Supra Club Finland

Vierasalue => Yleinen => Aiheen aloitti: procolor - 13 heinäkuu, 2010, 22:46:14

Otsikko: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: procolor - 13 heinäkuu, 2010, 22:46:14
Eli kokemuksia pääsääntöisesti, minkälaista rasitusta teillä on R154 kestänyt? Hv, nm?  Oma laatikko antautui ja nyt pohdin että ostanko vielä R154 rikottavaksi (?) vai hommaanko suoraan V160.sen..  Voimaa otetaan (+800hv? "sitten nähdään") niin mietiskelin että mikä olisi järki vaihtoehto.  Myös hinnat, R154 800e-1000e vs V160 2500e-3000e hieman pistää miettimään.  Lähinnä niitä käyttäjien kokemuksia nyt tiedustelisin eli +600hv-1000hv = R154

Kertokaa kokemuksia? 
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: vase - 14 heinäkuu, 2010, 00:28:51
600-750hp tehoilla ei kyllä itselläni minkäänlaisia ongelmia v160 kanssa. noin 10tkm näillä seteillä. Ei myöskään mummoiltu.
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Arben - 15 heinäkuu, 2010, 17:28:23
Lainaus käyttäjältä: procolor - 13 heinäkuu, 2010, 22:46:14
Eli kokemuksia pääsääntöisesti, minkälaista rasitusta teillä on R154 kestänyt? Hv, nm?  Oma laatikko antautui ja nyt pohdin että ostanko vielä R154 rikottavaksi (?) vai hommaanko suoraan V160.sen..  Voimaa otetaan (+800hv? "sitten nähdään") niin mietiskelin että mikä olisi järki vaihtoehto.  Myös hinnat, R154 800e-1000e vs V160 2500e-3000e hieman pistää miettimään.  Lähinnä niitä käyttäjien kokemuksia nyt tiedustelisin eli +600hv-1000hv = R154

Kertokaa kokemuksia? 

sulla on jo hyvä kytkin ton r154 kanssa,joten 1500e uuteen kytkimeen,sekä 2500e v160 askiin,eli 4000e niin sulla on hyvä laatikko ja kytkin,jotenka melkein tilaisin tohon r154 paremmat sisuskalut..tosin onhan niitäkin ilmeisesti hajonnut ??? mutta kaikenhan saa paskaksi väärällä käytöllä..
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: procolor - 15 heinäkuu, 2010, 18:18:24
Kytkimeen saa levyt vaihdettuu et ei se olis kun vajaa 300e. Ei tunnu löytyvän vahvempia rattaita mistään, siirtäjiä ym.. skeidaa on vaan tarjolla. Toki saa antaa vinkkiä jos jollain on tiedossa mistä saisi?!  Taitaa olla viisaampi laittaa vaan V160, jos sitten kestäis. Tulee saamaan kuitenkin aikamoista sikaruntua..   ;D
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 15 heinäkuu, 2010, 19:46:08
hm eikös tää v160 ole oikeasti getrac ?
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Arben - 15 heinäkuu, 2010, 20:14:10
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 15 heinäkuu, 2010, 19:46:08
hm eikös tää v160 ole oikeasti getrac ?

on.lähes "sama" mitä m5/m3 3,2l käytetään.
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Jupe_ - 15 heinäkuu, 2010, 21:25:04
kytkinpommeja vaan nii varmasti paukkuu paskaks noilla tehoilla   ;)
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: procolor - 16 heinäkuu, 2010, 00:02:55
^^ No näinhän siinä kävi.. Elämä on.. Jatkossakin..   ;D
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Jupe_ - 16 heinäkuu, 2010, 10:46:19
No mutta huvista täytyy maksaa  ;D
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Osmo - 09 elokuu, 2010, 21:16:04
Lainaus käyttäjältä: arben - 15 heinäkuu, 2010, 20:14:10
on.lähes "sama" mitä m5/m3 3,2l käytetään.

