Suprako?

Aloittaja Chromon, 27 syyskuu, 2003, 15:30:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Chromon

Moi kaikille tasapuolisesti :D

Ensimmäisenä:kiinnostas perheellisenä tietää minkälaiset tilat on tossa MKIII:ssa kun en ikinä :'( ole kyseisellä autolla ajellut eikä ole tullut muutenkaan noita niin hirveesti luonnossa nähtyä...täällä korvessa kun asustelen (Varkaudessa)...eli siis tavaratila ja takapenkit.

Himottas tollanen hommata...mitä muuta noista yleensäkkin kannattaa ottaa huomioon,kannetiivisteestä jo lueskelinkin?

Olis tiedossa saksantuonti vm.92,130tkm ajettu,turbo,automaatti...kaikki info kiinnostaa,kiitos etukäteen ;D

Lääkettä kromin puutteeseen--> www.chromon.com

TurboTarga/Mika

Itselläni on 11 ja 13 vuotiaat tytöt jotka kyllä menee takapenkille mutta silloin perheen bokseri saa jäädä kotiin. Kyllähän sinne aikuisiakin menee mutta etupenkillä ei ole enää kiva istua.(eikä kyllä takanakaan) mutta vaimon tai jonkun muun(babyn) kanssa cruisailuun oiva laite 8)
Supra 3.0i 24v Turbo Targa -92
Vanhaksi tuleminen on väistämätöntä, aikuiseksi kasvaminen vaihtoehtoista. 90% rahoistani käytän autoon, viinaan ja naisiin, loput tuhlaan...
Tupla turbolla kesät, näin talvella 4.4 Bemun V8:lla...

Anger

#2
Ehdottomasti poikamiesauto!

Chromon

Tilat kuulosti ihan kohtuullisille,mulla on tällä hetkellä -95 sedan corolla eikä sekään nyt niin tila-auto sisätiloiltaan ole ;)

Mitäs muuta kannnattaa ottaa huomioon jos tollasta lähtee katsomaan(ihan suomalaiseen autoliikkeeseen)...eli lähinnä kiinnostaa jos noissa jotain "tyyppivikoja" on?

Minkäslainen homma toi kannentiivisteen vaihto on verrattuna johonkin normaali henkilöautoon?
Lääkettä kromin puutteeseen--> www.chromon.com

Anger

Voi voi. Oma autoni oli täysi pommi ostaessa. Leikkasi kiinni kun olin ajanut 20000km ja liikekään ei tullut enää vastaan. Oli auto nimittäin ollut 5kk.
Itse teimme täydellisen koneremontin. 100000 ajettu lohko tilalle (huollettu koneistettu), kampiakseli, männät, tiivisteet, kytkin, laturi. Kaikki siis uusiksi mikä oli lopussa. Autolla oli kuitenkin silloin ajettu jo 308tkm. Siinä sivussa oli tosiaan hyvä vaihtaa tämä pahamaineinen kannentiiviste. Kähkönen tietäisi paremmin mikä kannentiiviste kannattaa sitten vaihtaa.  ;D
Sen kun vaan tiedät että mikä tahansa siitä rikki menee, niin vertaa tuon 95 sedan corollan vastaavan osan hintaan ja kerro se kahdeksalla. Saat aika lailla Supran osan hinnan.
Vaan eihän nämä vielä pahoja ole kun vertaa johonkin 300zx nissaniin.  :)
Kestäviä autoja kun huoltaa määräajoin.
Itselläni on nyt vuosittainen jarruremontti, ilmastointiremontti, lasinnostajaremontti, tiivisteet, pakosarjantiiviste(mahdollisesti). Eli lista tämänhetkisistä vioista kuukauden sisällä.  :P
Ostat sellaisen vähän ajetun suomisupran. Saat liikkeen takuun ja melko varmasti hyvän auton. Itse en usko noihin saksan autobahnmalleihin... On varmasti hyviäkin mutta...

Chromon

Pitää yrittää etsiä...on vaan noi "vähän" ajetut suomimallit aika vähissä,tosin eihän noista tuontiautoistakaan tiedä mikä on todellinen mittarilukema.
Sen jo tiesinkin että voi ihan corollan osien hintoihin noita vertailla ;D
kiitos tiedoista!
Lääkettä kromin puutteeseen--> www.chromon.com

7M-GTE

Lainaus käyttäjältä: jarkko1313 - 27 syyskuu, 2003, 15:30:10
Moi kaikille tasapuolisesti :D

Ensimmäisenä:kiinnostas perheellisenä tietää minkälaiset tilat on tossa MKIII:ssa kun en ikinä :'( ole kyseisellä autolla ajellut eikä ole tullut muutenkaan noita niin hirveesti luonnossa nähtyä...täällä korvessa kun asustelen (Varkaudessa)...eli siis tavaratila ja takapenkit.



