Greddy, boost limiter cut controller, mk4

Aloittaja jusah, 10 kesäkuu, 2009, 20:00:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jusah

onko kellään tietoa/kokemusta kyseisen vempaimen asennuksesta? itelläni on tuo "boxi" ja japanilaisten ohjeiden mukaa johdot pitäis olla oikein,,mut mut ei vaa toimi ??? et oisko kukaa muu vääntänny samanlaisen laitteen kanssa?

nr000001

Lainaus käyttäjältä: jusah - 10 kesäkuu, 2009, 20:00:56
onko kellään tietoa/kokemusta kyseisen vempaimen asennuksesta? itelläni on tuo "boxi" ja japanilaisten ohjeiden mukaa johdot pitäis olla oikein,,mut mut ei vaa toimi ??? et oisko kukaa muu vääntänny samanlaisen laitteen kanssa?

Olet asentanut väärin tai laite on rikki, muistaakseni tuossa ei ole kuin virtajohdot ja johdot ahtopainetiedon huijaamiseksi. Kannattaa kysyä ohjeet vaikkapa laitteen myyjältä.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

vase


jusah

Lainaus käyttäjältä: vase - 11 kesäkuu, 2009, 11:36:30
Greddy BCC kyseessä?

Ohjeistus: http://mkiv.com/techarticles/bcc/bcc_install/bcc_intro.htm

Olkaa hyvä.

jihuu! :toothy10:. Kiitoksia paljon! nyt pelaa moitteetta, yks piuha olikii vääräs paikassa...

gEmaLi

onks euro/us/jdm:ssä pinnitykset samat? ja ja viel tomaatissa? kun tuossa ohjeistuksessa?

laamaporo

#5
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 03 toukokuu, 2010, 23:19:39
ja ja viel tomaatissa? kun tuossa ohjeistuksessa?

Tarkkasilmäinen ohjeenlukija huomaa, että ohjeetkin on tehty automaagilla  :toothy10: Ymmärtääkseni kaikille TT JZA80:ille ohje on sama. Itse ainakin aikoinaan virittänyt JDM 6spdiin noilla raapustuksilla. ECU:a tosin kannattaa etsiä JDM:ssä sieltä vasemmalta eikä oikealta kuten ohjeessa  :icon_biggrin:



1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 04 toukokuu, 2010, 00:38:03
Tarkkasilmäinen ohjeenlukija huomaa, että ohjeetkin on tehty automaagilla  :toothy10: Ymmärtääkseni kaikille TT JZA80:ille ohje on sama. Itse ainakin aikoinaan virittänyt JDM 6spdiin noilla raapustuksilla. ECU:a tosin kannattaa etsiä JDM:ssä sieltä vasemmalta eikä oikealta kuten ohjeessa  :icon_biggrin:



juu ecun paikka on kyllä tiedossa, tuo pinni järjestys vaan kiinnosti onko sama. Ja niinku sanoit et ilmeisesti on.

gEmaLi

oon kyl aika varma et johdot on oikein, mutta heti kun menee ahtojen puolelle niin alkaa armoton prötääminen ja auto meinaa sammua..

voikos toi bcc olla rikki? vai ollaanko kaikki tuolla tallilla nyt katottu väärin noi johdot.. kun muutama toyota mies sitä viel kattos ja totes et olis oikein  ???

kaahari

#8
Eli siis ootko kytkeny:

Punainen johto: 12v, rosvottu eculta kuvassa PIN31 E10 taulukko
Musta johto: maa, rosvottu eculta. Kuvassa PIN69 E9 taulukko

Johtosarjasta PIN62:een (E9 taulukko) menevä johto poikki, bcc väliin. BCC:n valkea johto koneelta tulevaan johtosarjaan päin (input) Vihreä johto Ecu:lle PIN62


Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: kaahari - 06 toukokuu, 2010, 22:14:19
Eli siis ootko kytkeny:



Juu tollain ne on.. Tuo ilmesti viel pitää avata ja säätää vai?

kaahari

#10
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 06 toukokuu, 2010, 22:18:51
Juu tollain ne on.. Tuo ilmesti viel pitää avata ja säätää vai?

No juu, ja samalla näkee toimiiko se oikein.

Eli kampe irti ja...
Punainen ja valkea johto 12V
Musta maahan
Sitten yleismittari kiinni vihreään johtoon ja mittamaan jännitettä, joka pitäis olla 4.3V tai vähän alle.

