ST205:sen tuonti

Aloittaja Hyyti, 15 toukokuu, 2009, 08:52:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hyyti

Onkos tietoa tarvitseeko ST205:seen mitään tuv lappuja sun muita jos ostaa verottamattoman japanintuonti auton suomesta? Valothan menee vaihtoon...???
Celica ST185 -90


Autohalyttimet.net, LaatuOsat.com

rämeairo

Tarttee. Älä pelästy sit kun kysyt toyotalta valojen hintaa ;D
Liiallisesta väännöstä pääsee eroon isommalla turbolla

Powered by Holset

Race-R


pistää vaikka hiacen tarvikeumpiot , maksaa about ~20€/pari  ;)

zanardi

Lainaus käyttäjältä: Race-R - 15 toukokuu, 2009, 10:37:50
pistää vaikka hiacen tarvikeumpiot , maksaa about ~20€/pari  ;)

aika rumat st205 keulilla..  :tard:
ex toyotat...
celica st182
mkiv 5-speed vapari LHD
aristo jzs147 tt autom
lexus is200 6-speed
mkiv tt 6-speed
nyt:
2jz 5-speed 475kw...
gsxr-r 1000 k5 -06

Tem

Ei taida ne Hiacen umpiot kauhean nätisti istua ST205:seen. ;)

Vanhempiinhan tosiaan meneekin ne perussuorakulmiot..
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Retjak

turhaan avaan uutta kun aihe sivuaa tätä topicia..

Eli ST205 Celica tuotiin Englannista tuomaan valoa ja varmasti ajoittaista tuskaakin mun elämään.
27. päivä sunnuntai lennettiin Englantiin ja kovien seikkailujen jälkeen palattiin 1. päivä eli torstai Suomeen.
Jos on rahkeita lähteä itse hakemaan, voin kertoa sen todellakin olleen sen arvoista. Ja tulipahan siinä poikettua Driftworksilläkin mm. jututtamassa Euroopan Driftingmestaria!

2000 mailia eli 3200km on nyt takana reissun ansiosta, eli tulipahan Celica koeajettuakin hyvin!
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

Tem

Jos viitsit ja jaksat, niin kerro toki tarkemminkin reissusta. Mitä kautta tuli takaisinpäin ja mitä kustansi kaikkineen jne? 8)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Retjak

Lainaus käyttäjältä: Tem - 03 lokakuu, 2009, 00:26:27
Jos viitsit ja jaksat, niin kerro toki tarkemminkin reissusta. Mitä kautta tuli takaisinpäin ja mitä kustansi kaikkineen jne? 8)

Eli lento lontooseen, johon olin sopinut jo auton tuotavaksi. Sanoin että jos auto on sitä mitä pitää ostan sen, ja sitähän se oli.
Kyselin myös sitä GT4 mikä nyt on myynnissä tamperelaisella tuontifirmalla, mutta siinä autossa olevista kolhuista ei ollut mainintaa ilmoituksessa, eikä sen seurauksena sitä myyjä uskaltanutkaan lähteä ajamaan turhan takia lontooseen.

Lontoossa heti huomattiin iloksemme että navigaattori jossa piti olla kaikki euroopan kartat, tiesikin pohjoismaiden ulkopuolelta vain isommat maantiet/moottoritiet! Ai sitä riemua ja iloa kun on eksyksissä pikkukaupungeissa, kuten Lontoo tai Birmingham!

Sunnuntaina ostettiin auto, ajeltiin Skotlannin puolelle hakemaan kaverille autoonsa osia, ja seuraava yö vietettiin jossain hotelli/motelli-majotuksessa, joita todella paljon Briteistä isojen teiden varsilta löytyy.

Maanantaina etelään, mm. Birminghamin Driftworksin ja Lontoon kautta keräten lisää osia matkaan. Maanantai-iltana saavuttiin Harwichiin, josta lähti lauttoja hollantiin, mutta 10min viimeisen lautan jälkeen tottakai! Unta palloon siis autossa satamassa.

