Karrilalla myynnissä oleva supra

Aloittaja Rex, 29 heinäkuu, 2010, 17:58:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rex

Kyseinen auto ollut myynnissä jo tovin, periaatteessa laite kiinnostaa kokoajan enemmän ja enemmän, joten ajattelin tunteeko joku täällä tapauksen tarkemmin.

Eli ilmeiseen ollut ihan tosissaan harrastaneella aikanaan, mutta eniten oikeastaan kiinnostaa onko ollut useammallakin omistajalla (yleensä kun on, että mitä useampi omistaja sen potentiaalisempi pommi)? Rojuahan tuossa on kohtuudella ja kovasti kehuuvat tuon tomaatinkin muuttaneen kestämään, tiedä sitten häntä, saa kommentoida jos jollain asiasta on tarkempaa infoa. Puotiin sen verran pitkä matka, että ei viitsi lähteä katsomaan jos on jotain "yleisesti tiedossa olevaa" epämääräistä historiassa.

Raksteri

Varmaan tarkoitat tätä?
http://www.nettiauto.com/toyota/supra/2682571
No on ainakin vtt-mittaukset läpäissy jos kerran "muutokset otteessa" ja single turbona myydään..

gEmaLi

mun käsittääkseni 2 omistajalla ollu suomessa, en nyt muniani pantiks vetäis..

perkelerttu

#3
tuollahan vedettiin 2005 speedpartyissä huiput 303 kmh...........
http://www.speedconcept.fi/speedparty/98-2005-qfirstrunq-

coren

Aika rokatun näkönen ainakin sisältä, verrattuna "entisiin" aikoihin.

Hommaa ton + about katkastun vaparimanuaalin niin saa osat manuaalikonversioon..? :D
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

Rex

Joo, jos tuo 2 omistajaa pitää paikkansa niin se kuulostaa hyvältä, ake tosin tietänee tähän jotain kunhan asiaa ehtii selvitellä.

Ja juurikin nuo speedpartyissä vedetyt huiput sai autoa jo aikanaan katsomaan vähän sillä silmällä, kertoo, että pellin alta todellakin löytyy muutakin kuin pelkkiä taikaponeja :)

Kiitokset vastauksista, pitää katsoa josko sitä ralleista toivuttua ottaisi yhteyksiä ja ties vaikka hakisi vekottimen talliin, olisipahan taas yksi lisävarmistus, ettei jää rahaa eikä aikaa ylimääräisenä pyörimään  :P

procolor

Maalasin tuosta keulan pari vuotta sitten, oli motarilla osunut kaiteeseen. Ei ollut mikään paha mälli. Papereissa tosiaan merkintä single konversiosta jota jo silloin ihmettelin että sen puoleen taitaa olla ainut "laillinen" single suomessa.

Holset

On muuttunut hinta jonkin verran kun oli ton speedpartyn jälkeen myynnissä, hinta silloin oli 30-40K€

Korjatkaa jos olen jotenkin väärässä..
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

OspreY

Ei. Et ole yhtään väärässä. Oisko ollut 35k tarkka lähtö millä tuli joskus myyntiin.


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

vase

Tuosta on myös muuttunut setuppi aika tavalla siitä kun se tänne tuli. Greddyn twin turbothan tuossa aikanaan oli ja sittemmin on joku omistaja tuota muutellut. Osaa tuossa kuitenkin on jonkin verran ja hinta alkaa olemaan sellainen, että ehkä kannattaisi jo tuo hakea jos singleturbo automaatti hakusessa? Pommihan tuo aika varmaan kyllä on, mutta niin alkaa olla hintakin.  :icon_biggrin:

Onko kenelläkään tietoa mikä moottorinohjaus tuossa on?

laamaporo

GT-R.com:in maahantuoma autohan tuo alunperin on. Vuonna 2004 muistaakseni tuli Suomeen. Taisi olla peräti ensimmäinen Japanista tuotu Supra, joka oli siis nimenomaan tuontiauto ei muuttoauto.