Edit: ja lisäystä! Joskus sanoit että sulla ei tullut fuelcuttia aiemmin >1.0bar, eli joko:

-japski on modannut ecua (??)
-tai sitten oem pressure sensor ei jostain syystä anna sieltä painelukemaa (jännitettä eculle). Joko sensori rikki tai sinne on tehty jonkin sortin bcc (piilossa jossain esim konehuoneen puolella tai sit pielavetinen eli johto irti anturista tms)

Jos anturi on rikki tai siellä on tehty tämäntyyppinen pielavetinen bcc (ja ecu ei siis saa painesignaalia = nouseva volttimäärä) voi moottorin saada kohtalaisen helposti palasiksi koska tällöin ecu näkee koko ajan 0 bar vaikka siellä olisi 1.2bar. Vaikka se kampe olisi kunnossa, mä kyl ihan huvikseen kokeilisin volttimittarilla mitä se oem paineunturi tuottaa tietoa ulos, helppo testata: sen PIN62 menevä johto takas kiinni orkkis paikkaan, volttimittarin toinen pää siihen piuhaan rinnalle. Toinen karva maihin. Ja sit auto tulille ja pieni veto.. eli yli 1.0bar  ;) , jännite pitäis nousta ahtojen noustessa, 4.3V ja yli tulee fuelcut.

Eli:
Jos volttimäärä nousee, good.
Jos voltit nousee, mutta ei yli yli 4.3v good.. sulla on jo siellä fuel cut defender.
Jos voltit nousee yli 4.3V ja ei cuttaa, on ecuun tehty siäisesti fuel cut defender.
Jos jännite ei nouse ollenkaan =  :ohnoes:

tää vaan siksi että jos sulla ei tule nytkään sitä fuelcuttia yli 1.0bar, se ei oo normaalia.. ainakin mä haluisin tietää mistä johtuu jos olisi oma auto :)
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

gEmaLi

joo tiedä sitten mistä johtuu mutta eilen ku pistettiin 1.2bar nii cuttas kyl.. Joo mitataan noi johdot jja koitetaan saada pelittämään. Sitä en kyl tiedä miks ei cuttaillu 1.15baarilla aikaisemmin kun kerran koitettiin.. Mut nyt tuntuu cutti pelaavan ihan normaalisti..  pistän tänne viel illemmalla ku päästään taas säheltää et mitä näytti ja toimiiko.

kaahari

Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 07 toukokuu, 2010, 08:10:42
joo tiedä sitten mistä johtuu mutta eilen ku pistettiin 1.2bar nii cuttas kyl.. Joo mitataan noi johdot jja koitetaan saada pelittämään. Sitä en kyl tiedä miks ei cuttaillu 1.15baarilla aikaisemmin kun kerran koitettiin.. Mut nyt tuntuu cutti pelaavan ihan normaalisti..  pistän tänne viel illemmalla ku päästään taas säheltää et mitä näytti ja toimiiko.

No juu, hyvä että pelaa normaalisti. Mistä muuten katsoitte tuon 1.15bar? Mulla heittää ainakin HKS:n ahtopaineensäädin 0.1bar, turvalliseen suuntaan.
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: kaahari - 07 toukokuu, 2010, 11:08:41
No juu, hyvä että pelaa normaalisti. Mistä muuten katsoitte tuon 1.15bar? Mulla heittää ainakin HKS:n ahtopaineensäädin 0.1bar, turvalliseen suuntaan.

tuosta greddyn elektronisest säätimest. Samasta mist sillo joku aika sit jutelttiin.. No voipi olla et se huijjaa ton verran, tosin autogauge näyttää 1.2 =D toki sen tiedän et se heittää..

wper

#14
tuossa greddyn bcc.ssä  on kyljessä ristipääruuvi joka pyörähtää puoli kierrosta kun sitä kääntää. onko sillä jotain merkitystä bccn toimintaan? eikö tuon pitäis kuitenkin käydä jdm ja UK malleihin molempiin? itelläkin ollut ongelmia tuon kanssa vaikka kaikki piuhat on tarkastettu moneen kertaan.  >:(
Toyota Supra 3.0 Twinturbo
toyota mr2 spyder (ex)

laamaporo

#15
Lainaus käyttäjältä: wper - 02 heinäkuu, 2010, 15:54:24
tuossa greddyn bcc.ssä  on kyljessä ristipääruuvi joka pyörähtää puoli kierrosta kun sitä kääntää. onko sillä jotain merkitystä bccn toimintaan? eikö tuon pitäis kuitenkin käydä jdm ja UK malleihin molempiin? itelläkin ollut ongelmia tuon kanssa vaikka kaikki piuhat on tarkastettu moneen kertaan.  >:(

