Tietäänkö joku tullin säännöistä

Aloittaja subra300, 09 elokuu, 2006, 16:53:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

subra300

Kun kaverilla supra ja se ei oel vielä pistänyt tullinn paereita että tullaus olisi alotettu vaan on rakennellu autoonsa sillä välin kaikkee hifii korisarjaa ym viriosaa,niin ottaako tulli sen auton vielä tarkastukseen vai riittääkö kun vie paperit sinne.JA odottaa tulli päätöstä,jos kunnes tulisi tilanne että joutuisi tarkastettavaksi tuleeko siitä rosentejä kun tullimies katsoo että autossa erikois osaa vaikuttaako kuitit jotain jos on todistusainestoa että osat peräisin suomesta jälkeen ku auto ostettu. ::)

Juipe

Eivät yleensä tarkista, ellei vetoa huonoon kuntoon. Olis kyllä kaikista järkevintä hoitaa tuo verotus orkkiskunnossa ja sitten alkaa laitella niitä palikoita vasta kiinni.

Tuskinpa merkkailevat prosentteja esim. korisarjoista tai hifeistä, jos pellin alla olis joku muu kuin alkup. kone niin siitä voisi prosentit napsahtaa.
Juha M

subra300

Kiitti vinkistä kerron tuomion sille sillä ei taas järki sanonu et tulli asiat oisi pitäny ekana hoitaa teki kaksikuukautta hommia että sai hifit autoon noh sellasta sattuu  :D

Jore

Ei joo todellakaan kannata käydä näyttämässä autoa enään kun sitä on rakennettu, markkina-arvo kun määritetään sen hetkisen kunnon mukaan. Merkkaa kunnoksi normaali ja sanoo tiskillä että auto on vaikka toisella paikkakunnalla tms jos kysyvät auton perään.

-Jore

subra300

Lainaus käyttäjältä: Jore - 09 elokuu, 2006, 22:30:37
Ei joo todellakaan kannata käydä näyttämässä autoa enään kun sitä on rakennettu, markkina-arvo kun määritetään sen hetkisen kunnon mukaan. Merkkaa kunnoksi normaali ja sanoo tiskillä että auto on vaikka toisella paikkakunnalla tms jos kysyvät auton perään.

-Jore
Onko noin että se menee läpi ku itelläni oli samoja ongelmia sillon niin että sanoo että auto on jossain paikkakunnalal ja lyö laput pöydälle vaan onko ne siitä kuinka tarkkoaj että ne pyytäisi jälkitarkastukseen t:Viltsu

Juipe

Tuskin alkavat vanhoja autoja sen kummemmin tarkastella, jos ei tosiaan vetoa huonoon kuntoon. Kannattaa sitten aina kirjoittaa rimpsu että kilometrejä ruuvattu, ei todisteita kilometreistä.
Juha M

subra300

Lainaus käyttäjältä: Juipe - 10 elokuu, 2006, 14:04:42
Tuskin alkavat vanhoja autoja sen kummemmin tarkastella, jos ei tosiaan vetoa huonoon kuntoon. Kannattaa sitten aina kirjoittaa rimpsu että kilometrejä ruuvattu, ei todisteita kilometreistä.
Ainakin mun supessa ruuvattu mittariss 210 000km ja ai numero rivi ei ole suora ja toiseksi se ei toimi että sitä joskus ruuvattu luulisin 300 000km olevan lähempänä todellisuuta hyvässä kunnossa se kyllä nyt kyllä laiton jälkeen :D

coren

Jatkanpa tähän kun en uutta jaksa aloittaa..

Miten kun oon ajatellu laittaa toisen supran veroihin, mutta koneeksi ei tule 7m vaan jotain muuta, niin voiko viedä tulliin ilman konetta/ poksahtaneella koneella kun ei se uusi kone ole siellä tietenkään ennen verotusta. Miten tuo kannattaisi hoitaa että menis kaikesta helpoiten?? Ja pienin veroin tietty.. Vaparitekniikka vaan sisään?? Ja paskotut ovet, pellit ym.?? Varaosabiilejä kun on nurkat täynnä niin sinänsä ei ole este laittaa sitä niillä toimivaksi tullia varten, mutta mutta.. Jos on vinkkejä niin nyt oltais niitä tosiaan vailla.
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

Juipe

Eikös auton pidä olla ajokuntoinen kun sitä aletaan verottaa? Ja toisaalta kun menet ekaa kertaa sitä rekisteröimään, ja pellin alla on joku muu kuin vakiotekniikka niin inssihän älähtää heti että auto verotettu eri perustein mitä kerrottu  :-\

Jostakin vaan juuri ja juuri toimiva vapari pellin alle ja sillä leimalle / tulliin, mahd. paskainen yleisilme, yleiskunnoksi huono, mittariin 450tkm niin aika pienet verot pitäis tulla  ::)
Juha M

subra300

Lainaus käyttäjältä: coren - 11 elokuu, 2006, 09:26:37
Jatkanpa tähän kun en uutta jaksa aloittaa..

