli kokemuksia pääsääntöisesti, minkälaista rasitusta teillä on R154 kestänyt? Hv, nm?  Oma laatikko antautui ja nyt pohdin että ostanko vielä R154 rikottavaksi (?) vai hommaanko suoraan V160.sen..  Voimaa otetaan (+800hv? "sitten nähdään") niin mietiskelin että mikä olisi järki vaihtoehto.  Myös hinnat, R154 800e-1000e vs V160 2500e-3000e hieman pistää miettimään.  Lähinnä niitä käyttäjien kokemuksia nyt tiedustelisin eli +600hv-1000hv = R154

Kertokaa kokemuksia? 

vase

600-750hp tehoilla ei kyllä itselläni minkäänlaisia ongelmia v160 kanssa. noin 10tkm näillä seteillä. Ei myöskään mummoiltu.

Arben

Lainaus käyttäjältä: procolor - 13 heinäkuu, 2010, 22:46:14
Eli kokemuksia pääsääntöisesti, minkälaista rasitusta teillä on R154 kestänyt? Hv, nm?  Oma laatikko antautui ja nyt pohdin että ostanko vielä R154 rikottavaksi (?) vai hommaanko suoraan V160.sen..  Voimaa otetaan (+800hv? "sitten nähdään") niin mietiskelin että mikä olisi järki vaihtoehto.  Myös hinnat, R154 800e-1000e vs V160 2500e-3000e hieman pistää miettimään.  Lähinnä niitä käyttäjien kokemuksia nyt tiedustelisin eli +600hv-1000hv = R154

Kertokaa kokemuksia? 

sulla on jo hyvä kytkin ton r154 kanssa,joten 1500e uuteen kytkimeen,sekä 2500e v160 askiin,eli 4000e niin sulla on hyvä laatikko ja kytkin,jotenka melkein tilaisin tohon r154 paremmat sisuskalut..tosin onhan niitäkin ilmeisesti hajonnut ??? mutta kaikenhan saa paskaksi väärällä käytöllä..

procolor

Kytkimeen saa levyt vaihdettuu et ei se olis kun vajaa 300e. Ei tunnu löytyvän vahvempia rattaita mistään, siirtäjiä ym.. skeidaa on vaan tarjolla. Toki saa antaa vinkkiä jos jollain on tiedossa mistä saisi?!  Taitaa olla viisaampi laittaa vaan V160, jos sitten kestäis. Tulee saamaan kuitenkin aikamoista sikaruntua..   ;D

Ethan_Hunt(toyotafreak)

hm eikös tää v160 ole oikeasti getrac ?
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Arben

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 15 heinäkuu, 2010, 19:46:08
hm eikös tää v160 ole oikeasti getrac ?

on.lähes "sama" mitä m5/m3 3,2l käytetään.

Jupe_

kytkinpommeja vaan nii varmasti paukkuu paskaks noilla tehoilla   ;)

procolor

^^ No näinhän siinä kävi.. Elämä on.. Jatkossakin..   ;D

Jupe_

No mutta huvista täytyy maksaa  ;D

Osmo

Lainaus käyttäjältä: arben - 15 heinäkuu, 2010, 20:14:10
on.lähes "sama" mitä m5/m3 3,2l käytetään.

Niin no muuten sama mutta eri kytkinkopalla.
MKIV tt 6spd jdm

Supr4ever

Täällä ei ole rikottu vielä yhtään R154 laatikkoa ja nyyttoneita on tuohon haarukkaan..
Tekijät tekee, huutelijat huutelee..

jos YV laatikko on täysi, laita sähköpostia tai soita.
040-7410292

vase

Lainaus käyttäjältä: Supr4ever - 09 elokuu, 2010, 22:12:42
Täällä ei ole rikottu vielä yhtään R154 laatikkoa ja nyyttoneita on tuohon haarukkaan..

Onko siellä ajettu?  :)

Saab96

Juu vanha on...

Mitä kaikkea tonne R-laatikon sisään kannattaa vaihtaa jotta kestää varmasti?

juZz

#13
Lainaus käyttäjältä: Supr4ever - 09 elokuu, 2010, 22:12:42
Täällä ei ole rikottu vielä yhtään R154 laatikkoa ja nyyttoneita on tuohon haarukkaan..
Onko siellä ajettu?  :)


täällä on muuuuutama...  :icon_salut:

anttj

Itsellä ei mitään tietoa kyseisestä lootasta, mutta pakko silti laittaa offtopicii... Miten tästäkin tuli tällänen saatanan mutu topicci, jos oikeasti ei muuta sanottavaa kuin jotain joutavaa silmien pyörittelyä niin eikö voisi olla ihan hissukseen? Alkaa olemaan volvoclubin tasolla täälä vastaukset viestiketjuihin.

Selvästi pyydetty käyttökokemuksia, niin annetaanko heidän vastata joilla tätä kokemusta löytyy. Täällä kun muutamia r154 laatikollisia +800nm autoja on, toki harvat joilla tietoa on, sitä haluaa enää mihinkään jakaa, kun asiallinen tieto hautautuu tähän joutavaan paskaan.

ei mul muuta, kuulun tähän paskan jakavaan porukkaan.

Lainaus käyttäjältä: juZz - 26 lokakuu, 2011, 09:45:15
täällä on muuuuutama...  :icon_salut:

sielä varmaan hieman eri käytöllä nämä lootat kuin perus katuautossa, saattaahan olla että kysyjän tarkoitukset samat kuin yllämainitulla ;)

Anybody can do my job, but nobody can be me.

juZz

#15
Lainaus käyttäjältä: anttj - 26 lokakuu, 2011, 10:22:44
sielä varmaan hieman eri käytöllä nämä lootat kuin perus katuautossa, saattaahan olla että kysyjän tarkoitukset samat kuin yllämainitulla ;)

Toki on. Toisilla kestää, toisilla ei. Monet asiat vaikuttaa asiaan. Katuautossa varmaan pääsee helpommalla.

Juissi82

#16
Laatikko kun laatikko niin käyttäjästä aika paljon kiinni miten kestää. Itselläni R154 laatikko mk4 suprassa (halvempi versio) ja on kestänyt koko viimekesän. Auto on saanut kenkää kyllä kesällä tarpeeksi et ei siitä ole kiinni. Ainut mitä tuli kesällä vaideasetelmalle vikaa oli että short shifter meni poikki mut muuten laatikko on toiminut kun junan vessa.
www.500whp.net
www.mailille.net

kenppi

Itsellä kans kiinnostais saako tohon R154 laatikkoon kestävempää osaa muutako noita vaihteensiirtäjää ja päittäislaakeria? Meinaa omassa mk3:ssa "rusahtaa" kun vaihtaa vaihdetta hieman rivakammin  ???
Nykyinen: sopiva yksilö hakusessa..
Ex: MA70 -89

Supr4ever

Kyllähän täällä on taas koko kesä ajeltu R-askilla, sekä rata- että päivittäistä katukäyttöä, laatikkoa ei ole säälitty sen enempää kuin muutakaan autoa. Talven täysihuolto näyttäköön onko mitään ihmeellistä tapahtunut , mitään näkyvää tai kuuluvaa ei havaittavissa.

R-askiin on seuraavaa tilpettä tarjolla vahvistamaan jo vakionakin kestävää laatikkoa..

- 1/2 siirtäjä
- 3/4 siirtäjä (useimmiten aiheuttaa vaihteistovaurion, tuhoten 4-vaihteen kiinteän rattaan apuakselilta)
- Pääakselin/apuakselin teräksinen laakeripesä
- 1-vaihteen teräksinen päittäisprikka ilman turhaa voitelu-uraa
- vahvempi nylon holkki + alusta kepille, jälkimmäinen monesti poistunut itsestään ja murusina laatikon pohjalla.
- vahvempaa laakerisarjaa
- C's vaihdevälin lyhennin (ainut toimivaksi todettu bolt-on shifteri)


Tekijät tekee, huutelijat huutelee..

jos YV laatikko on täysi, laita sähköpostia tai soita.
040-7410292

Saab96

Hyvä selvitys mitkä osat heikkoja ja myös hyvin suoritettu markkina puhe :D

Soiled

Kysytään vielä OT:na, että mitä öljyä olette käyttäneet R154 laatikossa? Pari laatikkoa tuli hommattua niin pitää katsoa josko toisen niistä vahvistelisi sitten varmuuden vuoksi :icon_scratch:
MIKV TT R154
BMW 336 E30 Cabrio S38 Turbo
BMW 332 E30 S54 Turbo
BMW 530 2JZ Turbo

Supr4ever

Itse käytän seuraavaa seosta, en väitä että olisi paras tai ainoa oikea.
3x redline MT90 0,946l
1x redline lightweight shockproof 0,946l

ja tasataan MT90 öljyllä laatikon ylätäyttö rajaan. täyttö helpoiten vaihdekepin reiästä (paitsi takahäkillisissä laatikoissa JZX90, JZZ30)

Tekijät tekee, huutelijat huutelee..

jos YV laatikko on täysi, laita sähköpostia tai soita.
040-7410292

Erkhart

Samat mömmöt on itsellä ollut, hyvin on pelannut.
Jzz30 1jz vvti
Supra mkiv 6spd

Soiled

OT:n OT

Kysytään vielä tuosta R154 laatikosta ja kardaanista. Onko automaattilaatikon (mk3 supra) ja manuaali laatikon kardaanin etupätkät samanlaiset? Tarkemmin se booriosa joka tulee laatikkoon kiinni. Pitäisi silpoa yksi kardaani R154 sovitusta varten ja mielellään ostaisi suoraan käypäisen putken.
MIKV TT R154
BMW 336 E30 Cabrio S38 Turbo
BMW 332 E30 S54 Turbo
BMW 530 2JZ Turbo

moppitukka

on samanlaiset putken mitta vain eri
ei se mitään huohota

Ethan_Hunt(toyotafreak)


- C's vaihdevälin lyhennin (ainut toimivaksi todettu bolt-on shifteri)
[/quote]

Eli siis kenen lyhennin ? itse suosin erään pajan tekeleitä kun saa mittatilaus työnä just käteen sopivan ( käyty pajalla antamassa kropan yms mitat ) :-)
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

AMI

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 30 lokakuu, 2011, 22:46:43

mittatilaus työnä just käteen sopivan ( käyty pajalla antamassa kropan yms mitat ) :-)

Tämä kuulostaa mielenkiintoiselta. Eli mitä tässä mitattiin (kyynärvarren pituutta, hauiksen pituutta?) ja miten se vaikuttaa valmiin shifterin mittoihin. Pitikö olla auto/penkki/kepinpaikka samassa mittauksessa.
Kiinnostava aihe kun en ole moisesta palvelusta aiemmin kuullut.
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

Supr4ever

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 30 lokakuu, 2011, 22:46:43
- C's vaihdevälin lyhennin (ainut toimivaksi todettu bolt-on shifteri)


Eli siis kenen lyhennin ? itse suosin erään pajan tekeleitä kun saa mittatilaus työnä just käteen sopivan ( käyty pajalla antamassa kropan yms mitat ) :-)


C's , C´rads, Comrads. Ei kai sillä sen kummempaa muuta nimeä ole, tosin tälläisen lainauksen löysin netin syövereistä.. Noita löytyy vielä uusina ja käytettyinä jonkinverran, pari taitaa löytyä jopa hyllystä.

"C's went out of business a while ago so their shifters have become harder and harder to find.."

Vapaa suomennos: "C's on lopettanut toimintansa jokunen aika sitten, ja heidän vaihdevälinlyhentimiensä löytäminen on koko ajan vaikeampaa."

Tekijät tekee, huutelijat huutelee..

jos YV laatikko on täysi, laita sähköpostia tai soita.
040-7410292

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Lainaus käyttäjältä: AMI - 30 lokakuu, 2011, 23:19:31
Tämä kuulostaa mielenkiintoiselta. Eli mitä tässä mitattiin (kyynärvarren pituutta, hauiksen pituutta?) ja miten se vaikuttaa valmiin shifterin mittoihin. Pitikö olla auto/penkki/kepinpaikka samassa mittauksessa.
Kiinnostava aihe kun en ole moisesta palvelusta aiemmin kuullut.

Eikös olekkin mielenkiintoista :-) STA Racing:ilta saan tuon palvelun, lähinnä nyt on katsottu että missä asennossa keppi on kun istun autossa, auto käytetty pajalla kuskin kanssa.  Ai niin keppi on myös bolt on mallinen eli käy suoraan alkuperäisen paikalle ilman muutoksia eli vanha keppi irti ja uusi tilalle :-)

C`s selite selvensi asian että kenen keppi on
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Miksune

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 31 lokakuu, 2011, 00:12:12
Eikös olekkin mielenkiintoista :-) STA Racing:ilta saan tuon palvelun, lähinnä nyt on katsottu että missä asennossa keppi on kun istun autossa, auto käytetty pajalla kuskin kanssa.  Ai niin keppi on myös bolt on mallinen eli käy suoraan alkuperäisen paikalle ilman muutoksia eli vanha keppi irti ja uusi tilalle :-)

C`s selite selvensi asian että kenen keppi on
Mistäs tommonen STA Racing löytyy? Ei pikaisella googlettelulla löytynyt muuta suomesta kuin star racing mitkä on ravihevosten kanssa tekemisissä. Monesti nuo mittatilaus jutut rallipuljuissa menee reilusti kalliimmiks mitä tusinatuotteet.