Uusi Tojokuski esittäytyy

Aloittaja Tenox, 09 heinäkuu, 2007, 11:43:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tenox

Lainaus käyttäjältä: Zudex - 18 heinäkuu, 2007, 20:46:58
heh +55% :D kiva kesähinta ku lisätään yli puolet hintaan  :o :o

We have this thing called "Reilu meininki!"  O0

EDIT: Mites muuten meinaatte. Noi Mim vanteet on 7x15 ja ET 35, renkaat siis 185/60. Eikö noiden pitäisi mennä tuohon ongelmitta. Keskireikien soviterenkaat on muistaakseni 54,1mm katsoivat jostain kirjasta moiseksi.

Tem

Lainaus käyttäjältä: Tenox - 18 heinäkuu, 2007, 19:58:42Mistäköhän ihmeestä noita saisi? Koska ostit? Ootko varma hinnasta, kun tällaisen löysin:
http://www.orum.fi/files/Hella_LED-huomiovalot_0207.pdf mutta ainakin tiedotteen mukaan hintaa on noin 250e!  :o

Eiköhän niitä saa jokasesta Hellaa myyvästä paikasta, jossei ole hyllyssä, niin tilaamalla.

Tarkistin hinnan, 249mk, eli siitä voi päätellä ostoaikaakin hieman. ;D

Äkkiä katottuna noita saa Saksasta ~50e:lla. Kannattanee ostaa suoraan sieltä, jos tosiaan ovat Suomessa 250e. Heitä vaikka ebay.de hakuun "tagfahrlicht".
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

Tenox

Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 heinäkuu, 2007, 21:52:56Tarkistin hinnan, 249mk, eli siitä voi päätellä ostoaikaakin hieman. ;D

Äkkiä katottuna noita saa Saksasta ~50e:lla. Kannattanee ostaa suoraan sieltä, jos tosiaan ovat Suomessa 250e. Heitä vaikka ebay.de hakuun "tagfahrlicht".

Pitänee kysyä Motormarketista saako noita tilaamalla ja mitä kustantaa. Ei ole nuo 250e ledihuomiovalot, koska tuo tiedote on 2007 helmikuulta ja kyse uudesta tuotteesta. Eli eri huomiovalot. Harmi kyllä en ole koskaan nähnyt tuollaisia missään myynnissä.

Tem

Tenox

Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 heinäkuu, 2007, 23:27:37
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 18 heinäkuu, 2007, 23:18:08sumarit

Huomiovaloista tässä kai oli puhe? :o

Juu huomiovaloista, lipsahti.. Onko noi sun valot tosiaan 9,3cm leveät ja 8cm korkeat, siis hiukan soikeat? Jos ovat niin ovat nuokin liian isot. Sellaisen kuvan tuolta linkeistäsi löysin. (kokonaiskorkeus 8,9cm ja syvyys 6,0cm.)

http://www.tagfahrlicht.de/EN/index.html

Tuolta löytyi osanumero. Pitänee huomenna käydä kysymässä saatavuutta ja varmistaa tuo koko jostain.

ast

Vauhdin Maailman kestotestiautossa oli aikanaan keltaiset Talmut sumuvalojen paikalla eivätkä ne ihan hirveältä näyttäneet. Valkoiset ovat kai saman kokoisia kuin keltaisetkin.

Tem

Lainaus käyttäjältä: Tenox - 19 heinäkuu, 2007, 01:39:04Onko noi sun valot tosiaan 9,3cm leveät ja 8cm korkeat, siis hiukan soikeat? Jos ovat niin ovat nuokin liian isot. Sellaisen kuvan tuolta linkeistäsi löysin. (kokonaiskorkeus 8,9cm ja syvyys 6,0cm.)

Tota luokkaa joo ja aavistuksen soikeat.

Tem

Lainaus käyttäjältä: ast - 19 heinäkuu, 2007, 02:35:02Vauhdin Maailman kestotestiautossa oli aikanaan keltaiset Talmut sumuvalojen paikalla eivätkä ne ihan hirveältä näyttäneet. Valkoiset ovat kai saman kokoisia kuin keltaisetkin.

Juu, ihan samaa muottia ovat kumpikin.

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 heinäkuu, 2007, 23:27:37
Huomiovaloista tässä kai oli puhe? :o

Oikeastaan uuden tojokuskin esittäytymisestä.  ;)
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Tenox

Lainaus käyttäjältä: ast - 19 heinäkuu, 2007, 02:35:02
Vauhdin Maailman kestotestiautossa oli aikanaan keltaiset Talmut sumuvalojen paikalla eivätkä ne ihan hirveältä näyttäneet. Valkoiset ovat kai saman kokoisia kuin keltaisetkin.

Juu, siihenhän nuo sopisivat hienosti, mutten halua sumareista luopua. Taidan luopua lisävalaistuksen hankkimisesta sen sijaan.

