Soarerin leftaaminen...

Aloittaja MuppE, 11 joulukuu, 2007, 18:10:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MuppE

Mua kutittaa perkeleesti eräs valkoinen soarer tossa eeäsveellä mikä olis tulossa suomeen. Onkos kellään (Jorella) kokemusta soarerin ohjauspuolenvaihdosta, lähinnä että onko kysessä lancerityyppinen operaatio, missä pitää rällläköidä pohjaa irti ja vaihtaa puolta vai onko kyseessä helpompi systembolagetoperaatio. Entä löytyykö kojelautaa vai meneekö kustomointihommaks? Onko lämppäri ja puhallin "suora" malli vai banaani, joka pitäisi sitte vaihtaa johonki toiseen? Nyt jos ei Jore oo vielä kattonu sinne kojelaudan alle, ni nyt olis hyvä tekosyy repii se auki ja vaikka laittaa tietokone sinne samalla...
dänks vaa.

Nii ja Jore sää jossain sanoit et sul on menny noi lamput läpi ilman hyväksyntäleimoja kunhan noi värit oli vaan ookoo. Onkos noissa soarereissa mitään vakioefektivärilamppuja mitä pitäis vaihtaa?

Sitte vielä ettäs paljolla irtoo japanista manuaaliaski?

Juipe

#1
lexus sc400 löytyy kojelauta  ;) Sama auto mutta pellin alla v8.

Fintoysin torilla on sc400 kympillä myytävänä, soarer 5900 + verot + mahd. ohjauksenvaihdot niin kalliimmaksi tulee.
Juha M

zeppis

Lainaus käyttäjältä: Juipe - 11 joulukuu, 2007, 21:35:28
lexus sc400 löytyy kojelauta  ;) Sama auto mutta pellin alla v8.

Fintoysin torilla on sc400 kympillä myytävänä, soarer 5900 + verot + mahd. ohjauksenvaihdot niin kalliimmaksi tulee.

Itse en ainakaa haluaisi SC400:sta vaikka kuinka olisikin LHD jos on mahdollisuus saada SC300:nen.

Powered by:
Soarer -94
330D Man -00 Käyttis
VW Bora 1,9TDi 4Motion käyttis 2
Mitsubishi Evo IV -96 .Ex
Mercedez-Benz 2,3l 16v Cosworth -89 .Ex
VW Passat 1.9 TDI -02 (family waagoni) Ex.

matsuda

Lainaus käyttäjältä: MuppE - 11 joulukuu, 2007, 18:10:06
Mua kutittaa perkeleesti eräs valkoinen soarer tossa eeäsveellä mikä olis tulossa suomeen. Onkos kellään (Jorella) kokemusta soarerin ohjauspuolenvaihdosta, lähinnä että onko kysessä lancerityyppinen operaatio, missä pitää rällläköidä pohjaa irti ja vaihtaa puolta vai onko kyseessä helpompi systembolagetoperaatio. Entä löytyykö kojelautaa vai meneekö kustomointihommaks? Onko lämppäri ja puhallin "suora" malli vai banaani, joka pitäisi sitte vaihtaa johonki toiseen? Nyt jos ei Jore oo vielä kattonu sinne kojelaudan alle, ni nyt olis hyvä tekosyy repii se auki ja vaikka laittaa tietokone sinne samalla...
dänks vaa.

Nii ja Jore sää jossain sanoit et sul on menny noi lamput läpi ilman hyväksyntäleimoja kunhan noi värit oli vaan ookoo. Onkos noissa soarereissa mitään vakioefektivärilamppuja mitä pitäis vaihtaa?

Sitte vielä ettäs paljolla irtoo japanista manuaaliaski?

Veikkaan että jorea ei kauheasti kiinnosta kätisyyden vaihto, eikä kyllä minuakaan mutta tosiaan niinkuin tuossa jo mainittiin, vastaavia lexuksia löytyy joista vois ehkä sitten hyödyntää kamat konversioon.

Mutta miksi?

