Celican tehotko hukassa?

Aloittaja Jusa, 25 heinäkuu, 2007, 11:05:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jusa

Miten porukalla 3S-GE(2.Lvapari) Celicat kiihtyy ja kulkee?Ostin itselleni 91-mallin 3S-GE Cellun missä on chippi+vapaavirt.suod.+tehop. ja tuntuu,että sen kiihtyvyys on heikkoa.(Ehkä norm.uuden 1.6 tai 1.8L.vapaasti
hengittävän tasoa.)Auto ei ole loppuunajettu,alle 200t.mittarissa.Ääntä löytyy,mutta tehoa ei!
Missähän vika???



janiK

Lainaus käyttäjältä: Jusa - 25 heinäkuu, 2007, 11:05:12
Miten porukalla 3S-GE(2.Lvapari) Celicat kiihtyy ja kulkee?Ostin itselleni 91-mallin 3S-GE Cellun missä on chippi+vapaavirt.suod.+tehop. ja tuntuu,että sen kiihtyvyys on heikkoa.(Ehkä norm.uuden 1.6 tai 1.8L.vapaasti
hengittävän tasoa.)Auto ei ole loppuunajettu,alle 200t.mittarissa.Ääntä löytyy,mutta tehoa ei!
Missähän vika??

Paljoko saat sen celican kulkemaan? Siitä voisi päätellä jotakin tehovajeesta.
Mulla on samanlainen ja menee 230-235kmh mittarin mukaan vapaavirtaus suodattimella, 2,5" putkistolla ja marteliuksen kisa katilla.
Alla autossa 215/40 17" nakit ja mittari näyttää oikein nopeus näyttöjen mukaan.
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Jusa

Huippuja on ole kokeillut enkä viitsi varmaan yrittääkkän,mutta kyllä se toisen automme ,joka kiihtyy 0-100 kahdeksassa sekassa vierellä jää kun seisomaan.Celicassa on muuten 19"-renkaat alla.Sekin varmaan vaikuttaa kyllä kiihtyvyyteen?

janiK

#3
Lainaus käyttäjältä: Jusa - 25 heinäkuu, 2007, 12:23:54
Huippuja on ole kokeillut enkä viitsi varmaan yrittääkkän,mutta kyllä se toisen automme ,joka kiihtyy 0-100 kahdeksassa sekassa vierellä jää kun seisomaan.Celicassa on muuten 19"-renkaat alla.Sekin varmaan vaikuttaa kyllä kiihtyvyyteen?

ei se kiihtyvyyteen vaikuta. Meinasin vain rengas koolla nopeusmittarin virhe näyttämää.
Paha sanoa näillä informaatioilla viasta mitään, enkä sen puoleen ole muutenkaan mikään expertti.

Ettei sulla ois siinä chippi hommassa jotain pielessä jos käyttäsit vaikka säädätettävänä ???
Joku muu varmaan osaa tarjota potentiaalisia vikavaihtoehtoja


Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Juipe

Itse kokeilisin heivata tuon teholastun hetkeksi aikaa irti ja kokeilla sitten kulkupuolta pelkän putkiston + suodattimen kanssa. Mulla oli vastaava lastu vanhemmassa 3s-ge:ssä, kulutus nousi litralla ja muuta ei tapahtunut.
Juha M

mikowiz

#5
Lainaus käyttäjältä: Jusa - 25 heinäkuu, 2007, 11:05:12
Miten porukalla 3S-GE(2.Lvapari) Celicat kiihtyy ja kulkee?Ostin itselleni 91-mallin 3S-GE Cellun missä on chippi+vapaavirt.suod.+tehop. ja tuntuu,että sen kiihtyvyys on heikkoa.(Ehkä norm.uuden 1.6 tai 1.8L.vapaasti
hengittävän tasoa.)Auto ei ole loppuunajettu,alle 200t.mittarissa.Ääntä löytyy,mutta tehoa ei!
Missähän vika???



Mulla samanlainen celica -91 3s-ge, kone hyvässä tikissä, kaikki vakiota. Kiihtyvyys ehkä perstuntumalta 9 sek. pintaan(aikaisempien autojen perusteella). Huiput vetästy gps:ään 200 km/h parin kilsan suoralla. Ehkä hitusen jäi vielä varaa. Renkaat 215/45 r17. Suhtautuisin aika varauksella auton mittarin mukaan ajettuihin huippuihin.

