Kun on ollut niin paljon ristiriitaista juttua kiina osista niin listataanko vaikka tähän topiikkiin omat kokemukset, eikä mielellään mitään kavereilta kuultua vaan nimenomaan omakohtaiset kokemukset.
Omista kokemuksista voin sanoa että D2 alustasarja tuntuu olevan hintalaatusuhteeltaan oikein hyvä, ei ole ollut mitään ongelmia.
Kiinan "rosteri" pakosarjat taas melkoista kuraa, ja se rosterikin tosiaan rajoittuu vain niihin putkiin, laipat edelleen mustaa rautta, ovat vain pintakäsiteltyjä. Pulttijako ei täsmää sinne päinkään, laipat yleensä aina kieroja, ja ainakin 2JZ sarjoissa muutamat kanteen tulevat pultit todella vittumaisia asentaa, hintakin tosin niin alhainen ettei kukaan nyt varmaan kuvittelekkaan saavansa huippu laatua, hyviä aihioita kuitenkin :)
Nyt vaan kokemuksia tulemaan, pidetään topiikki muuten puhtaana yleiseltä paskan jauhannalta..
Lainaus käyttäjältä: harrih - 11 maaliskuu, 2011, 13:06:22
Kiinan "rosteri" pakosarjat taas melkoista kuraa, ja se rosterikin tosiaan rajoittuu vain niihin putkiin, laipat edelleen mustaa rautta, ovat vain pintakäsiteltyjä. Pulttijako ei täsmää sinne päinkään, laipat yleensä aina kieroja, ja ainakin 2JZ sarjoissa muutamat kanteen tulevat pultit todella vittumaisia asentaa, hintakin tosin niin alhainen ettei kukaan nyt varmaan kuvittelekkaan saavansa huippu laatua, hyviä aihioita kuitenkin :)
Itse olen ollut ainakin todella tyytyväinen omaan kiinasarjaan. Ollut kiinni jo neljättä vuotta ja kovaa runtuakin on saanut. Pinnapulttejahan noiden kanssa pitää yleensä lyhentää ja tasot oikaista mutta muuten hyviä. 2JZ jaetut sarjat ainakin omien kokemuksieni mukaan on parempia kuin jakamattomat. Esim XS-Powerin jakamattomissa missä on suora laippa on suht usein pulttijako hieman sivussa. Tosiaan ei varmaan kukaan oleta että 300e:llä saa täysin priiman sarjan, mutta jos pitää mielessä noi mainitut asiat niin hinta / laatusuhteeltaan aika lyömättömiä.
-coolerit on ollu aikas ok
-pakosarjat suht rujoja, mutta mulla ainakin kesti ehjänä hienosti, tehoakin tuli eikä ahdin ihan huonosti herännytkään. Eikä noi maksa kyllä mitään :D
-china oil drain kitti, luki että on bolt-on supraan, mr2een ja mustangiin. Yllättäen fail :icon_biggrin:
-ksport alusta. Epävarmaa huojumista esiintyy kovassa vauhdissa, joka saattaa toki johtua jostain muustakin kuin alustasta. Alustaa vaihtamalla selvinnee kun näkee tuleeko muutosta. Kuten aikasemminkin ollu puhetta, niin suprassa en saanu alustaa tarpeeks korkeelle kun loppu säätövara. Tarkotus kun ois tiputtaa vaan ihan vähän vakioon verrattuna. Alusta oli kyllä aika vanha, joten muutosta on voinut ajansaatossa tulla alustan rakenteeseen.
Varsinaisesti mitään HC pitävää faktaa ei ole kuulunut kiina-alustojen ja kiinajarrujen huonouden suhteen - lähinnä päinvastoin. Olettamuksia sitten senkin edestä, mutta ne voinee jättää omaan arvoonsa. Yleensä noiden kiina-alustojen ja jarrujen huonous on harrastajan oman pääkopan sisällä enemmänkin kuin itse tuotteessa.
