Moottoreista 7mge-gte ?ne laakerit ja kannet

Aloittaja HT, 27 elokuu, 2005, 18:19:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HT

No niin oliskos aika puhua hieman moottorin kestävyydestä,(Heikko alakerta)
Rakensin ensimmäisen turbo auton v: -86 eli ennen kuin auto keksittiin, se oli carina T3 1.8 puristussuhde 10.1 ahtoja 0.6-0.8 bar,ei laakeri vikoja.Myöhemmin rakennetuissa moottoreissa,(Yli 10 )BMW, SAAB,GTS selby,YM .Murheet olivat yleensä männät halkesivat, tai männänrengasurat repesivät,tai vaihdelaatikon kuoret halkesivat,kun eivät kestäneet kunnon vääntöjä.Näitä edellä mainittuja murikoita,ahdettiin 1.5-2.0 bar ja ahdetaan edelleen.Ei laakeri vikoja ????
!oliskohan huonosti onnistunut!!!! Öljyn voitelu jäjestelmä.   

Holset

Itselle ajattelin heittää 4-kanavaisen kuivasumpun, luulisi että noi lapsen taudit olisi poissa...
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

sonic

onhan suprassa hyvä ja kestävä alakerta!! väitän että supran laakeri viat on 99% käyttäjän aiheuttamia  >:D
ja sitten niitä on itse tai jonkun nyrkkipajan kautta korjattu niin vika uusiutuu aivan varmasti, kiitos toyotan laakerien monivalinnan. >:D
aivan varmasti jos vaihtaa öljyt ajallaan ja viittii seurata että sitä on tarpeeksi niin tuskin toi alakerta miksikään menee  ::)
tollanen laakerivikainen lohko täytyisi aina viedä koneistamolle laitettavaksi(omaa kokemusta asiasta)!!
ja mitä voiteluun tulee niin 6koneen perus oppeihinhan kuuluu että jos sitä rupee virittämään niin pitäs hommata aina suurempi tuottoinen ö.pumppu  :angel:
eli jos nyt ylipäänsä heikolla alakerralla tarkoiti tota laakeri vikaa...
ja kyllähän pojat puhuvat vakio alakerran kestävän 5-600rwhp että onko se sitten jonkun mielestä heikko  :P
kaikenhan saa tietysti rikki...
Celicasupra 1jz-ge/t -85 , Aristo 3.0v tt -97, Pappacämry -92, Apinabussi -07 :) turboHiace -97, Lexus is200 1jz-gte single
www.driftlexus.kuvat.fi

HT

#3
Lainaus käyttäjältä: sonic - 27 elokuu, 2005, 20:11:00
onhan suprassa hyvä ja kestävä alakerta!! väitän että supran laakeri viat on 99% käyttäjän aiheuttamia  >:D
ja sitten niitä on itse tai jonkun nyrkkipajan kautta korjattu niin vika uusiutuu aivan varmasti, kiitos toyotan laakerien monivalinnan. >:D
aivan varmasti jos vaihtaa öljyt ajallaan ja viittii seurata että sitä on tarpeeksi niin tuskin toi alakerta miksikään menee  ::)
tollanen laakerivikainen lohko täytyisi aina viedä koneistamolle laitettavaksi(omaa kokemusta asiasta)!!
ja mitä voiteluun tulee niin 6koneen perus oppeihinhan kuuluu että jos sitä rupee virittämään niin pitäs hommata aina suurempi tuottoinen ö.pumppu  :angel:
eli jos nyt ylipäänsä heikolla alakerralla tarkoiti tota laakeri vikaa...
ja kyllähän pojat puhuvat vakio alakerran kestävän 5-600rwhp että onko se sitten jonkun mielestä heikko  :P
kaikenhan saa tietysti rikki...
No ehkä mulle sattui vain huono yksilö. kampiakseli koneistetiin/suoristettiin todella hyvässä mainessa olevassa koneistamossa.Laakerit toyotan alkuperäiset tilattiin /japan/ Öljyt vaihdettiin 1000km,ensimmäiset 2000km toiset.Valvoline 10-50 R 5000km ja kolina alkoi.Öljyn paineet tyhjäkäynnillä 1.2bar ja suuremmilla rpm/alueilla 4bar,eli olin itsekin todella hämmästynyt miksi!!!!! Ahtoja 08-1.1 eli jotain 250kw . No tätä se on ja kallista.Ja mitä olen seurannut en ole ainoa jolla ollut laakeri murheita supessa. Sitten taas toi kansi kahina,voin kertoa että vakio pahvi kestää paineen noston 08-1.0bar kun se uusi ja momenttia 10nm enemmän kun ohje.Että semmosia  ? ???Miksiköhän japsi tuonti lopetti 7mgte moottorin takuun,ennen kuin vaihtavat laakerit/kansipahvin+1050€ ja ton 99% vaihtaisin 10%ei ihmiset niin pöljiä ole.   