Anyway, varmaankin halvin ja helpoin olis uittaa sitten joku mälli/muu lexus jenkeistä "edullisesti" ja siitä sitten kaikki kapistukset sorsaan. Veikkaan silti että tulipellin leikkelemiseksi menee kuitenkin ja missään nimessä operaatio ei ole mikään bolt-on. Itseasiassa kaukana siitä, vaikka kuinka olisikin jo toisenkätiset osat siinä rivissä odottamassa. Äkkipäiten luetellen ainakin sähköt, jarruputket, mahdollinen kytkin, lisää sähköjä ja niinpäin pois on urakassa luvassa ja ei varmasti käy käden käänteessä. Tietty vähemmän kustomoitavaa jos hommaa sen valmiin raadon mistä hyödyntää osat.

Mitä tarkoitat lamppujen väreillä? Sekä LHD että RHD umpioissa (jos nyt etuvaloista oli kyse) on kyllä DOT-merkinnät eli kelpaavat sinne 1997 vuoteen asti (vai oliko -96?). Samoin takavaloissa, ainakin omassa -91:sessä on DOT:it. Vilkuissa sensijaan ei ole mutta kelpaisivat muuten mainiosti sivuvilkkujenkin virkaan. RHD umpioita saa suoraan tojotalta inhimilliseen 540e hintaan / pari.



MuppE

Mä oon tehny jo kahdelle Imprezalle ton operaation, ja se oli aika simppeli homma. Ei siinä tarvinnu oikeestaan ku ohjauksen tukirakenteet, polkimet, lämppäri ja puhallin fixata. Jotain elektroniikkaa tuli vedettyy vähän eri kohdasta. Imprezan palopelti on nääs identtinen molemmilta puolilta. Samoin mä olin mukanan yhden Evo 4 operaatiossa hieman rälläköimässä pohjaa, mutta en sitä enemmän.
Ajattelin vaihtaa Soareriin ohjauspuolen siksi, koska olis kiva tehdä soarer, mitä ei vielä oo nähty. (okei paitsi lexuksena...)

zeppis

Lainaus käyttäjältä: MuppE - 12 joulukuu, 2007, 12:24:56
Mä oon tehny jo kahdelle Imprezalle ton operaation, ja se oli aika simppeli homma. Ei siinä tarvinnu oikeestaan ku ohjauksen tukirakenteet, polkimet, lämppäri ja puhallin fixata. Jotain elektroniikkaa tuli vedettyy vähän eri kohdasta. Imprezan palopelti on nääs identtinen molemmilta puolilta. Samoin mä olin mukanan yhden Evo 4 operaatiossa hieman rälläköimässä pohjaa, mutta en sitä enemmän.
Ajattelin vaihtaa Soareriin ohjauspuolen siksi, koska olis kiva tehdä soarer, mitä ei vielä oo nähty. (okei paitsi lexuksena...)

No hienoa. Noin se pitää :)
Powered by:
Soarer -94
330D Man -00 Käyttis
VW Bora 1,9TDi 4Motion käyttis 2
Mitsubishi Evo IV -96 .Ex
Mercedez-Benz 2,3l 16v Cosworth -89 .Ex
VW Passat 1.9 TDI -02 (family waagoni) Ex.

TmiJKaas

osta lexus ja vaiha siihen 2.5TT mylly.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

MuppE

no vittu eihän se oo enää hauskaa.

-tarzi-

Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Juha.

Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 24 joulukuu, 2007, 23:05:15
miksi?

Eihän se sillon oo Toyota Soarer vaan joku perhanan tekniikanvaihto-Lexus  ;D

-tarzi-

noo mitäs lexuksessa on vikaa? ;D kaikin puolin laadukkaampi auto...  :P
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Tem

Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 25 joulukuu, 2007, 13:25:31
noo mitäs lexuksessa on vikaa? ;D kaikin puolin laadukkaampi auto...  :P

Mahtaisko se Suprankin laatu parantua, jos siihen vaihtais Lexuksen merkit? :o
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


zeppis

Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 25 joulukuu, 2007, 13:25:31
noo mitäs lexuksessa on vikaa? ;D kaikin puolin laadukkaampi auto...  :P

Kaikin puolin sama auto  ::)
Powered by:
Soarer -94
330D Man -00 Käyttis
VW Bora 1,9TDi 4Motion käyttis 2
Mitsubishi Evo IV -96 .Ex
Mercedez-Benz 2,3l 16v Cosworth -89 .Ex
VW Passat 1.9 TDI -02 (family waagoni) Ex.