Miten kun oon ajatellu laittaa toisen supran veroihin, mutta koneeksi ei tule 7m vaan jotain muuta, niin voiko viedä tulliin ilman konetta/ poksahtaneella koneella kun ei se uusi kone ole siellä tietenkään ennen verotusta. Miten tuo kannattaisi hoitaa että menis kaikesta helpoiten?? Ja pienin veroin tietty.. Vaparitekniikka vaan sisään?? Ja paskotut ovet, pellit ym.?? Varaosabiilejä kun on nurkat täynnä niin sinänsä ei ole este laittaa sitä niillä toimivaksi tullia varten, mutta mutta.. Jos on vinkkejä niin nyt oltais niitä tosiaan vailla.
ei ne konetta hirveesti kato mä olin koneella missä vuosi tiiveste niin sain pois veroista voi  sinne ilman moottoria mennä mutta joudut menee sinne moottorin kanssa ku ne hölmöt päättää sitten ettei se ole tieliikennekelpoinen

coren

Lainaus käyttäjältä: Juipe - 11 elokuu, 2006, 09:29:42
Eikös auton pidä olla ajokuntoinen kun sitä aletaan verottaa? Ja toisaalta kun menet ekaa kertaa sitä rekisteröimään, ja pellin alla on joku muu kuin vakiotekniikka niin inssihän älähtää heti että auto verotettu eri perustein mitä kerrottu  :-\

Jostakin vaan juuri ja juuri toimiva vapari pellin alle ja sillä leimalle / tulliin, mahd. paskainen yleisilme, yleiskunnoksi huono, mittariin 450tkm niin aika pienet verot pitäis tulla  ::)

Juuri tätä meinasinkin että kaikki kura osa vaan tallin nurkista tilalle ja sitten näytille. Tekniikan vaihto tehdään tietty sitten kun on eka kilvissä kun muuten vois tulla aika hulppeet verot.. Jos alle 1500e sais veron niin olis hyvä. Rundattu kun on jotain 340tkm, ainakin sellainen lukema löytyy mittarista.. Ilmastointikin on hukassa jo valmiiks. Omasta suomikoslasta löytyy tarvittaessa sopiva tekniikka kyllä leiman ajaksi..
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

Juipe

Lainaus käyttäjältä: coren - 11 elokuu, 2006, 09:46:57
Jos alle 1500e sais veron niin olis hyvä. Rundattu kun on jotain 340tkm, ainakin sellainen lukema löytyy mittarista..

1380e mun vapari, kunto normaali, 378tkm  ;)
Juha M

coren

Lainaus käyttäjältä: Juipe - 11 elokuu, 2006, 09:52:04
Lainaus käyttäjältä: coren - 11 elokuu, 2006, 09:46:57
Jos alle 1500e sais veron niin olis hyvä. Rundattu kun on jotain 340tkm, ainakin sellainen lukema löytyy mittarista..

1380e mun vapari, kunto normaali, 378tkm  ;)

no sitten vois jopa tonnilla mennä tuo kun on tosiaan sitte aika räjähtänyt kun sen vien..  ;D
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

subra300

Lainaus käyttäjältä: coren - 11 elokuu, 2006, 10:13:13
Lainaus käyttäjältä: Juipe - 11 elokuu, 2006, 09:52:04
Lainaus käyttäjältä: coren - 11 elokuu, 2006, 09:46:57
Jos alle 1500e sais veron niin olis hyvä. Rundattu kun on jotain 340tkm, ainakin sellainen lukema löytyy mittarista..

1380e mun vapari, kunto normaali, 378tkm  ;)

no sitten vois jopa tonnilla mennä tuo kun on tosiaan sitte aika räjähtänyt kun sen vien..  ;D
en sit tiedä niitten tuomiosta ku auto ihan pommi voi olla ettei hyväksy tieliikenne käyttöön

coren

Eikai se vaikuta ajoturvallisuuteen jos on klommoset luukut ym, ja leijona tms tutustunut penkkeihin ja sisustaan.. voi olla vähän eriväristä osaa ja muuten niin kyllä se siitä. tietty pitää katastuskunnossa olla muuten aika pitkälti ja sitten vaan kuittia ehjistä osista mitä on jo laittanu uutta..
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

duke

oletko kuullut että jossain tullissa olis ollu jotain hyötyä tuoda kuitteja laitetuista osista?minun kohdalla oli ainakin vastaus että auto on arvioitettava maahantulo kunnossa...

Natikka

Tuntuupa hieman siltä,että nuokin tullin säännökset eivät ole kiveen kirjoitettuja....Itsellä aikaisemmasta Suprasta tekniikka paukahti ruotsiin, ja helsingin tullipiirin tyly vastaus oli, ettei kyseisestä asiasta saa minkäänlaisia alennuksia.Auto verotettiin ,ja kilvitettiin. Tämän jälkeen kului kolme viikkoa, ja auto hävisi pihasta varkaiden matkaan.(Ilman vakuutuksia) Autoveropäätös peruttiin, ja tullin säännösten mukaan olisi pitänyt maksaa 100€+ 10% määräytyvän autoveron määrästä. Päätös laitettiin hakuun kaksi vuotta sitten, ja vieläkään ei ole lappuja tullut tuon 10% maksamisesta...

Toisaalta taas nykyisen Supran kanssa (myös konevikainen) Turun tullipiiristä sanottiin ilman kuitteja ,ja todisteita, että konevikaisen auton arvo on ainakin 2000€ alempi, kuin ehjän....Auton arvoksi määriteltiin 5500€ ( 1989 Targa turbo aut mittarilukemalla 340tkm).....Josta veroja tuli maksuun 1950€

Näinollen tullauspaikalla, ja menettelytavoilla on selvästikkin merkitystä....Ja eikun kyselemään ihmisiltä missä verotettu, ja miten meneteltiin.....


Juipe

Taitaa kaikki Suprien päätökset kiertää hämeenlinnan MARVO:n kautta, kun ei ole mikään liian yleinen malli. Tosin mun auton kohdalla jo oma tullipiiri oli merkannut nuo kilometrit liki 400tkm kun ei ollut todisteita kilsoista.
Juha M