MR2 GTS rev3

Aloittaja janiK, 19 marraskuu, 2006, 09:07:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

janiK

..on ollu tässä jo pitemmän aikaa hankintalistalla ulkomailta.
Valmiiksi laiteltu tai vakio kärry, joko Japanin tuonnista tai sitten Ruotsista, Englannista ym.

Nyt haluaisin kuulla onko kukaan selvitellyt rev3 tai uudemman turbo mr2:n rekisteröintiä koskevia asioita ja mitä on saatu selville. En ole koskaan nähnyt tai kuullut, että näitä olisi suomen teillä. Rev3 vapareita ja rev2 turboja löytyy. Rev3 turboja ei edes koskaan ole käsittääkseni valmistettu vasemman puolen ohjauksella.

Mitenkä tyyppihyväsyntä käytännössä menee jos ko. mallia ei löydy suomen teiltä, mutta esim. Ruotsista löytyy. Pystyykö auton rekisteröimään ihan suoraan Ruotsin rekisteröinti papereilla?

Mitäs eroja eri vuosimallien välillä voi olla rekisteröinnissä? Voiko esim. olla, että vm. -97 jälkeen valmistettuja ei voi saada tierekisteriin?
Mk2 Mr2 turbot muuttuivat eniten 10/93 kun rev3 tuli markkinoille moottori, alusta, LSD ym. muutoksineen. Käytännössä katsoen uudemmat rev4 ja rev5 saivat vain kosmeettisia muutoksia.

Väärän kätisen auton rekisteröinnin ei kai pitäisi olla ongelma? Saako väärän kätisyydestä hinta-arviossa hintaa alaspäin?

Minkäslaiset säännökset koskee viritettyjen autojen rekisteröintiä?

Tiedän, että auton vero on 31% suomen vastaavan arvosta ja jos eu:n ulkopuolelta, joutuu maksamaan alv22%.
Muuten olen ulkona kuin lumiukko.        Saa neuvoa!

Tässä esimerkkiinä pikkasen laitellumpi vaihtoehto:
http://www.blocket.se/vi/9815038.htm?ca=1_9_s


Vieläkös se GT-R on pystyssä? Nettisivut ollu ainakin kauan remontissa.
Tais Drift Stylekin lopettaa. Onko enää muita japanin tuontifirmoja kuin Japan motors jotka voisivat tuoda kärryn japanista?

Onkos Ruotsissa teitten suolaaminen yhtäkovassa huudossa kuin Suomessa?
Saako sieltä hommattua mitään vanhempaa autoa ruosteettomana?
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

perkelerttu

Lainaus käyttäjältä: janiK - 19 marraskuu, 2006, 09:07:18
..on ollu tässä jo pitemmän aikaa hankintalistalla ulkomailta.
Valmiiksi laiteltu tai vakio kärry, joko Japanin tuonnista tai sitten Ruotsista, Englannista ym.

Nyt haluaisin kuulla onko kukaan selvitellyt rev3 tai uudemman turbo mr2:n rekisteröintiä koskevia asioita ja mitä on saatu selville. En ole koskaan nähnyt tai kuullut, että näitä olisi suomen teillä. Rev3 vapareita ja rev2 turboja löytyy. Rev3 turboja ei edes koskaan ole käsittääkseni valmistettu vasemman puolen ohjauksella.

Mitenkä tyyppihyväsyntä käytännössä menee jos ko. mallia ei löydy suomen teiltä, mutta esim. Ruotsista löytyy. Pystyykö auton rekisteröimään ihan suoraan Ruotsin tyyppihyväksynnällä?

Mitäs eroja eri vuosimallien välillä voi olla rekisteröinnissä? Voiko esim. olla, että vm. -97 jälkeen valmistettuja ei voi saada tierekisteriin?
Mk2 Mr2 turbot muuttuivat eniten 10/93 kun rev3 tuli markkinoille moottori, alusta, LSD ym. muutoksineen. Käytännössä katsoen uudemmat rev4 ja rev5 saivat vain kosmeettisia muutoksia.

Väärän kätisen auton rekisteröinnin ei kai pitäisi olla ongelma? Saako väärän kätisyydestä hinta-arviossa hintaa alaspäin?

Minkäslaiset säännökset koskee viritettyjen autojen rekisteröintiä?

Tiedän, että auton vero on 31% suomen vastaavan arvosta ja jos eu:n ulkopuolelta, joutuu maksamaan alv22%.
Muuten olen ulkona kuin lumiukko.        Saa neuvoa!