Jusa

Chippi on muuten Harisen pajalta oleva Unichip,mikä vaan korjaa alkup.säätöjä parempaan suuntan ja on alkup.boxin rinnalla.Tehojakin oli penkissä saatu yli 10%-enemmän kuin 3S-GE:ssä vakiona on.Auto vaan ei
kulje minusta ollenkaan niin kuin näillä teho/painoilla pitäisi.Varmasti ei alle 10 sekassa mennä sataseen.

Tenox

Onko kattia / lambdaa? Jos moiset on niin tsekkaapa niiden kunto. Jos on katti paskana = tukossa niin varmasti ahdistaa ja jos taas laama on rikki ei todennäköisesti ole seokset kohdallan.

Vesqu

Ja kyllä mulla ainakin vaikuttaa vanteet kiihtyvyyteen aika paljo jos vertaa esim.nyt alla olevia 18"sia jossa 225/35:set ja vakioja 14" jossa muistaakseni 205/60..omassa oli katalysaattorinki tillalla suora putki ja lambda on kunnossa,mutta ei tosiaan oo mikään raketti vähä vajaa 200km/h muistelisin joskus kelanneet jollain mielettömän pitkällä suoralla.Auto siis aivan vakio.Olisko kuluneilla männänrenkailla osuutta asiaan?puristuksia ei ole mitattu.

Juha.

omalla ajettu 195tkm, renkaat 225/50-15 ja tehot tuntus olevan tallella... huiput joku 210-215 km/h(tarvii piiiiiiiiitkän suoran)... auto muuten vakio mut katin jälkee 2,5'' putkisto... ite kyl kattosin kans ekaks ton katalysaattorin et onko kuinka tukossa... jos kaikki on muuten kunnossa niin auto penkitykseen, ainakin varma tapa tarkistaa et onko heposia kateissa  :) ja kuten vesqu totes, männänrenkaat on kans yks vaihtoehto... yhestä edellisestä corollasta oli männänrenkaat jumis ja vaihdon jälkee oli ero kuin yöllä ja päivällä...

-tarzi-

katti nyt ensin tietysti katot ennenkö männänrenkaat ;D ;D

ja tulpat ois hyvä tarkastaa ja johtojen vastukset mitata... sit viimeseks konetta aukoa... juu nou :P
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Jusa

Kiitos kantaa ottaneille!Täytyy varmaan aloittaa tuosta katista.Miten katalysaattorin muuten pystyy tulkitsemaan irroittamisen jälkeen onko se rikki/tukossa tms?

Tenox

Lainaus käyttäjältä: Jusa - 26 heinäkuu, 2007, 15:53:10
Kiitos kantaa ottaneille!Täytyy varmaan aloittaa tuosta katista.Miten katalysaattorin muuten pystyy tulkitsemaan irroittamisen jälkeen onko se rikki/tukossa tms?

Ensimmäisenä pitää testata, että koliseeko ravistellessa. Ei pitäisi kolista.

-tarzi-

sit otat irti ja katot näkyykö läpi. en tiedä celican katista mutta supesssa näkyy valo lääpi ;D

sit otat paineilmapistoolin ja puhallat ei pitäs ihan kauheesti mustaa pölyä tulla... tietysti samalla voisit heittää korvausputken katin tilalle eipä ahista enää  ;)
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Tenox

Tai vapaavirtauskatin jos ei halua katsastuksessa ongelmia. Noitakin saa n. 200e hintaan.

-tarzi-

tai korvausputki jonka aina vaihtaa katiks maksaa n.20 euroa ;)
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Tenox

No jos tykkää ennemmin maata auton alla kuin ajaa sillä niin, kai sellaisen korvausputkenkin voi laittaa. Toisaalta sitten ei maailma pelastu.  ;)

-tarzi-

niinpä niin.. eihän se oo ku yhen päivän viettää ku ottaa pois 10 min toiset 10 min katti paikalleen sit katsastukseen ja leima lappuun ja sit taas 10 min pois ja 10 min takas, ei vie kuin noin tunnin elämästä katsastuksineen ;D
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Tenox