Supra sopii perhellisen (kesä-) kakkosautoksi hyvin. Itselläni on tyylikkäästi turvaistuin etupenkillä ja vaimo matkaa takana.. Tavaratila on onneksi laajennettava (penkit kaatuu) ja siten jotain isompaalin on tullut kuskailtua.
Vakuutuksen hinta kannattaa kysyä, ettei tule yllätystä.
Ainoaksi autoksi läpivuotiseen käyttöön perhelliselle kannattaa keskustella siipan kanssa...

Chromon

Lainaus käyttäjältä: 7M-GTE - 29 syyskuu, 2003, 08:44:04


Supra sopii perhellisen (kesä-) kakkosautoksi hyvin. Itselläni on tyylikkäästi turvaistuin etupenkillä ja vaimo matkaa takana.. Tavaratila on onneksi laajennettava (penkit kaatuu) ja siten jotain isompaalin on tullut kuskailtua.
Vakuutuksen hinta kannattaa kysyä, ettei tule yllätystä.
Ainoaksi autoksi läpivuotiseen käyttöön perhelliselle kannattaa keskustella siipan kanssa...


Ainoaksi autoksi se olis tulossa...köyhiä kun ollaan :'(
Meinaatko että olis talviautona vähän äkkinäinen...onkos kellään muulla kokemusta suprasta talviautona?

Lääkettä kromin puutteeseen--> www.chromon.com

Anger

#8
Suprahan sopii talvikeleille niinku nyrkki persieseen.  ;D
Ehdoton luisutteluauto. Hyvä muuten liukkailla mutta turhan hidas pysähtymään. Joten kun annat emännälle lainaan niin muistuta emäntää jarrutella ajoissa, väistä yksi nyrkinisku, ja muistuta uudestaan jarruttamisesta.  :D

Chromon

 ;D ;D

tosta kansipahvista vielä sen verran että varmaankin kannattaa laittaa se samantien kuntoon ja huollattaa turbo jne. vaikka 130tkm oliskin "vasta" mittarissa...
Lääkettä kromin puutteeseen--> www.chromon.com

xtreme

ja liikkeelle lähtö vasta vaikeeta onkin ainakin manuaalilla.  ;)

Anger

Samanlaista sutimista se on automaatillakin. Kitkalukko auttaa hieman kuitenkin. Itselläni on tämä haluttu manuaali ja suttaa niin helevetisti talavella että ei meinaa saada kiihdytettyä. Ja sitten kun saa niin ei meinaa jarruttaa. :D
Kyllä olis viisainta tallissa pitää talven. Lämmin auto kuitenkin ajaa talvipakkasissa... jos vaan tiivisteet pitää...
Muuten vetää niinku mummo viimesiään.  :-X

Therium

Saakos muuten supraan laitettua lohkolämmittimen kohtuullisella vaivalla?

xtreme

en tiedä sen homman hankaluudesta mutta paikalla oli calix:in malli sillo ku ostin suprani. että lohkolämppäreitä ainakin löytyy! :)

TurboTarga/Mika

Kun on tarpeeksi pienikätinen asentaja niin sinnehän se menee mutta lapiokoura-karpaasin ei kannata vaivautua,
ei meinaan ole turhia tiloja kovinkaan paljoa tuolla pellin alla. Kiinalainen remppareino joka Supraan kaupantekiäiseksi niin johan...... ;D
Supra 3.0i 24v Turbo Targa -92
Vanhaksi tuleminen on väistämätöntä, aikuiseksi kasvaminen vaihtoehtoista. 90% rahoistani käytän autoon, viinaan ja naisiin, loput tuhlaan...
Tupla turbolla kesät, näin talvella 4.4 Bemun V8:lla...

Anger

Helppo homma. sain yksin vaihdettua ja meniköhän n. tunti.
Vielä alkuperäisillä asennusohjeilla:
Asennusohje.
1. Avaa pakkaus
2. ota vastus vasempaan käteen
3. ota olutpullo oikeaan käteen
4. laita vastus (osa-a) moottoriin (kuvassa osa-b)
5. Avaa toinen olut ja sytytä savuke
6. lisää nesteet ja ota itsekin huikka
7. käynnistä auto ja poistu kaiken varalta takavasemmalle

Alhaalla havainnollistettu kuva asennuksesta:

   a) ---> (b

Olkaapa hyvät.

