Vapari supran tekniikan vaihto vs tuonti turbo supra?

Aloittaja Cridicor, 05 maaliskuu, 2013, 17:18:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rintamäki

itellä on 2jz:n perässä w58 ja ihan ongelmitta ajelin viime kesän. edellinen omistaja ajeli pari kesää. ja tehoja siellä on se reilu 400 hepoo mitä siittä ny vakio ahtimilla, ahtoja 1,2bar + putkisto ja välijäähy irtoo  :) nyt siel o vähän vaiheessa prokkis tosin mutta 40 holseti superi ja siihen tarvittat osat että haetaan sitä 6-7 sataa hevosta ni voin tänne alkukesästä sitten kertoa kun ajattelin ihan kokeilu mielessä koittaa paljonko tuo w58 kestää ennen ko pamahtaa  ;D niin ja kytkimestä ei oo tietoo, ei ole mikään sintteri mutta jotain hiukan vakiota jäykempää siellä on.

AMI

Lainaus käyttäjältä: J-M kujala - 06 maaliskuu, 2013, 15:41:09
Kympin aikoja tonnin painosissa kotteroissa W laatikollakin ajettu. 

No nyt on oikean suuntaiset murheet ;D
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

Cridicor

Eli kaiketi sillä w58 laatikolla ajelee muutaman kesän. Josko rahaa olis sitten saanut säästöön uuteen autoon taikka laatikon vaihtoon. Kiitos noista omista kokemuksistanne.
Toyota Celica AT180
Toyota Supra Mk4 TT

J-M kujala

Lainaus käyttäjältä: AMI - 06 maaliskuu, 2013, 17:11:33
No nyt on oikean suuntaiset murheet ;D
Mitä meinasit ?  Itse meinasin et kevyessä nelarissa kestää mut ei läheskään samaa raskaassa autossa isommalla väännöllä.  600 vääntöset noita klodjuja jo hajottelee, joten eiköhän suprakin niillä väännöillä ala syödä jossain ajassa noita hampeja.  Heitetään hatusta keskiarvoa 400+hp jztas 600+ newton väännöllä.

Hiukan eri assii 1500+kg pitkällä välityksellä ja 400hp /600 nm
Kuin tiheä välitteinen 1000kg 600hp ja 600nm
Teho vie eteenpäin ja vääntö särkee ja luo mukavuutta :-)


Newttoneilla se kesto raja tulee vastaan. Eikä hepusilla. 


AMI

Lainaus käyttäjältä: J-M kujala - 07 maaliskuu, 2013, 12:00:12
Mitä meinasit ? 

No sitä että jos kympin aikoja tykittelee niin varmasti tietää mistä puhuu ja vehkeitä rikotaan muuallakin kuin virtuaalitodellisuudessa.  ;)
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

J-M kujala

Lainaus käyttäjältä: AMI - 07 maaliskuu, 2013, 12:12:58
No sitä että jos kympin aikoja tykittelee niin varmasti tietää mistä puhuu ja vehkeitä rikotaan muuallakin kuin virtuaalitodellisuudessa.  ;)

Kestoltaan nuo vanhat W50 ja nämä w55-58 on suht samoja. Mitotus ja rakenne samat, kuoren matsku ja välitykset pääasias muuttuu.

Iteltä on menny vasta 1 lootikko. Kolmonen parkuu ja huutaa tärrää pahoin, liekö hammasvika.

80-90ja 2000 luvulta löytyy paljon kestoesimerkkejä W klodjuista.

AMI

Elikkä kaiken tohinan jälkeen löyty yksi Waski joka menny rikki. Lasketaanko vielä Raski ja Vaskit kun niitä löytyy het enempi  :D

No vitsivitsi. Ei mulla ole mielipiteitä puoleen sun toiseen, kunhan keskustelen. Ajettu W, R, ja V askilla ja kaikki on ittellä kestäny.  :)
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

J-M kujala

#37
Henk koht 1

Lähipiiristä löytyy useampi.

Johan noita toyota harrastajat turboilla särkeneet 80 luvulta asti,  ei mikään uus asia ole et tarttee testaa mitä kestää.   


Toni K.


Marriuzi

Lainaus käyttäjältä: Mik__ - 05 maaliskuu, 2013, 18:10:53
R-154 vai w58?


Hei nyt kun puhuitte R-154 ja w58 laatikoista nii onko kellään tietoo mistä erottaa ne. Onko jokin sarjanumero vai ulkonäkö seikka josta tietää kumpi on kumpi!
Kysyn koska tossa tutulla on yks mk4 supra johon vaihettu 5 lovinen loota mut ei tiiä kumpi noista kahesta.  :icon_scratch:  :D
Toyota Altezza 3s-ge Beams moottorilla
Ex Subaru Impreza WRX STI
Ex Toyota Supra Mk4
Honda Prelude Mk3 4WS
Kawasaki ZX-7R

TmiJKaas

Lainaus käyttäjältä: Marriuzi - 21 huhtikuu, 2013, 16:11:22

Hei nyt kun puhuitte R-154 ja w58 laatikoista nii onko kellään tietoo mistä erottaa ne. Onko jokin sarjanumero vai ulkonäkö seikka josta tietää kumpi on kumpi!
Kysyn koska tossa tutulla on yks mk4 supra johon vaihettu 5 lovinen loota mut ei tiiä kumpi noista kahesta.  :icon_scratch:  :D

Helpoin tuntomerkki varmaan jos pääsee auton alle, r-lootassa on huoltoluukut kytkinkopassa ja w58:ssa ei ole. Muutenkin kyllä erinäköiset mutta tuosta tunnistaa helpoiten.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Marriuzi

Toyota Altezza 3s-ge Beams moottorilla
Ex Subaru Impreza WRX STI
Ex Toyota Supra Mk4
Honda Prelude Mk3 4WS
Kawasaki ZX-7R