onko miten iso homma ruveta rakentamaa vaparimoottorista (2jz-ge) single turboks? vai kannattasko ostaa suosiolla twinturbo tekniikka ja muuttaa se singleksi?
Ehdottomasti vaihtaa sinne 2JZ-GTE. Itse olisin tehnyt helpomman kautta ja ostanut suoraan tt-6spd, tämä kuitenkin vaan oma mielipide.
Edit: Kannataa koittaa haulla etsiä lisä tietoo. Tai sitten myydä vapari ja ostaa tt-malli ;D
Tuosta tilaamaan (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2JZGE-2JZ-GE-MK-IV-IS-GS-SC-GT45-TURBO-TURBOCHARGER-KIT-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem27b9b89cbbQQitemZ170619608251QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories) turbo-settiä. :icon_biggrin:
Ei oo ainakaan hinnalla pilattu, onko oikeesti joku ostanut ja kokeillut tollasta settiä?
Miten olis Rotrex remmiahdin,mulla ois valmis kiinnike setti tommoseen.+500 saa silläkin..
Miten olisi että käytettäisiin hakua ja ei ostettaisi niitä vapareita.
turhan kalliita nuo mk4 manuaali laatikolla olevat turbo suprat, ite rakentamalla saa toden näkösesti halvemmalla jos ei yli kymppitonnii mee rakentamiseen :) ku oman supran arvo on jotain 7500e luokkaa. ja taitaapi olla netissä nuo turbo manuaalit 16000-20000e luokkaa suomen kilvissä.
Jos sulla jo auto on niin aloita autojäsen hakemuksella,ohjeet http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2305.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2305.0.html)
Saat paljon lisää nähtävää kun saat autojäsenyyden.
Minkä ikäinen vapari kyseessä?
Olikohan 96 vai 97 asti vapareissa w58 loota (5-lovinen), jos ei ole 6-speed loota nii itse en lähtisi edes turbottaan.
Tämä toki vain oma mielipiteeni vaikka itsellä ihan ok kokemuksia w58 lootasta kohtuullisilla tehoilla/väännöillä, kunnon
kytkimiä vaan ei meinannut löytää. Eikä se muutenkaa kauhee kestävä loota ole ainakaan v16x verrattuna.
Vaparin muutto singleksi on iso projekti, lohkoon pitää porata reikiä (yhdistää pääöljykanavat, tehdä ahtimelle paine ja paluu linja ja jos tahtoo niin
lisätä mäntien jäähdytys öljysuihkut jotka gte koneessa on). Männät on eri, kansipahvi on eri.
Bolt-on imu ja pakosarjoja ei helppo löytää koska ge ja gte koneissa on täysin erimalliset kannet.
sytkäjärjestelmä, yms täysin eri.
Halvemmalla pääset ostamalla täydellisen gte koneen jonka muutat singleksi jos et twininä halua ajella.
Muutoskatsastus tietenkin sitten oma lukunsa vtt testeineen ja muine todistuksineen. :evil5:
Viiisaammat tarkentakoon, lisätköön ja korjatkoon...
Lainaus käyttäjältä: poijtsu - 18 huhtikuu, 2011, 19:58:24turhan kalliita nuo mk4 manuaali laatikolla olevat turbo suprat, ite rakentamalla saa toden näkösesti halvemmalla jos ei yli kymppitonnii mee rakentamiseen :) ku oman supran arvo on jotain 7500e luokkaa. ja taitaapi olla netissä nuo turbo manuaalit 16000-20000e luokkaa suomen kilvissä.
Totta, on sellanen orkkismanuaaliturbo arvokkaampi ja sen eron huomaa sitten myydessäkin. Tietty jos jaksaa vaparin papruilla ajella, eikä edes yritä leimata sitä, eikä laske myyntihinnalle mitään arvoa, niin tuleehan se halvemmaks lyödä kiinarojut ite kiinni.
