Main Menu

3S-GTE

Aloittaja Kentti, 25 toukokuu, 2007, 12:01:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kentti

Miko on sellanen suhteellisen luotettvat hevoset mitä voi ottaa ulos tuosta 3S-GTE koneesta vakio hiluilla? Onkos siel jo vakiona tako kamat sisällä niinkuin näissä JZ sarjalaisissa?

Onko paljon eroo eri vuosimalleilla ja eri autoihin tehdyillä malleille. Esim Celican ja MR2 koneilla ja erityisesti noill MR2 90-93 93-93 versiollia on mitä eroa?

Ja saako noihin jotain vaihdelaatikkoa suoraan että saisi etumoottorisen ja takavetoiseen autoon?

Jore

Lainaus käyttäjältä: Kentti - 25 toukokuu, 2007, 12:01:24
Ja saako noihin jotain vaihdelaatikkoa suoraan että saisi etumoottorisen ja takavetoiseen autoon?

Toyota Altezza on japanissa 3S-GE:llä, eli sen laatikko sopii tuohon tarkoitukseen. On vieläpä 6-lovinen laatikko.

-Jore

Juipe

Diesel takaveto-carinan ja corollan kytkinkopalla saa sovitettua W-sarjalaisen lootan perään jotka melko kestäviä.
Juha M

Telex

Lainaus käyttäjältä: Jore - 25 toukokuu, 2007, 13:47:40
Toyota Altezza on japanissa 3S-GE:llä, eli sen laatikko sopii tuohon tarkoitukseen. On vieläpä 6-lovinen laatikko.

-Jore

Missäköhän hinnoissa nuo liikkuu ?
Olis varmaan aika hyvä SS-luokan sprinttikilpuriin 3S-GE:n perään  :yum:

Rassa

Lainaus käyttäjältä: Telex - 25 toukokuu, 2007, 22:16:16
Lainaus käyttäjältä: Jore - 25 toukokuu, 2007, 13:47:40
Toyota Altezza on japanissa 3S-GE:llä, eli sen laatikko sopii tuohon tarkoitukseen. On vieläpä 6-lovinen laatikko.

-Jore
Missäköhän hinnoissa nuo liikkuu ?

Jos sen laatikon tyyppi on J160 niin RMF:n sivuilta löysin seuraavaa:

" - Altezzan J160-vaihteisto, 6-vaihteinen, tämän laatikon kanssa S-moottori takavetoautoon 900 e"
Supra 3.0i 24v Turbo Targa Aut -89

Hyyti

Lainaus käyttäjältä: Kentti - 25 toukokuu, 2007, 12:01:24
Miko on sellanen suhteellisen luotettvat hevoset mitä voi ottaa ulos tuosta 3S-GTE koneesta vakio hiluilla? Onkos siel jo vakiona tako kamat sisällä niinkuin näissä JZ sarjalaisissa?

Onko paljon eroo eri vuosimalleilla ja eri autoihin tehdyillä malleille. Esim Celican ja MR2 koneilla ja erityisesti noill MR2 90-93 93-93 versiollia on mitä eroa?

Ja saako noihin jotain vaihdelaatikkoa suoraan että saisi etumoottorisen ja takavetoiseen autoon?

Olen kuullut että vakio kansipahvi kestää ainakin 1.5bar ja ite olen ottamassa vakio kamoilla sen 350hp tai no suuttimet taitaa vaihtua 300hp:n paikkeilla.
Celica ST185 -90


Autohalyttimet.net, LaatuOsat.com

Hyyti

Niin ja Uudemmassa 3S-GTE koneessa (Gen3) mikä on pyöreä lamppuisissa Celicoissa on muistaakseen 240hp vakiona ja vanhemmassa 204hp eli parempi aihio on uudemmassa oliko nyt 94- eteempäin Celicoissa varmaan myös MR2:sissa.
Celica ST185 -90


Autohalyttimet.net, LaatuOsat.com

Keränen

Aika hyvin tuo vakiopatakin kestää. Heikoimpia lenkkejä taitaa ST185 eli gen2 3S-GTE:ssä olla kansipahvi ja männät. Veivitkin kestää sen 400hp ellei niitä ala kierroksilla tappamaan, painavat kun ovat. Muita tuon koneen pullonkauloja on sitten suuttimet ja itse suutintukki. Aika yleinen ongelma se että kun aletaan lähenemään vakiosuuttimien maksimiaukioloja niin samalla loppuu tukista kapasiteetti kesken. Saattaa narahtaa ykköspytty laihalle vaikka muihin kakku riittäisikin.. Aika suosittu kikka vahvistaa vanhaa tukkia vähän ja porata se isommaksi ja samalla vaihtaa esim. Supran/ST205:n suuttimet. Onhan tuolla Fintoysissa yhestä 4A-GTE:stä penkitetty 350hp vakio bensanpaineilla ja noilla ST185 440cc suuttimilla :o

