Kyseinen auto ollut myynnissä jo tovin, periaatteessa laite kiinnostaa kokoajan enemmän ja enemmän, joten ajattelin tunteeko joku täällä tapauksen tarkemmin.
Eli ilmeiseen ollut ihan tosissaan harrastaneella aikanaan, mutta eniten oikeastaan kiinnostaa onko ollut useammallakin omistajalla (yleensä kun on, että mitä useampi omistaja sen potentiaalisempi pommi)? Rojuahan tuossa on kohtuudella ja kovasti kehuuvat tuon tomaatinkin muuttaneen kestämään, tiedä sitten häntä, saa kommentoida jos jollain asiasta on tarkempaa infoa. Puotiin sen verran pitkä matka, että ei viitsi lähteä katsomaan jos on jotain "yleisesti tiedossa olevaa" epämääräistä historiassa.
Varmaan tarkoitat tätä?
http://www.nettiauto.com/toyota/supra/2682571
No on ainakin vtt-mittaukset läpäissy jos kerran "muutokset otteessa" ja single turbona myydään..
mun käsittääkseni 2 omistajalla ollu suomessa, en nyt muniani pantiks vetäis..
tuollahan vedettiin 2005 speedpartyissä huiput 303 kmh...........
http://www.speedconcept.fi/speedparty/98-2005-qfirstrunq- (http://www.speedconcept.fi/speedparty/98-2005-qfirstrunq-)
Aika rokatun näkönen ainakin sisältä, verrattuna "entisiin" aikoihin.
Hommaa ton + about katkastun vaparimanuaalin niin saa osat manuaalikonversioon..? :D
Joo, jos tuo 2 omistajaa pitää paikkansa niin se kuulostaa hyvältä, ake tosin tietänee tähän jotain kunhan asiaa ehtii selvitellä.
Ja juurikin nuo speedpartyissä vedetyt huiput sai autoa jo aikanaan katsomaan vähän sillä silmällä, kertoo, että pellin alta todellakin löytyy muutakin kuin pelkkiä taikaponeja :)
Kiitokset vastauksista, pitää katsoa josko sitä ralleista toivuttua ottaisi yhteyksiä ja ties vaikka hakisi vekottimen talliin, olisipahan taas yksi lisävarmistus, ettei jää rahaa eikä aikaa ylimääräisenä pyörimään :P
Maalasin tuosta keulan pari vuotta sitten, oli motarilla osunut kaiteeseen. Ei ollut mikään paha mälli. Papereissa tosiaan merkintä single konversiosta jota jo silloin ihmettelin että sen puoleen taitaa olla ainut "laillinen" single suomessa.
On muuttunut hinta jonkin verran kun oli ton speedpartyn jälkeen myynnissä, hinta silloin oli 30-40K€
Korjatkaa jos olen jotenkin väärässä..
Ei. Et ole yhtään väärässä. Oisko ollut 35k tarkka lähtö millä tuli joskus myyntiin.
Tuosta on myös muuttunut setuppi aika tavalla siitä kun se tänne tuli. Greddyn twin turbothan tuossa aikanaan oli ja sittemmin on joku omistaja tuota muutellut. Osaa tuossa kuitenkin on jonkin verran ja hinta alkaa olemaan sellainen, että ehkä kannattaisi jo tuo hakea jos singleturbo automaatti hakusessa? Pommihan tuo aika varmaan kyllä on, mutta niin alkaa olla hintakin. :icon_biggrin:
Onko kenelläkään tietoa mikä moottorinohjaus tuossa on?
GT-R.com:in maahantuoma autohan tuo alunperin on. Vuonna 2004 muistaakseni tuli Suomeen. Taisi olla peräti ensimmäinen Japanista tuotu Supra, joka oli siis nimenomaan tuontiauto ei muuttoauto.
Kottilalla se joskus oli klupillakin:
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,1091.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,1091.0.html)
Lainaus käyttäjältä: vase - 30 heinäkuu, 2010, 11:18:23
Tuosta on myös muuttunut setuppi aika tavalla siitä kun se tänne tuli. Greddyn twin turbothan tuossa aikanaan oli ja sittemmin on joku omistaja tuota muutellut. Osaa tuossa kuitenkin on jonkin verran ja hinta alkaa olemaan sellainen, että ehkä kannattaisi jo tuo hakea jos singleturbo automaatti hakusessa? Pommihan tuo aika varmaan kyllä on, mutta niin alkaa olla hintakin.