Niin no muuten sama mutta eri kytkinkopalla.
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Supr4ever - 09 elokuu, 2010, 22:12:42
Täällä ei ole rikottu vielä yhtään R154 laatikkoa ja nyyttoneita on tuohon haarukkaan..
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: vase - 09 elokuu, 2010, 23:08:29
Lainaus käyttäjältä: Supr4ever - 09 elokuu, 2010, 22:12:42
Täällä ei ole rikottu vielä yhtään R154 laatikkoa ja nyyttoneita on tuohon haarukkaan..

Onko siellä ajettu?  :)
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Saab96 - 25 lokakuu, 2011, 23:27:53
Juu vanha on...

Mitä kaikkea tonne R-laatikon sisään kannattaa vaihtaa jotta kestää varmasti?
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: juZz - 26 lokakuu, 2011, 09:45:15
Lainaus käyttäjältä: Supr4ever - 09 elokuu, 2010, 22:12:42
Täällä ei ole rikottu vielä yhtään R154 laatikkoa ja nyyttoneita on tuohon haarukkaan..
Onko siellä ajettu?  :)


täällä on muuuuutama...  :icon_salut:
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: anttj - 26 lokakuu, 2011, 10:22:44
Itsellä ei mitään tietoa kyseisestä lootasta, mutta pakko silti laittaa offtopicii... Miten tästäkin tuli tällänen saatanan mutu topicci, jos oikeasti ei muuta sanottavaa kuin jotain joutavaa silmien pyörittelyä niin eikö voisi olla ihan hissukseen? Alkaa olemaan volvoclubin tasolla täälä vastaukset viestiketjuihin.

Selvästi pyydetty käyttökokemuksia, niin annetaanko heidän vastata joilla tätä kokemusta löytyy. Täällä kun muutamia r154 laatikollisia +800nm autoja on, toki harvat joilla tietoa on, sitä haluaa enää mihinkään jakaa, kun asiallinen tieto hautautuu tähän joutavaan paskaan.

ei mul muuta, kuulun tähän paskan jakavaan porukkaan.

Lainaus käyttäjältä: juZz - 26 lokakuu, 2011, 09:45:15
täällä on muuuuutama...  :icon_salut:

sielä varmaan hieman eri käytöllä nämä lootat kuin perus katuautossa, saattaahan olla että kysyjän tarkoitukset samat kuin yllämainitulla ;)

Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: juZz - 26 lokakuu, 2011, 13:50:52
Lainaus käyttäjältä: anttj - 26 lokakuu, 2011, 10:22:44
sielä varmaan hieman eri käytöllä nämä lootat kuin perus katuautossa, saattaahan olla että kysyjän tarkoitukset samat kuin yllämainitulla ;)

Toki on. Toisilla kestää, toisilla ei. Monet asiat vaikuttaa asiaan. Katuautossa varmaan pääsee helpommalla.
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Juissi82 - 26 lokakuu, 2011, 17:19:49
Laatikko kun laatikko niin käyttäjästä aika paljon kiinni miten kestää. Itselläni R154 laatikko mk4 suprassa (halvempi versio) ja on kestänyt koko viimekesän. Auto on saanut kenkää kyllä kesällä tarpeeksi et ei siitä ole kiinni. Ainut mitä tuli kesällä vaideasetelmalle vikaa oli että short shifter meni poikki mut muuten laatikko on toiminut kun junan vessa.
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: kenppi - 26 lokakuu, 2011, 17:39:17
Itsellä kans kiinnostais saako tohon R154 laatikkoon kestävempää osaa muutako noita vaihteensiirtäjää ja päittäislaakeria? Meinaa omassa mk3:ssa "rusahtaa" kun vaihtaa vaihdetta hieman rivakammin  ???
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Supr4ever - 27 lokakuu, 2011, 22:25:58
Kyllähän täällä on taas koko kesä ajeltu R-askilla, sekä rata- että päivittäistä katukäyttöä, laatikkoa ei ole säälitty sen enempää kuin muutakaan autoa. Talven täysihuolto näyttäköön onko mitään ihmeellistä tapahtunut , mitään näkyvää tai kuuluvaa ei havaittavissa.

