Saksaan lähtö edessä Supe celica tai mr2

Aloittaja TWIN-TURBO SUPRA, 06 syyskuu, 2005, 20:09:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TWIN-TURBO SUPRA

Jep lentokonella sinne ja laivalla takas, Hampurin alueelle  joku toyota tai miksei 2 kpl kin tulkit löytyy omasta takaa eli sieltä kilvet kilpitoimistosta  ja lauttaan ja sompasaaresta 3kk kilvet tai 3päivän jos myyn tax freenä, lähtö  onkin jo tulevana maanantaina ja 1 erikoinen turbo tarka supe jo kiikarissa oltava tarkkana että kansi sun muut ois ehjää.

^Juha^

Ei kiinnostaisi mulle etsiä mr2? sw20 malli... joku 90 luvun alkupuolen auto.. Paljon tarvisit hakupalkkaa?

TWIN-TURBO SUPRA

Tuonti onnistuu jos sopiva yksilö löytyy, hyvä ja halpa ei asu samassa osoitteessa ! Perus maksuja eli bensat kilvet + rahti tekis joku 700-1000e.

Kokko

eikös saksasta sais osia halvemmalla? vanteita? turboja?

TWIN-TURBO SUPRA

Vanteet on aika hinnoissaan, turboista ei hinta tietoa,  eikä oikeen varaosistakaan, mut kolari/konevikasta subraa sun muita autoja saa kyllä ihan pois vientihinnalla melkeinpä.

^Juha^

Niin no unohtu mainita että mulle kävisi tuollainen konevikainenkin mr2.. se vain tarvisi jonkun kyydin siinä tapauksessa kun ajaahan sitä ei oikein voi..

TWIN-TURBO SUPRA

Tarkennatko kone ja vuosimallin ni pistetään hakupäälle

^Juha^

Eli vm. 90-96
sw20 malli
3s-ge moottori

Ja sellainen vajaa kuntoinenkin käy..

BTW: Pitääkö auton olla tullille näytössä  eli veropäätös niin ajakunnossa eli käytännössä rekisteröinti kunnossa?

ade83

autoa ei tarvitse välttämättä käyä näytää ollenkaa..  >:D

TWIN-TURBO SUPRA

Jep näinhän se on nykyään ei tarvii välttämättä autoa olla mukana ku verottaa, huomenna lähtee kone 7,00 saksan maalle katotaan mitä löytyy toyota valikoima tod suppea hampurin alueella.

^Juha^

No miten ne sitten arvioi sen veron? silloinhan sen ei välttämättä tarvisi olla kunnossakaan oleva auto? tai siis verohan tulisi ehjän auton mukaan vai voiko jotain kuvia näyttää vai mitä?

TWIN-TURBO SUPRA

Jos ostaa kolaroidun/viallisen auton ulkomailta ni kauppakirjassa täytyy lukea puutteet+kolari/moottorivaurio, ja tarkat kuvat ja selostukset mitä tarvii uusia, vero lasketaan sen mukaa mitkä olisi korjaus kustannukset.

perkelerttu

Sattuiskahan löytyyn jotain kolaroitua manuaalia turbollista tietysti  ??? ja hint ei sais olla mikään hirvee :o

Tem

Arvatkaas miksei niistä raadoistakaan saa hirveitä alennuksia?

Äkkiähän siitä joku keksis bisneksen, et ostaa yhen raadon ja purkaa siitä kaikki helposti vaihdettavat osat. Sitten ostaa priimakuntosia autoja ja pulttaa niihin Tullissa käynnin ajaksi siitä raadosta kaikki osat...että ihan vaan itteämme saadaan syyttää :-X
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


TWIN-TURBO SUPRA

Jep ja sehän on jo vanha juttu se  ja se myös että mittari ruuvataan saksassa 300tkm ja suomessa takas 150tkm verojen takia  :) Kyllä kelmit keinot keksii prkl.

^Juha^

Mutta periaatteessa kolaroidun tuonnilla ei ole mitään esteitä..

@ J A K K E @

Lainaus käyttäjältä: JJA - 10 syyskuu, 2005, 20:47:55
Eli vm. 90-96
sw20 malli
3s-ge moottori

Ja sellainen vajaa kuntoinenkin käy..