http://www.mkiv.com/techarticles/bcc/bcc_install/bcc_intro.htm

III. Precision Adjustment of the BCC Output Voltage:

Inside the BCC shell is a screw that provides adjustment of the peak voltage output.  Since the ECU uses the TPS V data for many functions, you want this set only as low as needed to avoid fuel cut, and not unnecessarily lower.  The setting as it comes from Greddy is usable but lower than necessary, and varies from unit to unit. You could roughly set it by just repeatedly driving your car at max boost and slowly turning the screw counterclockwise to reduce the peak voltage output until you no longer hit fuel cut.  But this is a crude method compared to adjusting it precisely by measurement with a volt meter, as follows:

    1. The Connections for Voltage Tune assume your BCC is uninstalled.  To Volt tune after the BCC is fully installed, you will need to disconnect the BCC's green and white wires to proceed, but may leave the red and black wires installed.

    2. Red BCC wire to any 12V source such as car battery +

    3. Black BCC wire, and negative probe of your voltmeter, to ground of same battery.

    4. White BCC wire to any automotive voltage source of  5-12V.  Simplest is to use the 12V source same as red wire.  Others have used the 6V output of a battery charger, doesn't matter because any Input of 5-12v to the BCC will give the same Output for a given adjustment screw setting.

    5. Green BCC wire to the positive probe of your voltmeter.

    6. Turn screw to provide voltmeter reading of Nearly but Not More Than:  4.3 V for 93-95 cars;  4.1 V for 96-98 cars.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


wper

Toyota Supra 3.0 Twinturbo
toyota mr2 spyder (ex)

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: wper - 02 heinäkuu, 2010, 16:05:47
tuo lontoo ei liian hyvin suju :D :D :D

Google-kääntäjällä. Enää et voi valittaa ettei lontoo taivu  :icon_biggrin: :icon_biggrin:

Käännös (englanti > suomi)

III. Precision säätö BCC Lähtöjännite:

Sisällä BCC kuori on ruuvi, joka tarjoaa mukauttaminen piikin jännite. Koska ecun käyttää TPS V tietojen on monia toimintoja, haluat Tästä vain niin pieniä kuin jotta vältettäisiin polttoaineen leikata, eikä tarpeettomasti alempi. Asetus sellaisena kuin se tulee Greddy on käyttökelpoinen, mutta pienempi kuin tarpeen, ja vaihtelee yksiköstä yksikköön. Voisit karkeasti aseta se vain toistuvasti ajaminen auton max edistää ja hitaasti kiertämällä ruuvia vastapäivään vähentää huippu jännite, kunnes ei enää osuma polttoaineen leikata. Mutta tämä on karkea tapa verrattuna mukauttaa sitä nimenomaan mittaus Volttimittari, seuraavasti:

   1. Liitännät Voltage Tune olettaa sinun BCC on poistettu. Voit Volt virittää jälkeen BCC on täysin asennettu, sinun täytyy katkaista BCC: n vihreä ja valkoinen johto jatkaa, mutta saattaa jättää punainen ja musta johdot asennettu.

   2. Red BCC johto tahansa 12V lähteestä esim. auton akku +

   3. Musta BCC johto, ja negatiivinen koetin teidän volttimittari, maahan ja saman akun.

   4. Valkoinen BCC johto mitään autojen jännite aiheuttaa 5-12V. Yksinkertaisinta on käyttää 12V lähde sama kuin punainen lanka. Toiset ovat käyttäneet 6V tuotos akkulaturi, ei ole merkitystä, koska mitään Input 5-12v ja BCC antaa sama tuotos koska säätöruuvi asetus.

   5. Green BCC johto positiivinen koetin teidän volttimittari.

   6. Käännä ruuvia säätää jännitemittarin käsittelyyn Lähes mutta enintään: 4,3 V 93-95 autoa, 4,1 V 96-98 autoa.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


wper

hieno juttu tuo google kääntäjä :D itseasiassa tänään vasta kun rupesin tutkimaan niin löysin tuon säätöruuvin  :icon_biggrin: se on ku tekis kerralla kunnolla niin ei tarvis kaikkea tehdä 2kertaan :D
Toyota Supra 3.0 Twinturbo
toyota mr2 spyder (ex)