R-askiin on seuraavaa tilpettä tarjolla vahvistamaan jo vakionakin kestävää laatikkoa..

- 1/2 siirtäjä
- 3/4 siirtäjä (useimmiten aiheuttaa vaihteistovaurion, tuhoten 4-vaihteen kiinteän rattaan apuakselilta)
- Pääakselin/apuakselin teräksinen laakeripesä
- 1-vaihteen teräksinen päittäisprikka ilman turhaa voitelu-uraa
- vahvempi nylon holkki + alusta kepille, jälkimmäinen monesti poistunut itsestään ja murusina laatikon pohjalla.
- vahvempaa laakerisarjaa
- C's vaihdevälin lyhennin (ainut toimivaksi todettu bolt-on shifteri)


Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Saab96 - 27 lokakuu, 2011, 23:01:45
Hyvä selvitys mitkä osat heikkoja ja myös hyvin suoritettu markkina puhe :D
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Soiled - 28 lokakuu, 2011, 09:27:34
Kysytään vielä OT:na, että mitä öljyä olette käyttäneet R154 laatikossa? Pari laatikkoa tuli hommattua niin pitää katsoa josko toisen niistä vahvistelisi sitten varmuuden vuoksi :icon_scratch:
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Supr4ever - 28 lokakuu, 2011, 12:03:01
Itse käytän seuraavaa seosta, en väitä että olisi paras tai ainoa oikea.
3x redline MT90 0,946l
1x redline lightweight shockproof 0,946l

ja tasataan MT90 öljyllä laatikon ylätäyttö rajaan. täyttö helpoiten vaihdekepin reiästä (paitsi takahäkillisissä laatikoissa JZX90, JZZ30)

Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Erkhart - 29 lokakuu, 2011, 16:12:19
Samat mömmöt on itsellä ollut, hyvin on pelannut.
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Soiled - 30 lokakuu, 2011, 19:06:18
OT:n OT

Kysytään vielä tuosta R154 laatikosta ja kardaanista. Onko automaattilaatikon (mk3 supra) ja manuaali laatikon kardaanin etupätkät samanlaiset? Tarkemmin se booriosa joka tulee laatikkoon kiinni. Pitäisi silpoa yksi kardaani R154 sovitusta varten ja mielellään ostaisi suoraan käypäisen putken.
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: moppitukka - 30 lokakuu, 2011, 21:31:48
on samanlaiset putken mitta vain eri
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 30 lokakuu, 2011, 22:46:43

- C's vaihdevälin lyhennin (ainut toimivaksi todettu bolt-on shifteri)
[/quote]

Eli siis kenen lyhennin ? itse suosin erään pajan tekeleitä kun saa mittatilaus työnä just käteen sopivan ( käyty pajalla antamassa kropan yms mitat ) :-)
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: AMI - 30 lokakuu, 2011, 23:19:31
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 30 lokakuu, 2011, 22:46:43

mittatilaus työnä just käteen sopivan ( käyty pajalla antamassa kropan yms mitat ) :-)

Tämä kuulostaa mielenkiintoiselta. Eli mitä tässä mitattiin (kyynärvarren pituutta, hauiksen pituutta?) ja miten se vaikuttaa valmiin shifterin mittoihin. Pitikö olla auto/penkki/kepinpaikka samassa mittauksessa.
Kiinnostava aihe kun en ole moisesta palvelusta aiemmin kuullut.
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Supr4ever - 30 lokakuu, 2011, 23:27:32
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 30 lokakuu, 2011, 22:46:43
- C's vaihdevälin lyhennin (ainut toimivaksi todettu bolt-on shifteri)


Eli siis kenen lyhennin ? itse suosin erään pajan tekeleitä kun saa mittatilaus työnä just käteen sopivan ( käyty pajalla antamassa kropan yms mitat ) :-)


C's , C´rads, Comrads. Ei kai sillä sen kummempaa muuta nimeä ole, tosin tälläisen lainauksen löysin netin syövereistä.. Noita löytyy vielä uusina ja käytettyinä jonkinverran, pari taitaa löytyä jopa hyllystä.