Niinhän sitä luulisi. Todellisuus on kuitenkin se, että kun sen katin korvausputken vaihto kattiin tulee katsastuksen myötä jonain perjantaina työpäivän jälkeen ajankohtaiseksi, et saakaan mistään tallia käyttöön, sitten on -38 astetta pakkasta kun sitä rupeat pihalla auton oman tunkin kanssa kikkaillen vaihtamaan. Ensin lähdet kärsimättömänä vaihtamaan liian pian sammutuksen jälkeen ja poltat molemmat kämmenet ja otsasi putkeen. Hoitelet palovammoja ja samalla auto sitten jäähtyy. OK, homman kimppuun, jokaikinen pultti kuumuudessa palanut kiinni ja ruostunut pyöreäksi. CRC:tä ei missään -> Motonettiin. No nyt auto on taas kuuma ja joudut odottamaan hyvän tovin. Hommiin, aikaa aloituksesta kulunut nelisen tuntia. Saat pultit auki - tai no kolme neljästä poikki, neljäs mutkalle. No yhtäkaikki korvausputki on nyt irti. Kädet on puoliksi palaneet, puoliksi jäässä ja tajuat, että eihän sinulla ole uusia pultteja. Etkä muuten pääse autolla niitä hakemaankaan kun se on nyt vajaaputkinen. Kellokin on sen verran, että päätät ottaa perskännit ja jatkaa seuraavana päivänä.

Lauantaiaamu valkenee, projektin aloittamisesta on kulunut vajaa vuorokausi ja krapula on armoton, käsiä jomottaa ja flunssakin taitaa iskeä. Pakkanen on sentään laskenut nollaan. Sataa ihan helvetisti räntää. Sotkotat munamankelilla motonettiin 10km todetaksesi, että eihän siellä ole sopivia pultteja. Noh 5km toiseen liikkeeseen, pulttien osto ja 15km takaisin kotiin, vastatuuleen (20ms). Otit tavalliset pultit (taas) kun sopivia ruostumattomia ei ollut. Pakkohan se on maanantaiksi saada katsastettua. Kotona tajuat, ettet muista yhtään missä se helvetin katti on. Kolmen tunnin soittokierroksen jälkeen saat enosi kiinni ja sen varastossahan se on. Eno vaan on niin juovuksissa ettei pysty sitä tuomaan. Okei taas 20km fillarilla. Flunssa alkaa olla aika jämäkkänä. Ilta hämärtyy, sade lakkaa, alkaa taas pakastaa. Katti, pultit yms. on valmiina, auto ylös tunkattuna, mutta kello alkaa olemaan aika paljon. Ehtiihän sen kasata huomennakin. Saunaan, keppanaa ja umpiväsyneenä petiin.

Sunnuntaiaamu, horkassa sekä krapulan, että flunssan takia. 39 astetta lämpöä, mutta se saatanan kattihan asennetaan! Kaikki menee oikeastaan liiankin hyvin. Kuulas talvipäivä -5 astetta. Katti paikoilleen homma valmiiksi. Autokin lähtee käymään, tosin tuntuu hiukan tukkoiselta - noh mikäs ihme se on kun on saastelaitteet paikoillaan tuumaat ja vietät loppupäivän tiukasti petissä.

Maanantain vietät saikulla, mutta päätät käydä Tojon katsastamassa kuitenkin. Kaikki muu on kunnossa, mutta eipä mene päästöistä läpi. Mitä helvettiä! ajattelet. "Teillä näyttää olevan tuo katalysaattori aivan väärinpäin tässä autossa" tuumaa ystävällinen katsastusinsinööri vinosti hymyillen. Ja kyllä. Paskaksihan se on mennyt...

;D ;D

-tarzi-

#19
joo juuri näin se menee ;D

jokatapauksessa katti kannattaa ainaski vaihtaa jos on tukossa tai sit korvausputki ite laitoin high flow katin omaani

good luck! ;D
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Kusti

Lainaus käyttäjältä: Tenox - 26 heinäkuu, 2007, 22:58:33
Niinhän sitä luulisi. Todellisuus on kuitenkin se, että kun sen katin korvausputken vaihto kattiin tulee katsastuksen myötä jonain perjantaina työpäivän jälkeen ajankohtaiseksi, et saakaan mistään tallia käyttöön, sitten on -38 astetta pakkasta kun sitä rupeat pihalla auton oman tunkin kanssa kikkaillen vaihtamaan. Ensin lähdet kärsimättömänä vaihtamaan liian pian sammutuksen jälkeen ja poltat molemmat kämmenet ja otsasi putkeen. Hoitelet palovammoja ja samalla auto sitten jäähtyy. OK, homman kimppuun, jokaikinen pultti kuumuudessa palanut kiinni ja ruostunut pyöreäksi. CRC:tä ei missään -> Motonettiin. No nyt auto on taas kuuma ja joudut odottamaan hyvän tovin. Hommiin, aikaa aloituksesta kulunut nelisen tuntia. Saat pultit auki - tai no kolme neljästä poikki, neljäs mutkalle. No yhtäkaikki korvausputki on nyt irti. Kädet on puoliksi palaneet, puoliksi jäässä ja tajuat, että eihän sinulla ole uusia pultteja. Etkä muuten pääse autolla niitä hakemaankaan kun se on nyt vajaaputkinen. Kellokin on sen verran, että päätät ottaa perskännit ja jatkaa seuraavana päivänä.

