Toyota aristo

Aloittaja nakki86, 12 joulukuu, 2010, 23:35:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Arppe

Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 09 elokuu, 2011, 22:09:24
Minkä laisia kokemuksia porukalla on ollu tuosta sekventaali toiminnon poistosta? siis että ahtimet toimii samaan aikaan?

Mulla olis vanhassa ristossa kierretty toi sekventaali (VSV'seissä vikaa ni jouduin antautumaan) ja mielipide siihen et ei kannata alkaa vaihtelee, helvetin moinen turbolagi 2000-3000 kierroksen kohilla ja ei sen kummalisemmin kuin sekventaalina mene senkään jälkeen.
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

PieruVieteri

Onko tämä topikki aivan kuollu?
Eli kesäksi olisi aikeissa mk2 aristo laitella, ja kuume olisi melko kova. Topicin alussa kehuttiin 2jz moottoria kovin kestäväksi ja ylläpitokustannuksia halvaksi. En haun kautta löytäny juurikaan infoa 2jz gte:n huoltoväleistä yms huoltotoimenpiteistä. Olisiko kellään esim. pdf tiedostoina minkäänlaista manuaalia? Kulutus osat löytyy lexuksen puolelta alustaan, joten lienee marmoritiskilla ne hintavimmat osat? Kiitoksia.

L4

Pistä jäsenhakemus vetämään niin näät haluamasi tiedot ;)


Kesälelu mkIV tt 6spd lhd 685&780nm
"talvipulkka" A4 1.8T
ex.Audi A8 4.2 2003
ex.Volvo S80 t6 -99
ex.audi S4 2.2 turbo
ex.audi s6 4.2 6spd manu quattro v-95
ex.celika gti v-96
ex.mkIV tt tomaatti -96
ex.M-B c36 amg
ex.Mitsubishi eclipse

Uldiz

Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 24 helmikuu, 2013, 00:12:15
Topicin alussa kehuttiin 2jz moottoria kovin kestäväksi

Ja sitä se todella on. Ajoin putkeen 160Km kesähelteellä, ilman vesiä, kansipahvi vikaisella 2JZ:lla, lämpömittarin viisari tapissa.. Kone käy edelleen kuin kello ja tehot on tallella :o


PieruVieteri

Lainaus käyttäjältä: L4 - 24 helmikuu, 2013, 06:02:25
Pistä jäsenhakemus vetämään niin näät haluamasi tiedot ;)
Siihen taidetaan vaatia jo itse auto vai olenko ymmärtänyt tämän foorumin käytännön oikein :icon_scratch: Tämän hetkiset menopelit on kaukana 2jz tai edes toyotasta.

Zoui

Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 24 helmikuu, 2013, 14:01:46
Siihen taidetaan vaatia jo itse auto vai olenko ymmärtänyt tämän foorumin käytännön oikein :icon_scratch: Tämän hetkiset menopelit on kaukana 2jz tai edes toyotasta.

Luulisi jo noin nokkelalla ja miehekkäällä nimimerkillä autojäsenyyden irtoavan.

El_Paco

Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 24 helmikuu, 2013, 00:12:15
Onko tämä topikki aivan kuollu?
Eli kesäksi olisi aikeissa mk2 aristo laitella, ja kuume olisi melko kova. Topicin alussa kehuttiin 2jz moottoria kovin kestäväksi ja ylläpitokustannuksia halvaksi.
Kestävä se kyllä on, mutta ylläpitokustannukset on kaikkea muuta kuin halpaa. Riippuu tietty mihin vertaa, mutta jokatapauksessa ei ole halpaa.

Coutsi

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 24 helmikuu, 2013, 16:15:27
Kestävä se kyllä on, mutta ylläpitokustannukset on kaikkea muuta kuin halpaa. Riippuu tietty mihin vertaa, mutta jokatapauksessa ei ole halpaa.
Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 24 helmikuu, 2013, 00:12:15
Onko tämä topikki aivan kuollu?
Eli kesäksi olisi aikeissa mk2 aristo laitella, ja kuume olisi melko kova. Topicin alussa kehuttiin 2jz moottoria kovin kestäväksi ja ylläpitokustannuksia halvaksi. En haun kautta löytäny juurikaan infoa 2jz gte:n huoltoväleistä yms huoltotoimenpiteistä. Olisiko kellään esim. pdf tiedostoina minkäänlaista manuaalia? Kulutus osat löytyy lexuksen puolelta alustaan, joten lienee marmoritiskilla ne hintavimmat osat? Kiitoksia.