sonic


Lainaa
No ehkä mulle sattui vain huono yksilö. kampiakseli koneistetiin/suoristettiin todella hyvässä mainessa olevassa koneistamossa.Laakerit toyotan alkuperäiset tilattiin /japan/ Öljyt vaihdettiin 1000km,ensimmäiset 2000km toiset.Valvoline 10-50 R 5000km ja kolina alkoi.Öljyn paineet tyhjäkäynnillä 1.2bar ja suuremmilla rpm/alueilla 4bar,eli olin itsekin todella hämmästynyt miksi!!!!! Ahtoja 08-1.1 eli jotain 250kw . No tätä se on ja kallista.Ja mitä olen seurannut en ole ainoa jolla ollut laakeri murheita supessa. Sitten taas toi kansi kahina,voin kertoa että vakio pahvi kestää paineen noston 08-1.0bar kun se uusi ja momenttia 10nm enemmän kun ohje.Että semmosia     
Lainaa
elikkä juuri niinkuin sanoin  ;D ei onnistunut laakri remppa(olisi kiva tietää mikä siinä menee pieleen)
laitettiinko ylikoko laakeri sarja!!vaiko 3koolla koko kierros?? kommentoiko koneistamo asiaa?? mitkä laakeri välykset ne jätti?? kaikki kiertokanget mitattiin!??
veikkaan että 90% laakerin vaihto koneista uusii ton vian  :'(
no ei muuta kuin koko alakerta koneistamolle takuuseen ja uutta laakeria kehiin  ;D ;D
Celicasupra 1jz-ge/t -85 , Aristo 3.0v tt -97, Pappacämry -92, Apinabussi -07 :) turboHiace -97, Lexus is200 1jz-gte single
www.driftlexus.kuvat.fi

HT

Lainaus käyttäjältä: HT - 28 elokuu, 2005, 10:12:05
Lainaus käyttäjältä: sonic - 27 elokuu, 2005, 20:11:00
onhan suprassa hyvä ja kestävä alakerta!! väitän että supran laakeri viat on 99% käyttäjän aiheuttamia  >:D
ja sitten niitä on itse tai jonkun nyrkkipajan kautta korjattu niin vika uusiutuu aivan varmasti, kiitos toyotan laakerien monivalinnan. >:D
aivan varmasti jos vaihtaa öljyt ajallaan ja viittii seurata että sitä on tarpeeksi niin tuskin toi alakerta miksikään menee  ::)
tollanen laakerivikainen lohko täytyisi aina viedä koneistamolle laitettavaksi(omaa kokemusta asiasta)!!
ja mitä voiteluun tulee niin 6koneen perus oppeihinhan kuuluu että jos sitä rupee virittämään niin pitäs hommata aina suurempi tuottoinen ö.pumppu  :angel:
eli jos nyt ylipäänsä heikolla alakerralla tarkoiti tota laakeri vikaa...
ja kyllähän pojat puhuvat vakio alakerran kestävän 5-600rwhp että onko se sitten jonkun mielestä heikko  :P
kaikenhan saa tietysti rikki...
No ehkä mulle sattui vain huono yksilö. kampiakseli koneistetiin/suoristettiin todella hyvässä mainessa olevassa koneistamossa.Laakerit toyotan alkuperäiset tilattiin /japan/ Öljyt vaihdettiin 1000km,ensimmäiset 2000km toiset.Valvoline 10-50 R 5000km ja kolina alkoi.Öljyn paineet tyhjäkäynnillä 1.2bar ja suuremmilla rpm/alueilla 4bar,eli olin itsekin todella hämmästynyt miksi!!!!! Ahtoja 08-1.1 eli jotain 250kw . No tätä se on ja kallista.Ja mitä olen seurannut en ole ainoa jolla ollut laakeri murheita supessa. Sitten taas toi kansi kahina,voin kertoa että vakio pahvi kestää paineen noston 08-1.0bar kun se uusi ja momenttia 10nm enemmän kun ohje.Että semmosia  ? ???Miksiköhän japsi tuonti lopetti 7mgte moottorin takuun,ennen kuin vaihtavat laakerit/kansipahvin+1050€ ja ton 99% vaihtaisin 10%ei ihmiset niin pöljiä ole.   
???, vastaus kaikki tehtiin kirjoihin/kansioihin tehtyjen sääntöjen mukaan.ps/ En ole mikään räpeltäjä.jos en saa ns:raatoa myytyä, niin tutkin mikä siinä hommassa oikein mättää.ja teen siihen paranukset,kerron sitten myöhemmin mistä se kenkä puristi.