Onneks on BC:n coilit, niin ei voi sekoittaa mannerkiina-alustoihin ;D
Coolereissa ei mun mielestä oo ollu mitää vikaa. Paitsi ehken saumojen viimeistelyjälki jos iha pilkkua nussitaa. Joskus oli dnsf:llä juttua, et joku oli mittaillu ominaisuuksia noista kiinacoolereista, niin jäähdytysteho sekä virtaus olivat jopa parempia, kuin joissain parempien merkkien coolereissa. Faktoja tästä ei oo kyllä teille näyttää, vaan nämä ovat ihan mututietoa. Enkä yleensäkkään ole koskaan kuullut, että kellään olisi ollut mitään ongelmia niiden kanssa, ja ominaisuudet aivan varmasti piisaavat pitkälle.
En tiedä oliko vika dumpissa vai missä, mutta greddy rs:n kopio oli ihan täys paska. Ei meinannut aueta millään, vaikka säätö oli löysimmällä, ja jos toisen jousen otti välistä pois, ni sit se alko hiipimään auki jatkuvasti silloinki ku ei pitäny. Elikkä siis toisin sanoen en koskaan enää saanut sitä uudella ahtoputkistolla toimimaan. Vakiolla se vielä jostain syystä toimi :icon_scratch:
mulla on runsaasti kokemuksia kiina dumpeista ja bypasseista... ja niiden alkuperäisistä vastaavista...
kiinalaiset yleensä toimii lähes alkuperäisen tavalla mutta sitten tuo viimeistelyn taso on kyllä mitä sattuu + "kiinalaisten" toleranssit on useassa venttiilissä ollut yli 30% suurempia ääripäistään, kiinalaiset ei myöskään paljoo raateja poistele tuotteistaan, toinen on sitten raemyllyssä käyneet kappaleet joita on todella vähän missään kopiotuotteissa kustannuskasvun takia...
tässä tullaan siihen että euroopassa joku alumiiniosa tehdään vaikka automaattikura 6061:sestä niin kiinassa "kopio"materiaali ei ole enään samaa vaan se on jotain ihan räkälaatua esim. tuohon verrattuna... tästäkin löytyy faktaa tehtyinä materiaalianalyyseinä.
itseltäni löytyy BC-Racingin alustasarja ja K-Sportin jarrut kiinapuolelta, en oo BC:n tolppia avannu mutta päällisin puolin ovat kyllä viimeistelyn osalta ihan o.k. ja useammassa autossa olen ollut kyydissä/kuskina josta tälläiset löytyy eikä myöskään haukuttavaa ja verrattavaa kokemusta löytyy mm. AST ja Öhlinsin omista tolpistakin.
K-Sportin jarrut taas uskoisin olevan suorat kopiot ap-racinging vastaavista, levyjä myöden, näistä ei myöskään pahaa sanottavaa muuten kuin viimeistelyn osalta.
ja El_paco, se välläri mittailu oli mun muistaakseni kyllä ei kiinacoolereiden eduksi... :icon_rr:
-pakosarja jaetulla t4 laipalla.4 pinnapulttia lyhyemmäksi.bolt-on.en oikaissut tasojakaan.(oli suorat)mkiv
-ic+putket bolt-on.siistit kaikinpuolin.mkiv
-d2 alusta,noin 50tkm ajettu,ei vikaa.mkiv
-hihnapyörät,bolt-on.20tkm ajettu,ei "hihnarikkoja".ehkä pieni kitinä noista tulee=linjaus vino.mkiv
-sard style bensapaineen säädin,20tkm ei vikoja,paineet pysy halutussa.myyty eteenpäin. mkiv
-gt2 style hukkis.20tkm alkoi vuotamaan.uusi tilalle ajettu 10tkm,ei vikoja. mkiv
-2kpl ssgv,ei vikoja..noin 10tkm. 200sx
-blitz style dumppi,viimeistely KARMEA,vuosi.täysin FAIL siis.
tossa mun kokemukset,ihan positiiviset siis.jotain unohtuikin varmaankin.
-
Mk3:ssa ollut kiinaa seuraavasti..
- K-Sport alustasarja:, ihan jees, ei valittamista.
