Ihmettelin tässä että kuinka kalliiksi tuollaisen Supran pitäminen tulisi ja että kuinkas paljon löpöä tuollainen 3 litrainen keskimäärin vie ???
Näkee monia tarjouksia saksasta missä kilometrejä on kiertynyt about 120K km '89 supra targalle ja hintakin olisi alle 4000e :o.
Näin tietämättömänä on vaikea mennä sanomaan paljonko tullikin tuosta vetäisi kun se suomeen tulisi, että jos joku voisi hieman valaista oikeaan suuntaan.
Omani vapaastihengittävä imaisee maantiellä reippaan kymppilitran ja kaupungissa niin paljon ku jaksaa polkea. ;D Talvella tietysti vähän enemmän.
10 paikkeilla liikutaan,
kyllä se nätillä ajolla menee allekkin.
Jos antaa kunnolla happea niin voi voi
Tuon turbo vehkeen sai pohjosen reissulla kulkemaan 7,6l/100km cruiserin kanssa. Ja ihan reipasta matka vauhtia oli.
Keskikulutus mulla pyöriny sekalaisessa ajossa n. 11l tuntumassa/100km. Viime kesältä kokemusta 16000km :)
Moro!
Itekkin ajattelin tuoda tuommosen 3.0l biturbo supran saksasta. Sisko muuttaa ruotsiin, haettas saksasta auto sen käyttöön ja sitten ku ne tulee takas suomeen 3v. kuluttua niin saisin ajaa omaa autoani jos se on siskon omistuksessa, olenhan nimittäin perheenjäsen..vuoden päästä sitte voisin ottaa sen omiin nimiin ja avot, veroton auto. Toimiiko nuin, jos ymmärsitte periaatteen?
Ja sitten semmosta, että mikä se on vakioteho tuommosessa 3.0l suprassa vm- 90? Mitä varusteita noissa yleensä on (ABS jne?)? Paljon Supran mittariin kärsii ajaa ennenku tehään taas remppaa? Onko kaikki BiTurboja ja minkälaiset ahtimet nuissa on? Polttoainejärjestelmä/sytytys minkälainen? Mihin asti tuota voi virittää kohtuu kustannuksin ja mikä/mitkä paikat pettää ensin? Voimansiirto näissä on ilmeisesti omaa luokkaansa!?
Kiitos jos kukaan jaksaa vastata näihin amatöörin kysymyksiin :)?
Terveisin Esa-Matti
Ja kaikki linkit ym tekniikka tiedot otan vastaan erittäin, erittäin kiitollisena :D!
Oma -92 Targa jossa on kaikki varusteet mitä tehtaan hihnalta saa , "sai" 7000 egen kiitoskirjeen verohallinnolta kun uskalsi rantautua Suomeen