Kiina topic

Aloittaja harrih, 11 maaliskuu, 2011, 13:06:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

harrih

Kun on ollut niin paljon ristiriitaista juttua kiina osista niin listataanko vaikka tähän topiikkiin omat kokemukset, eikä mielellään mitään kavereilta kuultua vaan nimenomaan omakohtaiset kokemukset.

Omista kokemuksista voin sanoa että D2 alustasarja tuntuu olevan hintalaatusuhteeltaan oikein hyvä, ei ole ollut mitään ongelmia.

Kiinan "rosteri" pakosarjat taas melkoista kuraa, ja se rosterikin tosiaan rajoittuu vain niihin putkiin, laipat edelleen mustaa rautta, ovat vain pintakäsiteltyjä. Pulttijako ei täsmää sinne päinkään, laipat yleensä aina kieroja, ja ainakin 2JZ sarjoissa muutamat kanteen tulevat pultit todella vittumaisia asentaa, hintakin tosin niin alhainen ettei kukaan nyt varmaan kuvittelekkaan saavansa huippu laatua, hyviä aihioita kuitenkin :)

Nyt vaan kokemuksia tulemaan, pidetään topiikki muuten puhtaana yleiseltä paskan jauhannalta..

Krister

Lainaus käyttäjältä: harrih - 11 maaliskuu, 2011, 13:06:22
Kiinan "rosteri" pakosarjat taas melkoista kuraa, ja se rosterikin tosiaan rajoittuu vain niihin putkiin, laipat edelleen mustaa rautta, ovat vain pintakäsiteltyjä. Pulttijako ei täsmää sinne päinkään, laipat yleensä aina kieroja, ja ainakin 2JZ sarjoissa muutamat kanteen tulevat pultit todella vittumaisia asentaa, hintakin tosin niin alhainen ettei kukaan nyt varmaan kuvittelekkaan saavansa huippu laatua, hyviä aihioita kuitenkin :)

Itse olen ollut ainakin todella tyytyväinen omaan kiinasarjaan. Ollut kiinni jo neljättä vuotta ja kovaa runtuakin on saanut. Pinnapulttejahan noiden kanssa pitää yleensä lyhentää ja tasot oikaista mutta muuten hyviä. 2JZ jaetut sarjat ainakin omien kokemuksieni mukaan on parempia kuin jakamattomat. Esim XS-Powerin jakamattomissa missä on suora laippa on suht usein pulttijako hieman sivussa. Tosiaan ei varmaan kukaan oleta että 300e:llä saa täysin priiman sarjan, mutta jos pitää mielessä noi mainitut asiat niin hinta / laatusuhteeltaan aika lyömättömiä.

vase

-coolerit on ollu aikas ok
-pakosarjat suht rujoja, mutta mulla ainakin kesti ehjänä hienosti, tehoakin tuli eikä ahdin ihan huonosti herännytkään. Eikä noi maksa kyllä mitään :D
-china oil drain kitti, luki että on bolt-on supraan, mr2een ja mustangiin. Yllättäen fail  :icon_biggrin:

-ksport alusta. Epävarmaa huojumista esiintyy kovassa vauhdissa, joka saattaa toki johtua jostain muustakin kuin alustasta. Alustaa vaihtamalla selvinnee kun näkee tuleeko muutosta. Kuten aikasemminkin ollu puhetta, niin suprassa en saanu alustaa tarpeeks korkeelle kun loppu säätövara. Tarkotus kun ois tiputtaa vaan ihan vähän vakioon verrattuna. Alusta oli kyllä aika vanha, joten muutosta on voinut ajansaatossa tulla alustan rakenteeseen.

Varsinaisesti mitään HC pitävää faktaa ei ole kuulunut kiina-alustojen ja kiinajarrujen huonouden suhteen - lähinnä päinvastoin. Olettamuksia sitten senkin edestä, mutta ne voinee jättää omaan arvoonsa. Yleensä noiden kiina-alustojen ja jarrujen huonous on harrastajan oman pääkopan sisällä enemmänkin kuin itse tuotteessa.