onnip50v

 ;D

Pitää muistaa myös kiertokanget siis niiden eheys ja suoruus, öljykanavien avarrukset lähdöiltään. Ölyn laatu ja jäähdytys. Suodattimen koko ja virtausvastus. Mahdollisten lisäaineiden vaikutus, (X1R, on hyvä ja toimii estääkseen metallin siirtymisen laakeripinnoilla.) Öljyistä castrol 10 - 60 on hyvä, joskin kallista. Tasapainoitusta ei myöskää pidä unohtaa, eikä myöskään venttiilien tasasäätöisyyttä.


Kyl se siit ku muista olla huolelline ja muistaa myös et kaik roska, pienekki, painava öljy joukos liikka !!! ;D


Tervessi Salost, Onnivaari.... 

Jusba

Lainaus käyttäjältä: HT - 28 elokuu, 2005, 13:42:33
Lainaus käyttäjältä: HT - 28 elokuu, 2005, 10:12:05
Lainaus käyttäjältä: sonic - 27 elokuu, 2005, 20:11:00
onhan suprassa hyvä ja kestävä alakerta!! väitän että supran laakeri viat on 99% käyttäjän aiheuttamia  >:D
ja sitten niitä on itse tai jonkun nyrkkipajan kautta korjattu niin vika uusiutuu aivan varmasti, kiitos toyotan laakerien monivalinnan. >:D
aivan varmasti jos vaihtaa öljyt ajallaan ja viittii seurata että sitä on tarpeeksi niin tuskin toi alakerta miksikään menee  ::)
tollanen laakerivikainen lohko täytyisi aina viedä koneistamolle laitettavaksi(omaa kokemusta asiasta)!!
ja mitä voiteluun tulee niin 6koneen perus oppeihinhan kuuluu että jos sitä rupee virittämään niin pitäs hommata aina suurempi tuottoinen ö.pumppu  :angel:
eli jos nyt ylipäänsä heikolla alakerralla tarkoiti tota laakeri vikaa...
ja kyllähän pojat puhuvat vakio alakerran kestävän 5-600rwhp että onko se sitten jonkun mielestä heikko  :P
kaikenhan saa tietysti rikki...
No ehkä mulle sattui vain huono yksilö. kampiakseli koneistetiin/suoristettiin todella hyvässä mainessa olevassa koneistamossa.Laakerit toyotan alkuperäiset tilattiin /japan/ Öljyt vaihdettiin 1000km,ensimmäiset 2000km toiset.Valvoline 10-50 R 5000km ja kolina alkoi.Öljyn paineet tyhjäkäynnillä 1.2bar ja suuremmilla rpm/alueilla 4bar,eli olin itsekin todella hämmästynyt miksi!!!!! Ahtoja 08-1.1 eli jotain 250kw . No tätä se on ja kallista.Ja mitä olen seurannut en ole ainoa jolla ollut laakeri murheita supessa. Sitten taas toi kansi kahina,voin kertoa että vakio pahvi kestää paineen noston 08-1.0bar kun se uusi ja momenttia 10nm enemmän kun ohje.Että semmosia  ? ???Miksiköhän japsi tuonti lopetti 7mgte moottorin takuun,ennen kuin vaihtavat laakerit/kansipahvin+1050€ ja ton 99% vaihtaisin 10%ei ihmiset niin pöljiä ole.   
???, vastaus kaikki tehtiin kirjoihin/kansioihin tehtyjen sääntöjen mukaan.ps/ En ole mikään räpeltäjä.jos en saa ns:raatoa myytyä, niin tutkin mikä siinä hommassa oikein mättää.ja teen siihen paranukset,kerron sitten myöhemmin mistä se kenkä puristi.
Kyllä minäkin oon sitä mieltä et yleensä käyttäjässä se vika on, tietty ainahan rempassakin voi tulla jokin virhe tehtyä.
Itse tein omaan rempan noin 6500-7500 km sitten ja oon vedättäny antanu kenkää yms eikä mitään ongelmaa, Mutta en ole yhtään paskarinkiä pyörittäny. Se ringin pyöritys tuntuu olevan se mikä särkee niitä laakereita (jokainen varmaan voi kuvitella miten öljy "läikkyy" öljypohjassa kun pyörittää kunnolla). Ja jos tossa sinunkin koneessa on 3 laakerit paskana niin voin melkein taata et pumppu on vetänyt ilmaa jossain välissä, Koska jos en väärin muista niin öljypumppu on 2 ja 3 pyttyjen välissä, et jos se huonouttaan särkyisi niin se särkyisi 6 pytyn kaulalta, koska se on etäisin pumpusta.
Club 200mph with 7M