-tarzi-

#13
Lainaus käyttäjältä: Tem - 25 joulukuu, 2007, 18:46:58
Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 25 joulukuu, 2007, 13:25:31
noo mitäs lexuksessa on vikaa? ;D kaikin puolin laadukkaampi auto...  :P

Mahtaisko se Suprankin laatu parantua, jos siihen vaihtais Lexuksen merkit? :o

Hei, hieno huomio. Tuotahan pitää melkeinpä kokeilla.  :o  ;)


tosin aika monet tutkimukset ovat kertoneet etä lexus on laadukkain auto, jopa laadukkaampi kuin toyota itse. syytä ei tiedä mutta näin olen lukenut
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Juipe

Faktoja tietämättä; olisko peräti soarer ja sc400 koottu jos ei nyt samalla niin vierekkäisillä linjoilla jaappanissa? Toiseen eri pannu keulalle ja vähän rattia toiselle puolelle.
Juha M

-tarzi-

voihan se niinkin olla en sitä väitä.. :P

mut jotenkin olen saanut sellaisen kuvan että lexuksessa olisi kaikki komponentit parempia/laadukkaampia kuin tojossa...
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

J-M kujala

Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 26 joulukuu, 2007, 19:13:29


mut jotenkin olen saanut sellaisen kuvan että lexuksessa olisi kaikki komponentit parempia/laadukkaampia kuin tojossa...

mielikuvien takiahan se LEXUS on laitettu pystöön  8)   

sekä mielikuvilla autoa myydään  ;D

Tem

Lainaus käyttäjältä: J-M kujala - 26 joulukuu, 2007, 19:47:18mielikuvilla autoa myydään  ;D

Onkohan tarzikin myyny mielikuvia, ku kaupankäyntisuositus on noinkin kova? ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


J-M kujala

 ;D BOHAHAHA  , nyt tuli maha kipeeks samalla  ;D

MasterBlaster

#19
Lainaus käyttäjältä: Tem - 26 joulukuu, 2007, 20:22:48
Lainaus käyttäjältä: J-M kujala - 26 joulukuu, 2007, 19:47:18mielikuvilla autoa myydään  ;D

Onkohan tarzikin myyny mielikuvia, ku kaupankäyntisuositus on noinkin kova? ;D

Aika OT,mut Päivän parhaimmat naurut repäs kyllä tuo repliikki  ;D ;D
All go,no show

-tarzi-

hahahaha:D:D hyvin keksitty:D

mitäs me tavaralla. mielikuvat ne merkitsee  ;)
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

iivari

ja lexus on edelleen myytävänä,napsin kyllä maalauksen yhteydessä lepakkomerkit pois ja keulille jätin soarerin merkin,et josko se vaikka sitte kelpais.ja voihan sen myydä ilman konetta ja laatikkoa-laitta vaikka fordin oohooseen.
autojen poistumisripeydessä en aistinut huimaavia eroja näin vakiotasolla,koska kesällä purin yhden ttsoarerin,eikä sekään miltään raketilta tuntunut.varmaan se mun crownissakin tuntuis jos sinne löis pari kolme tynnyriä kyytiin nii ei kai sekään mihkää liikkuis ELI luulis että jos haluaa noin painavan lehmän (sc*00/soarer) saada liikkumaan niin alkais tolla isommal koneella uz  joka on alumiinia eikä patarautaa niinkuin jz.
ja olen joskus nähnyt mobilessa myynnissä soarerin uz:lla ja postimallina
mutta kaikki tekee niinkuin parhaaksi näkee,eihän siitä mitään tulis jos kaikki tekis samallalailla ;)
ja komponenttien laadukkuudes ei uskois eroi olevan,soareris oli vaan paljo vähemmän kaikkii juttui joilla ei varmaan suurtakaan merkitystä ole.cd-boksii,reikää katossa,kumipenkkei,jne
huhuista huolimatta soarerissa ei ollut lukkoperää,jonka ois tarvinu muijan autoon sc400
ja tosiaan jos joku haluaa hakea tän pois niin siinä kuvia