Lauantaiaamu valkenee, projektin aloittamisesta on kulunut vajaa vuorokausi ja krapula on armoton, käsiä jomottaa ja flunssakin taitaa iskeä. Pakkanen on sentään laskenut nollaan. Sataa ihan helvetisti räntää. Sotkotat munamankelilla motonettiin 10km todetaksesi, että eihän siellä ole sopivia pultteja. Noh 5km toiseen liikkeeseen, pulttien osto ja 15km takaisin kotiin, vastatuuleen (20ms). Otit tavalliset pultit (taas) kun sopivia ruostumattomia ei ollut. Pakkohan se on maanantaiksi saada katsastettua. Kotona tajuat, ettet muista yhtään missä se helvetin katti on. Kolmen tunnin soittokierroksen jälkeen saat enosi kiinni ja sen varastossahan se on. Eno vaan on niin juovuksissa ettei pysty sitä tuomaan. Okei taas 20km fillarilla. Flunssa alkaa olla aika jämäkkänä. Ilta hämärtyy, sade lakkaa, alkaa taas pakastaa. Katti, pultit yms. on valmiina, auto ylös tunkattuna, mutta kello alkaa olemaan aika paljon. Ehtiihän sen kasata huomennakin. Saunaan, keppanaa ja umpiväsyneenä petiin.

Sunnuntaiaamu, horkassa sekä krapulan, että flunssan takia. 39 astetta lämpöä, mutta se saatanan kattihan asennetaan! Kaikki menee oikeastaan liiankin hyvin. Kuulas talvipäivä -5 astetta. Katti paikoilleen homma valmiiksi. Autokin lähtee käymään, tosin tuntuu hiukan tukkoiselta - noh mikäs ihme se on kun on saastelaitteet paikoillaan tuumaat ja vietät loppupäivän tiukasti petissä.

Maanantain vietät saikulla, mutta päätät käydä Tojon katsastamassa kuitenkin. Kaikki muu on kunnossa, mutta eipä mene päästöistä läpi. Mitä helvettiä! ajattelet. "Teillä näyttää olevan tuo katalysaattori aivan väärinpäin tässä autossa" tuumaa ystävällinen katsastusinsinööri vinosti hymyillen. Ja kyllä. Paskaksihan se on mennyt...

;D ;D

Täytyy kyllä sanoa että joillain on sitte vilkas mielikuvitus  :P

Hapa

Täähän on ihan perussettiä, kun alat jotain 10min hommaa tekemään ::)

Street racer

Ei varmaankaan kannata yhtää suunnitella asioita etukäteen  ??? Mä oon tehny noita katinkorvaajia kyseeseen autohon 50€ ja kait sitä vois siihen hintahan tehä, jos miälenkiintoa löytyy ostaa..
Myydään celican laadukkaita katalysaattorinkorvausputkia hp:50€ Lähetä YV tai @, jos kiinostaa!

Tenox

Huumoria.  ;D

Tosin omat remontit tuppaa välillä menemään juuri noin, tosin ei ihan noin pahasti.

Hyyti

Lainaus käyttäjältä: Kusti - 27 heinäkuu, 2007, 15:53:50
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 26 heinäkuu, 2007, 22:58:33
Niinhän sitä luulisi. Todellisuus on kuitenkin se, että kun sen katin korvausputken vaihto kattiin tulee katsastuksen myötä jonain perjantaina työpäivän jälkeen ajankohtaiseksi, et saakaan mistään tallia käyttöön, sitten on -38 astetta pakkasta kun sitä rupeat pihalla auton oman tunkin kanssa kikkaillen vaihtamaan. Ensin lähdet kärsimättömänä vaihtamaan liian pian sammutuksen jälkeen ja poltat molemmat kämmenet ja otsasi putkeen. Hoitelet palovammoja ja samalla auto sitten jäähtyy. OK, homman kimppuun, jokaikinen pultti kuumuudessa palanut kiinni ja ruostunut pyöreäksi. CRC:tä ei missään -> Motonettiin. No nyt auto on taas kuuma ja joudut odottamaan hyvän tovin. Hommiin, aikaa aloituksesta kulunut nelisen tuntia. Saat pultit auki - tai no kolme neljästä poikki, neljäs mutkalle. No yhtäkaikki korvausputki on nyt irti. Kädet on puoliksi palaneet, puoliksi jäässä ja tajuat, että eihän sinulla ole uusia pultteja. Etkä muuten pääse autolla niitä hakemaankaan kun se on nyt vajaaputkinen. Kellokin on sen verran, että päätät ottaa perskännit ja jatkaa seuraavana päivänä.