Tässä esimerkkiinä pikkasen laitellumpi vaihtoehto:
http://www.blocket.se/vi/9815038.htm?ca=1_9_s


Vieläkös se GT-R on pystyssä? Nettisivut ollu ainakin kauan remontissa.
Tais Drift Stylekin lopettaa. Onko enää muita japanin tuontifirmoja kuin Japan motors jotka voisivat tuoda kärryn japanista?

Onkos Ruotsissa teitten suolaaminen yhtäkovassa huudossa kuin Suomessa?
Saako sieltä hommattua mitään vanhempaa autoa ruosteettomana?

Kyllä ruotsissakin suolataan..... mut mitä tukholmassa olen työn puolesta pyöriny niin harvemmin sielä suola auton näkee
kun esim. täällä helsingissä...

karvanopat

Lainaus käyttäjältä: janiK - 19 marraskuu, 2006, 09:07:18
..on ollu tässä jo pitemmän aikaa hankintalistalla ulkomailta.
Valmiiksi laiteltu tai vakio kärry, joko Japanin tuonnista tai sitten Ruotsista, Englannista ym.

Nyt haluaisin kuulla onko kukaan selvitellyt rev3 tai uudemman turbo mr2:n rekisteröintiä koskevia asioita ja mitä on saatu selville. En ole koskaan nähnyt tai kuullut, että näitä olisi suomen teillä. Rev3 vapareita ja rev2 turboja löytyy. Rev3 turboja ei edes koskaan ole käsittääkseni valmistettu vasemman puolen ohjauksella.

Mitenkä tyyppihyväsyntä käytännössä menee jos ko. mallia ei löydy suomen teiltä, mutta esim. Ruotsista löytyy. Pystyykö auton rekisteröimään ihan suoraan Ruotsin rekisteröinti papereilla?

Mitäs eroja eri vuosimallien välillä voi olla rekisteröinnissä? Voiko esim. olla, että vm. -97 jälkeen valmistettuja ei voi saada tierekisteriin?
Mk2 Mr2 turbot muuttuivat eniten 10/93 kun rev3 tuli markkinoille moottori, alusta, LSD ym. muutoksineen. Käytännössä katsoen uudemmat rev4 ja rev5 saivat vain kosmeettisia muutoksia.

Väärän kätisen auton rekisteröinnin ei kai pitäisi olla ongelma? Saako väärän kätisyydestä hinta-arviossa hintaa alaspäin?

Minkäslaiset säännökset koskee viritettyjen autojen rekisteröintiä?

Tiedän, että auton vero on 31% suomen vastaavan arvosta ja jos eu:n ulkopuolelta, joutuu maksamaan alv22%.
Muuten olen ulkona kuin lumiukko.        Saa neuvoa!

Tässä esimerkkiinä pikkasen laitellumpi vaihtoehto:
http://www.blocket.se/vi/9815038.htm?ca=1_9_s


Vieläkös se GT-R on pystyssä? Nettisivut ollu ainakin kauan remontissa.
Tais Drift Stylekin lopettaa. Onko enää muita japanin tuontifirmoja kuin Japan motors jotka voisivat tuoda kärryn japanista?

Onkos Ruotsissa teitten suolaaminen yhtäkovassa huudossa kuin Suomessa?
Saako sieltä hommattua mitään vanhempaa autoa ruosteettomana?

  kattoppas tullin sivuilta vertauksena jotakin MR2.sta  on meinaan turboja tuotu suomeen. 
               http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita/index.jsp

Nopeita naisia ja kauniita autoja

janiK

#3
Aaa.  Taisin ilmaista asian hiukka sekavasti.  Tarkoitin seuraavaa:
Haen MR2 MK2 rev3-rev5 (10/93-??/99) GTS/GT Turboja koskevaa informaatiota.
Kaikki Suomeen tuodut turbo MR2:t ovat löytämieni tietojen perusteella rev2 tai rev1.
Haluankin tietää jos jostain syystä rev3 ei saa suomessa tieliikenteeseen parannetun tekniikkansa vuoksi.

Esim. Muistelen kuulleeni tarua, että Honda S2000 jouduttiin kasvattamaan koneen kuutiotilavuutta 2000 => 2200 koska siinä oli liikaa tehoa kuutiotilavuuteen nähden eikä tämän vuoksi pystytty rekisteröimään kaikissa halutuissa maissa.
Toinen esimerkki EVO lanceri. Niissähän kai on, että vanhempaa kuin EVO VII ei saa suomessa liikenteeseen. Skylineissäkin tais olla, että vuoden -97 jälkeisiä ei saa suomen tieliikenteeseen.