Nuo kulut riippunee hyvin pitkälti siitä mihin tosiaankin vertaa ja puhutaanko pelkästään moottorista ja missä kunnossa se nyt on, jos on korjattu kaikki 15-20 vuoden aikana syöpyneet osat ja öljyt on aiemmin muistettu vaihtaa ajallaan niin eipä tuossa koneessa mitään sudenkuoppia ole paitsi kampiakselin hihnapyörä ja mäntien öljyruiskujen jumitus. Itsellä oli mennyt mäntien öljyruiskuja jumiin ja tyhjäkäynti paineet olivat 0.5 bar tai alle, mitään laakerivikaa ei ehtinyt tulla vaikka auto oli ajossa n. 200km tuon jälkeen. Avatessa 145tkm ajettu kone oli sisäisesti lähes uutta vastaavassa kunnossa.

Itse auto muuten voi alkaa pukkaamaan vikaa lähinnä sähköisen jarrutehostimen suunnasta ja alustan nivelien ja puslien puolelta. Ja mk2 ariston osalta nelipyöräohjauksen varsien väljyys voi aiheuttaa kolinaa.
Huollot eivät eroa mistään normaali kikottimesta sen kummemmin, vaihda moottoriöljyt 5-10tkm välein ja tarkasta automaattilaatikon öljyjen kunto ja vaihda vain tarvittaessa. Jarrunesteet 2-vuoden välein, jakohihna 120tkm välein, ilmastointi 1-2v välein, jäähdytinnesteet 2 vuoden välein, muuten sitten vain alustan pulttien momenttien tarkistus 1 vuoden välein. Varmaankin unohtui vielä moni asia, mutta muut saa täydentää.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

PieruVieteri

Kiitokset Coutsille erittäin hyvästä vastauksesta! Pitää oikein kirjoittaa ylös nuita kohtia, kun lähtee katselemaan autoa.

Niin siis nuita ylläpitokustannuksia nyt tarkoitin ainoastaan juurikin moottorin huoltojen osalta. Kilometrit tulisi pääosin kesältä ja voi olla että ne asettuvat siihen 10-20tkm väliin.

Decoy_

Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 24 helmikuu, 2013, 18:41:15
Kiitokset Coutsille erittäin hyvästä vastauksesta! Pitää oikein kirjoittaa ylös nuita kohtia, kun lähtee katselemaan autoa.

Niin siis nuita ylläpitokustannuksia nyt tarkoitin ainoastaan juurikin moottorin huoltojen osalta. Kilometrit tulisi pääosin kesältä ja voi olla että ne asettuvat siihen 10-20tkm väliin.
Niinkun Coutsi sanoi että riippuu paljolti auton/moottorin historiasta. Eli mitä on tehty/jätetty tekemättä ja mitä sen perusteella voi olla luvassa. Yksilöitähän nämäkin tietysti ovat, mutta joka tapauksessa suurin ylläpitokustannus on bensan kulutus. Alle 10l / 100km on vaikea päästä, mutta sen asian kun hyväksyy niin todennäkösesti aika lepposia kilometrejä luvassa.
Ex: JZS161, JZZ31, RS13

Nall3

Jotenkin tosta kulutuksesta tehdään liian suuri asia...
Eukon pösö vie sen 8.5l satkulla ja eukon ex corolla vei talvella noin 9L satkulla niin auton kokoon ja moottori kokoon nähden tämä aristo on ihan bensa pihi :D
Ajelen motaria enimmäkseen ja kyllähän sitä ajetaan enemmän kun 100kmh lasissa niin tällein talvella keskikulutus on ollut about 10-11l satkulla.
Kesällä luonnollisesti menee pienemmällä ja uskon että pääsee alle 10L lukemia.
Ex: Aristo vm:91 Lunari
Ex: Caldina vm:98
Ex: Chaser JZX100
Ex: Granvia
Käyttis: Gt Legacy

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: Nall3 - 24 helmikuu, 2013, 20:51:34
Jotenkin tosta kulutuksesta tehdään liian suuri asia...
Eukon pösö vie sen 8.5l satkulla ja eukon ex corolla vei talvella noin 9L satkulla niin auton kokoon ja moottori kokoon nähden tämä aristo on ihan bensa pihi :D
Ajelen motaria enimmäkseen ja kyllähän sitä ajetaan enemmän kun 100kmh lasissa niin tällein talvella keskikulutus on ollut about 10-11l satkulla.
Kesällä luonnollisesti menee pienemmällä ja uskon että pääsee alle 10L lukemia.