HT

Lainaus käyttäjältä: Jusba - 29 elokuu, 2005, 18:03:42
Lainaus käyttäjältä: HT - 28 elokuu, 2005, 13:42:33
Lainaus käyttäjältä: HT - 28 elokuu, 2005, 10:12:05
Lainaus käyttäjältä: sonic - 27 elokuu, 2005, 20:11:00
onhan suprassa hyvä ja kestävä alakerta!! väitän että supran laakeri viat on 99% käyttäjän aiheuttamia  >:D
ja sitten niitä on itse tai jonkun nyrkkipajan kautta korjattu niin vika uusiutuu aivan varmasti, kiitos toyotan laakerien monivalinnan. >:D
aivan varmasti jos vaihtaa öljyt ajallaan ja viittii seurata että sitä on tarpeeksi niin tuskin toi alakerta miksikään menee  ::)
tollanen laakerivikainen lohko täytyisi aina viedä koneistamolle laitettavaksi(omaa kokemusta asiasta)!!
ja mitä voiteluun tulee niin 6koneen perus oppeihinhan kuuluu että jos sitä rupee virittämään niin pitäs hommata aina suurempi tuottoinen ö.pumppu  :angel:
eli jos nyt ylipäänsä heikolla alakerralla tarkoiti tota laakeri vikaa...
ja kyllähän pojat puhuvat vakio alakerran kestävän 5-600rwhp että onko se sitten jonkun mielestä heikko  :P
kaikenhan saa tietysti rikki...
No ehkä mulle sattui vain huono yksilö. kampiakseli koneistetiin/suoristettiin todella hyvässä mainessa olevassa koneistamossa.Laakerit toyotan alkuperäiset tilattiin /japan/ Öljyt vaihdettiin 1000km,ensimmäiset 2000km toiset.Valvoline 10-50 R 5000km ja kolina alkoi.Öljyn paineet tyhjäkäynnillä 1.2bar ja suuremmilla rpm/alueilla 4bar,eli olin itsekin todella hämmästynyt miksi!!!!! Ahtoja 08-1.1 eli jotain 250kw . No tätä se on ja kallista.Ja mitä olen seurannut en ole ainoa jolla ollut laakeri murheita supessa. Sitten taas toi kansi kahina,voin kertoa että vakio pahvi kestää paineen noston 08-1.0bar kun se uusi ja momenttia 10nm enemmän kun ohje.Että semmosia  ? ???Miksiköhän japsi tuonti lopetti 7mgte moottorin takuun,ennen kuin vaihtavat laakerit/kansipahvin+1050€ ja ton 99% vaihtaisin 10%ei ihmiset niin pöljiä ole.   
???, vastaus kaikki tehtiin kirjoihin/kansioihin tehtyjen sääntöjen mukaan.ps/ En ole mikään räpeltäjä.jos en saa ns:raatoa myytyä, niin tutkin mikä siinä hommassa oikein mättää.ja teen siihen paranukset,kerron sitten myöhemmin mistä se kenkä puristi.
Kyllä minäkin oon sitä mieltä et yleensä käyttäjässä se vika on, tietty ainahan rempassakin voi tulla jokin virhe tehtyä.
Itse tein omaan rempan noin 6500-7500 km sitten ja oon vedättäny antanu kenkää yms eikä mitään ongelmaa, Mutta en ole yhtään paskarinkiä pyörittäny. Se ringin pyöritys tuntuu olevan se mikä särkee niitä laakereita (jokainen varmaan voi kuvitella miten öljy "läikkyy" öljypohjassa kun pyörittää kunnolla). Ja jos tossa sinunkin koneessa on 3 laakerit paskana niin voin melkein taata et pumppu on vetänyt ilmaa jossain välissä, Koska jos en väärin muista niin öljypumppu on 2 ja 3 pyttyjen välissä, et jos se huonouttaan särkyisi niin se särkyisi 6 pytyn kaulalta, koska se on etäisin pumpusta.
No nyt alkaa tässä pikku hiljaa uuden padan rakennus.Eikä jää vanhasta kuin lohko,jos sitäkään.Ja on se kumma jos vielä kalahtaa ;)