Chromon

Lauantaina olis tarkotus tollasta lähteä koeajamaan,sittenhän noi sisätilat pääsee itse testaamaan ;D

Mitäs tollasesta tuontiautosta kannattas maksaa (veroineen?):
Toyota Supra 3.0i Turbo Autom.,targa,vm.93,ml.107tkm,plyyshisisusta,varashälytin,autom.ilmastointi,kuvista päätellen suorapeltinen ja muutenkin näytti ihan hyvältä!
Lääkettä kromin puutteeseen--> www.chromon.com

TurboTarga/Mika

Vaarallista hommaa tuo Supran koeajo, itse olisin ostanut auton vaikka olisi ollut haulikolla laskettu ovesta läpi, senverran mykistävä kokemus oli eli luultavasti laitat nimen papruihin jos auto kulkee edes jotenkin.  8)
Supra 3.0i 24v Turbo Targa -92
Vanhaksi tuleminen on väistämätöntä, aikuiseksi kasvaminen vaihtoehtoista. 90% rahoistani käytän autoon, viinaan ja naisiin, loput tuhlaan...
Tupla turbolla kesät, näin talvella 4.4 Bemun V8:lla...

Anger

Sama täällä!
Omallani oli 315tkm ajettu kun ostin ja ruostetta siellä täällä. Oli vaan tosiaan niin mykistävä kokemus että ostin auton saman tien... ja paskaksi meni saman tien...

Vaan nyt on tuhansien eurojen jälkeen parempi kuin uusi venäläinen!

J

Noista supran tiloista...kokemuksesta voin kertoa et kyllä supraan mahtuu...neljä noin sata kilosta äijää mahtuu hyvin kyytiin mut matkustus mukavuus onkin sit jo eri juttu!! Mut eiköhän siellä pieni perhe matkaa taita...ainakin vähän aikaa... ;D

Chromon

Täytyy yrittää pitää pää kylmänä että ei ihan romua osta ;D
...noi kilometrit kyllä ihmetyttää jo nyt vm.93 ja 107tkm ajettu eli eikös se tee 10700km vuodessa...vai onko noi saksassakin vain kesäautoina?
Lääkettä kromin puutteeseen--> www.chromon.com

Anger

Jos se on ollut sokealla mummolla saaressa?  ;)

Voi olla että se on ollut perheen kakkosautona niinkun saksassa usein on. Kaikkia autojahan siellä ei ruuvata nollille kuitenkaan.

Chromon

Lainaus käyttäjältä: Kimmo A. - 02 lokakuu, 2003, 10:58:44
Jos se on ollut sokealla mummolla saaressa?  ;)

Voi olla että se on ollut perheen kakkosautona niinkun saksassa usein on. Kaikkia autojahan siellä ei ruuvata nollille kuitenkaan.

toi mummo-teoria kuulosti todennäköiseltä ;D ;)

Toivotaan että se on ollut kakkosautona,totuushan kuitenkin on se että kun tuolla saksassa "saa" noita mittareita ruuvata niin se on aika yleistä,eikä oikein noihin huoltokirjoihinkaan voi 100% luottaa...tai ainakin niin ne isot pojat puhuu...mutta kyllähän ne kilometrit yleensä jostakin muualta kun mittarista näkee.
Lääkettä kromin puutteeseen--> www.chromon.com

Anger

Kyllähän kannattaa tarkistaa ensimmäisenä polkimet ratti vaihdekepinnuppi ja penkit. Todennäköisesti jos on paljon ajettu auto niin siinä on kromia hohtavat polkimet ratti sun muut vermeet hämäämässä ostajan näköä. Ihan tosi!
Selvin merkki on jos on vielä vaihdettu komeat Cobran kisajakkarat mutta autoon ei sitten ole sen kummemin tehty muuta. Keinot on monet...

Chromon

Ainakin noissa kuvissa näytti sisusta ihan orkkikselta...joutuu siis kuppipenkit asentaa itse :'( ;) ;D

Eikä oikein noiden kuvien perusteella nää miten kuluneet noi osat on mutta huomennahan sen näkee...
Lääkettä kromin puutteeseen--> www.chromon.com

Chromon

Nyt on auto käyty testaamassa eikä ainakaan vielä kauppoja tehty!

Tilat oli meille aika niukat mutta kyllä tohon just ja just mahtus.

Ensimmäisenä tarkastin sen kannentiivisteen ja vikaahan siinä tuntu olevan ja se varmaankin vaikutti siihen kun ei tuntunut auto liikahtavan siihen malliin kun oletin???
Ja ehdottomasti olis pitänyt olla manuaalivaihteinen...vaikka kyllähän tolla automaatillakin ajelis.

Ulkoapäin auto oli kyllä hyvässä kunnossa...takana pieni ruttu ja samaten takapuskurin etukulmassa...mutta ruostetta en löytänyt.

Vakionopeussäädintä en saanut pelaamaan,liekkö vika käyttäjässä?