(Rev=Revision)

Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

zanardi

#4
Lainaus käyttäjältä: janiK - 20 marraskuu, 2006, 06:43:33
vanhempaa kuin EVO VII ei saa suomessa liikenteeseen. Skylineissäkin tais olla, että vuoden -97 jälkeisiä ei saa suomen tieliikenteeseen.


evo III on useita suomen kilvissä... ja kutonenki ainaki yks. ja ainaki yks viimesimpiä r33 gtr muistaakseni -98 sekin suomen kilvissä..

edit: toi kutonen on kilvissä ja toinen eli vitonen oli menossa kilpiin... http://www.finevo.fi/evot.jpg
ex toyotat...
celica st182
mkiv 5-speed vapari LHD
aristo jzs147 tt autom
lexus is200 6-speed
mkiv tt 6-speed
nyt:
2jz 5-speed 475kw...
gsxr-r 1000 k5 -06

Jore

Lainaus käyttäjältä: zanardi - 20 marraskuu, 2006, 07:27:58
evo III on useita suomen kilvissä... ja kutonenki ainaki yks. ja ainaki yks viimesimpiä r33 gtr muistaakseni -98 sekin suomen kilvissä..

Kolmoset on aika paljon vanhempia autoja ja toi kutonen on saksasta, eli Dekran papereilla ja erikoisluvalla meni kilpiin. Ja toi -98 GT-R on kilvitetty niin monen mutkan ja takaportin kautta että se ei oikeen malliksi sovi.

-Jore

janiK

#6
Siis nää mun "Ei saa rekisteriin" - mallit on heitetty ihan muistelu pohjalta eivätkä ole faktoja.   --Anteeksi kun heitin virheellistä tietoa.
Eikös kuitenkin ole niin, että jos ostan EU:sta rekistöröidyn GTS:n vm.94-99 jollaista ei suomesta löydy ja se on alkuperäistä hyväksyntäänsä vastaavassa kunnossa niin sen saa suomessakin rekisteriin?
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Jore

Lainaus käyttäjältä: janiK - 20 marraskuu, 2006, 11:45:50
Eikös kuitenkin ole niin, että jos ostan EU:sta rekistöröidyn GTS:n vm.94-99 jollaista ei suomesta löydy ja se on katsastustaan vastaavassa kunnossa niin sen saa suomessakin rekisteriin?

EU herrojen päiväunissa joo, mutta suomessa ei. Saksankilvistä saa suomen rekisteriin koska sillon saa TUV/Dekra paperit, mutta esim briteistä tai ruotsista niin ei hyödytä mitään edellisen maan rekkari.

-Jore

Tem

Lainaus käyttäjältä: janiK - 20 marraskuu, 2006, 11:45:50Kiinnostaa vaan että voiko olla niin ettei esim.-94 MR2 GTS:ää saa rekisteriin ja keltäköhän tälläsia asioita vois varmaksi kysyä?

Varmasti saa, jos on rahamiehiä. Jos ei, niin kannattaa tosiaan selvitellä etukäteen.

Jenkkimallithan menee "tosta vaan", mutta siellä ei tainnu rev3:sta olla? Kaikki rekisteröidyt taitaa olla justiin jenkkimalleja, ei oo ainakaan vielä tullu vastaan japsimallia kilvissä..?

Japsimallit, kuten GTS, menee yhtä "helposti", kunhan saat jostain hommattua esim. todistukset päästöistä. Tossa listaa, mitä kaikkea pitää pystyä todistamaan tai toteamaan:

http://www.ake.fi/pdf/C154.pdf

Konttorit ja AKE kertovat lisää. 8)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


janiK

#9
Lainaus käyttäjältä: Tem - 20 marraskuu, 2006, 12:06:38
Jenkkimallithan menee "tosta vaan", mutta siellä ei tainnu rev3:sta olla? Kaikki rekisteröidyt taitaa olla justiin jenkkimalleja, ei oo ainakaan vielä tullu vastaan japsimallia kilvissä..?

