Kirjoittaja Aihe: HX52 vai S366  (Luettu 1043 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Welmari

  • SCF jäsen
  • Wannabe
  • ***
  • Viestejä: 2
  • Hakutoiminto?
HX52 vai S366
« : 12 Joulukuu, 2019, 22:55:08 »
Hyväksyntää autojäseneksi ei tule, niin kysellään tyhmiä sitten täällä.

2JZ-GTE pitäisi istuttaa ameriikkalaiseen vanhempaan rotteloon. Kone on jo olemassa, mutta turbo (ja moottorinohjaus ja suuttimet ja perä jne jne jne) pitäisi hankkia. Turbo olisi nyt kuitenkin se ensimmäinen hankintalistalla.
Koneen spekseissä on tämmöistä haltijakieltä:
-CP männät
-Manleyn kanget
-HKS 264 nokat
-ARP pultit
-Custom imusarja

Mutta se turbo. Kovasti korvaan kuiskutellaan, että Borg Warner olisi parasta sitten siivutetun leivän. Ja eihän tuo S366 nyt niin kallis ole. Mutta vastaan tuli useamman satasen halvemmalla Holsetin HX52 ja HX55. Google kertoi, että HX55 olisi ihan liian iso, mutta mites tuo HX52? Onko liian iso tälle kombinaatiolle? Polttoaineeksi olen suunnitellut E85:sta.

Autosta tulee ihan jokapäiväinen käyttöauto kesällä. Mutta ainahan se Esson baarissa nostaa statusta, mitä enemmän koneesta on saatu penkitettyä tehoja. Varsinkin tuolla S366-vempeleellä ovat aika hyviä tuloksia saaneet penkissä.
Lähtökohtahan on kuitenkin aina se, että tehot ei laske 15% enempää lähtökohdasta.

Poissa Juissi82

  • SCF jäsen
  • Juniori
  • ***
  • Viestejä: 76
  • En yhtään kuullu
Vs: HX52 vai S366
« Vastaus #1 : 13 Joulukuu, 2019, 08:18:36 »
Täältä ääni Holset HX 55

Poissa Krister

  • Supramies
  • Global Moderator
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2507
  • 500whp.net
Vs: HX52 vai S366
« Vastaus #2 : 13 Joulukuu, 2019, 17:01:07 »
Mikä on tehotavoite ja toive millä kierroksilla ahdin olisi mukana?
Supra MKIV TT 6spd Euro-spec LHD

Poissa Welmari

  • SCF jäsen
  • Wannabe
  • ***
  • Viestejä: 2
  • Hakutoiminto?
Vs: HX52 vai S366
« Vastaus #3 : 13 Joulukuu, 2019, 17:16:42 »
Tehotavoite on maksimit. Eli ahtimen pitäisi olla mallia ämpäri. Mutta mieluusti niin, että ihan viimesille ei tarvitsisi konetta huudattaa ennenkuin ahdin lähtee mukaan.
Hiukan sekavasti sanottu, mutta tehon määrä edellä mennään eteenpäin.
-68 Mustangiin tämä swappi on tehty, mutta ei -69 Mustangiin (ainakaan tietoa ei löydy). Joten onhan se tehon suhteen oltava liikkeellä sopivalla varmuuskertoimella, ettei turhaksi aleta swappia haukkumaan. Vaikka se varmaan pussihousuja alkaa ahdistamaan joka tapauksessa, kun siellä pellin alla ei ole se ainoa ja oikea V8.

Eikö tuo HX55 ole jo liian iso tälle litratilavuudelle? Ainakin google (minkä varassa lähes täysin tämän ahdinasian suhteen olen) kertoi sen, että lähinnä LS-koneissa jenkeissä tuota on käytetty. Toki, jos tuo HX55 tässä koneessa toimisi, niin se olisi enemmän kuin passeli ahdin.

E: Löytyi niin halpa HX55, että ostin sen.
« Viimeksi muokattu: 14 Joulukuu, 2019, 23:09:14 kirjoittanut Welmari »

Poissa simbura

  • Wannabe
  • *
  • Viestejä: 16
  • Hakutoiminto?
Vs: HX52 vai S366
« Vastaus #4 : 22 Joulukuu, 2019, 21:58:42 »
S369/366 vois olla hyvä vaihtoehto jos et tykkääkkään hx55.