Lainaus käyttäjältä: poijtsu - 18 huhtikuu, 2011, 19:58:24
toden näkösesti halvemmalla
Tällä perusteella on turha enää miettiä, kun laskelmat ovat selvät, joten turbottamaan vaan.
jeeps, taidan ostaa suosiolla sen TT tekniikan ja siitä sitten ajan kanssa single jos on tarvis, kyllähä sitä twininäkin ajaa mielluummi ku vaparina :)
Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 18 huhtikuu, 2011, 20:06:51
Jos sulla jo auto on niin aloita autojäsen hakemuksella,ohjeet http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2305.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2305.0.html)
Muutoskatsastus tietenkin sitten oma lukunsa vtt testeineen ja muine todistuksineen. :evil5:
Viiisaammat tarkentakoon, lisätköön ja korjatkoon...
No ite tein just 2JZ-GE ---> GTE swapin eikä ainakaan meidän katsastus mies halunnut mitään vtt papereita... Sana tarkasti katsarin suusta "Niillä VTT lapuilla voit pyyhkiä perseen jos meinaat käydä ne hakemassa. Minua ei ne laput kiinnosta" :D Eli itellä vaati ainostaan jarruista lapun että on saman kokoiset ja sen sai toyotalta varaosa tiskiltä kun ne sattui kivasti olemaan samalla osanumerolla JDM TT supran ja JDM Vapari Supran jarru levyt ja satulat... :D
Lainaus käyttäjältä: Make15 - 19 huhtikuu, 2011, 13:17:17No ite tein just 2JZ-GE ---> GTE swapin eikä ainakaan meidän katsastus mies halunnut mitään vtt papereita...
Ohan se nyt ihan eri asia vaihtaa koriin tehtaan tekniikka, ku lähteä ite ahtamaan...
Lainaus käyttäjältä: Make15 - 19 huhtikuu, 2011, 13:17:17
No ite tein just 2JZ-GE ---> GTE swapin eikä ainakaan meidän katsastus mies halunnut mitään vtt papereita... Sana tarkasti katsarin suusta "Niillä VTT lapuilla voit pyyhkiä perseen jos meinaat käydä ne hakemassa. Minua ei ne laput kiinnosta" :D Eli itellä vaati ainostaan jarruista lapun että on saman kokoiset ja sen sai toyotalta varaosa tiskiltä kun ne sattui kivasti olemaan samalla osanumerolla JDM TT supran ja JDM Vapari Supran jarru levyt ja satulat... :D
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, mitään vit*uilematta:
Jos saisit vielä valita, niin ostaisiko nyt ennemmin suoraan turbo Supran, kuin vaparin, johon vaihtaa konetta.
Olisit ajanut kunnollisella turbolla jo vuoden ilman mitään ongelmia... ja tuskin tähän asti hirveesti halvemmalla olet päässyt??
Ihan vaan topickin aloittajallekin vinkiksi.
TT:ssä kuitenkin perä, vaihdelaatikko, jarrut (hyvällä tuurilla) jne paremmat...
Lainaus käyttäjältä: Mace - 19 huhtikuu, 2011, 16:27:59
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, mitään vit*uilematta:
Olisit ajanut kunnollisella turbolla jo vuoden ilman mitään ongelmia... ja tuskin tähän asti hirveesti halvemmalla olet päässyt??
Ei mee ihan yks yhteen.. ;D
mitenhä tuomosen vaparin katsastus 2jz-gte koneella? koska japanin päässä vaihdettu 2jz-gte ja on vaparin papereilla, liekköhän miten iso homma saaha katsastettua suomeen(auto on TAX FREE).
onko abs, ja isommat jarrut?
Lainaus käyttäjältä: poijtsu - 04 kesäkuu, 2013, 20:43:25
mitenhä tuomosen vaparin katsastus 2jz-gte koneella? koska japanin päässä vaihdettu 2jz-gte ja on vaparin papereilla, liekköhän miten iso homma saaha katsastettua suomeen(auto on TAX FREE).
Mitä ilmeisemmin tästä puhe. http://www.nettiauto.com/toyota/supra/5522708