superpete

MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

Tuokko

Lainaus käyttäjältä: superpete - 17 toukokuu, 2007, 10:31:31
jokos uus pannu on kasassa ???
kalahtiko ???
Viimevuoden kesäkuussa käynyt viimeeksi foorumilla, eli vastaus saattaapi kestää...  ;)
Celica Supra -84
Celica -72 x2
Lexus GS300 -97

naco

Omakohtainen kokemus!

Jumittunut männän alapuolisen öljysuihkun venttiili aiheutti kiertokangen laakerivian.

Tarkasta myös niiden toimivuus.

Peeku

Tulee itelle tuommonen japan moottorituonnin kone, kun ei tuosta entisestä taida enää saada toimivaa kampetta ainakaan halvalla.
Ja samallahan ne vaihtaa tiivisteet, stefat, metallipahvin, laakerit yms.. Saa nähdä saako rahalle vastinetta.

Mitäs eroja on muuten Euro ja JDM moottoreissa, vai onko mitään? Jossain oli puhetta että öljysuihkut puuttuisivat, mutta kyllä tuossa edellisessä koneessa joka laitettiin pari vuotta sitten niin on ne.. ja japanmoottorituonnin kautta sekin.. eli JDM.
- 6gen '94 1.8 gsi celica super tuuning 310tkm
- ex: pari mk3 supea

"vaikka nyt meneekin huonosti, tulevaisuudessa menee vielä huonommin."