Hati

Siinä 4A-GE:n bensapumpussa taitaa olla kovemmat paineet mitä ST185:en pumpussa. Koska toi 430cc on ilmoitettu 255kPa paineelle ja 4A-GE:ssa on ilmoitettu vakio paineeksi 290kPa... Eli se suuttimen tuotto on enemmän silloin kun tuo 430cc.

Hyyti

Ite ostin TD05 G16 mitsu evo 3:sen kisa ahtimen tuotto riittää ainakin 400hp:hen. Koneena Celicassa Gen2 3S-GTE. Mietin että mitkä suuttimet sopis bolt on menetelmällä tohon et syöttö riittäis n.350 heppaan?  Kestääkö vakio pahvi tonne 350 heppaan  jos ahdot pystyy pitää alle 1.5baarissa? Entäs männät?
Celica ST185 -90


Autohalyttimet.net, LaatuOsat.com

ast

Lainaus käyttäjältä: Hyyti - 05 kesäkuu, 2007, 21:29:37
Ite ostin TD05 G16 mitsu evo 3:sen kisa ahtimen tuotto riittää ainakin 400hp:hen. Koneena Celicassa Gen2 3S-GTE. Mietin että mitkä suuttimet sopis bolt on menetelmällä tohon et syöttö riittäis n.350 heppaan?  Kestääkö vakio pahvi tonne 350 heppaan  jos ahdot pystyy pitää alle 1.5baarissa? Entäs männät?

Suutintukki ei oikein tahdo riittää vakiota isommille suuttimille. Kannattaa harkita isommaksi porattua tai aftermarket versiota jos meinaa isompia suuttimia laitella. Gen3 540:llä varmaan pääsee lähelle 350 hp, mutta onhan noita suoraan sopivia isompiakin saatavilla. Gen2 pahville ei suositella tuollaisia tehoja tai paineita, kannattaa päivittää. Gen3 tiivisteen saa ilmeisesti jotenkin sovitettua ja pitäisi olla parempi? Tiedä sitten mitä esim. TRD Gen2 terästiiviste kestää. Saa 1.2 ja 1.4 millin paksuisena. Hintaa noin 170 euroa Englannissa.

Millaista pakosarjaviritystä meinasit Mitsun ahtimen kanssa käyttää? Itse tehtyä vai löytyykö jotain valmista tai sovitetta?

Hyyti

Lainaus käyttäjältä: ast - 05 kesäkuu, 2007, 22:05:49
Lainaus käyttäjältä: Hyyti - 05 kesäkuu, 2007, 21:29:37
Ite ostin TD05 G16 mitsu evo 3:sen kisa ahtimen tuotto riittää ainakin 400hp:hen. Koneena Celicassa Gen2 3S-GTE. Mietin että mitkä suuttimet sopis bolt on menetelmällä tohon et syöttö riittäis n.350 heppaan?  Kestääkö vakio pahvi tonne 350 heppaan  jos ahdot pystyy pitää alle 1.5baarissa? Entäs männät?

Suutintukki ei oikein tahdo riittää vakiota isommille suuttimille. Kannattaa harkita isommaksi porattua tai aftermarket versiota jos meinaa isompia suuttimia laitella. Gen3 540:llä varmaan pääsee lähelle 350 hp, mutta onhan noita suoraan sopivia isompiakin saatavilla. Gen2 pahville ei suositella tuollaisia tehoja tai paineita, kannattaa päivittää. Gen3 tiivisteen saa ilmeisesti jotenkin sovitettua ja pitäisi olla parempi? Tiedä sitten mitä esim. TRD Gen2 terästiiviste kestää. Saa 1.2 ja 1.4 millin paksuisena. Hintaa noin 170 euroa Englannissa.

Millaista pakosarjaviritystä meinasit Mitsun ahtimen kanssa käyttää? Itse tehtyä vai löytyykö jotain valmista tai sovitetta?

Joutuupi ite teettämään laipan. Autossa on jo XS-powerin pakosarja et jos siihen vaihtais laipan ja mahdollisesti leimalle menis vakio pakosarjalla/turbolla jos vaikka leimamies rupeis ulisee.