Aika kovan väitteen heität autosta mistä ilmeisesti et tiedä hevon paskaakaan...
Mode edit: Korjattu lainaus
Wayback machine on hieno asia, niin ei tarvi muistella:
http://web.archive.org/web/20050214011541/gt-r.com/supra-white/index.html
Lainaus käyttäjältä: vase - 30 heinäkuu, 2010, 11:18:23
Tuosta on myös muuttunut setuppi aika tavalla siitä kun se tänne tuli. Greddyn twin turbothan tuossa aikanaan oli ja sittemmin on joku omistaja tuota muutellut. Osaa tuossa kuitenkin on jonkin verran ja hinta alkaa olemaan sellainen, että ehkä kannattaisi jo tuo hakea jos singleturbo automaatti hakusessa? Pommihan tuo aika varmaan kyllä on, mutta niin alkaa olla hintakin. :icon_biggrin:
Onko kenelläkään tietoa mikä moottorinohjaus tuossa on?
Blitzin KKK sinkku tuossa oli tullessaan, oli sen verran pieni että meni samoihin Euro BPU Supran kanssa :) Turbo taisi oksentaa sen jälkeen jonka jälkeen vaihtoivat HX50 67/77 tilalle. Olen ajanut ko. autoa kun siinä oli pienempi sinkku ja kyydissä isomman ahtimen kanssa.
Näkisin että tuossa autossa on kaksi ongelmaa jotka vaativat hieman laittoa:
a) suht vakio automaattilaatikko ja turbiini, ei tule kestämään välttämättä kovin kauaa. Joten vaatii kyllä jossain vaiheessa 6spd Getrag konversion. Tuohon saa varata touhutonneja vähintään sen 5ke verran.
b) Vakio moottorinohjaus huijausbokseilla. Vaatii kunnon moottorinohjauksen toimiakseen kunnolla. AEM EMS, HKS DLI ja mahdollisesti uudet puolat + säätö: ~2te.
Kannattaa myöskin varmistaa tuo sinkkuturbo otteessa asia AKE:lta ennen kuin ostaa ettei tule yllätyksiä myöhemmässä vaiheessa.
Käyttöön otettu 31.10.1994, rekisteröity suomeen 14.07.2005, suomessa 5 omistajaa. 2x hylätty leimalla. Jossain vaiheessa suomessa vaihdettu rekisteritunnusta syytä en tiedä, suomen alkuperäinen rek.nro. BCG-712 ja nykyinen JJP-70.
Katsastettu 30.6.2010 seuraava katsastus 30.6.2011-31.10.2011.
Otteeseen merkitty tehoksi 274.0 KW = ~ 370hv
Prosentteja otteessa 2.0 (alustasrj.) ja vaihtoehtoiset Renkaat etu 245/40r18, taka 275/38r18, ei muita muutoksia otteessa ainakaan trafin mukaan.
Muutoskatsastuksia ollut 2kpl 25.9.2006 ja 30.6.2010 toinen renkaidentakia, toinen alustan en tiedä kumpi on kumpi.
Alkuperäinen ulkomaan rek.nro. TSU 8043
Siinä nyt alkuun mitä sain nopsaan ongittua...
Sitähän ei tiedä mitä otteeseen on alunperin merkitty jos on kerran jo maahantullessaan ollut sinkkuturbo. Joten voipi siellä lukea että on yhdellä ahtimella?
Lainaus käyttäjältä: soku1 - 30 heinäkuu, 2010, 22:52:24
Aika kovan väitteen heität autosta mistä ilmeisesti et tiedä hevon paskaakaan...
Mode edit: Korjattu lainaus
Miten kova väite asteikolla yhdestä kymmeneen? Niin kova, että rahattomalla ja työläisperheeseen syntyneellä ikkunanpesijällä juuttuu tästä seuranneen stressin vuoksi kuvitteellisesta amg mersusta parkki päälle? Tikittävä aikapommi tuo supra tolla setupilla on vaikka fanboyt sitä ei varmasti ihan heti sulata. Kone sen sijaan sulaa varmasti hienosti tuolla "Ahdot voi nostaa halutessaan 2.2bar" toiminnolla. 8)
Ei se sentään ole enää hirveän kallis.
^11.
Miten tota nyt sitte kuvailis kauniisti, Pommi?
Motari mällin jälkeen seisoskeli reilun vuoden osissa, Ulkona. Turussa, erään nimeltä mainitsemattoman hämeentien varressa sijaitsevan peltipajan pihalla. Kun ei kiinnostanut, ilman öljyjäähyjä, ahtoputkia,suodattimia jne. .
Sieltä se kaivettiin esille ja muutaman mutkan kautta tuli mulle talliin niputettavaksi, vastoin omaa periaatetta -äkkiä, halvalla ja myyntiin..
jotain mitä jäi mieleen:
hx55
pakosarja kappaleina
4" titaani pakoputki, lytyssä keskeltä autoa ~2"
kennot kiina "kuraa",alkup käytetty syyläri. ei ilmastointia
öhlins iskarit (joskin ilmeisesti tein-vieterit. ~20mm liian lyhyet ja n.10mm liian isot)
mittareista toimi kunnolla kaksi, vikavalo ja mekaaninen ahtomittari.
laatikko paskana (sille oli ilmeisesti jotain tapahtunut jälkeenkin?)
moottorin-ohjaus tosiaan alkuperäinen+huijaukset ja patentit, mitkä ei tosin toiminu/säädetty.
ahtopaineensäädin, wilkersson rajapaine venttiili.
Eipä oikeastaan mitään hyvää sanottavaa, loppuun käytetty..
Rekisteriote tosiaan on jännä, ahdin, cooleri tehoa.jne lukee otteessa...
Voihan se toki olla jo korjattu ja laitettu, not.
Total rebuild->moottori, alusta, sähköt+moottorin-ohjaus, kori ja voimansiirto/Getrag niin eiköhän se sitte olis jo ton pyyntihinnan arvoinen ja varmasti hieno peli..
Paljon kiitoksia vastanneille, kaikki vastaukset laskettuna helppo todeta, että tuo laite saa mennä jonkun muun mieliharmiksi ja jatketaan sopivan vermeen metsästystä vielä :)
Näyttää hintakin pomppivan vähän miten sattuu.
Lainaus käyttäjältä: vase - 03 elokuu, 2010, 18:22:10
Näyttää hintakin pomppivan vähän miten sattuu.
No tuohon hintaan (19900e) ei välttämättä ole niin huono ostos, mutta tosiaan touhutonneja ja työtunteja tuohon menee kyllä.. Taisi omistaja lukea topicin niin tuli kiirus saada auto pois käsistä nyt kun totuus on julki. ;D
Eikös tuo hinta ollut 16900€ tuossa välillä?
Lainaus käyttäjältä: coren - 03 elokuu, 2010, 20:21:54
Eikös tuo hinta ollut 16900€ tuossa välillä?
Oli nimenomaan noin halpa. Nyt se on jo kallis.
Lainaus käyttäjältä: opinions - 01 elokuu, 2010, 16:54:13
^11.
Miten tota nyt sitte kuvailis kauniisti, Pommi?
Motari mällin jälkeen seisoskeli reilun vuoden osissa, Ulkona. Turussa, erään nimeltä mainitsemattoman hämeentien varressa sijaitsevan peltipajan pihalla. Kun ei kiinnostanut, ilman öljyjäähyjä, ahtoputkia,suodattimia jne. .
Sieltä se kaivettiin esille ja muutaman mutkan kautta tuli mulle talliin niputettavaksi, vastoin omaa periaatetta -äkkiä, halvalla ja myyntiin..
Eipä oikeastaan mitään hyvää sanottavaa, loppuun käytetty..
Rekisteriote tosiaan on jännä, ahdin, cooleri tehoa.jne lukee otteessa...
Voihan se toki olla jo korjattu ja laitettu, not.
Total rebuild->moottori, alusta, sähköt+moottorin-ohjaus, kori ja voimansiirto/Getrag niin eiköhän se sitte olis jo ton pyyntihinnan arvoinen ja varmasti hieno peli..