Kottilalla se joskus oli klupillakin:
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,1091.0.html

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


soku1

#11
Lainaus käyttäjältä: vase - 30 heinäkuu, 2010, 11:18:23
Tuosta on myös muuttunut setuppi aika tavalla siitä kun se tänne tuli. Greddyn twin turbothan tuossa aikanaan oli ja sittemmin on joku omistaja tuota muutellut. Osaa tuossa kuitenkin on jonkin verran ja hinta alkaa olemaan sellainen, että ehkä kannattaisi jo tuo hakea jos singleturbo automaatti hakusessa? Pommihan tuo aika varmaan kyllä on, mutta niin alkaa olla hintakin.

Aika kovan väitteen heität autosta mistä ilmeisesti et tiedä hevon paskaakaan...



Mode edit: Korjattu lainaus

Tem

GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Krister

#13
Lainaus käyttäjältä: vase - 30 heinäkuu, 2010, 11:18:23
Tuosta on myös muuttunut setuppi aika tavalla siitä kun se tänne tuli. Greddyn twin turbothan tuossa aikanaan oli ja sittemmin on joku omistaja tuota muutellut. Osaa tuossa kuitenkin on jonkin verran ja hinta alkaa olemaan sellainen, että ehkä kannattaisi jo tuo hakea jos singleturbo automaatti hakusessa? Pommihan tuo aika varmaan kyllä on, mutta niin alkaa olla hintakin.  :icon_biggrin:

Onko kenelläkään tietoa mikä moottorinohjaus tuossa on?


Blitzin KKK sinkku tuossa oli tullessaan, oli sen verran pieni että meni samoihin Euro BPU Supran kanssa :) Turbo taisi oksentaa sen jälkeen jonka jälkeen vaihtoivat HX50 67/77 tilalle. Olen ajanut ko. autoa kun siinä oli pienempi sinkku ja kyydissä isomman ahtimen kanssa.

Näkisin että tuossa autossa on kaksi ongelmaa jotka vaativat hieman laittoa:

a) suht vakio automaattilaatikko ja turbiini, ei tule kestämään välttämättä kovin kauaa. Joten vaatii kyllä jossain vaiheessa 6spd Getrag konversion. Tuohon saa varata touhutonneja vähintään sen 5ke verran.
b) Vakio moottorinohjaus huijausbokseilla. Vaatii kunnon moottorinohjauksen toimiakseen kunnolla. AEM EMS, HKS DLI ja mahdollisesti uudet puolat + säätö: ~2te.

Kannattaa myöskin varmistaa tuo sinkkuturbo otteessa asia AKE:lta ennen kuin ostaa ettei tule yllätyksiä myöhemmässä vaiheessa.

TmiJKaas

Käyttöön otettu 31.10.1994, rekisteröity suomeen 14.07.2005, suomessa 5 omistajaa. 2x hylätty leimalla. Jossain vaiheessa suomessa vaihdettu rekisteritunnusta syytä en tiedä, suomen alkuperäinen rek.nro. BCG-712 ja nykyinen JJP-70.

Katsastettu 30.6.2010 seuraava katsastus 30.6.2011-31.10.2011.

Otteeseen merkitty tehoksi 274.0 KW = ~ 370hv

Prosentteja otteessa 2.0 (alustasrj.) ja vaihtoehtoiset Renkaat etu 245/40r18, taka 275/38r18, ei muita muutoksia otteessa ainakaan trafin mukaan.

Muutoskatsastuksia ollut 2kpl  25.9.2006 ja 30.6.2010 toinen renkaidentakia, toinen alustan en tiedä kumpi on kumpi.

Alkuperäinen ulkomaan rek.nro. TSU 8043

Siinä nyt alkuun mitä sain nopsaan ongittua...