Mitenkäs kun tossa pitäis Dp:n putken ja hukkaportin putken tulla erikseen 20-30cm voiko sen sit yhdistää pakoputkistoon vai antaa suhauttaa ulkomaailmaan? Tuleeko pahakin meteli.
Celica ST185 -90


Autohalyttimet.net, LaatuOsat.com

Keränen

Itellä penkissä alko 250hp tienoilla olemaan noi 440cc suuttimet siellä 95% käyttöasteella. Tarttis varmaan vaihtaa noihin 540cc suuttimiin mutta tarttis muokata se tukki. Aika suosittua vähän vahvike hitasata ja porata isommaksi tähän tyyliin : Tukki. Gen3 teräspahvi menee heittämällä muuten tuohon Gen2 koneeseen. Mäntien kanssa voi olla niin ja näin yli 300hp lukemissa, tuntuu ne tosin joillain kestävänkin...

tortsi

#13
tuosta kannentiivisteen vaihdosta sellaista että mun pitäis heittää 3s-gte:hen terästiiviste niin tarviiko koneistaa molemmat kansi ja lohko? tai siis tarkastaa suoruus? nyt siis kunnossa oleva vakiotiiviste

Juipe

Molemmat pitää tarkistaa ja vielä plaanata. Jos ei nyt satu olemaan 101% varma että ne on molemmat suoria. Normitiivisteen kanssa ei niin nuukaa mutta terästiiviste vaatii.
Juha M

tortsi

niin vähän pelkäsin, että joutuu :( ei millään jaksais lohkoa nykiä irti, eli saa olla vielä vakiotiiviste  :'(

Hyyti

Lainaus käyttäjältä: Keränen - 26 toukokuu, 2007, 13:04:24
Aika hyvin tuo vakiopatakin kestää. Heikoimpia lenkkejä taitaa ST185 eli gen2 3S-GTE:ssä olla kansipahvi ja männät. Veivitkin kestää sen 400hp ellei niitä ala kierroksilla tappamaan, painavat kun ovat. Muita tuon koneen pullonkauloja on sitten suuttimet ja itse suutintukki. Aika yleinen ongelma se että kun aletaan lähenemään vakiosuuttimien maksimiaukioloja niin samalla loppuu tukista kapasiteetti kesken. Saattaa narahtaa ykköspytty laihalle vaikka muihin kakku riittäisikin.. Aika suosittu kikka vahvistaa vanhaa tukkia vähän ja porata se isommaksi ja samalla vaihtaa esim. Supran/ST205:n suuttimet. Onhan tuolla Fintoysissa yhestä 4A-GTE:stä penkitetty 350hp vakio bensanpaineilla ja noilla ST185 440cc suuttimilla :o

Itellä oli vakiossa toinen ykkos pytyn pakovena ottanut siipeensä (hiushalkeema) et oliskohan päässyt käynään laihalla.
Celica ST185 -90


Autohalyttimet.net, LaatuOsat.com

duke

Lainaus käyttäjältä: tortsi - 06 heinäkuu, 2007, 11:41:01
niin vähän pelkäsin, että joutuu :( ei millään jaksais lohkoa nykiä irti, eli saa olla vielä vakiotiiviste  :'(
älä ota sitä lohkoa irti käy koneistamolta lainaamassa välineet ja tarkista se lohko.

emk67

Lainaus käyttäjältä: duke - 12 heinäkuu, 2007, 10:35:37
Lainaus käyttäjältä: tortsi - 06 heinäkuu, 2007, 11:41:01
niin vähän pelkäsin, että joutuu :( ei millään jaksais lohkoa nykiä irti, eli saa olla vielä vakiotiiviste  :'(
älä ota sitä lohkoa irti käy koneistamolta lainaamassa välineet ja tarkista se lohko.

Eli sen suoran rautatangon ja hiomapaperia  ;D Semmoisella ne multa aina on tarkastanut lohkon pinnan. Eli suora tanko, johon paperi kiinni ja hioo tasaiseti pituussuunnassa lohkon pintaa. Jos tulee tasanen jälki, ni pitäs olla suora. Jos taas jää kohtia mihin paperi ei ota, ni se on joko notkolla tai patilla.
Helppoa ja yksinkertaista.
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

Nortti

Lainaus käyttäjältä: emk67 - 12 heinäkuu, 2007, 11:10:47
Lainaus käyttäjältä: duke - 12 heinäkuu, 2007, 10:35:37
Lainaus käyttäjältä: tortsi - 06 heinäkuu, 2007, 11:41:01
niin vähän pelkäsin, että joutuu :( ei millään jaksais lohkoa nykiä irti, eli saa olla vielä vakiotiiviste  :'(
älä ota sitä lohkoa irti käy koneistamolta lainaamassa välineet ja tarkista se lohko.

