Millasia kytkimiä porukalla on ollut käytössä hieman tehokkaimmissa mkiv:ssa?

Aloittaja JZA-80, 13 toukokuu, 2008, 21:20:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JZA-80

Kauan sitä hupia TAAS kestikin...
Rupes tuos kytkin osoittamaan pikkusen luistamisen merkkejä TAAS. :cussing:

Viime kesänä pääsin viikon ajeleen kun vakio kytkin antautu.

Nytten tänäkin kesänä liki sama homma nytten vaan kiinni ats:n 2 levyinen hiilikuitukytkin/vauhtipyörä!!

Tuossa pikkusen otin lähtöja niin vähän matkaa piirti raitaa viä 4. vaihteella ja sitten rupes sutimaan kytkimen päästä...

ELIKKÄS MINKÄMOINEN KYTKIN SEURAAVAKSI JOKA KESTÄÄ? :icon_scratch:
Ilman turboa on turha elvistellä!

nr000001

Lainaus käyttäjältä: JZA-80 - 13 toukokuu, 2008, 21:20:12
ELIKKÄS MINKÄMOINEN KYTKIN SEURAAVAKSI JOKA KESTÄÄ? :icon_scratch:

Riippuu aika pitkälti väännöstä. Paljonko vääntöä kytkimen pitäisi kestää? 2-levyinen hiilarikytkin oikein käytettynä pitäisi olla melko pätevä moneen lähtöön.

1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

AMI

Ootkos kattonut ton mallin tyyppivian, eli kampparin tiiviste kusee öljyä kytkinkoppaan.

Mulla ainakin tuli lorottamalla öljyä kytkinkopasta kun vaihteiston tiputti alas, notta itse päättelin sen olleen edistämässä kytkimen kusemista. Toinen mille tuo oli herkkä niin mulla on ollut tapana kovassa laulatuksessa pitää jalkaa kytkimen päällä vaikken sitä varsinaisesti painanutkaan, mutta sitä tuo ei näyttänyt sietävä ollenkaan...

Tänään tulee Specin stage 3 (kiitos Powerdose) notta ensiviikonloppuna näkee Jurvassa miten se toimii...

www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

JZA-80

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 13 toukokuu, 2008, 23:08:12
Riippuu aika pitkälti väännöstä. Paljonko vääntöä kytkimen pitäisi kestää? 2-levyinen hiilarikytkin oikein käytettynä pitäisi olla melko pätevä moneen lähtöön.




Väännöistä en juuri tiedä sanoa kun en ole penkissä ton kanssa käynyt.
Ilman turboa on turha elvistellä!

JZA-80

Lainaus käyttäjältä: AMI - 14 toukokuu, 2008, 14:13:22
Ootkos kattonut ton mallin tyyppivian, eli kampparin tiiviste kusee öljyä kytkinkoppaan.

Mulla ainakin tuli lorottamalla öljyä kytkinkopasta kun vaihteiston tiputti alas, notta itse päättelin sen olleen edistämässä kytkimen kusemista. Toinen mille tuo oli herkkä niin mulla on ollut tapana kovassa laulatuksessa pitää jalkaa kytkimen päällä vaikken sitä varsinaisesti painanutkaan, mutta sitä tuo ei näyttänyt sietävä ollenkaan...

Tänään tulee Specin stage 3 (kiitos Powerdose) notta ensiviikonloppuna näkee Jurvassa miten se toimii...




Kampiakselilta ei vuoda ölppää.


Näyttää tuo hiilari kytkin onneksi kestävän todella hyvin luistamista ja tuntuu pitävän edelleenkin yhtä hyvin kuin ennen vaikka parit kerrat luistanut oikeen kunnon revityksessä. Ilmeisesti se ei pala niin kuin normi massa kytkin.
Ilman turboa on turha elvistellä!

@rttu

Ongelmamana luultavasti öljyn vuodon kanssa on imusarjan ja venttiilikopan välinen takaiskuventtiili,joka omasta oli rikki.Näin ollen imusarjan paine pääsee moottoriin ja pullauttelee stefoja/tiivisteitä,kattelin varaosakirjasta et uusi maksaa muutaman kympin..
Tdi RS

Supr4ever

Lainaus käyttäjältä: @rttu - 14 toukokuu, 2008, 14:59:10
Ongelmamana luultavasti öljyn vuodon kanssa on imusarjan ja venttiilikopan välinen takaiskuventtiili,joka omasta oli rikki.Näin ollen imusarjan paine pääsee moottoriin ja pullauttelee stefoja/tiivisteitä,kattelin varaosakirjasta et uusi maksaa muutaman kympin..

kerropa tarkemmin missä tuo mutikka on?
Tekijät tekee, huutelijat huutelee..

jos YV laatikko on täysi, laita sähköpostia tai soita.
040-7410292

@rttu

Sen letkun välis mikä sijaittee keskivälissä imusarjaa ja venttiilikoppaa,musta metallinen tumppi venttiilikopassa kii.
Tdi RS

KoN3

#8
Ilmeisesti ittellä sama ongelma.. Pistän pykälän ja nostan kytkimen ei tapahdu mitään, vasta kun annan vähän kierroksia niin rupiaa ottamaan kiinni.

Ilmeisesti @rtun tarkoittama osa?

Kuka tietää osan nimen?  :tard:
Parasta mitä rahalla saa......... TOYOTA!


AMI

Hop ja uus kykä tänään asennettuna. Vielä kun keksis miten tehdään 500 mailia sisäänajoa (kilvettömällä) ennen viikonlopun botnian kisoja  ;D

Mulla tais olla juuri tuo ongelma mistä @rttu mainitsi. Perästefa oli nimittäin ryöminyt taaksepäin tuohon vauhtipyörään asti kiinni, joten huohotussysteemi menee kanssa heti päivitykseen...

www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

JZA-80

Lainaus käyttäjältä: AMI - 14 toukokuu, 2008, 23:44:07
Hop ja uus kykä tänään asennettuna. Vielä kun keksis miten tehdään 500 mailia sisäänajoa (kilvettömällä) ennen viikonlopun botnian kisoja  ;D

Mulla tais olla juuri tuo ongelma mistä @rttu mainitsi. Perästefa oli nimittäin ryöminyt taaksepäin tuohon vauhtipyörään asti kiinni, joten huohotussysteemi menee kanssa heti päivitykseen...



Mulla molemmat venttiilikopan huohotinputket huohottelevat öljynkeruu säiliön ja semmosen pikku putsarin kautta konetilaan eli ei voi tulla painetta sin.

Nosta perä pukeille tai auto nosturille ja eikun sisään ajoa vaan. ;)
Ilman turboa on turha elvistellä!

sonic

Lainaus käyttäjältä: AMI - 14 toukokuu, 2008, 23:44:07
Hop ja uus kykä tänään asennettuna. Vielä kun keksis miten tehdään 500 mailia sisäänajoa (kilvettömällä) ennen viikonlopun botnian kisoja  ;D



täällä sama vika ja auto pitäisi parin tunnin päästä laittaa kärryn päälle  :wave:
Celicasupra 1jz-ge/t -85 , Aristo 3.0v tt -97, Pappacämry -92, Apinabussi -07 :) turboHiace -97, Lexus is200 1jz-gte single
www.driftlexus.kuvat.fi