"jenkki turboja" tietääkseni on olemassa vain rev1 ja rev2.
Suomessa tiellä on kyllä japsimallin mr2 turboja, mutta edelleenkin tietojeni mukaani ainoastaan rev1 ja rev2.
Olen nähnyt joskus TIL- racingin sivuilla kuvan jossa komeilee rev 3 ja Jani Wikholm. Tekstissä selitetään et se ois turbo ja Jani Wikholm ajaisi endurancea tallissa. Tämä rev3 tuskin vaan koskaan on rekisteröity tielle. en ainakaan ole löytänyt. 
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Tem

Lainaus käyttäjältä: janiK - 20 marraskuu, 2006, 14:35:08Suomessa tiellä on kyllä japsimallin mr2 turboja, mutta edelleenkin tietojeni mukaani ainoastaan rev1 ja rev2.

Onko sulla tarkempaa tietoa noista. Esim. rekkaria? Laita vaikka privalla, jos et viittii ääneen sanoa.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Jore

Lainaus käyttäjältä: Tem - 21 marraskuu, 2006, 07:55:45
Onko sulla tarkempaa tietoa noista. Esim. rekkaria? Laita vaikka privalla, jos et viittii ääneen sanoa.

Mitä helvettiä sillä rekkarilla tekee joka kerta kun jostain tällaisesta puhutaan? Täällä on eräs klubilainenkin jolla on JDM MR2tbo suomen kilvissä.. Itselle tulee ekana mieleen "ei niin kivat" asiat kun aletaan yksilöstä kyselemään liikoja ihan vaan "kiinnostuksen vuoksi".

-Jore

Tem

Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 09:07:21
Lainaus käyttäjältä: Tem - 21 marraskuu, 2006, 07:55:45
Onko sulla tarkempaa tietoa noista. Esim. rekkaria? Laita vaikka privalla, jos et viittii ääneen sanoa.

Mitä helvettiä sillä rekkarilla tekee joka kerta kun jostain tällaisesta puhutaan? Täällä on eräs klubilainenkin jolla on JDM MR2tbo suomen kilvissä.. Itselle tulee ekana mieleen "ei niin kivat" asiat kun aletaan yksilöstä kyselemään liikoja ihan vaan "kiinnostuksen vuoksi".

-Jore

Ihan vaan "kiinnostuksen vuoksi", ei käynyt mielessä "ei niin kivat" asiat. ;)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Krister

Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 09:07:21

Mitä helvettiä sillä rekkarilla tekee joka kerta kun jostain tällaisesta puhutaan?
-Jore

Varmaankin että kysyjä voi katsoa konttorilta tai muualta mitä dokumentteja on käytetty katsastuksessa tms..

Jore

Lainaus käyttäjältä: Krister - 21 marraskuu, 2006, 10:01:24
Varmaankin että kysyjä voi katsoa konttorilta tai muualta mitä dokumentteja on käytetty katsastuksessa tms..

Ja mitäs se kysyjälle kuuluu? Jos jännittää niin ostakoon suomikilpisen ja jos boltseja löytyy niin vittuakos täällä vinkuu?

-Jore

Krister

Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 10:54:21
Ja mitäs se kysyjälle kuuluu? Jos jännittää niin ostakoon suomikilpisen ja jos boltseja löytyy niin vittuakos täällä vinkuu?

-Jore

No saa kai sitä kysyä, turhaa siellä herneitä nenään vedät ja alat ärräpäitä latelemaan.

Jore

Lainaus käyttäjältä: Krister - 21 marraskuu, 2006, 10:55:30
No saa kai sitä kysyä, turhaa siellä herneitä nenään vedät ja alat ärräpäitä latelemaan.

Mitään herneitä vedä, mutta ihme peesaamismeininkiä. Aina pitäisi päästä valmiiseen pöytään, eli säästää tuomalla halvin mahdollinen laite ja sitten kysellään niiltä jotka hartiavoimin ovat tehneet töitä että nuo saa kilpiin. Vittuillaan vielä perään jos ei joku kädestä pitäen jaksa neuvoa että mitä pitää kohta kohdalta tehdä. Ja kun ainakin pari tarkistuspyyntöä on AKE:lle tehty JDM autojen rekisteröinnin suhteen niin se kertoo että kaikki nämä rekkarin kyselijät eivät ole ihan viattomin ajatuksin liikkeellä.

