MkIII vm. 1990 aut./Harkitsen myyntiä, mikähän olisi oikea hinta?

Aloittaja Kari, 23 huhtikuu, 2019, 10:24:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kari


Tervehdys kolleegat.

Olen harkinnut luopumista kesäautostani. Tulin viime syksynä hankkineeksi eläkeläisautokseni voimakkaalla dieselillä varustetun perhefarmarin, joka täyttänee eläkeläisukon menohalut jatkossa. Supra saa mennä ... ehkä  :'( 8)

Hankin aikanaan vuonna 2005  50-vuotislahjaksi itselleni manuaalivaihteisen Supran mutta kun tilanne tuli eteen, se meni vaihtoon tähän automaattivaihteiseen, mustaan kaunottareen.

Tämän auton on v. 2006 tuonut Saksasta itselleen harrasteautoksi toinen suprahullu, joka joutui siitä luopumaan elämäntilanteen muuttumisen takia. Hyvä minulle. Matka onkin ollut erittäin antoisa kaikkineen.

Sittemmin olen melko suruttomasti autoa parannellut, korjaillut ja huoltanut. Rahaa on käytetty paljon mutta on autosta nautitittukin. Voisi sanoa, että jotakuinkin kaikki alustasta kattoon on läpikäyty ja laskupino eli dokumentointi kotona on melko paksu.

Suurimmat ja kalleimmat työt ovat olleet moottorin vaihto peruskorjattuun v. 2009 auton kilometrien ollessa tuolloin 134000. Nyt on mittarissa 223000 km, joten kone lienee vasta sisäänajovaiheessa. Syy vaihtoon oli kannentiivisteen palaminen pari kertaa, joten ajattelin päästä ongelmasta kertalaakista. Silloin suprabudjetissani oli väljää, mutta halvemmalla olisin päässyt korjauttamalla kannen. Nyt tekisin niin, jos pitäisi päättää  ;D

Alustassa on uusittu ala- ja ylitukivarsia, jarrulevyjä, iskareita, laakereita, tiivisteitä, vaihteistöljyt. Alusta ja kotelot ruostesuojattu (2014) ... Moottoriin vaihdettu jäähdytin,  jakohihna ja vesipumppu (2016) ja kaikki letkut (2018).
Alkuperäiset vanteet puhdistettu ja maalattu (2014)
Ilmamäärämittari asennettu 2014 ja ahtoja nostettu erittäin maltillisesti antamaan lisätehoa ehkäpä sellaiset 10-15%. En ole viitsinyt niitä mittauttaa kun autolla ehtii ihan mukavasti rekoista ohi.

Auto ylimaalattu (2015) kun edellinen myllytys oli tehty huonosti ja halusin parempaa jälkeä. Nyt on hieno maalipinta varsinkin kun viime toukokuussa tehtiin kovavahakäsittely.

Auto on viimeiset 7 vuotta huollettu Karkkilan Toyota-huollossa ja siellä Janne Sundströmin toimesta. Hän tietää automallista ja tästä omastani enemmän kuin on edes tarpeen. Kaikkein vaikeimmissa teknisissä kysymyksissä Janne on luvannut auttaa ja antaa tietoja ja neuvoja. Autossa on myös erikoiskilpi IO-42, joka tulee taksini numerosta 1042. Jäin eläkkeelle pari vuotta sitten niistä hommista. Kilven kohtaloa en vielä ole päättänyt.

Mutta se hinta!! Nettiautossa näitä kaupitellaan 6.000 eurolla halvimmillaan. Siihen hintaan ei keskusteluja käydä. Saksassa hyvistä yksilöistä pyydetään yli 20.000 euron hintoja, joka kuulostaa paljolta enkä niille sivustoille taida lähteä markkinoimaan. Jonnekin tuohon välimaastoon oikea hinta asettuu.

Henkilö, joka on tästä autosta oikeasti kiinnostunut ja osaa arvostaa jo nyt tähän tehtyjä panostuksia ja ymmärtää, että tästä saa autoa vuosikymmeneksi eteenpäin, joutuu siitä jonkin verran myös maksamaan.

Minulla on oma käsitykseni, millä hinnalla voisin siitä luopua mutta en ala siitä tässä spekuloimaan. Joka tapauksessa takkiin tulee paljon sen tiedän jo nyt.
Kuvia voin lähettää pyydettäessä WhatsApp viesteillä ja kertoa enemmän autosta puhelimitse. Asun Espoossa, autoa säilytän täällä tallissa ja se on valmis koeajoa ja tarkempaa tutustumista varten milloin vain sovitaan.

Parhaiten tavoitat puhelimitse +358400445702 tai sähköpostilla kari.k.antila@kolumbus.fi

Parhain terveisin,

Kari







snow90

Jos hetken odottaisi ja laittaisi museorekisteriin, saattaisi herättää jonkun keräilijän mielenkiinnon.
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97

Kari

Jep, kiitti.
Sitäkin olen miettinyt. Olen säilyttänyt kaikki vakioromppeet kasettisoittimesta lähtien. Vuoden kuluttua saa sen sinne rekisteröidä. Katsellaan tässä, josko tärppää vielä ja jos ei kiinnostusta löydy, on tuo kyllä harkitsemisen arvoinen asia.