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z074.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z073.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z072.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z071.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z075.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z068.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z067.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z069.jpg

uzs-51@netti.fi

zeppis

Lainaus käyttäjältä: iivari - 28 joulukuu, 2007, 12:08:41
ja lexus on edelleen myytävänä,napsin kyllä maalauksen yhteydessä lepakkomerkit pois ja keulille jätin soarerin merkin,et josko se vaikka sitte kelpais.ja voihan sen myydä ilman konetta ja laatikkoa-laitta vaikka fordin oohooseen.
autojen poistumisripeydessä en aistinut huimaavia eroja näin vakiotasolla,koska kesällä purin yhden ttsoarerin,eikä sekään miltään raketilta tuntunut.varmaan se mun crownissakin tuntuis jos sinne löis pari kolme tynnyriä kyytiin nii ei kai sekään mihkää liikkuis ELI luulis että jos haluaa noin painavan lehmän (sc*00/soarer) saada liikkumaan niin alkais tolla isommal koneella uz  joka on alumiinia eikä patarautaa niinkuin jz.
ja olen joskus nähnyt mobilessa myynnissä soarerin uz:lla ja postimallina
mutta kaikki tekee niinkuin parhaaksi näkee,eihän siitä mitään tulis jos kaikki tekis samallalailla ;)
ja komponenttien laadukkuudes ei uskois eroi olevan,soareris oli vaan paljo vähemmän kaikkii juttui joilla ei varmaan suurtakaan merkitystä ole.cd-boksii,reikää katossa,kumipenkkei,jne
huhuista huolimatta soarerissa ei ollut lukkoperää,jonka ois tarvinu muijan autoon sc400
ja tosiaan jos joku haluaa hakea tän pois niin siinä kuvia

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z074.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z073.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z072.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z071.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z075.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z068.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z067.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q32/iivar1/260z069.jpg

uzs-51@netti.fi

Hieman myöhään tulee tähän replyttyä, mutta kuitenkin.
Tietenkin jos olisi rahaa niin miks ei ostaisi tota ja laittais sinne 1JZ:n.
Olis sit Lexus SC300 LHD  :)
Mutta tuohon joudun nyt tarttumaan kun sanoit, että soarerissa oli paljon vähemmän juttuja.
Siinä ei ole yhtään sen vähempää kun lexuksessakaan kunhan vaan ottaa sen Limited Edition mallin. (S-kattoluukku tiltillä tai kokonaan auki, s-penkit, ns. ajotietokone, aut.ilm, 2 toiminen tilttiratti, 6 CD:n vaihtaja, ym ym.
Komponentit on täsmälleen samat tojossa niinkuin lexuksessakin. Onhan ne ny perhana samalta tehtaalta.  ;D
Ainut millä SC eroaa soarerista niin on sisusta.
Sorsa on kankailla, lahopuu-jäljitelmillä kun taas SC on nahoilla. Lahopuusta en ole varma onko samaa tavaraa. En kyllä uskoisi.
Rattikin on täsmälleen sama, mutta lexuksen merkillä kun taas tojossa on sorsan merkki.
Ja kunnollinen lukkoperä löytyy soarerista kyllä. Tyyppikilven merkinnästä näkee onko avo-perä vai lukollinen.
No, mutta eiköhän toi nyt riittänyt. :)

Ai niin. Todella nätti on kyl toi sun Lexus  :thumbsup:
Powered by:
Soarer -94
330D Man -00 Käyttis
VW Bora 1,9TDi 4Motion käyttis 2
Mitsubishi Evo IV -96 .Ex
Mercedez-Benz 2,3l 16v Cosworth -89 .Ex
VW Passat 1.9 TDI -02 (family waagoni) Ex.

Tem

"Tietenkin jos olisi rahaa niin miks ei ostaisi tota ja laittais sinne 1JZ:n."

Tai samalla vaivalla 2JZ:n? ;)

http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1210230749
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


zeppis

Lainaus käyttäjältä: Tem - 09 toukokuu, 2008, 19:15:57
"Tietenkin jos olisi rahaa niin miks ei ostaisi tota ja laittais sinne 1JZ:n."

Tai samalla vaivalla 2JZ:n? ;)

http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1210230749

Hmmmph.. Luulisin et siin tartteis liikaa plärää papereit. Tai ainakin mulle liikaa  ;D
Sit jos tolle linjalle mennään niin mennään siitä mistä aita on matalin eli 1,5JZ  ::)
Powered by:
Soarer -94
330D Man -00 Käyttis
VW Bora 1,9TDi 4Motion käyttis 2
Mitsubishi Evo IV -96 .Ex
Mercedez-Benz 2,3l 16v Cosworth -89 .Ex
VW Passat 1.9 TDI -02 (family waagoni) Ex.