-Jore

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 11:06:39
Mitään herneitä vedä, mutta ihme peesaamismeininkiä. Aina pitäisi päästä valmiiseen pöytään, eli säästää tuomalla halvin mahdollinen laite ja sitten kysellään niiltä jotka hartiavoimin ovat tehneet töitä että nuo saa kilpiin. Vittuillaan vielä perään jos ei joku kädestä pitäen jaksa neuvoa että mitä pitää kohta kohdalta tehdä. Ja kun ainakin pari tarkistuspyyntöä on AKE:lle tehty JDM autojen rekisteröinnin suhteen niin se kertoo että kaikki nämä rekkarin kyselijät eivät ole ihan viattomin ajatuksin liikkeellä.

-Jore

Kyllä tossa on jo mennyt lähes pussillinen jääherneitä. Ei kannata kommentoida tai osallistua keskusteluun, ellei halua keskustella tai vastata.

Kyseessä on kuitenkin keskustelufoorumi.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Jore

Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 21 marraskuu, 2006, 11:19:25
Kyllä tossa on jo mennyt lähes pussillinen jääherneitä.

Sähän sen tiedät.. Mutta kuten sanottu, noiden rekisterinumeroiden julkaiseminen voi johtaa "ei niin mielekkäisiin" kohtaamisiin virkavallan kanssa, siksi en sitä kenellekään suosittele. Oli kyse omasta tai jonkun muun autosta.

-Jore

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 11:39:01
Sähän sen tiedät..

Viittasin tähän peesaamismeininkikommenttiisi, lainaan jatkossa tarkemmin. Moderoinnin tavoitteena on paitsi siivota roskaa, myös ohjata keskustelun sävyä, mikä on joskus haastavaa tällä foorumilla. Hyökkäävillä vastauksilla saa muut keskusteluun osallistuvat reagoimaan vastaavasti.

Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 11:39:01
Mutta kuten sanottu, noiden rekisterinumeroiden julkaiseminen voi johtaa "ei niin mielekkäisiin" kohtaamisiin virkavallan kanssa, siksi en sitä kenellekään suosittele. Oli kyse omasta tai jonkun muun autosta.

Näin vastaamalla keskustelu pysyy asiallisena, kun taas "...vittuakos täällä vinkuu?" -kommenteilla ei ole mitään arvoa.

1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Tem

Olipas herkkä aihe. :o

No ei minua olis kiinnostanu aiheuttaa kohtaamisia virkavallan kanssa, jos joku sitä epäili. ::)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Jore

Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 21 marraskuu, 2006, 11:58:10
Näin vastaamalla keskustelu pysyy asiallisena, kun taas "...vittuakos täällä vinkuu?" -kommenteilla ei ole mitään arvoa.

Point taken, toivottavasti myös toisinpäin vaikka ajo-ohjeet olivatkin vähän kärkevät.

-Jore

janiK

#22
Olen tässä selvitellyt asioita ja näyttäs olevan, että pakokaasupäästöt ois suurin todisteltava asia. Siihenkin löytyi heppo apu VTT:ltä. Näyttäs siltä että rekisteröinti käy helposti.
Ilmottelen tänne kun saan jostakin haalittua kärryn ja rupean tosissaan tappelee sitä rekisteriin.

Heitelkää nyt vielä kommenttia jos jotakin tulee mieleen.

Mitenkä oli sen RHD auton hintaarvion kanssa autoverotuksessa?
Tietääkö joku lasketaanko hintaarvio RHD autossa myyntihintansa vai vastaavien LHD autojen myyntihinnan mukaan?
siis yleensähän RHD autoista ei saa myynnissä niin hyvin.
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Jore

Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 14:24:42
Näyttäs siltä että rekisteröinti käy helposti.

Niin se useasti näyttää   ;D

Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 14:24:42
Mitenkä oli sen RHD auton hintaarvion kanssa autoverotuksessa?

Tulli sanoo että harvinaisissa malleissa RHD ei alenna arvoa, ja jos Nissan 200SX S13 menee tohon harvinaisten mallien listaan niin..

-Jore

@rttu

#24
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 14:24:42
Olen tässä selvitellyt asioita ja näyttäs olevan, että pakokaasupäästöt ois suurin todisteltava asia. Siihenkin löytyi heppo apu VTT:ltä. Näyttäs siltä että rekisteröinti käy helposti.

Kyl toi vtt päästömittaus on kallis,saman asian voi hoitaa paperilla,murto osa tosta hinnasta..
Tdi RS

janiK

Lainaus käyttäjältä: @rttu - 21 marraskuu, 2006, 16:23:16
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 14:24:42
Olen tässä selvitellyt asioita ja näyttäs olevan, että pakokaasupäästöt ois suurin todisteltava asia. Siihenkin löytyi heppo apu VTT:ltä. Näyttäs siltä että rekisteröinti käy helposti.