Eli sen suoran rautatangon

kiila teräs on hyvää tähän hommaan..

emk67

Lainaa
kiila teräs on hyvää tähän hommaan..
Lainaa
Sekin ja sen kaverina rakotulkki, tosin joutuu ennen sitä hiomaan pinnan, ettei ole epätasaisuuksia
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

J-M kujala

mulla on  koneistamolla hiottu vanha leikkurin terän pala ja sillä + valolla ja joskus jopa rakotulkilla on hvä katsoa :D

duke

paikallisella koneistamolla on semmonen 30x30 alumiini kappale  jossa mittapinta on kiilamainen se on joku tehastekonen ihan kyseiseen käytteen valmistettu,muistaakseni siinä on joku mittaasteikko.

maazhela

Lainaus käyttäjältä: ast - 05 kesäkuu, 2007, 22:05:49
Suutintukki ei oikein tahdo riittää vakiota isommille suuttimille. Kannattaa harkita isommaksi porattua tai aftermarket versiota jos meinaa isompia suuttimia laitella. Gen3 540:llä varmaan pääsee lähelle 350 hp, mutta onhan noita suoraan sopivia isompiakin saatavilla. Gen2 pahville ei suositella tuollaisia tehoja tai paineita, kannattaa päivittää. Gen3 tiivisteen saa ilmeisesti jotenkin sovitettua ja pitäisi olla parempi? Tiedä sitten mitä esim. TRD Gen2 terästiiviste kestää. Saa 1.2 ja 1.4 millin paksuisena. Hintaa noin 170 euroa Englannissa.

Millaista pakosarjaviritystä meinasit Mitsun ahtimen kanssa käyttää? Itse tehtyä vai löytyykö jotain valmista tai sovitetta?

gen3 540:llä riittää bensa ainakin mulla yli 400hp (reilusti) vakio bensan paineillakin.. st205 nyt 350hp ja bensat unichipissä miinuksella...

Hati

Lainaus käyttäjältä: maazhela - 27 elokuu, 2009, 23:11:25
   

gen3 540:llä riittää bensa ainakin mulla yli 400hp (reilusti) vakio bensan paineillakin.. st205 nyt 350hp ja bensat unichipissä miinuksella...

Laskennallisesti sillä paineella millä toi tuotto on ilmoitettu niin 4 sylinterisessä pitäisi riittää 360hv asti.

maazhela

Lainaus käyttäjältä: Hati - 28 elokuu, 2009, 19:05:33
Laskennallisesti sillä paineella millä toi tuotto on ilmoitettu niin 4 sylinterisessä pitäisi riittää 360hv asti.

joo o no tuntuu ainakin riittävän bensa mulla tonne 400hp... onhan tossa walbron pumppu vaihdettu ja bensalinjoja paranneltu virtaamaan eli banjoliitokset poistettu jne..

janiK

#26
gen3 koneen saa säädettyä walbro gss-341 tankkipumpulla pumpulla, vakio bensalinjoilla, vakio säätimellä ja 540cc suutimilla sinne noin 400hp.
sama setuppi + 800cc suuttimet riittää tuotoltaan  1,8-2 bar ahdoillakin vielä 90% suutinten aukioloille ja näin ollen jonnekkin 550hp.
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Artware

Lainaus käyttäjältä: janiK - 16 syyskuu, 2009, 16:24:15
gen3 koneen saa säädettyä walbro gss-341 tankkipumpulla pumpulla, vakio bensalinjoilla, vakio säätimellä ja 540cc suutimilla sinne noin 400hp.
sama setuppi + 800cc suuttimet riittää tuotoltaan  1,8-2 bar ahdoillakin vielä 90% suutinten aukioloille ja näin ollen jonnekkin 550hp.


Tarkoitatko siis "vakio säätimellä" omaa ECUa?
Mitä säädät? Ahtoja lisää?

rämeairo

kyl tuossa tarkoitetaan jo ihan säädettävää moottorinohjaus purkkia
Liiallisesta väännöstä pääsee eroon isommalla turbolla

Powered by Holset

janiK

niin siis kommentoin vaan tohon bensan riittävyyteen suuttimista.
Tarkoitin vakio bensan paineen säädintä. ei se vakio eculla tai muutenkaan vakio setupilla se 400hp lähde.
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7