"C's went out of business a while ago so their shifters have become harder and harder to find.."

Vapaa suomennos: "C's on lopettanut toimintansa jokunen aika sitten, ja heidän vaihdevälinlyhentimiensä löytäminen on koko ajan vaikeampaa."

Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 31 lokakuu, 2011, 00:12:12
Lainaus käyttäjältä: AMI - 30 lokakuu, 2011, 23:19:31
Tämä kuulostaa mielenkiintoiselta. Eli mitä tässä mitattiin (kyynärvarren pituutta, hauiksen pituutta?) ja miten se vaikuttaa valmiin shifterin mittoihin. Pitikö olla auto/penkki/kepinpaikka samassa mittauksessa.
Kiinnostava aihe kun en ole moisesta palvelusta aiemmin kuullut.

Eikös olekkin mielenkiintoista :-) STA Racing:ilta saan tuon palvelun, lähinnä nyt on katsottu että missä asennossa keppi on kun istun autossa, auto käytetty pajalla kuskin kanssa.  Ai niin keppi on myös bolt on mallinen eli käy suoraan alkuperäisen paikalle ilman muutoksia eli vanha keppi irti ja uusi tilalle :-)

C`s selite selvensi asian että kenen keppi on
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Miksune - 31 lokakuu, 2011, 10:50:11
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 31 lokakuu, 2011, 00:12:12
Eikös olekkin mielenkiintoista :-) STA Racing:ilta saan tuon palvelun, lähinnä nyt on katsottu että missä asennossa keppi on kun istun autossa, auto käytetty pajalla kuskin kanssa.  Ai niin keppi on myös bolt on mallinen eli käy suoraan alkuperäisen paikalle ilman muutoksia eli vanha keppi irti ja uusi tilalle :-)

C`s selite selvensi asian että kenen keppi on
Mistäs tommonen STA Racing löytyy? Ei pikaisella googlettelulla löytynyt muuta suomesta kuin star racing mitkä on ravihevosten kanssa tekemisissä. Monesti nuo mittatilaus jutut rallipuljuissa menee reilusti kalliimmiks mitä tusinatuotteet.
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Haaparanta - 31 lokakuu, 2011, 11:17:14
Laitetaan nyt pieni tehoiset kokemukset (alle 300whp) R154 askista JZA70 suprassa.
Ärrä malli eli vissiin vahvempi aski.
Väärät öljyt mitkä epähuomiossa ostin rikkoivar yhden laatikon kun oli mennyt 16kpl takarenkaita tiehen ja kaksi kytkintä.
laatikko pelas mutta vaihteet ei menneet nopeasti silmään.

Laatikko auki mutta mitään ei löytynyt. seuraavaksi puretaan lisää kun aika sallii.

Uusi käytetty loota oikeilla öljyillä paikoilleen ja kytkin sekä paine asetelma samalla ja hienosti pelaa edelleen.

Itse meinaan koittaa tuota R154 myös jatkossa. kohtuu hintainen ja kestävä laatikko. Sekä kytkimiä saa riittävän suurella väännön kestolla ilman että päittäislaakerit saisivat lisää rasitetta paineasetelman jäykkyyden lisäyksestä.
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Tem - 31 lokakuu, 2011, 12:42:30
Lainaus käyttäjältä: Miksune - 31 lokakuu, 2011, 10:50:11Monesti nuo mittatilaus jutut rallipuljuissa menee reilusti kalliimmiks mitä tusinatuotteet.