Tiistaina laiva hollantiin, perillä oltiin about neljän tietämille. Hollantilainen liikennekulttuuri on hyvin mielenkiintonen, liikaa autoja pienessä maassa. Käsittämättömät ruuhkat läpi maan. Sitten Saksan puolelle, ja samalta istumalta aina Puttgardenin satamaan ja siittä lautta tanskaan. Tanskassa kello alkoikin käymään jo yö neljää, joten todettiin levon olevan tarpeen. 3h laskettiin nukkuma-ajaks.

Keskiviikkona heräsinkin sitten jo 2h unien jälkeen kun kaveri töni että mennääs jo! siitä sitten läpi lopun tanskan ja siltaa pitkin ruotsiin. Ruotsin halki ja satamassa oltiin jo pari tuntia ennen laivan lähtöä, eli kerettiin ostamaan liputkin vielä! Tuo kuvani Celicasta onkin otettu Ruotsissa Mantorpin radan edustalla. Ainut paikka missä tullimiehet kiinnostui meistä, oli sillan ylityksen jälkeen ruotsin puolella, kun suomalaisilla äijillä oli brittiauto alla. Lisää vettä myllyyn tuli kun kerrottiin ajaneemme hollannin läpi, jonka jälkeen kerrattiin kuinka kauan siellä oltiin ja auottiin pahvilaatikoita takakontista.

Torstaiaamuna 0700 oltiin Suomessa hyvin mielin. Jos joku on kiinnostunut tekemään samankaltaista reissua, voin kyllä antaa jotain vinkkejä jos on tarpeen!


hieman kustannuslaskentapohjaa...

-lennot                                  ~100€/hlö
-bensat 3200km                      täys mysteeri, kaikki rahat meni.
-lautta englanti-hollanti (6h)      auto+2 alle 200€
-lautta puttgarden-tanska (1h)  auto+2 muistaakseni 60€ tietämillä (?)
-siltamaksu tanska-ruotsi           muistaakseni 275dkk?
-laiva tukholma-turku                auto+2 120€


Kaikki äijät kenen kanssa kauppaa tehtiin oli tosi fiksuja, ja kun kuuli reissusta niin lietsoutu ihan totaalisesti että jumalauta ootte te hulluja äijiä.
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

Jukkka--

Pistetään tää nyt tänne..

Elikkä mulle soitettiin Katsastus-konttorilta, että vaaditaan vielä joku maahantuojan todistus painoista yms jos meinaat kilpiin saada? Vastaavaisuustodistus on tulossa + valot yms on kunnossa, mutta vielä tommonen paperi.

Mitä teen? Mistä voi alata kyselemään tommosta, mitä maksaa jne? Onko muut tarvinnut tällaista?
Toyota Celica GT4 st205 -94

Retjak

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 07 toukokuu, 2010, 15:57:41
Pistetään tää nyt tänne..

Elikkä mulle soitettiin Katsastus-konttorilta, että vaaditaan vielä joku maahantuojan todistus painoista yms jos meinaat kilpiin saada? Vastaavaisuustodistus on tulossa + valot yms on kunnossa, mutta vielä tommonen paperi.

Mitä teen? Mistä voi alata kyselemään tommosta, mitä maksaa jne? Onko muut tarvinnut tällaista?

mulle sanottiin tullissa et sinne tarttee toimittaa paperi painoista, katsastuskonttorilla äijä katto ne koneelta ja sano että nii ne ois tädit tullissakin voinut kattoo ne koneelta..
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

Jukkka--

#10
Lainaus käyttäjältä: Retjak - 07 toukokuu, 2010, 17:00:42
mulle sanottiin tullissa et sinne tarttee toimittaa paperi painoista, katsastuskonttorilla äijä katto ne koneelta ja sano että nii ne ois tädit tullissakin voinut kattoo ne koneelta..

Aijjaa! Tuntui tämä katsastusmies sanovan sellasella äänensävyllä, että täytyy joku virallinen paperi maahantuojalta saada. En tiedä sitten..

Mitä neuvoksi?

E: Riittääkö katsatuksessa, kun vaihdan vain sumuvalon oikeanpuoleisen takavalon sisälle? Kun enkuissa on laitettu oikeanpuoleiseen.. Vai täytyykö tämä olla erillään takavaloista tjn?
Toyota Celica GT4 st205 -94

jamo pro

Mulla kelpaa japanin ote, mikä tuli auton mukana. Tosin sillä jää paikkaluku 3:meen.