Huoltokirja oli täytetty 20tkm asti ja yksi öljynvaihto oli tehty kirjan mukaan 60tkm...eli ei sen suhteen kovin ruusuista ja en usko että noi kilometritkään(107tkm) paikkaansa piti...mutta ei varmaankaan yli 200tkm ajettu??

Takapäässä tuntui ihmeellinen "tärinä" kun ajeli normaalia kaupunkivauhtia...kovassa vauhdissa ei tuntunut niin selvänä,onko noissa ollut tollasia oireita?Muistan ainakin joskus myyneeni kardaaniakseliin kannatinlaakerin tollaseen vehkeeseen ,oisko ollu siinä vikaa?

Mitä tollasesta kansivikasesta- huonosti huolletusta- mittaria ruuvatusta kannattas maksaa? ;D
Lääkettä kromin puutteeseen--> www.chromon.com

7M-GTE

Takapäässä tuntui ihmeellinen "tärinä" kun ajeli normaalia kaupunkivauhtia...kovassa vauhdissa ei tuntunut niin selvänä,onko noissa ollut tollasia oireita?Muistan ainakin joskus myyneeni kardaaniakseliin kannatinlaakerin tollaseen vehkeeseen ,oisko ollu siinä vikaa?

Kardaanin ristinivel kulunut kulmikkaaksi, todennäköisesti ei vakavampaa. Orginaalit nivelet maksaa hiukan mutta tässä ei kannattane säästää, ainakin jos happea annat. Muista koota samoin kohdistuksin kuin purat, muuten se vipatus pahenee kun alkuperäinen tasapainotus ei päde. Tietty jos ja kun saat ennen kaupantekoa auton nostettua ylös niin katso silmämääräisesti ettei ole minkään tunkkijunkkarin toimesta kolhittu. Pienikin epätasapaino kun tuntuu (toispuoleinen massaus riittää).
Itse kardaaniremontin jälkeen puntitin ja tärinät hävisivät sen tien.

Anger

Itsellä alkaa olla kardaanin kannatinlaakeri lopussa ja kaupunkiajossa tuntuu sellaista pientä hytkyntää, mutta tosiaan yli kuudenkympin loppuu. Eipä tuo ole menoa haitannut mutta nyt kun mainitsit...
Eli taitaa olla suttailtu aika lailla sitä supraa, omani oli ainakin ollut sellaisen rallikuskin varvastuntumassa että nyt saa remontoida joka ikistä osaa vuoron perää...  ;D

Chromon

Lainaus käyttäjältä: Kimmo A. - 07 lokakuu, 2003, 09:21:53
Itsellä alkaa olla kardaanin kannatinlaakeri lopussa ja kaupunkiajossa tuntuu sellaista pientä hytkyntää, mutta tosiaan yli kuudenkympin loppuu. Eipä tuo ole menoa haitannut mutta nyt kun mainitsit...
Eli taitaa olla suttailtu aika lailla sitä supraa, omani oli ainakin ollut sellaisen rallikuskin varvastuntumassa että nyt saa remontoida joka ikistä osaa vuoron perää...  ;D


Eiköhän näillä kaikilla suprilla ole runtua annettu...eikös ne sitä varten ole ;D
Mutta toi tärinä kyllä kuulostaa samalta...yritänkin tässä laskea noiden remonttien hintoja,mitä kaikkea tohon kansiremonttiin kannattaa laskea,yläpääntiiv.sarja ja kannentiiviste(joku muu kuin alkuperäinen,eikö?) ainakin,entäs muuta??
Ja töitä saa laskea varmasti 10 tuntia jos sen korjaamossa teetättäis??

kannatinlaakeri maksaa 150,-(ovh.),nivelet n.75,-/kpl(ovh.)
Lääkettä kromin puutteeseen--> www.chromon.com

Juhani

Lainaus käyttäjältä: jarkko1313 - 06 lokakuu, 2003, 10:36:51
Ja ehdottomasti olis pitänyt olla manuaalivaihteinen...vaikka kyllähän tolla automaatillakin ajelis.

Vakionopeussäädintä en saanut pelaamaan,liekkö vika käyttäjässä?

Mitä tollasesta kansivikasesta- huonosti huolletusta- mittaria ruuvatusta kannattas maksaa? ;D

Sinuna kyllä olisin kärsivällinen ja ettisin jonkun yksilön, joka vastaa hiukan enemmän omia toiveitasi...

Olkoonkin vaikka maksaisi tuhannenkin euroa enemmän, se on pikkuraha kun lähtee monia vikoja korjailemaan...
Toyota Supra MKIII Turbo -86, ex
Toyota Supra MKIV TT 6v -93, ex
Mitsubishi Legnum VR-4 5v -01, ympärivuotinen käyttis
Toyota Aristo -99