Japso

Onneks on BC:n coilit, niin ei voi sekoittaa mannerkiina-alustoihin ;D
JZS147 6spd
www.500whp.net

El_Paco

Coolereissa ei mun mielestä oo ollu mitää vikaa. Paitsi ehken saumojen viimeistelyjälki jos iha pilkkua nussitaa. Joskus oli dnsf:llä juttua, et joku oli mittaillu ominaisuuksia noista kiinacoolereista, niin jäähdytysteho sekä virtaus olivat jopa parempia, kuin joissain parempien merkkien coolereissa. Faktoja tästä ei oo kyllä teille näyttää, vaan nämä ovat ihan mututietoa. Enkä yleensäkkään ole koskaan kuullut, että kellään olisi ollut mitään ongelmia niiden kanssa, ja ominaisuudet aivan varmasti piisaavat pitkälle.

En tiedä oliko vika dumpissa vai missä, mutta greddy rs:n kopio oli ihan täys paska. Ei meinannut aueta millään, vaikka säätö oli löysimmällä, ja jos toisen jousen otti välistä pois, ni sit se alko hiipimään auki jatkuvasti silloinki ku ei pitäny. Elikkä siis toisin sanoen en koskaan enää saanut sitä uudella ahtoputkistolla toimimaan. Vakiolla se vielä jostain syystä toimi :icon_scratch:

jakk

mulla on runsaasti kokemuksia kiina dumpeista ja bypasseista... ja niiden alkuperäisistä vastaavista...

kiinalaiset yleensä toimii lähes alkuperäisen tavalla mutta sitten tuo viimeistelyn taso on kyllä mitä sattuu + "kiinalaisten" toleranssit on useassa venttiilissä ollut yli 30% suurempia ääripäistään, kiinalaiset ei myöskään paljoo raateja poistele tuotteistaan, toinen on sitten raemyllyssä käyneet kappaleet joita on todella vähän missään kopiotuotteissa kustannuskasvun takia...

tässä tullaan siihen että euroopassa joku alumiiniosa tehdään vaikka automaattikura 6061:sestä niin kiinassa "kopio"materiaali ei ole enään samaa vaan se on jotain ihan räkälaatua esim. tuohon verrattuna... tästäkin löytyy faktaa tehtyinä materiaalianalyyseinä.

itseltäni löytyy BC-Racingin alustasarja ja K-Sportin jarrut kiinapuolelta, en oo BC:n tolppia avannu mutta päällisin puolin ovat kyllä viimeistelyn osalta ihan o.k. ja useammassa autossa olen ollut kyydissä/kuskina josta tälläiset löytyy eikä myöskään haukuttavaa ja verrattavaa kokemusta löytyy mm. AST ja Öhlinsin omista tolpistakin.

K-Sportin jarrut taas uskoisin olevan suorat kopiot ap-racinging vastaavista, levyjä myöden, näistä ei myöskään pahaa sanottavaa muuten kuin viimeistelyn osalta.

ja El_paco, se välläri mittailu oli mun muistaakseni kyllä ei kiinacoolereiden eduksi...  :icon_rr:

Arben

#6
-pakosarja jaetulla t4 laipalla.4 pinnapulttia lyhyemmäksi.bolt-on.en oikaissut tasojakaan.(oli suorat)mkiv

-ic+putket bolt-on.siistit kaikinpuolin.mkiv

-d2 alusta,noin 50tkm ajettu,ei vikaa.mkiv

-hihnapyörät,bolt-on.20tkm ajettu,ei "hihnarikkoja".ehkä pieni kitinä noista tulee=linjaus vino.mkiv

-sard style bensapaineen säädin,20tkm ei vikoja,paineet pysy halutussa.myyty eteenpäin. mkiv

-gt2 style hukkis.20tkm alkoi vuotamaan.uusi tilalle ajettu 10tkm,ei vikoja.  mkiv

-2kpl ssgv,ei vikoja..noin 10tkm.  200sx

-blitz style dumppi,viimeistely KARMEA,vuosi.täysin FAIL siis.

tossa mun kokemukset,ihan positiiviset siis.jotain unohtuikin varmaankin.