Joo mutta kaupungissa turha haaveilla tuollaisista kulutuksista, ollaan sielä 13-14L luokkaa jos nätisti ajelee. Kyllähän se vaikuttaa aika paljon jos syö 5-6L enemmän kuin corolla, se on kuitenkin 10e kalliimpaa satasella..  Varmoja moottoreita nää on jos huollettu asiallisesti, eikä ole mitään räpläys virityksiä/1000hv jolloin joutuu huoltaa hiukan enemmän yleensä :)

Coutsi

Itsellä meni 15-16L nurkille kaupunki ja moottoritie ajelussa. Samantapaista ajoa 300kg painavammalla saksalaisella 3.0L I6 dieseliautolla ja kulutus 8.5-9L, kumpikin automaatteja.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

PieruVieteri

#73
On melko arvokkaita nämäkin, jos TT supraakin saa 10-15K€ väliltä. Ainoastaan yks aristo Sjimportsilla tuohon 10k, ja sekin britti. Saas nähdä, keväämmällä tulee varmaan aristoa supraa ja soareria enemmän myyntiin, niistä pitäisi jotain löytyä ::) Onko näiden välillä mitään mikä erottuisi edukseen? Mitään perhettä ei olisi tarkoitus kuskata vaan ihan yksin/tyttöystävän kanssa kruisailla.

Decoy_

Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 26 helmikuu, 2013, 15:05:54
On melko arvokkaita nämäkin, jos TT supraakin saa 10-15K€ väliltä. Ainoastaan yks aristo Sjimportsilla tuohon 10k, ja sekin britti. Saas nähdä, keväämmällä tulee varmaan aristoa supraa ja soareria enemmän myyntiin, niistä pitäisi jotain löytyä ::) Onko näiden välillä mitään mikä erottuisi edukseen? Mitään perhettä ei olisi tarkoitus kuskata vaan ihan yksin/tyttöystävän kanssa kruisailla.
No nyt näyttäisi aika huonosti olevan Aristoa tarjolla. Kumpi on hakusessa, ykkös vai kakkoskoppainen? Soarerit ja mk1 Aristot ovat näistä halvimpia. Noissa brittien kautta uitetuissa saattaa olla ruostetta jonkun verran tapauksesta riippuen, mutta ei välttämättä pahasti. Kannattaa käydä vilkasemassa.

Aristohan on tietysti ainut neliovinen ja yleensä ne on nahkasisustalla. Kontissa on ihan mukavasti tilaa, varsinkin mk2:ssa jossa tankki on takapenkkien alla, eikä selkänojan takana.

Sorkku on Ariston tapaan mukava ajaa ison kokonsa vuoksi varsinkin pitkällä matkalla. Tilaakin löytyy mukavasti ja takapenkilläkin mahtuu hyvin olemaan josei tuo 2-ovisuus haittaa. Molemmat sekä supra että aristo on mielestäni kohtuu hiljaisia autoja ikäisekseen, koska "luxus" autoja ovat molemmat.

Suprasta ei ole omakohtasia kokemuksia muutakun että takapenkki on lähinnä koriste ja takatilaankaan ei juuri läppäriä kummempaa mahdu  :icon_biggrin: Mutta tosiaan jos sillä ei ole merkitystä niin ihan mukava auto sekin, joskin yleensä näistä vaihtoehdoista se kallein.

Raha ja mielipidekysymys oikeastaan. Niin ja supra on näistä ainut jota löytyy myös manuaalina, swappeja lukuunottamatta.
Ex: JZS161, JZZ31, RS13

Atte.V

Lainaus käyttäjältä: Decoy_ - 26 helmikuu, 2013, 17:39:59
Niin ja supra on näistä ainut jota löytyy myös manuaalina, swappeja lukuunottamatta.
Ei pidä paikkaansa. Soareria on saanut tehtaalta manuaalina. Itelläkin sellainen alkuperäinen manuaali tossa pihalla seisoo ja tehtaan tyyppikilvessäkin lukee vaihteistona R154.
-91 Soarer 2,5 single turbo, manuaali
-95 MX-5 1,8 turbo
-03 S320 CDI

Decoy_

Lainaus käyttäjältä: Atte.V - 26 helmikuu, 2013, 18:35:48
Ei pidä paikkaansa. Soareria on saanut tehtaalta manuaalina. Itelläkin sellainen alkuperäinen manuaali tossa pihalla seisoo ja tehtaan tyyppikilvessäkin lukee vaihteistona R154.
Noniin tämä oli kyllä tiedossa, mutta senverran harvinaisia kuitenkin että ei varmaan kannata sen varaan laskea että nettiautosta löytyy ihan heti. Onko muuten faktaa paljonko noita on lähtenyt manuaalina tehtaalta? Niin ja onhan aristoakin tehty nelivetona  :icon_rabbit:
Ex: JZS161, JZZ31, RS13

El_Paco

Lainaus käyttäjältä: Decoy_ - 26 helmikuu, 2013, 18:37:57
Onko muuten faktaa paljonko noita on lähtenyt manuaalina tehtaalta?
Paljon, koska eivät edes meidän leveysasteilla ole mitenkään harvinaisia. Porukalle on vain jostain syystä juurtunut sellainen käsitys, että alkuperäinen manuaalisorkku on harvinaisuus. Vähän väliä niitä on nettiautossakin myynnissä ollut, mutta hinnat on luonnollisesti olleet melko korkeita.

Sent from my GT-S5570 using Tapatalk 2


Decoy_

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 26 helmikuu, 2013, 19:11:03
Paljon, koska eivät edes meidän leveysasteilla ole mitenkään harvinaisia. Porukalle on vain jostain syystä juurtunut sellainen käsitys, että alkuperäinen manuaalisorkku on harvinaisuus. Vähän väliä niitä on nettiautossakin myynnissä ollut, mutta hinnat on luonnollisesti olleet melko korkeita.

Sent from my GT-S5570 using Tapatalk 2
Niin.. Tai samat yksilöt kiertäneet nettiautossa ja joillekkin muodostunut sellainen käsitys että ovat yleisiä?  :icon_biggrin: Nojoo.. Sovitaan että olin väärässä. Ei ole kovin aktiivisesti tullut suomen tarjontaa seurattua viimeaikoina.
Ex: JZS161, JZZ31, RS13

Pete

#79
Lainaus käyttäjältä: Decoy_ - 26 helmikuu, 2013, 19:31:18
Niin.. Tai samat yksilöt kiertäneet nettiautossa ja joillekkin muodostunut sellainen käsitys että ovat yleisiä?  :icon_biggrin: Nojoo.. Sovitaan että olin väärässä. Ei ole kovin aktiivisesti tullut suomen tarjontaa seurattua viimeaikoina.
Manuaali Soarereita on nettiautossa myynnissä varmaan samassa suhteessa entä Supra mk4 turbo manuaaleja. Eli melko harvinaisia. Vapareita kun tahtoo olla suurehko määrä nykyisin kaupan. Olettamus ei aina oo tiedon väärti. Mutta se siitä OT:sta.

Edit: Nettiautossa nyt manuaali Soarereita 3/12, turbo manuaali Supria 1/21.

Atte.V

Ei nää tosiaan mitään super harvinaisuuksia ole, mutta eipä tosiaan nettiautossakaan kerralla paljon valinnan varaa ole. Nyt on 2 kpl rekisteröityä ja pari drifteriä. En tiedä kuinka moni noista on sit alkuperäinen. Huomattavasti enemmän manuaali soarereja on kuitenkin myynnissä kuin aristoja. Hinnaltaan toki huomattavasi kalliimpia kuin automaatit. Yleensä pyynnit jonkun verran yli 10k€, kun halvimmat automaatit on jo alle 5k€.
-91 Soarer 2,5 single turbo, manuaali
-95 MX-5 1,8 turbo
-03 S320 CDI

Pete

Lainaus käyttäjältä: Atte.V - 26 helmikuu, 2013, 19:56:09
Ei nää tosiaan mitään super harvinaisuuksia ole, mutta eipä tosiaan nettiautossakaan kerralla paljon valinnan varaa ole. Nyt on 2 kpl rekisteröityä ja pari drifteriä. En tiedä kuinka moni noista on sit alkuperäinen. Huomattavasti enemmän manuaali soarereja on kuitenkin myynnissä kuin aristoja. Hinnaltaan toki huomattavasi kalliimpia kuin automaatit. Yleensä pyynnit jonkun verran yli 10k€, kun halvimmat automaatit on jo alle 5k€.
Varmaan ihan samassa suhteessa swapattu Supria ja Soarereita manuaaleiksi.

PieruVieteri

Lainaus käyttäjältä: Decoy_ - 26 helmikuu, 2013, 17:39:59
Kumpi on hakusessa, ykkös vai kakkoskoppainen? Soarerit ja mk1 Aristot ovat näistä halvimpia.
2 koppanen, mutta eikait se hyvässä kunnossa oleva mk1 ole poissuljettu, varsinkin jos paljonkin halvemmalla saisi. Niin siis tuo 2jz gte eniten houkuttaisi näistä kaikista supra/soarer/aristo, soarerissa ei ole kuin yksi melkein 700hp 2jz myynnissä ???

Hirveän ranttu en ole tuosta manuaali/tomaatti laatikosta, koska tulossa juurikin iisiin kruisailuun eikä mihinkään über smokey nagata virittelyyn. Niin ja se manuaali-tomaatti hintaero.