BTW: Pitääkö auton olla tullille näytössä  eli veropäätös niin ajakunnossa eli käytännössä rekisteröinti kunnossa?
Koitappatuoda 3s-gte moottorilla oleva japanin malli
siin ois jo mieltä

TWIN-TURBO SUPRA

Ei ole estettä, ja onhan se paljon halvempi ku ihan ehta peli jos vielä mittarissa sattuis olemaan 350tkm ;-)

^Juha^

Lainaus käyttäjältä: Fupra - 20 syyskuu, 2005, 21:04:03
Lainaus käyttäjältä: JJA - 10 syyskuu, 2005, 20:47:55
Eli vm. 90-96
sw20 malli
3s-ge moottori

Ja sellainen vajaa kuntoinenkin käy..

BTW: Pitääkö auton olla tullille näytössä  eli veropäätös niin ajakunnossa eli käytännössä rekisteröinti kunnossa?
Koitappatuoda 3s-gte moottorilla oleva japanin malli
siin ois jo mieltä

Taitaa tosta japanin mallista vain tulla loppujen lopuksi turhan kallis.. (auton hinta+rahti+tulli+alv+muutokset meidän liikenteeseen vaikka ei ohjausta vaihettaisikaan+autovero+1000 ainakin ylimääräistä kaikkiin kuluihin) Tosta kun alkaa laskemaan niin taitaa hyöty olla nolla ja omistaa vielä vääränpuolen ohjauksella olevan auton :D
Muutenhan estettä ei taida olla.. Jos joku keksii halvan tavan niin olen kyllä tuollaisenkin valmis vastaanottamaan...
Jenkkimallin turbo mr2 olisi yksi vaihtoehto mutta taitavat nekin olla vähissä ja vanhemmalla turbo motilla (ei kuulema niin hyvä?)

Taitaa vain tuollaiset risatkin autot olla hyvissä hinnoissa..

Tem

Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 09:08:59Taitaa tosta japanin mallista vain tulla loppujen lopuksi turhan kallis..

Ei välttämättä...riippuu tietty aika paljon, että pitääkö kiireellä ostaa eka vastaantuleva täydellinen yksilö, vai onko aikaa katella ja kelpuuttaa vähemmänkin täydellinen auto. Ehjän turbomisterin saa parhaimmillaan tonnin pintaan, laivarahti Suomeen on pyöreästi toisen. Tullin+veron jälkeen luokkaa 2500e...vertaa mitä täällä pyydetään tax-free vapareista, niin jäähän siinä vielä pirusti puuharahaa 8)

Ja saahan noita japsituonteja ostaa lähempääkin, Norjassa ainakin yks paikka roudaa Tojotia tännepäin, osote just nyt hukassa...


Kolaripelejä saakin sitten jo ihan ilmaseksi, laitetaan vaikka tähän kerhoon liittyen tuollanen näytille:
http://www.tau-net.co.jp/defaultMall/sitemap/XTMyCarDetail-Damaged.jsp?GoodsNo=008226

150.000 jeniä on pyöreät 1100e. Siitä saattais osaava kaveri tehdä itelleen halvan Supran, tai pistää osiksi ja tehdä vähän taskurahaa 8) Täälläpäin ei taida saada edes täydellistä 2JZ-GTE:tä lootan kera reiluun pariin tonniin?
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


^Juha^

No mitään kiirettä ei ole kun vaan saan heti..  ;D
Japanista ei vain taida pahemmin olla auton toimittajia?
paljon toi tulli prosentti noin on.. onko kyseessä sama mitä auton osille käytetään (n.3.5%) ainakin tulisi lähelle toi hinta..
Mitähän eroa on kun kattelee japanista mr2 niin on gt turboa ja gts turboa??

Tem

Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 11:27:48Japanista ei vain taida pahemmin olla auton toimittajia?

Lähin taitaa löytyä tältä foorumilta ;D


Lainaapaljon toi tulli prosentti noin on.. onko kyseessä sama mitä auton osille käytetään (n.3.5%) ainakin tulisi lähelle toi hinta..

Koko autosta menee 10%, ellei oo parin vuoden sisällä muuttunu.


LainaaMitähän eroa on kun kattelee japanista mr2 niin on gt turboa ja gts turboa??