Tem

Eikös sinne kasin tilalle pitäis helpolla mennä "280hp" 2JZ...?
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Strabe

#26
Lainaus käyttäjältä: zeppis - 09 toukokuu, 2008, 17:13:31
Hieman myöhään tulee tähän replyttyä, mutta kuitenkin.
Tietenkin jos olisi rahaa niin miks ei ostaisi tota ja laittais sinne 1JZ:n.
Olis sit Lexus SC300 LHD  :)
Mutta tuohon joudun nyt tarttumaan kun sanoit, että soarerissa oli paljon vähemmän juttuja.
Siinä ei ole yhtään sen vähempää kun lexuksessakaan kunhan vaan ottaa sen Limited Edition mallin. (S-kattoluukku tiltillä tai kokonaan auki, s-penkit, ns. ajotietokone, aut.ilm, 2 toiminen tilttiratti, 6 CD:n vaihtaja, ym ym.
Komponentit on täsmälleen samat tojossa niinkuin lexuksessakin. Onhan ne ny perhana samalta tehtaalta.  ;D
Ainut millä SC eroaa soarerista niin on sisusta.
Sorsa on kankailla, lahopuu-jäljitelmillä kun taas SC on nahoilla. Lahopuusta en ole varma onko samaa tavaraa. En kyllä uskoisi.
Rattikin on täsmälleen sama, mutta lexuksen merkillä kun taas tojossa on sorsan merkki.
Ja kunnollinen lukkoperä löytyy soarerista kyllä. Tyyppikilven merkinnästä näkee onko avo-perä vai lukollinen.
No, mutta eiköhän toi nyt riittänyt. :)

Ai niin. Todella nätti on kyl toi sun Lexus  :thumbsup:


Tähän kyl täytyy viel puuttuu sen verran kun vanha aihe herätetty että soarereita sai myös nahkoilla.
Ja soareria sai todellakin paremmilla varusteilla (jos halusi ja tunki rahaa) kuin vasuri ohjaus leksuksia!
Eli siis todellakaan ei lexoja saanut paremmilla varusteilla kuin mitä toyon merkillä olevia sai.
JZZ30 vm.91

zeppis

Lainaus käyttäjältä: Tem - 10 toukokuu, 2008, 00:28:39
Eikös sinne kasin tilalle pitäis helpolla mennä "280hp" 2JZ...?

Aivan muute.  :D
Eli lexus tilaukseen  ;D
Powered by:
Soarer -94
330D Man -00 Käyttis
VW Bora 1,9TDi 4Motion käyttis 2
Mitsubishi Evo IV -96 .Ex
Mercedez-Benz 2,3l 16v Cosworth -89 .Ex
VW Passat 1.9 TDI -02 (family waagoni) Ex.

zeppis

Lainaus käyttäjältä: Strabe - 10 toukokuu, 2008, 02:27:11
Tähän kyl täytyy viel puuttuu sen verran kun vanha aihe herätetty että soarereita sai myös nahkoilla.
Ja soareria sai todellakin paremmilla varusteilla (jos halusi ja tunki rahaa) kuin vasuri ohjaus leksuksia!
Eli siis todellakaan ei lexoja saanut paremmilla varusteilla kuin mitä toyon merkillä olevia sai.

Siis vakiovarustus on ollut parempi lexoissa kun tojoissa. Ainakin näin voisin väittää.
Mutta tuo, että sai nahoilla niin oli mulle uutta. Kiitos informaatiosta strabe  :wave:
No eniveis. Mä olen ainakin ihan tyytyväinen RHD:hen ja enköhä mä siinä pysy  ;D
Powered by:
Soarer -94
330D Man -00 Käyttis
VW Bora 1,9TDi 4Motion käyttis 2
Mitsubishi Evo IV -96 .Ex
Mercedez-Benz 2,3l 16v Cosworth -89 .Ex
VW Passat 1.9 TDI -02 (family waagoni) Ex.

Uldiz

Lainaus käyttäjältä: zeppis - 09 toukokuu, 2008, 17:13:31
Ainut millä SC eroaa soarerista niin on sisusta.

Ja mikä tärkeintä; SC malliin kolmen kirjaimen lisäys ei tuota tulokseksi SORAREkka:aaaaaa :sign5: