Supra MkIII -87 (IAA-500) / tietääkö joku jotain?

Aloittaja henkka86, 10 huhtikuu, 2011, 02:06:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

henkka86

eli tuli hommattua 87 korinen turbo supra ja ajattelin kysellä tietääkö joku jotain tästä autosta? entinen omistaja ei oikein tainnu tietää mitään nii jospa joku täällä tietää jotain. auto alunperin vapari.. rekisteritunnus on IAA-500. korissa jonkin verran siistimistä ja perä vonkuu aika pahasti! liekkö kannentiiviste menossa kun tuntuu olevan painetta aika paljon ylävesiletkussa ja työtää syyläristä nesteitä paisuntasäiliöön.

Edit: Otsikkoa muutettu. ~Baz~

Reuhka

kuvaa yms niin voi helpottaa vähän arpomista  :thumbsup:

Osmo

Lainaus käyttäjältä: henkka86 - 10 huhtikuu, 2011, 02:06:52
liekkö kannentiiviste menossa kun tuntuu olevan painetta aika paljon ylävesiletkussa ja työtää syyläristä nesteitä paisuntasäiliöön.

kuulostaa normaalilta, kokeile käytellä tyhjäkäynnillä ilman korkkia, kupliiko tai nostaako vesipatsaita?
MKIV tt 6spd jdm

henkka86

http://www.nettiauto.com/toyota/supra/3821122 tuossa olis sen myyntiilmoitus... hyvin se vetää ja kone kuulostaa hyvältä. perän tuennassa taitaa olla väljää ku kolisee ja paukkaa, (puslat?) onko kokemusta ja mistä niitä sais?

Osmo

Lainaus käyttäjältä: henkka86 - 10 huhtikuu, 2011, 07:31:12
perän tuennassa taitaa olla väljää ku kolisee ja paukkaa, (puslat?) onko kokemusta ja mistä niitä sais?

käy kysymässä paikallisesta toyotaa myyvästä autoliikkeestä, sieltä nyt ainakin varmasti saa.
MKIV tt 6spd jdm

Natikka

#5
Aikanaan ostin tuon auton (muistaakseni -07) Jyväskylästä. Autoon oli vaihdettu japanintuonti turbomoottori, joka oli hajonnut pahasti (alakerran laakerit) Autossa oli sininen sisusta, jonka swappasin tuohon harmaaseen malliin facelift ratilla.Kone on tehty tuona samana vuonna. Alakerta peräisin 135tkm ajetusta saksantuonnista (vm91) Ja kansi on japanintuonti. Nokka-akselit ovat vaparista. Vaihdoin alakerran laakerit, ja kansiremppa tuohon on luonnollisesti tehty. Kansi on massatiivisteellä, joten ei kestä ahtoa rajusti.Vaihdoin autoon myös laatikon(oli minulle tullessaan automaatti). Laatikko on W-sarjalainen (peräisin-87 mallisesta vaparista). Johtosarja( moottorin) on vm 90 samoin kuin ECU. Pakoputkisto on melko krouvia työtä (katit ainoastaan poistettu suorilla putkenpätkillä). Voisihan tuosta turista ikuisuuksiin asti, mutta jatketaan vaikka YV: llä, jos vielä tulee kysyttävää mieleen.  ;D

henkka86

ok! sellanen tausta. kävikö kampiakseli koneistamolla? mitkä laakerit löit koneeseen, vaihdoitko kannenpultit? jos kone vieläki samalla kokoonpanolla nii mitä kannattais vaihtaa? onkohan tuossa nyt sitte vaparin putkisto downpipestä eteen päin vai? ei ole suprasta kokemusta nii pitää vähän kysellä!  ;D

Natikka

Lainaus käyttäjältä: henkka86 - 10 huhtikuu, 2011, 10:33:25
ok! sellanen tausta. kävikö kampiakseli koneistamolla? mitkä laakerit löit koneeseen, vaihdoitko kannenpultit? jos kone vieläki samalla kokoonpanolla nii mitä kannattais vaihtaa? onkohan tuossa nyt sitte vaparin putkisto downpipestä eteen päin vai? ei ole suprasta kokemusta nii pitää vähän kysellä!  ;D

Kampura ei käynyt koneistamolla, koska kyse oli myyntivehkeestä, ja vanhat laakerit eivät olleet rikki. Vaihdoin ainoastaan laakerit. Laakerit muistaakseni Clevite 77, mutta tätä en enää varmuudella muista, voi olla toyota original laatua. Kannenpultit muistaakseni originaalit ja uusittu rempan yhteydessä. Putkistot ovat sekä turboissa,että vapareissa samoja katilta taaksepäin. Sinullaha katteja muistaakseni ei ole ollenkaan ;D   Taka-apurungon kiinnikekohdat ovat muistaakseni melko ruosteessa, joten kannattaisi todennäköisesti irroittaa koko taka-akseli, ja laittaa vaikka uusi akselisto. Esim: http://www.japanimports.fi/index.php?pageid=7&aid=20&bid=32&lang=fi    Tuosta saisi samalla uuden peränkin....hyvällä tuurilla jopa Torsen mallisen. Niin ja perähän on muutenkin peräisin automaattivaparista (eli siis alkuperäinen)

Myös keulasta kuuluu jonkinlaista pauketta muistaakseni.....osia voit kysellä YV:llä vaikkapa minulta ;D.....löytyy akselistoja itseltänikin, ja peräkin halvalla, jos et halua koko akselistoa vaihtaa.

Reuhka

itellä oli japanimportsilta ostetussa taka-akselissa koiranluut vaihtokunnossa, vetarin suojakumi paskana, pari tukivartta väljää. ainut ehjä ja se minkä takia se haettiin oli itse perämurikka.

henkka86

käytin auton tyhjäkäynnillä lämpimäks asti korkki auki ja nesteet pysy sisällä lukuunottamatta mitä nyt vähän tuli pihalle kun lämpes ja neste laajeni. korkki kiinni ja rundille! takas kun tulin nii vesiletkussa painetta huomattavasti ja paisuntasäiliö täynnä ja korkin letkun päästä näkyi tulevan ilmakuplia kun piti veden alla. eli voisko vedätyksessä paine paine päästä nestetilaan?? kannentiiviste?  :-\

Osmo

Lainaus käyttäjältä: henkka86 - 10 huhtikuu, 2011, 17:15:20
käytin auton tyhjäkäynnillä lämpimäks asti korkki auki ja nesteet pysy sisällä lukuunottamatta mitä nyt vähän tuli pihalle kun lämpes ja neste laajeni. korkki kiinni ja rundille! takas kun tulin nii vesiletkussa painetta huomattavasti ja paisuntasäiliö täynnä ja korkin letkun päästä näkyi tulevan ilmakuplia kun piti veden alla. eli voisko vedätyksessä paine paine päästä nestetilaan?? kannentiiviste?  :-\

Jotain alkavaa vikaa sittenkö? Kyllä yleensä kansivikainen puskee hienon vesipatsaan jo starttia pyörittäessä jos kokeilee ilman syylärin korkkia.
MKIV tt 6spd jdm

Juhani

Kuullostaa kovasti kannentiivistevialta. Eihän nuo välttämättä vuoda selkeästi ennen kuin on ahdoilla...
Toyota Supra MKIII Turbo -86, ex
Toyota Supra MKIV TT 6v -93, ex
Mitsubishi Legnum VR-4 5v -01, ympärivuotinen käyttis
Toyota Aristo -99

henkka86

joo tiiviste se varmaan on! jännä vaan ettei oo tullu vielä lämpö ongelmia. no ei auta ku remonttia rueta tekemään! meinasin jos tuolta tilais noi http://shop.futurez.fi/ARP-Kannenpultit-Toyota-7MGTE ja riittäiskö joku massatiiviste? saako jostain jotain lujempia ku vakio massa mallia? tämä supra harrastus tais alkaa just niinku monet on uhonnu täällä!  ;D

Juhani

Nuo ARP:t ovat hyviä! Itse suosittelisin vielä pinnapultteja ja muttereita, jos eivät sellaiset ole...
Pidemmän päälle parempi ratkaisu on laittaa metallinen kannentiiviste. Ainakin metallitiivisteen kanssa on pinnat koneistettava...
Toyota Supra MKIII Turbo -86, ex
Toyota Supra MKIV TT 6v -93, ex
Mitsubishi Legnum VR-4 5v -01, ympärivuotinen käyttis
Toyota Aristo -99