tenkanen

Lainaus käyttäjältä: Jusba - 29 elokuu, 2005, 18:03:42
Lainaus käyttäjältä: HT - 28 elokuu, 2005, 13:42:33
Lainaus käyttäjältä: HT - 28 elokuu, 2005, 10:12:05
Lainaus käyttäjältä: sonic - 27 elokuu, 2005, 20:11:00
onhan suprassa hyvä ja kestävä alakerta!! väitän että supran laakeri viat on 99% käyttäjän aiheuttamia  >:D
ja sitten niitä on itse tai jonkun nyrkkipajan kautta korjattu niin vika uusiutuu aivan varmasti, kiitos toyotan laakerien monivalinnan. >:D
aivan varmasti jos vaihtaa öljyt ajallaan ja viittii seurata että sitä on tarpeeksi niin tuskin toi alakerta miksikään menee  ::)
tollanen laakerivikainen lohko täytyisi aina viedä koneistamolle laitettavaksi(omaa kokemusta asiasta)!!
ja mitä voiteluun tulee niin 6koneen perus oppeihinhan kuuluu että jos sitä rupee virittämään niin pitäs hommata aina suurempi tuottoinen ö.pumppu  :angel:
eli jos nyt ylipäänsä heikolla alakerralla tarkoiti tota laakeri vikaa...
ja kyllähän pojat puhuvat vakio alakerran kestävän 5-600rwhp että onko se sitten jonkun mielestä heikko  :P
kaikenhan saa tietysti rikki...
No ehkä mulle sattui vain huono yksilö. kampiakseli koneistetiin/suoristettiin todella hyvässä mainessa olevassa koneistamossa.Laakerit toyotan alkuperäiset tilattiin /japan/ Öljyt vaihdettiin 1000km,ensimmäiset 2000km toiset.Valvoline 10-50 R 5000km ja kolina alkoi.Öljyn paineet tyhjäkäynnillä 1.2bar ja suuremmilla rpm/alueilla 4bar,eli olin itsekin todella hämmästynyt miksi!!!!! Ahtoja 08-1.1 eli jotain 250kw . No tätä se on ja kallista.Ja mitä olen seurannut en ole ainoa jolla ollut laakeri murheita supessa. Sitten taas toi kansi kahina,voin kertoa että vakio pahvi kestää paineen noston 08-1.0bar kun se uusi ja momenttia 10nm enemmän kun ohje.Että semmosia  ? ???Miksiköhän japsi tuonti lopetti 7mgte moottorin takuun,ennen kuin vaihtavat laakerit/kansipahvin+1050€ ja ton 99% vaihtaisin 10%ei ihmiset niin pöljiä ole.   
???, vastaus kaikki tehtiin kirjoihin/kansioihin tehtyjen sääntöjen mukaan.ps/ En ole mikään räpeltäjä.jos en saa ns:raatoa myytyä, niin tutkin mikä siinä hommassa oikein mättää.ja teen siihen paranukset,kerron sitten myöhemmin mistä se kenkä puristi.
Kyllä minäkin oon sitä mieltä et yleensä käyttäjässä se vika on, tietty ainahan rempassakin voi tulla jokin virhe tehtyä.
Itse tein omaan rempan noin 6500-7500 km sitten ja oon vedättäny antanu kenkää yms eikä mitään ongelmaa, Mutta en ole yhtään paskarinkiä pyörittäny. Se ringin pyöritys tuntuu olevan se mikä särkee niitä laakereita (jokainen varmaan voi kuvitella miten öljy "läikkyy" öljypohjassa kun pyörittää kunnolla). Ja jos tossa sinunkin koneessa on 3 laakerit paskana niin voin melkein taata et pumppu on vetänyt ilmaa jossain välissä, Koska jos en väärin muista niin öljypumppu on 2 ja 3 pyttyjen välissä, et jos se huonouttaan särkyisi niin se särkyisi 6 pytyn kaulalta, koska se on etäisin pumpusta.
tässä on kyl yksi pääsyy mikä särkee ne laakerit.. toinen on just se liiallisten kierrosten käyttö! varsinkin jos on vakio hilut alakerrassa., on meinaa aika paljon massaa liikkeessä!  ;D

-tarzi-

#14
jatkanpa tähän:

mikähän tossa meikän alakerrassa saatto olla, 4 laakeri meni. kesti 3000km, vaikka hieman kolkotti, ääni ei pahentunut missään vaiheessa, en tiiä kauanko olis vielä kestänyt, oli sille kuparille mennyt laakeri ja kampiakselin kaula oli ehyt, niin mikähän sen hajotti? sen veivin vaihdoin ehyeen tällä kertaa, muut laakerit olivat aivan normaalit, paitsi veivin numero 4. olispa hauska tietää missä kämmi tuli...  :ohnoes: olisko et öljy päässyt vähiin, tai jotain, kun pumppuhan on siinä?  :ohnoes: ei voi kyllä tietää... mystinen hajoaminen, itse veikkaisin kieroa veiviä... ehdotuksia?
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

naco

Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 21 helmikuu, 2008, 17:53:48
jatkanpa tähän:

mikähän tossa meikän alakerrassa saatto olla, 4 laakeri meni. kesti 3000km, vaikka hieman kolkotti, ääni ei pahentunut missään vaiheessa, en tiiä kauanko olis vielä kestänyt, oli sille kuparille mennyt laakeri ja kampiakselin kaula oli ehyt, niin mikähän sen hajotti? sen veivin vaihdoin ehyeen tällä kertaa, muut laakerit olivat aivan normaalit, paitsi veivin numero 4. olispa hauska tietää missä kämmi tuli...  :ohnoes: olisko et öljy päässyt vähiin, tai jotain, kun pumppuhan on siinä?  :ohnoes: ei voi kyllä tietää... mystinen hajoaminen, itse veikkaisin kieroa veiviä... ehdotuksia?