Lauantaiaamu valkenee, projektin aloittamisesta on kulunut vajaa vuorokausi ja krapula on armoton, käsiä jomottaa ja flunssakin taitaa iskeä. Pakkanen on sentään laskenut nollaan. Sataa ihan helvetisti räntää. Sotkotat munamankelilla motonettiin 10km todetaksesi, että eihän siellä ole sopivia pultteja. Noh 5km toiseen liikkeeseen, pulttien osto ja 15km takaisin kotiin, vastatuuleen (20ms). Otit tavalliset pultit (taas) kun sopivia ruostumattomia ei ollut. Pakkohan se on maanantaiksi saada katsastettua. Kotona tajuat, ettet muista yhtään missä se helvetin katti on. Kolmen tunnin soittokierroksen jälkeen saat enosi kiinni ja sen varastossahan se on. Eno vaan on niin juovuksissa ettei pysty sitä tuomaan. Okei taas 20km fillarilla. Flunssa alkaa olla aika jämäkkänä. Ilta hämärtyy, sade lakkaa, alkaa taas pakastaa. Katti, pultit yms. on valmiina, auto ylös tunkattuna, mutta kello alkaa olemaan aika paljon. Ehtiihän sen kasata huomennakin. Saunaan, keppanaa ja umpiväsyneenä petiin.

Sunnuntaiaamu, horkassa sekä krapulan, että flunssan takia. 39 astetta lämpöä, mutta se saatanan kattihan asennetaan! Kaikki menee oikeastaan liiankin hyvin. Kuulas talvipäivä -5 astetta. Katti paikoilleen homma valmiiksi. Autokin lähtee käymään, tosin tuntuu hiukan tukkoiselta - noh mikäs ihme se on kun on saastelaitteet paikoillaan tuumaat ja vietät loppupäivän tiukasti petissä.

Maanantain vietät saikulla, mutta päätät käydä Tojon katsastamassa kuitenkin. Kaikki muu on kunnossa, mutta eipä mene päästöistä läpi. Mitä helvettiä! ajattelet. "Teillä näyttää olevan tuo katalysaattori aivan väärinpäin tässä autossa" tuumaa ystävällinen katsastusinsinööri vinosti hymyillen. Ja kyllä. Paskaksihan se on mennyt...

;D ;D

Täytyy kyllä sanoa että joillain on sitte vilkas mielikuvitus  :P

Tottahan toi on  ;D
Celica ST185 -90


Autohalyttimet.net, LaatuOsat.com

mikowiz

Minkälaisia lukemia tuosta vakio 3s-ge:stä on muuten penkitetty?

Hapa

Lainaus käyttäjältä: mikowiz - 01 elokuu, 2007, 19:24:40
Minkälaisia lukemia tuosta vakio 3s-ge:stä on muuten penkitetty?
108.8kw pyöriltä tukkosella katilla ja muutenki täysin vakio.

mikowiz

Lainaus käyttäjältä: Hapa - 01 elokuu, 2007, 20:24:58
Lainaus käyttäjältä: mikowiz - 01 elokuu, 2007, 19:24:40
Minkälaisia lukemia tuosta vakio 3s-ge:stä on muuten penkitetty?
108.8kw pyöriltä tukkosella katilla ja muutenki täysin vakio.

Eihän tuo huono oo parilitraselle vaparille, koneen ikä huomioon ottaen. Mitenkäs viäntö puoli?

-tarzi-

joo on tosi asialliset arvot!! kyllä japsi osaa koneen tehä :P-<:
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

mikkokyl

Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 01 elokuu, 2007, 21:37:06
joo on tosi asialliset arvot!! kyllä japsi osaa koneen tehä :P-<:
Saanen huomauttaa, että japsi on ainut joka osaa koneen tehä! :police:
Lexus LS400 '89
Celica TA22 '72
MR2 AW11 '89