Onko täsä koneessa mitään kilometrilukemaa mikä olisi ns. paljon ajettu?

Decoy_

#83
Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 26 helmikuu, 2013, 20:27:15
Onko täsä koneessa mitään kilometrilukemaa mikä olisi ns. paljon ajettu?
No siis niinkuin ennemmin mainittu, riippuu millanen huoltohistoria moottorilla on. Ikä näissä tekee tehtävänsä kovettaen muoviosat ja tiivisteet.

Edit: Eli siis vielä rautalangasta vääntäen, ei ne kilometrit niinkään vaikuta jos on hyvin huollettu. Saa sen koneen vähilläkin kilometreillä huonoon kuntoon laiminlyömällä huollot, vaikka mahtavasta 2JZ:sta onkin kysymys  :icon_biggrin:
Ex: JZS161, JZZ31, RS13

PieruVieteri

Siis joo tottakai ymmärsin huoltohistorian merkityksen, mutta enemmänkin mietin jos vierekkäin ovat suunnilleen 2 samanhintaista autoa, joita kumpaakin huollettu hyvin. Toisella ajettu karkeasti 100tkm enemmän kuin toisella, mutta varustelu 10+, niin tarvi kumminkaan lempata sen takia. Ei näytä olevan nuita yli 250tkm ajettuja hirveästi, joten pistää miettimään missä ne oikein on?

Decoy_

Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 26 helmikuu, 2013, 20:47:30
Siis joo tottakai ymmärsin huoltohistorian merkityksen, mutta enemmänkin mietin jos vierekkäin ovat suunnilleen 2 samanhintaista autoa, joita kumpaakin huollettu hyvin. Toisella ajettu karkeasti 100tkm enemmän kuin toisella, mutta varustelu 10+, niin tarvi kumminkaan lempata sen takia. Ei näytä olevan nuita yli 250tkm ajettuja hirveästi, joten pistää miettimään missä ne oikein on?
Varmaan siksi että niitä yli 250tkm ajettuja ei juuri ole. Kuitenkin suomeen uitettaessa ollut aika vähän ajettuja nämä. Pääasiassa ovat myös harrastekäytössä eli kilometrejäkään ei kerry kovin paljoa.
Ex: JZS161, JZZ31, RS13

Arppe

Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 26 helmikuu, 2013, 20:47:30
Siis joo tottakai ymmärsin huoltohistorian merkityksen, mutta enemmänkin mietin jos vierekkäin ovat suunnilleen 2 samanhintaista autoa, joita kumpaakin huollettu hyvin. Toisella ajettu karkeasti 100tkm enemmän kuin toisella, mutta varustelu 10+, niin tarvi kumminkaan lempata sen takia. Ei näytä olevan nuita yli 250tkm ajettuja hirveästi, joten pistää miettimään missä ne oikein on?

Joo eipä noita yli 200tkm ajettuja suomessa taida paljoa olla ja melkeen kaikki on silloin briteistä tuotuja ja pohjastaan enemmän tai vähemmän ruosteessa.
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Uldiz

Lainaus käyttäjältä: Decoy_ - 26 helmikuu, 2013, 17:39:59
Aristohan on tietysti ainut neliovinen ja yleensä ne on nahkasisustalla.

Ykköskoppainen Aristo taitaa olla harvinaisempi nahkasisustalla kuin kankaisella..

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 26 helmikuu, 2013, 20:27:15
2 koppanen, mutta eikait se hyvässä kunnossa oleva mk1 ole poissuljettu, varsinkin jos paljonkin halvemmalla saisi. Niin siis tuo 2jz gte eniten houkuttaisi näistä kaikista supra/soarer/aristo, soarerissa ei ole kuin yksi melkein 700hp 2jz myynnissä ???

Hirveän ranttu en ole tuosta manuaali/tomaatti laatikosta, koska tulossa juurikin iisiin kruisailuun eikä mihinkään über smokey nagata virittelyyn. Niin ja se manuaali-tomaatti hintaero.

Onko täsä koneessa mitään kilometrilukemaa mikä olisi ns. paljon ajettu?

Multa voi ostaa 6speedi turbo mk4 supran  ;D tosin ei kyllä kovin halpa ole  ;D

zanardi

Ja multa tuon 2JZ soarerin
ex toyotat...
celica st182
mkiv 5-speed vapari LHD
aristo jzs147 tt autom
lexus is200 6-speed
mkiv tt 6-speed
nyt:
2jz 5-speed 475kw...
gsxr-r 1000 k5 -06