Oletko tarkastanut ne öljysuihkut sen kampiakselin voitelukanavan läheltä?? avautumis paine?? Jatsos jos se aukeaa liian aikaisin niin paine laskee eikä öljyä pääse riittävästi kiertokangelle joka on kauin kohta!

-tarzi-

#16
mitenkäs ne tarkastetaan? irti ja sit mitä..? öljynpaineet oli kyllä vähän hukassa...

ei korjauskirjassakaan oo mitään vinkkei.. no pitää rapsia irti ja kattoo millaset sydeemit ne on...
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Krister

Ootko tarkistuttanut koneistamolla että kampiakseli on suora ja että kaulat on kunnossa ja pyöreät?

-tarzi-

#18
kampiakseli hiottiin kuntoon, mut silti tuli toi vika... nyt käytin ja sanoivat et pystyy heittään uudestaan paikalleen, vaurioita ei ollut kerennyt tulla... pitää vaihtaa toi 4. pytyn veivi...


mut noi suihkut vois kattoa! alusta asti aika huonot paineet oli.. ja se venttiili pumpusta..
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Turbopower

Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 21 helmikuu, 2008, 20:31:48
kampiakseli hiottiin kuntoon, mut silti tuli toi vika... nyt käytin ja sanoivat et pystyy heittään uudestaan paikalleen, vaurioita ei ollut kerennyt tulla... pitää vaihtaa toi 4. pytyn veivi...


mut noi suihkut vois kattoa! alusta asti aika huonot paineet oli.. ja se venttiili pumpusta..

omassa kun kasailin myllyä ni pisti silmään et kaks noista pulteista kuseen läpi,eli jousi sieltä takaiskusta oli kuoleentunu tai jotain.
kaikki laakerit oli silti ehyet.
ite tilasi uudet nuo kaikki pultit millä ne oljysuihkut on kiinni. hintaa oli 19,30e kpl.

Krister

Kannattaa myös katsoa että öljynsuodattimen jalassa oleva venttiili ja siinä oleva jousi ei ole kuoleentunut josta menee öljy öljynjäähdyttäjälle. Saattaa paine karata sinne. Oma jousi shimmattiin tiukemmaksi.

-tarzi-

aion shimmata ton jousen, mut kannattaako öljypumpun venttiilille tehä sama juttu? joskus oli puhetta tästä...  ???
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

-tarzi-

Lainaus käyttäjältä: turbopower - 21 helmikuu, 2008, 21:45:25
omassa kun kasailin myllyä ni pisti silmään et kaks noista pulteista kuseen läpi,eli jousi sieltä takaiskusta oli kuoleentunu tai jotain.
kaikki laakerit oli silti ehyet.
ite tilasi uudet nuo kaikki pultit millä ne oljysuihkut on kiinni. hintaa oli 19,30e kpl.


jaahans! no pitääpä tsekata  ne, mulla on toinen kierros noita jos tarvii uusia... mut uusia ei oo vara ostaaa kyll...
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Nortti

Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 21 helmikuu, 2008, 22:19:17
aion shimmata ton jousen, mut kannattaako öljypumpun venttiilille tehä sama juttu? joskus oli puhetta tästä...  ???

suosittelen,että heität kokonaan uuden pumpu. ei oo pahan hintainen vakuutus moottorille.

itte jätän kokonaan pois tuon alkuperäisen öljyn suodattimen jalan. ja siirrän suodattimen paremmalle paikalle. turhia venttiileitä alkuperaisenä  noissa.. ;D

-tarzi-

mulla on tarkastettu pumppu, eräs moottoriguru tarkastanut pumpun, että kunnossa on!  :)
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Nortti

Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 22 helmikuu, 2008, 20:41:47
mulla on tarkastettu pumppu, eräs moottoriguru tarkastanut pumpun, että kunnossa on!  :)

joo niin mullakin mitattiin.. ::) silti ei ollu hyvä. :tard:

-tarzi-

njaaa... no uuteen ei ole varaa, vanhalla mennään... kyllä se tuolla pelittää. sit vaihdetaan jos ei, alakauttahan se on helppo laitella nosturilla.  :)
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

TmiJKaas

saako ö-pohjan muka irti alakautta tiputtamatta etukelkkaa alas?
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

-tarzi-

ei saaaaa, mut tiputtaahan sen kelkan, vaihtelee samalla iskarit ja alapallot yms... nosturilla simppeli homma! ;)
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Kokko