Sitähän ei tiedä mitä otteeseen on alunperin merkitty jos on kerran jo maahantullessaan ollut sinkkuturbo. Joten voipi siellä lukea että on yhdellä ahtimella?
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

vase

#15
Lainaus käyttäjältä: soku1 - 30 heinäkuu, 2010, 22:52:24
 

Aika kovan väitteen heität autosta mistä ilmeisesti et tiedä hevon paskaakaan...



Mode edit: Korjattu lainaus

Miten kova väite asteikolla yhdestä kymmeneen? Niin kova, että rahattomalla ja työläisperheeseen syntyneellä ikkunanpesijällä juuttuu tästä seuranneen stressin vuoksi kuvitteellisesta amg mersusta parkki päälle? Tikittävä aikapommi tuo supra tolla setupilla on vaikka fanboyt sitä ei varmasti ihan heti sulata. Kone sen sijaan sulaa varmasti hienosti tuolla "Ahdot voi nostaa halutessaan 2.2bar" toiminnolla.  8)

Ei se sentään ole enää hirveän kallis.

opinions

#16
^11.

Miten tota nyt sitte kuvailis kauniisti, Pommi?

Motari mällin jälkeen seisoskeli reilun vuoden osissa, Ulkona. Turussa, erään nimeltä mainitsemattoman hämeentien varressa sijaitsevan peltipajan pihalla. Kun ei kiinnostanut, ilman öljyjäähyjä, ahtoputkia,suodattimia jne. .
Sieltä se kaivettiin esille ja muutaman mutkan kautta tuli mulle talliin niputettavaksi, vastoin omaa periaatetta -äkkiä, halvalla ja myyntiin..

jotain mitä jäi mieleen:
hx55
pakosarja kappaleina
4" titaani pakoputki, lytyssä keskeltä autoa ~2"
kennot kiina "kuraa",alkup käytetty syyläri. ei ilmastointia
öhlins iskarit (joskin ilmeisesti tein-vieterit. ~20mm liian lyhyet ja n.10mm liian isot)
mittareista toimi kunnolla kaksi, vikavalo ja mekaaninen ahtomittari.
laatikko paskana (sille oli ilmeisesti jotain tapahtunut jälkeenkin?)
moottorin-ohjaus tosiaan alkuperäinen+huijaukset ja patentit, mitkä ei tosin toiminu/säädetty.
ahtopaineensäädin, wilkersson rajapaine venttiili.
Eipä oikeastaan mitään hyvää sanottavaa, loppuun käytetty..
Rekisteriote tosiaan on jännä, ahdin, cooleri tehoa.jne lukee otteessa...

Voihan se toki olla jo korjattu ja laitettu, not.

Total rebuild->moottori, alusta, sähköt+moottorin-ohjaus, kori ja voimansiirto/Getrag niin eiköhän se sitte olis jo ton pyyntihinnan arvoinen ja varmasti hieno peli..

Rex

Paljon kiitoksia vastanneille, kaikki vastaukset laskettuna helppo todeta, että tuo laite saa mennä jonkun muun mieliharmiksi ja jatketaan sopivan vermeen metsästystä vielä :)

vase

Näyttää hintakin pomppivan vähän miten sattuu.

Krister

Lainaus käyttäjältä: vase - 03 elokuu, 2010, 18:22:10
Näyttää hintakin pomppivan vähän miten sattuu.

No tuohon hintaan (19900e) ei välttämättä ole niin huono ostos, mutta tosiaan touhutonneja ja työtunteja tuohon menee kyllä.. Taisi omistaja lukea topicin niin tuli kiirus saada auto pois käsistä nyt kun totuus on julki.  ;D

coren

Eikös tuo hinta ollut 16900€ tuossa välillä?
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

vase

Lainaus käyttäjältä: coren - 03 elokuu, 2010, 20:21:54
Eikös tuo hinta ollut 16900€ tuossa välillä?

Oli nimenomaan noin halpa. Nyt se on jo kallis.

Puman

Lainaus käyttäjältä: opinions - 01 elokuu, 2010, 16:54:13
^11.

Miten tota nyt sitte kuvailis kauniisti, Pommi?