GTS on se menevämpi malli, kevyempi ja mitä eroja siinä olikaan. GT on siihen verrattuna luksusmalli.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


^Juha^

Ilmoittautukoon heti!  ;D

vai että 10%.. Mä saan tolla sellaisen 2700€ hinnaksi. ei sekään tietysti paha ole.

Onkohan ohjauksen muuttaminen kuin vaikeaa ja saako edes tehdä? turvatyynyt varmaan ovat ongelma mikäli sellaiset ovat.. luulisi että tuossa ohjaus konversiossa joutuisi rintapellin vaihtamaan.. jo koelaudan tietysti.. Postin korolloihin noita on varmaan tehty..

Eli GTS voisi olla sitten sopiva.. täytyy yrittää kaivaa googlella tietoa..

Tem

Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 13:04:04vai että 10%.. Mä saan tolla sellaisen 2700€ hinnaksi. ei sekään tietysti paha ole.

Joo, no noi kaikki on noin-hintoja, hätäseen vaan päässä ynnäilin jotain prosentteja päälle. Sitten ku löytyy se oikea yksilö, niin tietty kannattaa laskea tarkemmin ja selvitellä nykypäivän rahtihinnat yms. 8)


LainaaOnkohan ohjauksen muuttaminen kuin vaikeaa ja saako edes tehdä? turvatyynyt varmaan ovat ongelma mikäli sellaiset ovat.. luulisi että tuossa ohjaus konversiossa joutuisi rintapellin vaihtamaan.. jo koelaudan tietysti.. Postin korolloihin noita on varmaan tehty..

Laillisuudesta en tiiä, mutta onhan noita tehty, eikä se mikään mahdoton urakka oo, kun autoa on kuitenkin tehty LHD:näkin, eli kaikkia osia saa valmiina. Ite en kyllä lähtis tekemään, mielummin sitä sitte peruuttelee drive-ineihin ;D

Semmonenkin fakta puoltaa RHD:nä pitämistä, että kulmapainot asettuu just kohilleen, ku kuskin penkille istahtaa yks henkilö ja eikun kovaa ajoa 8) Nää LHD:t on kovasti "vasenpainosia" :-\
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


^Juha^

No tuohan on kyllä hyvä pointti RHD pitämiseen! Täytyy kuskin vaan laihtua siihen japanilaisen painoon ;D

Mutta toisaalta olisiko nyt niin iso homma, sillähän se selviää kun yhden tekee :D Oppiihan sitä tietysti oikealtakin ajamaan.. Ja drive-in paikkoihin voi jättää menemättä jos ei viitsi peruutella..

nr000001

Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 13:04:04

vai että 10%.. Mä saan tolla sellaisen 2700€ hinnaksi. ei sekään tietysti paha ole.


Tuohon vielä se 22% alvia, ellet jo laskenut sitä mukaan.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

^Juha^


nr000001

1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

^Juha^

Joo oli. Tai siis laskeskelin niinkuin Tem:kin eli 1000 auto +1000 rahti +tulli +alv = n.2700€
Tosin rahti on varmaan kalliimpi samoin lisänä välityspalkkio ja eikä autojakaan taida 1000€ saada (ei ole vielä sattunut silmään)

nr000001

#29
Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 15:12:29
Joo oli. Tai siis laskeskelin niinkuin Tem:kin eli 1000 auto +1000 rahti +tulli +alv = n.2700€
Tosin rahti on varmaan kalliimpi samoin lisänä välityspalkkio ja eikä autojakaan taida 1000€ saada (ei ole vielä sattunut silmään)

Mjooh. Jonkin paikallisen (lähtömaa) välittäjän kautta voisi saada edullisen rahdin, tosin välityspalkkio saattaa syödä rahtiedun.

Tässä näitä Sonicin aikanaa postaamia linkkejä:

http://www.batfa.com/sc789456123100.htm
http://www.batfa.com/faq.htm

http://www.batfa.com/usedvehicle.htm

edit: ja tässä MR-2: http://www.batfa.com/usedcar-toyota-mr2-stock.htm
edit2: Saksaan rahdattuna 5600 taalan hintainen auto maksaisi n. 7170 euroa + saksa>suomi kuljetus

1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R