Miten paljon pitää olla heppoja että MK3 suppa rikkoo 300kmh?

Aloittaja silveraxe, 15 maaliskuu, 2006, 22:53:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tem

Lainaus käyttäjältä: mokes - 26 joulukuu, 2009, 15:21:55Voi olla, että olen taas täysin väärässä, mutta näin itse ajattelen ;D

Joo, katos kun nyt oli hakusessa, että paljonko se auto kulkis jos siinä ois miljoona ja yks heppaa, että koska tulee rajotin vastaan isoimmalla vaihteella, eikä vaan pääse kovempaa, vaikka ois kaksmiljoonaa ja kaks heppaa. Dynossa sitä on hyvä kokeilla, ihan samalla tavalla ku vaikka tolla ym. laskurilla.

Tehoistahan Raksteri ei edes maininnut mitään.. ;)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

Tuokko

Tuossa Celica Supran rengastuksella laskennallisia huippuja eri peräväleille. Nopeudet maileina tunnissa. Laatikoina W58 ja R154:

Celica Supra -84
Celica -72 x2
Lexus GS300 -97

peLoGo

Lainaus käyttäjältä: mokes - 26 joulukuu, 2009, 15:21:55
Totta kai välitykset on samat, mutta tietysti auto menee kovempaa, kun ei ole ilmanvastusta. En tietysti tiedä, onko penkeissä joku tietty vastus, joka korvaa ilmanvastuksen.
Pitää kumminkin muistaa, että ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä.

Esim. Käytettäessä vakiovoimaa, fillarilla pääsee paikallaan näennäisesti kovempaa, koska vastatuuli ei hidasta menoa. Sama siis autoissa.
Ajatelkaa esim. vastatuuleen polkemista vrt. myötätuuleen.

Voi olla, että olen taas täysin väärässä, mutta näin itse ajattelen ;D

Kuitenkin nyt puhuttiin välityksistä eikä tehoista ja todellisesta huippunopeudesta kadulla ko. tehoilla.. Vaan pelkästään välityksien mahdollistamasta teoreettisesta huippunopeudesta. Kee?
BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15 | Honda CBR 1100 XX Super Blackbird -07
Ex: Toyota Supra MA70 Turbo Targa manual -90/91 | Ex: Toyota Celica T18 GSI -91 | Ex: Toyota Celica T23 -05