- HKS Style 50mm hukkis: pelannut hyvin kun ensin läppäs venttiilin ja tiivisti hukkiksen uudelleen. Mukana tullu v-panta repesi ja hukkis irtosi pakosarjasta. Kuitenkin pysyi tallessa silikoniletkujen varassai!! :D
- China Best No 1 - Välijäähdytin: Hyvin pelannut ja kestäny vajaat 2 bar ahdot. Imulämmöt ~25-35C paikkeilla kesäkeleillä vetojen aikana.
- China Second Best pensanpaineensäädin: Toiminut ihan jees, tosin mukana tulleet teräspunosletkut olivat tosi huonot. Letkut meni 2-3kk aikana todella kovaksi ja kun niihin koski nii raksahti poikki.
- RST pakosarja: Tarvi pirrailla tovi ja laipat koneistaa, muuten on kestäny hyvin käyttöä.
- Alumiini syyläri: Jäähdyttää katukäytössä vähän liiankin hyvin suomen kesässä. Olen ollut tyytyväinen. Saumat vois tieten olla ulkoisesti vähän hienompia.
Pääpiirteittäin omat kokemukset ollut ihan hyviä, hinta kuitenkin on niin halpa ettei haittaa jos vähän työtä tarvitsee.
Onko noilla alustasarjoillla ajettu Suomen talvessa, eli kestääkö ne yli kahdenkinkymmenen asteen pakkasia?
Lainaus käyttäjältä: Tuomisto - 11 maaliskuu, 2011, 23:17:02
Onko noilla alustasarjoillla ajettu Suomen talvessa, eli kestääkö ne yli kahdenkinkymmenen asteen pakkasia?
Itellä ollut 5 eri autossa talvikäytössä K-sportit ongelmitta ja kaikkiaan kokemusta 10 alustasta omissa autoissa ja kaikissa tiimin kilpureissa joko K-sporit tai D2:t. Enenmmän kuin hintansa väärtit ovat kyllä.
Ovat kuitenkin ihan kelpo kamaa kaikki nuo Taiwanin kamat, kiinan alustat sitten asia erikseen (MDU ym.)
Lainaus käyttäjältä: Tuomisto - 11 maaliskuu, 2011, 23:17:02
Onko noilla alustasarjoillla ajettu Suomen talvessa, eli kestääkö ne yli kahdenkinkymmenen asteen pakkasia?
Itellä oli suprassa bc:n alustasarja ja hyvin toimi -30 asteen pakkasessakin, ainut miinus että iskareitten jäykkyyden säätö olisi voinut olla sähkönen ;D
Kiinapakosarjasta joutu vähän rälläköimään yhtä laippaa, mut muuten tosi asiallinen hintaansa nähden, ei valittamista.
Cat-back putkisto oli kans tosi hyvänlaatunen, ainut että joutu vähän lämmittään pillillä kannatinrautaa ja taivuttaan että istu oikein. saatto tietenkin olla että kuljetuksessa nakeltu, että kannatinrauta oli vähän vääntynyt.
Nissanissa oli "Megan Racing" alustasarja joka siis samaa kiinatuotetta kuin muutkin vastaavat, ei mitään moitittavaa.
Kilpurissa BC Racing coilarit ollut kiinni 3vuotta eikä mitään moitittavaa.
"GT style" hukkiksessa oli se membraani kumi hukkiksen kannen välissä kun avasin ;D Muuten toiminut ihan hyvin.
Yks pakosarja halkes kollektorista, tosin olikin aika vanha.
Dumppeja on ollut muutama, 2x "räjähtänyttä" HKS Styleä, sylkenyt siis kaiken romunsa pihalle ;D Viimeisin toimi viime kauden moitteetta.
-Kiinasarja, ei mitään moitittavaa pienen modauksen jälkeen (hukkiksen lähdöt tukkoiset)
-DA-31 bensapumput, toimineet hienosti
-HKS kopsu 60mm hukkaportti, ei mitään vikaa tässäkään
-Kiinaversiot AN-liittimistä, laatu kohdillaan
-Kiina-ic, halpa (ja hyvä?) :)
-BC Racingin V1 coilit, tosin nämähän on Taiwanista :D
Tulevalle kaudelle kolmirivinen syyläri, ainakin päällepäin näyttää hyvältä
Heh, tuskin on enää hitaimmillekaan epäselvää että kaikki nuo D2, K-Sport, BC, ym. Taiwanin setit tulee samalta liukuhihnalta;
Lainaus käyttäjältä: Zuikkis - 17 maaliskuu, 2011, 18:24:58
K-Sport tehdas muuttaa uusiin tiloihin
K-Sportin tehdas muuttaa isompiin tiloihin maalis-huhtikuun aikana. Muuton ajan vain yksi tuotantolinja on käytössä joten toimituksissa saattaa olla pieniä viiveitä. Uusi tehdas on täydessä tohinassa 20.4, sen jälkeen tilanne palautuu normaaliksi.