-

toniz

#7
Mk3:ssa ollut kiinaa seuraavasti..

- K-Sport alustasarja:, ihan jees, ei valittamista.
- HKS Style 50mm hukkis: pelannut hyvin kun ensin läppäs venttiilin ja tiivisti hukkiksen uudelleen. Mukana tullu v-panta repesi ja hukkis irtosi pakosarjasta. Kuitenkin pysyi tallessa silikoniletkujen varassai!! :D
- China Best No 1 - Välijäähdytin: Hyvin pelannut ja kestäny vajaat 2 bar ahdot. Imulämmöt ~25-35C paikkeilla kesäkeleillä vetojen aikana.
- China Second Best pensanpaineensäädin: Toiminut ihan jees, tosin mukana tulleet teräspunosletkut olivat tosi huonot. Letkut meni 2-3kk aikana todella kovaksi ja kun niihin koski nii raksahti poikki.
- RST pakosarja: Tarvi pirrailla tovi ja laipat koneistaa, muuten on kestäny hyvin käyttöä.
- Alumiini syyläri: Jäähdyttää katukäytössä vähän liiankin hyvin suomen kesässä. Olen ollut tyytyväinen. Saumat vois tieten olla ulkoisesti vähän hienompia.

Pääpiirteittäin omat kokemukset ollut ihan hyviä, hinta kuitenkin on niin halpa ettei haittaa jos vähän työtä tarvitsee.

Tuomisto

Onko noilla alustasarjoillla ajettu Suomen talvessa, eli kestääkö ne yli kahdenkinkymmenen asteen pakkasia?
Supra RZ-S 1996
Celica XT 1985
Celica ST 1972

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: Tuomisto - 11 maaliskuu, 2011, 23:17:02
Onko noilla alustasarjoillla ajettu Suomen talvessa, eli kestääkö ne yli kahdenkinkymmenen asteen pakkasia?

Itellä ollut 5 eri autossa talvikäytössä K-sportit ongelmitta ja kaikkiaan kokemusta 10 alustasta omissa autoissa ja kaikissa tiimin kilpureissa joko K-sporit tai D2:t. Enenmmän kuin hintansa väärtit ovat kyllä.

Ovat kuitenkin ihan kelpo kamaa kaikki nuo Taiwanin kamat, kiinan alustat sitten asia erikseen (MDU ym.)
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

Andréy

Lainaus käyttäjältä: Tuomisto - 11 maaliskuu, 2011, 23:17:02
Onko noilla alustasarjoillla ajettu Suomen talvessa, eli kestääkö ne yli kahdenkinkymmenen asteen pakkasia?

Itellä oli suprassa bc:n alustasarja ja hyvin toimi -30 asteen pakkasessakin, ainut miinus että iskareitten jäykkyyden säätö olisi voinut olla sähkönen  ;D

Kiinapakosarjasta joutu vähän rälläköimään yhtä laippaa, mut muuten tosi asiallinen hintaansa nähden, ei valittamista.

Cat-back putkisto oli kans tosi hyvänlaatunen, ainut että joutu vähän lämmittään pillillä kannatinrautaa ja taivuttaan että istu oikein. saatto tietenkin olla että kuljetuksessa nakeltu, että kannatinrauta oli vähän vääntynyt.



http://andrey.kuvat.fi/kuvat/

Supra MKIV TT 6 Speed J-Spec -94
Supra MKIV Na auto J-Spec -95 ex

Henkkka

Nissanissa oli "Megan Racing" alustasarja joka siis samaa kiinatuotetta kuin muutkin vastaavat, ei mitään moitittavaa.
Kilpurissa BC Racing coilarit ollut kiinni 3vuotta eikä mitään moitittavaa.
"GT style" hukkiksessa oli se membraani kumi hukkiksen kannen välissä kun avasin  ;D Muuten toiminut ihan hyvin.
Yks pakosarja halkes kollektorista, tosin olikin aika vanha.
Dumppeja on ollut muutama, 2x "räjähtänyttä" HKS Styleä, sylkenyt siis kaiken romunsa pihalle  ;D Viimeisin toimi viime kauden moitteetta.
Garage:
Toyota JZX90 '94 1.5JZ 588kw 1000nm
Toyota KE70 '81 4A-GE 20V
Nissan S14 '97 SR20DET 280kw 530nm