Ja myyntitekstissä sanotaan että "ISOLLA Rahalla rakennettu ja täysin toimiva Single Turbo Supra, josta mitattu 640hv/730nm takapyöriltä (katukäytössä)." Vittu mitä kusetusta. Eikös tuolla hintaa irtoa jo eurospec-mallit?
Lainaus käyttäjältä: Puman - 04 elokuu, 2010, 19:09:38
Eikös tuolla hintaa irtoa jo eurospec-mallit?
Verotetuista euroista joutunee edelleen nostamaan kuvetta vielä n. 5k€ lisää yksilöstä riippuen. Tuo JDM-ruoska näemmä myydään yksityisenä, joten perävalotakuukaan ei kuulu sopimukseen. ;D
Onkohan tämä ainut laillinen single MKIV suomessa?? Vai onko jollain tietoa muista? Vaikka onhan tuo 20te suolainen hinta papereista..
Lainaus käyttäjältä: procolor - 07 elokuu, 2010, 10:43:26
Onkohan tämä ainut laillinen single MKIV suomessa?? Vai onko jollain tietoa muista? Vaikka onhan tuo 20te suolainen hinta papereista..
On muitakin. Yksi on jopa muistaakseni esitelty jossain töninkilehdessä.
Lainaus käyttäjältä: procolor - 07 elokuu, 2010, 10:43:26
Onkohan tämä ainut laillinen single MKIV suomessa?? Vai onko jollain tietoa muista? Vaikka onhan tuo 20te suolainen hinta papereista..
ja mielestäni olen ymmärtänyt ettei tällä foorumille kukaan rakenna laittomia kapistuksia.
Lainaus käyttäjältä: Hencca - 07 elokuu, 2010, 12:16:41
ja mielestäni olen ymmärtänyt ettei tällä foorumille kukaan rakenna laittomia kapistuksia.
Ei missään tapauksessa :angel4:
Banaania kaikille, jotka aikovat tai ovat jo suorittaneet laittomia hyväksymättömiä muutoksia katuautoonsa :police:
Lainaus käyttäjältä: vase - 01 elokuu, 2010, 01:48:36
Miten kova väite asteikolla yhdestä kymmeneen? Niin kova, että rahattomalla ja työläisperheeseen syntyneellä ikkunanpesijällä juuttuu tästä seuranneen stressin vuoksi kuvitteellisesta amg mersusta parkki päälle? Tikittävä aikapommi tuo supra tolla setupilla on vaikka fanboyt sitä ei varmasti ihan heti sulata. Kone sen sijaan sulaa varmasti hienosti tuolla "Ahdot voi nostaa halutessaan 2.2bar" toiminnolla. 8)
Ei se sentään ole enää hirveän kallis.
7 on se luku ja kuvitteellisen ikkunanpesijän kuvitteellinen amg mese on jo kuvitteellisesti kunnossa ja ryk-ii taas hyvin.... :headbang:
http://www.nettiauto.com/toyota/supra/5956045
Lainaus käyttäjältä: teropez - 12 toukokuu, 2015, 22:31:17
http://www.nettiauto.com/toyota/supra/5956045
Onpa kyllä aivan vitun törkeen näkönen pannuhuone ton hintasessa Suprassa. Mitä sattuu klemmareita siellä täällä, silarit mitä sattuu, teräspunosletkut tehty feikki päillä ylävesiputkeen ja huohotukseen ainakin. Turbon öljynsyötön liitin näyttää joltain kylpyhuone liitokselta jnejne. Muutenki kaikki liittimet on ku tikkurilan värikartasta. Eikä mitään oo siistitty mistään :D
Tuo lisä bensatukki ja poikittaistuki saa multa ainakin pisteet 😃 ei olis itelle tullut edes mieleen 😅
Onks tuo kilahtanu, jos kone ja loota on just täysin uusittu ja sit myyntiin..?