Jep, esittelyn sijaan ketjuun on kertynyt paljon muutakin asiaa. Ylläpito voi tietty hellävaroen vihjaista, että pitääkö otsikkoa muuttaa ja siirtää ketjua eri alueelle jos katsovat parhaaksi.  ::)

Tenox

Ostinpa tuon Mio C220 navin torstaina. Noh, tänään on tarkoitus kiikuttaa se takaisin Giganttiin.  :-\ Laite itsessään on OK, mutta siitä puuttuu osa valikoista, eli se on käytännössä nyt toiminnoiltaan mallia C210 vastaava ja sitä malliahan saa Gigantista 149,00e hintaan. Jos kyse on viallisesta yksilöstä niin otan toisen samanmoisen tilalle, jos koskee koko mallisarjaa niin palautan laitteen.

Tarkemmin ongelmasta: Laitteesta puuttuu kokonaan valikosta kohta LISÄASETUKSET. Ilman noita ei saa käyttöön monia uusia ominaisuuksia, eikä myöskään pääse säätämään monia tärkeitä kohtia. Outo vika. Siinä missä pitäisi olla ohjekirjan mukaan lisäasetusikoni on minulla vain näyttö ikoni.. Se taas on C210 mallissa tuossa kohtaa. Tuo ei voi olla C210 vahingossa myytynä, koska se on fyysisesti aivan erinäköinen.

Jos jollakulla on C220 niin voisi tietty katsoa löytääkö koneestaan lisäasetukset valikkoa.

EDIT: Miolta tuli nyt n. 1kk myöhässä sp vastaus kysymykseeni asiasta. Vastaus on, että noita ohjekirjan toimintoja ei yksinkertaisesti löydy laitteesta. Älytöntä... Navi on toistaiseksi ostamatta.

ast

Ettei olisi jossain simple moodissa? Tomtomissa on ainakin tuollainen ja se piilottaa tärkeitäkin toimintoja.

Tenox

Lainaus käyttäjältä: ast - 21 heinäkuu, 2007, 11:36:12
Ettei olisi jossain simple moodissa? Tomtomissa on ainakin tuollainen ja se piilottaa tärkeitäkin toimintoja.

Pitänee tarkistaa, mielestäni ohjekirjassa ei kyllä ole mainintaa mistään eri moodeista. Käyn joka tapauksessa Gigantissa tuon kanssa tänään.

EDIT: Sama vika esittely C220 mallissa. Eli palautin laitteen ja selvittävät maanantaina mistä on kyse. Viallinen erä?

EDIT2: Ilmeisesti tuota Hellan soikeaa huomiovaloa ei enää saa. Ainakaan Hellan osanumerolla ei paikallisesta Hellaa myyvästä varaosapuljusta saanut tilattua.

Tenox

Lisäilin tuohon autohistoriaan linkin kuvasarjaan kaikista omistamistani kulkuneuvoista.

Onko foorumilla satakuntalaisia, joilla olisi heittää vinkkejä hyvää työtä tekevistä tuulilasinvaihtofirmoista tällä seudulla?

Tenox

Tuulilasin vaihto tilattu, hinta suolainen 280e. No pakko se on vaihtaa kun ei meinaa ilta-auringossa läpi nähdä. Öljyä tuo vessa näyttää syövän n. 1l / 4000km. Sitä kanssa mietin josko nuo kesävanteet talven aikana maalaisi grafiitinharmaiksi. Mielipiteitä? Ensimmäiset 2500km mennyt ongelmitta, joskin edelleen tuo tuntuu laiskalta yläpäässä.

ManuR2

mulla on ollu vastaava MR2 nyt kuukauden, ja tykänny olen myös kovasti. tehoista sen verran, että 5000rpm jälkeen vasta pitäis alkaa tapahtua(sen mitä nyt tollanen vapari..)...ainakin mulla. Mulla oli vielä tallella siellä selkänojan takana sellaset "kovat" verhot t-paloille.. sellasta verhoilumateriaalia jäykistettynä.. ei kovin kauniit, eli suosittelen sitä tummennusta ennemminkin.
Kulutus on ihan kohtuullinen 8 pintaan ihan sekaajossa välillä poljettunakin..

Jos kuitenki haluat ne orggis "verhot" hommata niin mää voisin harkitta luopumista..

Tenox

Lainaus käyttäjältä: ManuR2 - 25 elokuu, 2007, 22:57:19
Tehoista sen verran, että 5000rpm jälkeen vasta pitäis alkaa tapahtua(sen mitä nyt tollanen vapari..)...ainakin mulla.

Kuulemma. Mä en kyllä huomaa mitään "tapahtumaa" Parhaiten tuntuisi menevän siinä 3-5000rpm. Ei kylläkään haittaa minua, kun käyttikseksi ostin ja vinkuttaa saa sitten MP:n kanssa. Kiertää kyllä ihan OK sinne yli 7000rpm.

LainaaMulla oli vielä tallella siellä selkänojan takana sellaset "kovat" verhot t-paloille.. sellasta verhoilumateriaalia jäykistettynä.. ei kovin kauniit, eli suosittelen sitä tummennusta ennemminkin.

