2jz-gte puolat

Aloittaja TonyX, 21 syyskuu, 2010, 11:45:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TonyX

supraan pitäis saada puolat niin kannattaako laittaa käytetyt vakiot vai sitten hommata jotku merkki kamat?
Jotain eroa käytännössä?

twin turbo bbu 450 bhp euromalli


kiitos.

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: TonyX - 21 syyskuu, 2010, 11:45:21
supraan pitäis saada puolat niin kannattaako laittaa käytetyt vakiot vai sitten hommata jotku merkki kamat?

Kysytään niin päin, että mikä on syy hankkia uudet puolat?

Uusilla puolilla pystyt nostamaan ahtopaineita, muuten toki kelpaa hieman ajetutkin. Itse suosittelen Toyotan alkuperäisiä, ei tarvitse säätää asennuksen kanssa ja kestävät kyllä uutena kovaakin käyttöä.

Suosittelen myös liittymistä autojäseneksi, puolista löytyy paljon juttua jäsenpuolelta.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


TonyX

sillon ku ostin auton niin myyjä sano että kannattaa vaihtaa puolat.
hyvin toimi puol vuotta mutta nyt on alkanu välillä pätkiä ja sateella kun käynnistää niin käy vaan parilla pytyllä( kuulostaa boxerilta )
sitten ku lämpenee niin toimii taas ihan hyvin.
juu vois varmaan liittyä.

Holset

Veikkaan öljyä tulppien poteroissa mutta autojäsenyys kannattaa aina..
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

TonyX

meinaatko holsetti että öljyrenkaat päästää läpi vai mistä se öljy sinne menis?
mutta ihmettelen sitä miten paljon sitä öljyä tarvii olla siellä ettei tulppa anna kipinää...?

avpm

Tarkottaisikohan Holsetti kumminkin ulkopuolen poteroita  ;)
7M-GTE
1445hv/1292nm
www.500whp.net

laamaporo

Itsellä oli brittipoikien jäljiltä venakopan kannet niin löysästi kiinni että oli vuotanut öljyä puolille. Tosin ei siitä käyntihäiriöitä vielä silloin tullut. Itsellä menee kyllä niin päin, että kylmänä toimii hyvin, mutta kuumana rötää. Syy nimenomaan siis vanhat puolat.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


TonyX

 ;D täytyy avata ja kattoa.. pitäis auto vaan viiä katsastuksee ja päästömittauksessa en haluais että käy vaan parilla pytyllä

kaahari

#8
Yks voi olla tietty ne puolien liittimet jos ne on aivan jauhoa ja hapettuneet...kuten vanhemminten tahtoo olla tapana. Ne nyt on helppo vaihtaa ja tarkastaa, siinä ne on puolien päällä. Miten paljon auto on ajettu? Tuleeko pätkiminen vain kylmänä ilman kuormitusta ? Ei lämpimänä ahdoilla / tyhjäkäynnillä?

Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

Epsanja

Lainaus käyttäjältä: avpm - 22 syyskuu, 2010, 09:50:29
Tarkottaisikohan Holsetti kumminkin ulkopuolen poteroita  ;)


itselläkin oli ko. vika, ulkopuolen poterot oli aivan täynnä öljyä, kumma kyllä - auto kuiteskin toimi ilman mitää sanomista  :P
kiristys autto ja ei vielä tähän päivää mennessä ole ainakaan uusiutunut ko. vika   :thumbsup:
### MkIII MA70 -89 ###

TonyX

220tuhatta.. täytyy kattoa momentit kannesta kuhan saan autojäsenyys hyväksynnän.
Välillä alkaa käymään muutamalla pytyllä ( auto tärisee paljon ) ja jos niin tekee (harvinaista kylläkin mutta nyt ollut useammin)
niin kylmänä ja aina ollu sadekeli.
Välillä oon huomannut kuitenkin että saattaa pikaisesti pätkästä/nykäistä kiihdytyksessä mutta tämäkin alhaisissa nopeuksissa.

Juhani

Lainaus käyttäjältä: TonyX - 22 syyskuu, 2010, 18:39:54
220tuhatta.. täytyy kattoa momentit kannesta kuhan saan autojäsenyys hyväksynnän.
Välillä alkaa käymään muutamalla pytyllä ( auto tärisee paljon ) ja jos niin tekee (harvinaista kylläkin mutta nyt ollut useammin)
niin kylmänä ja aina ollu sadekeli.
Välillä oon huomannut kuitenkin että saattaa pikaisesti pätkästä/nykäistä kiihdytyksessä mutta tämäkin alhaisissa nopeuksissa.

Mulla on samoja oireita ollut, eikä ikinä lämpöisellä koneella. Itestä vaan tuntuu että ainakin mulla liittyy jotenkin nopeusanturin toimintaan. Ikään kuin löisi nopeudenrajoitinta päälle jo nollanopeudessa. Välillä kun aktiivispoilerin toiminnassa on häikkää ja välillä luistoneston valo vilkkuu...
Toyota Supra MKIII Turbo -86, ex
Toyota Supra MKIV TT 6v -93, ex
Mitsubishi Legnum VR-4 5v -01, ympärivuotinen käyttis
Toyota Aristo -99

kaahari

#12
Lainaus käyttäjältä: TonyX - 22 syyskuu, 2010, 18:39:54
täytyy kattoa momentit kannesta

Ainakin ittellä oli venttiilikoppien pultit ihan sormikireydessä ja alkoi vuotamaan kuin seula. Ilmeisesti kumitiiviste niin painunut/haprastunut parinkymmenen vuoden aikana

Mites jotain ihan perussettiä ennenkuin alat puolia vaihtamaan? Oletko tulpat vaihtanu? Antaako auto vikavaloa kun pyörii vajailla pytyillä? Jos sytytys ei toimi, sen pitäis antaa ignition circuit koodin tms. Kuitenkin puolat sen ~900€ on toyotalta setti  ::) ::)
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

TonyX

Oho suht ilmaset tojotan varaosat  ;D

Joo pakko avaa ja puhistaa, kattoo tulpat ja liittimien kunto.
Ei pala mikään virhevalo tai muukaan mikä ilmottas epänormaalista toiminnasta.