Facebook nopean kaupan tarjous näytti olevan 29990€. Mielummin hakisin vaikka EuroSpec TT tuning-vapaana. :)
About kuukausi sitten oli sama peli myynnissä vielä 16ke... :toothy10:
Ei tule menemään kyllä ikinä kaupaksi tolla hintaa. On tainut olla myynnissä jo vuosia....ei välttämättä samalla myyjällä kyllä
Lainaus käyttäjältä: L4 - 13 toukokuu, 2015, 13:35:25
Ei tule menemään kyllä ikinä kaupaksi tolla hintaa. On tainut olla myynnissä jo vuosia....ei välttämättä samalla myyjällä kyllä
Mua ihmetyttää kans tuo, että myyjä on tuntunut vaihtuvan.... Kuitenkin myyntikuvat on olleet samat jo ainakin 7 vuotta
No nyt se on taas vaihtanu omistajaa :D
http://www.nettiauto.com/toyota/supra/7269429#yritys=carzone
Suattaapi olla aikamoinen myytävä :icon_rr:
Vaihtaako se oikeasti omistajaa, vai vaan kauppapaikkaa..? Kurkatkaas joku omistajahistoriaa, kellä on tunnarit moiseen palveluun. Ei kuitenkaan niin paljoa kiinnosta, et jaksais maksaa asiasta. :D
Lainaus käyttäjältä: 2LOUD - 26 toukokuu, 2015, 10:51:36
No nyt se on taas vaihtanu omistajaa :D
http://www.nettiauto.com/toyota/supra/7269429#yritys=carzone
Suattaapi olla aikamoinen myytävä :icon_rr:
Ainakin tuolla hinnalla :DD tohon näyttää tuleen kevään aikana reilu 10k€ osaa tai katetta =DDD Ei hyvä jumala jos joku tosta pommista viel maksaa yli viistoista tonttua.
mielenkiintoista markkinoida edelleen blitzin demoautona, vaikkei mitään siihen viittaavaa palaa ole enää koko autossa ;D
Onko siinä vakio-osiakin:
-vakio syyläri
-visko
-imusarja
-puolat? eiks nää jossain 500hp ala oleen iha limitissä?
Hauska tuo "facelift look". Nopeella vilkasulla näytti ainakin että ei tainnu olla osaakaan facelifti mallista ;D
Lainaus käyttäjältä: miza - 28 toukokuu, 2015, 23:24:11
Onko siinä vakio-osiakin:
-vakio syyläri
-visko
-imusarja
-puolat? eiks nää jossain 500hp ala oleen iha limitissä?
Ei.
Lainaus käyttäjältä: miza - 28 toukokuu, 2015, 23:24:11
-puolat? eiks nää jossain 500hp ala oleen iha limitissä?
Uusilla vakio puolilla ja sytkänvahvistimella pääsee aika pitkällekin.
Lainaus käyttäjältä: Tyfon - 29 toukokuu, 2015, 11:24:38
Uusilla vakio puolilla ja sytkänvahvistimella pääsee aika pitkällekin.
Tolla setupilla riittävät hyvin 1500hv asti.
Ei kunnossa olevista puolista ihan heti (useimmilla meistä ei koskaan :icon_biggrin:) kyllä rajat tule vastaan.
Vakio imusarjallaki pääsee vissii johku 700-800 hv tuntumaan.
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 29 toukokuu, 2015, 19:40:36
Vakio imusarjallaki pääsee vissii johku 700-800 hv tuntumaan.
Mikäs kumma siinä rajottaisi tehon noin alas? Eipä ole ollut ongelmia 1100hp seteissäkkään.
Lainaus käyttäjältä: Japso - 29 toukokuu, 2015, 20:31:19
Mikäs kumma siinä rajottaisi tehon noin alas? Eipä ole ollut ongelmia 1100hp seteissäkkään.
Arminilla oli ruotsissa 1100hv vakio imusarjalla.
Lainaus käyttäjältä: Japso - 29 toukokuu, 2015, 20:31:19
Mikäs kumma siinä rajottaisi tehon noin alas? Eipä ole ollut ongelmia 1100hp seteissäkkään.
No enpäs tiedä, vois kuvitella että rupeis kaasuläpän koko jäämää pieneks isoilla tehoilla.
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 29 toukokuu, 2015, 23:11:20
No enpäs tiedä, vois kuvitella että rupeis kaasuläpän koko jäämää pieneks isoilla tehoilla.
Ei rupee :).