Mulla siis nyt Motonetin verhot 1,90e / 2kpl. Hiukan paksummat saisi olla. Pitää tarkistaa nuo selkänojat itseltäkin varmuuden vuoksi. En oo nimittäin edes katsonut sinne. Tummennuksen jätän tekemättä, kun veikkaan että talvella nuo on ihan kivat lisävalontuojat.

LainaaKulutus on ihan kohtuullinen 8 pintaan ihan sekaajossa välillä poljettunakin..

Mulla menee seka-ajossa 8-9l tällä hetkellä. Ihan OK.

LainaaJos kuitenki haluat ne orggis "verhot" hommata niin mää voisin harkitta luopumista..
Jos ei moisia iteltä löydy, niin mää voisin harkita ostamista.  ;)

Noista 17" vanteista ottaisin mielelläni eron, mutta vasta talvirengaskauden alun jälkeen. Jos saan sopivan hinnan noista. 16" ja vähän korkeampi profiili, sekä leveysero etusten ja takasien välillä kiehtoisi. Nyt siis 215/40/17 joka nurkassa. Esim. 205/50/16 + 225/45/16 voisi olla parempi.

Tenox

Lainaus käyttäjältä: Tem - 19 heinäkuu, 2007, 08:03:39
Lainaus käyttäjältä: ast - 19 heinäkuu, 2007, 02:35:02Vauhdin Maailman kestotestiautossa oli aikanaan keltaiset Talmut sumuvalojen paikalla eivätkä ne ihan hirveältä näyttäneet. Valkoiset ovat kai saman kokoisia kuin keltaisetkin.

Sellainen lisäinfo, että Talmuja on kahta eri kokoa, kumpaakin saa valkoisena tai keltaisena. Tai ainakin sai. Ne mitä nyt on myynnissä on selkeästi isompia klohmoja, kuin ne vanhat Talmut. Sellaiset vanhemmat Talmut kun jostain löytäisi vielä.

Tem

Lainaus käyttäjältä: Tenox - 26 elokuu, 2007, 05:15:23
Lainaus käyttäjältä: Tem - 19 heinäkuu, 2007, 08:03:39

Sellainen lisäinfo, että Talmuja on kahta eri kokoa, kumpaakin saa valkoisena tai keltaisena. Tai ainakin sai. Ne mitä nyt on myynnissä on selkeästi isompia klohmoja, kuin ne vanhat Talmut. Sellaiset vanhemmat Talmut kun jostain löytäisi vielä.

Mulla on kyllä setti wanhoja Talmuja, mutta ainakin äkkiä katottuna noi uudet on ihan saman kokosia. Paljonko eroa niissä sitten pitäis olla? Pitänee mittailla joskus kun saa aikaseksi..

ManuR2

Lainaa
Jos ei moisia iteltä löydy, niin mää voisin harkita ostamista.  ;)

mulla ihme kyllä ne on tallella, en ole kellään muulla niitä nähnyt. Niissä on oikeen kiinnikkeet suoraan niihin lasipaloihin..

Tenox

Lainaus käyttäjältä: Tem - 26 elokuu, 2007, 09:28:40
Mulla on kyllä setti wanhoja Talmuja, mutta ainakin äkkiä katottuna noi uudet on ihan saman kokosia. Paljonko eroa niissä sitten pitäis olla? Pitänee mittailla joskus kun saa aikaseksi..

Uudet on mielestäni ihan silmällä havaittavasti isompia kokonaisuudessaan.

Wanha: http://matako.fi/catalog/popup_image.php?pID=195&osCsid=817c4fcc644c862d6290be4322aa8273 (Tuon mukaan noita saisi vielä)

Isompien mitat:  Talmu, kokoa 85x165 eli ne isommat. (Netistä myynti-ilmosta otettu tieto) Isommat on kantikkaammat ja mielestäni ainakin selvästi leveämmät. Pienempien mittoja en löytänyt googlaamalla.

EDIT: Nyt on lasi vaihdettu (280e) ja taas näkee uloskin! Onhan tuohon kohta toimintatonni uponnut, mutta mitään sellaista ei ole hajonnut tai tarvinnut ostaa mikä ei olisi autoa ostaessa ollut tiedossa. n. 2kk ja yli 3000km takana. Toistaiseksi olen Mörköön tyytyväinen!

Tenox

Sellaista kysyisin, että millaisia rengaspaineita suosittelette MR2:een?

Rengastus 1: 215/40/17 (2,7 kaikkiin?)

Rengastus 2: 185/60/15 (2,2 kaikkiin?)

Kuulostaako oikeilta, vai onko Mörkössä parempi pitää edessä isompia tai pienempiä paineita kuin takana?

Tem

Mulla on kolmoskoppasessa edessä vähän vähemmän, 0,4bar eroa. Mut kannattaa kokeilla mistä ite pitää ja mikä sopii just noille renkaille. Lähtee vaikka samoista liikkeelle ja hakee siitä suuntaa.