Japso

-Kiinasarja, ei mitään moitittavaa pienen modauksen jälkeen (hukkiksen lähdöt tukkoiset)
-DA-31 bensapumput, toimineet hienosti
-HKS kopsu 60mm hukkaportti, ei mitään vikaa tässäkään
-Kiinaversiot AN-liittimistä, laatu kohdillaan
-Kiina-ic, halpa (ja hyvä?) :)
-BC Racingin V1 coilit, tosin nämähän on Taiwanista :D

Tulevalle kaudelle kolmirivinen syyläri, ainakin päällepäin näyttää hyvältä
JZS147 6spd
www.500whp.net

Joni P.

#13
Heh, tuskin on enää hitaimmillekaan epäselvää että kaikki nuo D2, K-Sport, BC, ym. Taiwanin setit tulee samalta liukuhihnalta;

Lainaus käyttäjältä: Zuikkis - 17 maaliskuu, 2011, 18:24:58
K-Sport tehdas muuttaa uusiin tiloihin

K-Sportin tehdas muuttaa isompiin tiloihin maalis-huhtikuun aikana. Muuton ajan vain yksi tuotantolinja on käytössä joten toimituksissa saattaa olla pieniä viiveitä. Uusi tehdas on täydessä tohinassa 20.4, sen jälkeen tilanne palautuu normaaliksi.

Lainaus käyttäjältä: Race Performance Oy - 17 maaliskuu, 2011, 14:08:52
D2 tehdas muuttaa

D2 muuttaa tehtaansa isompaan tilaan, jonka johdosta toimituksia ei valitettavasti Huhtikuun aikana tule. Toimitusaika 23.3.2011pv jälkeen tilatuille tuotteille on siis noin 5vk.

Ei siinä mitään, hyviä tuotteita hinta/laadultaan yhtäkaikki, mutta turha kinastella mikä niistä on parempi kuin toinen  ;D


Itse Kiinan tuotteisiin liittyen;

viimeisen 9kk aikana tilattujen tuotteiden laatu on mennyt kehityksessä takapakkia kolmisen vuotta, tuntuu että nyt laman aikaan laittavat maailmalle vanhaa varastoa.
Esim. hyllyssä on nyt viimeksi tulleita 2JZ-GTE:n pakosarjoja joita ei voi myydä kenellekään, toisaalta löytyy hyllystä myös vuosi sitten tilattuja Nissanin RB26DET pakosarjoja joita voi lätkiä suoraan paketista koneen kylkeen.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

Tem

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 17 maaliskuu, 2011, 21:40:18Heh, tuskin on enää hitaimmillekaan epäselvää että kaikki nuo D2, K-Sport, BC, ym. Taiwanin setit tulee samalta liukuhihnalta;

Ilmeisesti BC tulee eri paikasta?

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=61326.msg733887#msg733887
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


PedroK

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 17 maaliskuu, 2011, 21:40:18
Heh, tuskin on enää hitaimmillekaan epäselvää että kaikki nuo D2, K-Sport, BC, ym. Taiwanin setit tulee samalta liukuhihnalta

Tuohon listaan saa lisätä vielä XYZ:n, joka on 100 prosentin varmuudella samasta tehtaasta noiden kanssa. Pirun hyviä hintaisikseen ja säädöiltään monipuolisempia kuin KW JA FK yms. kakka-alustat.





vase

Lainaus käyttäjältä: Tem - 17 maaliskuu, 2011, 22:25:13
Ilmeisesti BC tulee eri paikasta?