Kyl toi vtt päästömittaus on kallis,saman asian voi hoitaa paperilla,murto osa tosta hinnasta..

Joo siis se VTT homma selvis niin et ne saa sen pakokaasutestin tehtyä papereilla ja kustantaa 200+€. Ei kuullosta pahalle. Selvittelin asiaa Suomen TUV:ltakin. ilmottivat että voivat hommata saksan tyyppihyväksyntä paperitkin jos niitä on olemassa.

Elä Jore nyt viitti purnuttaa. Minkä takia kaikkien pitää tehdä samat virheet jos kerran joku on jo oppirahat maksanut.
Ei kai tälläsista foorumeista ja klubeista ole mitään hyötyä jos täällä vaan kyräillään ja naureskellaan toisten tappioille.
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

JP

Lainaus käyttäjältä: @rttu - 21 marraskuu, 2006, 16:23:16
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 14:24:42
Olen tässä selvitellyt asioita ja näyttäs olevan, että pakokaasupäästöt ois suurin todisteltava asia. Siihenkin löytyi heppo apu VTT:ltä. Näyttäs siltä että rekisteröinti käy helposti.

Kyl toi vtt päästömittaus on kallis,saman asian voi hoitaa paperilla,murto osa tosta hinnasta..
riippuu tietysti autosta jos saa vastaavustodistukset jne..kaikkia ei ole euroopan markkinoille tuotu ja näissä ainut oikea
tapa on vtt tai tct tämä on tietenkin kallista mutta tulee ainakin pysyvä leima otteeseen ;)

Jore

Helpoin tapa on tietty huntin seteli ja viskileka hanskalokeroon ja sit toivotaan ettei tule uusintakutsuja    :police:

-Jore

^Juha^

Mutta eiköhän tätä keskustelua käydä juuri siksi että asiat selviäisivät?
Itse pidän harmina sitä että DS lopetti toimintansa, autontoimittajia japanista ei kuitenkaan liikaa ole.

janiK

Lainaus käyttäjältä: Krister - 21 marraskuu, 2006, 17:04:41
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 16:34:52
Elä Jore nyt viitti purnuttaa. Minkä takia kaikkien pitää tehdä samat virheet jos kerran joku on jo oppirahat maksanut.
Ei kai tälläsista foorumeista ja klubeista ole mitään hyötyä jos täällä vaan kyräillään ja naureskellaan toisten tappioille.


Jorella on oma lehmä ojassa kun tuo itse autoja ja laittaa niitä kilpiin niin siksi ei kerro. Ihan ymmärrettävä politiikka sinänsä, mutta vaikuttaa vähän sellaiselta "minäpä tiedän jotain mitä te ette tiedä enkä kerro teille". :) Mutta kuten sanoin, sinänsä ymmärrettävää koska kaveri tekee bisnestä tuolla.

Lukemalla nettiforumeja ja kyselemällä AKE:lta ja katsastuskonttoreilta niin selvinnee kyllä nuo kilvittämiseen liittyvät asiat. Japanin tuonteja tulee kokoajan lisää joten kyllä noita ns. "salaisuuksia" alkaa tulla muidenkin tietoon pikkuhiljaa. Itsekin tunnen muutaman Japanin autoja pienestä korvauksesta katsastavan tyypin, laita vaikka privaa niin voin laittaa yhteistietoja niin ei tarvitse itse kitsastella noiden juttujen kanssa.

Niin kattelinkin tosta joren mailiosotteesta että on alan ammattilaisia. Ymmärrän myös että haluaa pitää ammatti salaisuuksia. Jännä vaan ettei kaveri ole kuitenkaan innostunut ammatistaan niin paljoa että viitsisi vastata lähettämiini kyselyihin myytävästä autostaan tai auton tuonnista.

Kiitti vaan tarjouksesta, mutta taidan kuitekkin itsekkin saada autoni läpi rekisteröintikatsastuksesta. Mun mielestä aika outoo toi, että jos kysyn AKElta ja VTT rekisteröintiin liittyviä kysymyksiä niin mikä tarve niillä olisi valehdella. AKE sano että VTT:n on mahdollista tehdä papereissa todennukset ainaskin pakokaasutestiin ja VTT:n asiantuntija sanoi tekevänsä minulle paperit japanin tyyppihyväksyntä papereista.
Ei tossa nyt pitäs olla epäselvää.
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7