Moon tehny pariin autoon ite. Orkkiskeppi aihioks, vähän rälläkkää ja hitsiä, mahtollisesti välipalaa johonkin. Netistä löytyy hyviä suuntia ja ohjeita, johonkin ihan valmistakin mittaa. Mut tulee ainakin just sellanen ku tulee, eikä käytännössä maksa mitään.
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Osmo - 31 lokakuu, 2011, 14:21:45
Lainaus käyttäjältä: Supr4ever - 30 lokakuu, 2011, 23:27:32

C's , C´rads, Comrads. Ei kai sillä sen kummempaa muuta nimeä ole, tosin tälläisen lainauksen löysin netin syövereistä.. Noita löytyy vielä uusina ja käytettyinä jonkinverran, pari taitaa löytyä jopa hyllystä.

"C's went out of business a while ago so their shifters have become harder and harder to find.."

Vapaa suomennos: "C's on lopettanut toimintansa jokunen aika sitten, ja heidän vaihdevälinlyhentimiensä löytäminen on koko ajan vaikeampaa."

Hyvän hintanen kapistus, mutuna veikkaisin että suomen maalla uuden C's lyhentimen hinnaksi jää sellanen 500-600e, riittääkö edes?
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 31 lokakuu, 2011, 22:42:23
Lainaus käyttäjältä: Miksune - 31 lokakuu, 2011, 10:50:11
Mistäs tommonen STA Racing löytyy? Ei pikaisella googlettelulla löytynyt muuta suomesta kuin star racing mitkä on ravihevosten kanssa tekemisissä. Monesti nuo mittatilaus jutut rallipuljuissa menee reilusti kalliimmiks mitä tusinatuotteet.


Ei löydy netistä eräistä syistä, erään henkilön kautta ottanut aina yhteyttä, tilaukset yms sovittu sitten kasvotusten ko pajan kanssa. Se on kyllä  totta että kalliimmaksi menee kuin monen muun varsinkin jos käytetään eksoottisempia materiiaaleja. Tavallisimmat materiaalit on ollu alumiini ja teräs sitten halutessa hiilikuitu ja mahdollisesti titaani mut nyt menee tää liian off topiciksi eli saa olla täs :-)

Laatikon öljyissä pitää olla tarkka varsinkin jos on kovempia tehoja kyseessä tai rajumpi käyttö, itse myös miettinyt tuota että hankkisiko V160 vai ton R154 laatikon tohon omaan supraan mietinnässä on ollut myös Getrac, ZF, tai Tremec tms
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Osmo - 01 marraskuu, 2011, 00:36:30
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 31 lokakuu, 2011, 22:42:23
Laatikon öljyissä pitää olla tarkka varsinkin jos on kovempia tehoja kyseessä tai rajumpi käyttö, itse myös miettinyt tuota että hankkisiko V160 vai ton R154 laatikon tohon omaan supraan mietinnässä on ollut myös Getrac, ZF, tai Tremec tms

Getrag = V160 / V161

Vai ihan joku muu getragi?
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: AMI - 01 marraskuu, 2011, 10:36:05
Lainaus käyttäjältä: Haaparanta - 31 lokakuu, 2011, 11:17:14
16kpl takarenkaita tiehen ja kaksi kytkintä.


Millai sää oikeen ajat  :D

Nimim. 300 rengasta samalla kytkimellä  ;D
Otsikko: Vs: R154 kestävyys? Vaiko V160?
Kirjoitti: Haaparanta - 01 marraskuu, 2011, 10:54:12
Lainaus käyttäjältä: AMI - 01 marraskuu, 2011, 10:36:05
Millai sää oikeen ajat  :D

Nimim. 300 rengasta samalla kytkimellä  ;D

Ihan vain alitehoisella autolla jolloin vakio kytkin loppuu hyvin nopeaa kun otat sen 8000rpm:ää ennen kuin nakkaat nilkan kytkimeltä jarrulle. :D