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=61326.msg733887#msg733887

Muistaakseni BC on tosiaan eri kamaa. Ainakin tolpissa on eroja D2/Ksport verrattuna, kun taas noi kaks on ihan samanlaiset. Eli BC vs muut väittelyitä voidaan sentään vielä harrastaa.  :D

Osmo

Osaako joku sanoa millä jäykkyydellä noi bilteman 50mm hukkaporttien jouset ovat?

Sininen, vihreä ja punanen..

Sininen tuntu jäykimmältä, punanen löysimmältä, vihree siltä väliltä..


Kiinnostais vaan tietää onko toi punanen lähelläkään 0,5bar :D
MKIV tt 6spd jdm

jakk

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 06 huhtikuu, 2011, 14:32:26
Osaako joku sanoa millä jäykkyydellä noi bilteman 50mm hukkaporttien jouset ovat?

Sininen, vihreä ja punanen..

Sininen tuntu jäykimmältä, punanen löysimmältä, vihree siltä väliltä..


Kiinnostais vaan tietää onko toi punanen lähelläkään 0,5bar :D
koita renkaantäyttöpistoolilla?

agumi

Jatketaas tänne, onko kellään forumilaisella kokemusta / tietoa noista d2/k-sportin jarruista? Eivät ilmeisesti ole pölysuojattua mutta 2 tiivisteellä taitavat olla.

Ovatkohan miten pitkäikäisiä, toimivia settejä nää? Vai onko yhden kuapporeissun hommia.
Kids in the backseat cause accidents. Accidents in the backseat cause kids. Stick to a two seater!

snow90

Mulla kans noi BC coiloverit mörrissä. Pirun jämäkät ja laadukkaan oloiset  :P-<:
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97

El_Paco

#21
Saapikos täältä suomen maalta mistään sorkkuun vvt-i mottiin aitoja kinuskikuulerikittejä?

Korjaan: Euroopasta?

Wilis

Eiköhän nuo peruscoolerisetit istu sinne pienellä väännöllä. Mulla taitaa olla tämä sama setti Aristossa http://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-Soarer-Front-Mount-Intercooler-Kit-JZZ30-93-/180769704985?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM
"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

Strabe

#23
Itselläkin about just tuollainen Wiliksen linkkaama ja peace of cake asennus.Toki sulla joo VVTI,johon ei taida pika etsimisellä löytyä suoraan käypäistä.
JZZ30 vm.91

Anttuv

Lainaus käyttäjältä: agumi - 07 joulukuu, 2011, 01:37:35
Jatketaas tänne, onko kellään forumilaisella kokemusta / tietoa noista d2/k-sportin jarruista? Eivät ilmeisesti ole pölysuojattua mutta 2 tiivisteellä taitavat olla.

Ovatkohan miten pitkäikäisiä, toimivia settejä nää? Vai onko yhden kuapporeissun hommia.

Mulla oli ex 200sx:ssä ne D2:sen isot jarrut edessä, ajelin niillä yhden kesän noin 15 000km ja radallakin tuli käytyä niitä testaamassa, hyvin pelittivät! Ainut asia mistä saa miinusta, oli se että vinkuivat hieman, sekin varmaan olis korjaantunut niillä "kumimatoilla" tms. mutta ei häirinnyt niin paljoa että olisin mitään asialle tehnyt.

jarppi88

Mites on? Tekeekö nuilla kiinapakosarjan mukana tulevilla tiivisteillä yhtään mitään? Vai onko vaan viisaampi marssia marmorille hakemaan oem peltitiiviste?  Kyseessä 2jz singlepakosarja  :)

OspreY

Monet kerrat kuullut, että kiinatiiviste antautui. Suosittelen originaalia lämmöllä :)


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

Osmo

mulla hajos heti se kiinapakosarjan tiiviste, katkes kahdesta kohdasta. orkkis on paras.
MKIV tt 6spd jdm

jarppi88

Asia selvä  :) Kiitoksia tiedosta ja hyvää joulua! :icon_salut:

Tem

Viimesimmän kiinasarjan mukana tuli kyllä ihan asiallisen näkönen monikerrospeltitiiviste, luulis sen kestävän.

Ne paksut pahviset on kyllä hyviä vitsejä. :D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1