Lainaus käyttäjältä: Race Performance Oy - 17 maaliskuu, 2011, 14:08:52
D2 tehdas muuttaa
D2 muuttaa tehtaansa isompaan tilaan, jonka johdosta toimituksia ei valitettavasti Huhtikuun aikana tule. Toimitusaika 23.3.2011pv jälkeen tilatuille tuotteille on siis noin 5vk.
Ei siinä mitään, hyviä tuotteita hinta/laadultaan yhtäkaikki, mutta turha kinastella mikä niistä on parempi kuin toinen ;D
Itse Kiinan tuotteisiin liittyen; viimeisen 9kk aikana tilattujen tuotteiden laatu on mennyt kehityksessä takapakkia kolmisen vuotta, tuntuu että nyt laman aikaan laittavat maailmalle vanhaa varastoa.
Esim. hyllyssä on nyt viimeksi tulleita 2JZ-GTE:n pakosarjoja joita ei voi myydä kenellekään, toisaalta löytyy hyllystä myös vuosi sitten tilattuja Nissanin RB26DET pakosarjoja joita voi lätkiä suoraan paketista koneen kylkeen.
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 17 maaliskuu, 2011, 21:40:18Heh, tuskin on enää hitaimmillekaan epäselvää että kaikki nuo D2, K-Sport, BC, ym. Taiwanin setit tulee samalta liukuhihnalta;
Ilmeisesti BC tulee eri paikasta?
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=61326.msg733887#msg733887 (http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=61326.msg733887#msg733887)
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 17 maaliskuu, 2011, 21:40:18
Heh, tuskin on enää hitaimmillekaan epäselvää että kaikki nuo D2, K-Sport, BC, ym. Taiwanin setit tulee samalta liukuhihnalta
Tuohon listaan saa lisätä vielä XYZ:n, joka on 100 prosentin varmuudella samasta tehtaasta noiden kanssa. Pirun hyviä hintaisikseen ja säädöiltään monipuolisempia kuin KW JA FK yms. kakka-alustat.
Lainaus käyttäjältä: Tem - 17 maaliskuu, 2011, 22:25:13
Ilmeisesti BC tulee eri paikasta?
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=61326.msg733887#msg733887 (http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=61326.msg733887#msg733887)
Muistaakseni BC on tosiaan eri kamaa. Ainakin tolpissa on eroja D2/Ksport verrattuna, kun taas noi kaks on ihan samanlaiset. Eli BC vs muut väittelyitä voidaan sentään vielä harrastaa. :D
Osaako joku sanoa millä jäykkyydellä noi bilteman 50mm hukkaporttien jouset ovat?
Sininen, vihreä ja punanen..
Sininen tuntu jäykimmältä, punanen löysimmältä, vihree siltä väliltä..
Kiinnostais vaan tietää onko toi punanen lähelläkään 0,5bar :D
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 06 huhtikuu, 2011, 14:32:26
Osaako joku sanoa millä jäykkyydellä noi bilteman 50mm hukkaporttien jouset ovat?
Sininen, vihreä ja punanen..
Sininen tuntu jäykimmältä, punanen löysimmältä, vihree siltä väliltä..
Kiinnostais vaan tietää onko toi punanen lähelläkään 0,5bar :D
koita renkaantäyttöpistoolilla?
Jatketaas tänne, onko kellään forumilaisella kokemusta / tietoa noista d2/k-sportin jarruista? Eivät ilmeisesti ole pölysuojattua mutta 2 tiivisteellä taitavat olla.
Ovatkohan miten pitkäikäisiä, toimivia settejä nää? Vai onko yhden kuapporeissun hommia.
Mulla kans noi BC coiloverit mörrissä. Pirun jämäkät ja laadukkaan oloiset :P-<:
Saapikos täältä suomen maalta mistään sorkkuun vvt-i mottiin aitoja kinuskikuulerikittejä?
Korjaan: Euroopasta?
Eiköhän nuo peruscoolerisetit istu sinne pienellä väännöllä. Mulla taitaa olla tämä sama setti Aristossa http://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-Soarer-Front-Mount-Intercooler-Kit-JZZ30-93-/180769704985?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM (http://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-Soarer-Front-Mount-Intercooler-Kit-JZZ30-93-/180769704985?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM)
Itselläkin about just tuollainen Wiliksen linkkaama ja peace of cake asennus.Toki sulla joo VVTI,johon ei taida pika etsimisellä löytyä suoraan käypäistä.
Lainaus käyttäjältä: agumi - 07 joulukuu, 2011, 01:37:35
Jatketaas tänne, onko kellään forumilaisella kokemusta / tietoa noista d2/k-sportin jarruista? Eivät ilmeisesti ole pölysuojattua mutta 2 tiivisteellä taitavat olla.
Ovatkohan miten pitkäikäisiä, toimivia settejä nää? Vai onko yhden kuapporeissun hommia.
Mulla oli ex 200sx:ssä ne D2:sen isot jarrut edessä, ajelin niillä yhden kesän noin 15 000km ja radallakin tuli käytyä niitä testaamassa, hyvin pelittivät! Ainut asia mistä saa miinusta, oli se että vinkuivat hieman, sekin varmaan olis korjaantunut niillä "kumimatoilla" tms. mutta ei häirinnyt niin paljoa että olisin mitään asialle tehnyt.
Mites on? Tekeekö nuilla kiinapakosarjan mukana tulevilla tiivisteillä yhtään mitään? Vai onko vaan viisaampi marssia marmorille hakemaan oem peltitiiviste? Kyseessä 2jz singlepakosarja :)
Monet kerrat kuullut, että kiinatiiviste antautui. Suosittelen originaalia lämmöllä :)
mulla hajos heti se kiinapakosarjan tiiviste, katkes kahdesta kohdasta. orkkis on paras.
Asia selvä :) Kiitoksia tiedosta ja hyvää joulua! :icon_salut:
Viimesimmän kiinasarjan mukana tuli kyllä ihan asiallisen näkönen monikerrospeltitiiviste, luulis sen kestävän.
Ne paksut pahviset on kyllä hyviä vitsejä. :D
Nissaniin tuli joitain vuosia sitten kiinapakosarja ja putkisto. Pakosarja oli ihan täyttä paskaa, molemmat laipat kieroja ja hitsaukset vuoti. Putkisto taas oli paras mitä on s13 korissa tullut nähtyä, istui hienosti kiinnikkeisiin eikä jäänyt roikkumaan alas tai osunut takakelkkaan tai koriin.
Muutenkin omien ja kaverien kokemusten perusteella nuo coolerit, putkistot, syylärit yms merkittömät metallihilppeet voi kyllä olla laadultaan ihan mitä tahansa, eli kokemukset niistä nyt ei hirveästi ketään auttane..
Kiina on iso maa ja sinne mahtuu aika monta tehdasta
Itselle agentti etsi 60mm hukkaportteja aika monesta paikasta kunnes löytyi minulle mieleinen. Toleransseissa yms on todella paljon eroja
Sama pätee kuulereihin yms myös
Kiina sarjojen mukana tulevaa massa tiivistettä ei kannata edes harkita. Laittaa mielummin vanhalla monikerros tiivarilla kasaan.
Tässä tälläinen ratti vertailu..
https://www.youtube.com/watch?v=SMxB4RpCDzA (https://www.youtube.com/watch?v=SMxB4RpCDzA)
Itsekkin tullut koettua tämä. irrotelin tuossa omaa kiinarattiia niin sehän oli ihan kiero :icon_biggrin:
Ei jumankauta mistä hiton tinasta toi feikki ratti on tehty kun noin helposti väänty!!??