TonyX

Tänä aamuna töihin olin menossa ja kävin pistää tulille että vähä sais lämmetä rauhassa..
kävi hyvin sen 5 min mutta sitten alko käymää vajaasti.. lähin ajamaan ja 2km pihasta toimi taas normaalisti..

TonyX

JEPPISTÄ elikkä 3:ssa puolassa oli hajonnut se klipsi ja joku oli varmistanut sitten tämän klipsikiinnityksen niin että oli laittanut NIPPUSITEEN pitämään sen siinä puolassa kiinni..

ihmekkää jos pätkii välillä ku varmaa kosteus sun muu menee väliin...

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: TonyX - 27 syyskuu, 2010, 13:43:07
JEPPISTÄ elikkä 3:ssa puolassa oli hajonnut se klipsi ja joku oli varmistanut sitten tämän klipsikiinnityksen niin että oli laittanut NIPPUSITEEN pitämään sen siinä puolassa kiinni..

ihmekkää jos pätkii välillä ku varmaa kosteus sun muu menee väliin...

Puolien liittimiä saa Toyotan tiskiltä varaosanumerolla 90980-11246. Hintaa jää n.6-8e/kpl, riippuu hieman mistä kysyy. Sunströmiltä klubialennuksineen n.6e/kpl, toki silloin tulee myös postikulut.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


TonyX


TonyX

Noni
nyt on puolien liittimet vaihdettu.
sehän kävi niin että siihen viimiseen vaihtoon kävi kämmi.. toinen johto se metalli pää katkesi.. >:(
väliaikaisesti on tökättu vain siihen silleen että just toimii..
mistä saa niitä sähköliittimiä mitkä on siinä puolanliittimen sisäpuolella?

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: TonyX - 29 syyskuu, 2010, 16:37:16
mistä saa niitä sähköliittimiä mitkä on siinä puolanliittimen sisäpuolella?

Kokeile jompaa kumpaa seuraavista:

Yleiselektroniikka tai Partco

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


harrih

Toyotalla hyllykamaa..

Muffler

kellään soareriin puolia ?:d tai joku hakenu liittimiä toyotalta ja millä numerolla haettu? jokane liitin iha hapero.

samsa

Lainaus käyttäjältä: Muffler - 13 huhtikuu, 2011, 19:30:54
kellään soareriin puolia ?:d tai joku hakenu liittimiä toyotalta ja millä numerolla haettu? jokane liitin iha hapero.


Mä laitan koht avatareksi tän numeron ni ei joka viikko tarvi jollekin kertoa :icon_salut:
Toyota IlmAristo -93

Muffler


samsarainen

Jollain tietoa, sopiiko kyseinen liitin VVT-i:n 3-puolasysteemiin myös?

samsarainen

Soitin Tojolle, ja eivät osanneet kommentoida sopivuuteen. Mut sen sanoivat, että tuolla numerolla tulis vaan liitimen kuori, ei sisuskaluja?

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 14:49:08
Soitin Tojolle, ja eivät osanneet kommentoida sopivuuteen. Mut sen sanoivat, että tuolla numerolla tulis vaan liitimen kuori, ei sisuskaluja?

Jep, niitä johdoissa kiinni olevia metallipinnejä ei kuulu tuohon. Kyseinen varaosa on vain muovikuori, joka iän ja lämmön myötä menee aika murenevaksi.

Eli kun vanha murenee, niin ne vanhat johdoissa kiinni olevat metallipinnit työnnetään tuon uuden liitinkuoren sisään ja lukitaan muovipinnillä.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


Pduk

Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 10:23:54
Jollain tietoa, sopiiko kyseinen liitin VVT-i:n 3-puolasysteemiin myös?

Samat on puolien liittimet. Eli sopii.
Toyota Aristo V300 Vertex Edition -98
Columbus SLX LP Luciano Paletti Maantiepyörä (Campagnolo C-record spec)
Joël Charrier ratafiksi
BMW E81 118d M-sport, Shadowline -08

samsarainen

Yks tarkennus viel. Eli riittää ku on vaan ne pinnit ehjänä, ni saa tuolla liittimen rungolla fixattua? Mulla on meinaan kaikki ne liittimen muoviosat ihan jauhona.

kaahari

Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 24 toukokuu, 2011, 19:40:13
Yks tarkennus viel. Eli riittää ku on vaan ne pinnit ehjänä, ni saa tuolla liittimen rungolla fixattua? Mulla on meinaan kaikki ne liittimen muoviosat ihan jauhona.

kyllä

muuten kaks kesää ollu mulla uudet liittimet, nyt kun otti irti nii alko jo hajoilemaan ne klipsut  >:( >:( >:( >:(
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05