Motari mällin jälkeen seisoskeli reilun vuoden osissa, Ulkona. Turussa, erään nimeltä mainitsemattoman hämeentien varressa sijaitsevan peltipajan pihalla. Kun ei kiinnostanut, ilman öljyjäähyjä, ahtoputkia,suodattimia jne. .
Sieltä se kaivettiin esille ja muutaman mutkan kautta tuli mulle talliin niputettavaksi, vastoin omaa periaatetta -äkkiä, halvalla ja myyntiin..

Eipä oikeastaan mitään hyvää sanottavaa, loppuun käytetty..
Rekisteriote tosiaan on jännä, ahdin, cooleri tehoa.jne lukee otteessa...

Voihan se toki olla jo korjattu ja laitettu, not.

Total rebuild->moottori, alusta, sähköt+moottorin-ohjaus, kori ja voimansiirto/Getrag niin eiköhän se sitte olis jo ton pyyntihinnan arvoinen ja varmasti hieno peli..


Ja myyntitekstissä sanotaan että "ISOLLA Rahalla rakennettu ja täysin toimiva Single Turbo Supra, josta mitattu 640hv/730nm takapyöriltä (katukäytössä)." Vittu mitä kusetusta. Eikös tuolla hintaa irtoa jo eurospec-mallit?


nr000001

#23
Lainaus käyttäjältä: Puman - 04 elokuu, 2010, 19:09:38
Eikös tuolla hintaa irtoa jo eurospec-mallit?

Verotetuista euroista joutunee edelleen nostamaan kuvetta vielä n. 5k€ lisää yksilöstä riippuen. Tuo JDM-ruoska näemmä myydään yksityisenä, joten perävalotakuukaan ei kuulu sopimukseen.  ;D
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

procolor

Onkohan tämä ainut laillinen single MKIV suomessa??  Vai onko jollain tietoa muista? Vaikka onhan tuo 20te suolainen hinta papereista..

nr000001

Lainaus käyttäjältä: procolor - 07 elokuu, 2010, 10:43:26
Onkohan tämä ainut laillinen single MKIV suomessa??  Vai onko jollain tietoa muista? Vaikka onhan tuo 20te suolainen hinta papereista..

On muitakin. Yksi on jopa muistaakseni esitelty jossain töninkilehdessä.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Hencca

Lainaus käyttäjältä: procolor - 07 elokuu, 2010, 10:43:26
Onkohan tämä ainut laillinen single MKIV suomessa??  Vai onko jollain tietoa muista? Vaikka onhan tuo 20te suolainen hinta papereista..

ja mielestäni olen ymmärtänyt ettei tällä foorumille kukaan rakenna laittomia kapistuksia.
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

Juzzo

Lainaus käyttäjältä: Hencca - 07 elokuu, 2010, 12:16:41
ja mielestäni olen ymmärtänyt ettei tällä foorumille kukaan rakenna laittomia kapistuksia.
Ei missään tapauksessa :angel4:

Banaania kaikille, jotka aikovat tai ovat jo suorittaneet laittomia hyväksymättömiä muutoksia katuautoonsa  :police: 
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

soku1

#28
Lainaus käyttäjältä: vase - 01 elokuu, 2010, 01:48:36
Miten kova väite asteikolla yhdestä kymmeneen? Niin kova, että rahattomalla ja työläisperheeseen syntyneellä ikkunanpesijällä juuttuu tästä seuranneen stressin vuoksi kuvitteellisesta amg mersusta parkki päälle? Tikittävä aikapommi tuo supra tolla setupilla on vaikka fanboyt sitä ei varmasti ihan heti sulata. Kone sen sijaan sulaa varmasti hienosti tuolla "Ahdot voi nostaa halutessaan 2.2bar" toiminnolla.  8)

Ei se sentään ole enää hirveän kallis.

7 on se luku ja kuvitteellisen ikkunanpesijän kuvitteellinen amg mese on jo kuvitteellisesti kunnossa ja ryk-ii taas hyvin.... :headbang: