vapari supra --> single turboksi?

Aloittaja poijtsu, 18 huhtikuu, 2011, 18:27:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poijtsu

onko miten iso homma ruveta rakentamaa vaparimoottorista (2jz-ge) single turboks? vai kannattasko ostaa suosiolla twinturbo tekniikka ja muuttaa se singleksi?


apex

#1
Ehdottomasti vaihtaa sinne 2JZ-GTE. Itse olisin tehnyt helpomman kautta ja ostanut suoraan tt-6spd, tämä kuitenkin vaan oma mielipide.

Edit: Kannataa koittaa haulla etsiä lisä tietoo. Tai sitten myydä vapari ja ostaa tt-malli  ;D
Losers always whine about trying their best. Winners go home and fuck the prom queen.

-94 toyota soarer JZZ30 (ikuisuus projekti)

-91 mersu 300CE (käyttis)

-92 nissan pulsar gti-r (talvi-liukuri)

-77 toyota landcruiser BJ40 turbo (Ex - öffi rässi)

Noc

Tuosta tilaamaan turbo-settiä. :icon_biggrin:

Ei oo ainakaan hinnalla pilattu, onko oikeesti joku ostanut ja kokeillut tollasta settiä?

MKIV turbo V160

@rttu

Miten olis Rotrex remmiahdin,mulla ois valmis kiinnike setti tommoseen.+500 saa silläkin..
Tdi RS

Krister

Miten olisi että käytettäisiin hakua ja ei ostettaisi niitä vapareita.

poijtsu

turhan kalliita nuo mk4 manuaali laatikolla olevat turbo suprat, ite rakentamalla saa toden näkösesti halvemmalla jos ei yli kymppitonnii mee rakentamiseen :) ku oman supran arvo on jotain 7500e luokkaa. ja taitaapi olla netissä nuo turbo manuaalit 16000-20000e luokkaa suomen kilvissä.

TmiJKaas

#6
Jos sulla jo auto on niin aloita autojäsen hakemuksella,ohjeet http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2305.0.html

Saat paljon lisää nähtävää kun saat autojäsenyyden.



Minkä ikäinen vapari kyseessä?

Olikohan 96 vai 97 asti vapareissa w58 loota (5-lovinen), jos ei ole 6-speed loota nii itse en lähtisi edes turbottaan.

Tämä toki vain oma mielipiteeni vaikka itsellä ihan ok kokemuksia w58 lootasta kohtuullisilla tehoilla/väännöillä, kunnon
kytkimiä vaan ei meinannut löytää. Eikä se muutenkaa kauhee kestävä loota ole ainakaan v16x verrattuna.

Vaparin muutto singleksi on iso projekti, lohkoon pitää porata reikiä (yhdistää pääöljykanavat, tehdä ahtimelle paine ja paluu linja ja jos tahtoo niin
lisätä mäntien jäähdytys öljysuihkut jotka gte koneessa on). Männät on eri, kansipahvi on eri.
Bolt-on imu ja pakosarjoja ei helppo löytää koska ge ja gte koneissa on täysin erimalliset kannet.
sytkäjärjestelmä, yms täysin eri.

Halvemmalla pääset ostamalla täydellisen gte koneen jonka muutat singleksi jos et twininä halua ajella.

Muutoskatsastus tietenkin sitten oma lukunsa vtt testeineen ja muine todistuksineen.  :evil5:

Viiisaammat tarkentakoon, lisätköön ja korjatkoon...
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Tem

Lainaus käyttäjältä: poijtsu - 18 huhtikuu, 2011, 19:58:24turhan kalliita nuo mk4 manuaali laatikolla olevat turbo suprat, ite rakentamalla saa toden näkösesti halvemmalla jos ei yli kymppitonnii mee rakentamiseen :) ku oman supran arvo on jotain 7500e luokkaa. ja taitaapi olla netissä nuo turbo manuaalit 16000-20000e luokkaa suomen kilvissä.

Totta, on sellanen orkkismanuaaliturbo arvokkaampi ja sen eron huomaa sitten myydessäkin. Tietty jos jaksaa vaparin papruilla ajella, eikä edes yritä leimata sitä, eikä laske myyntihinnalle mitään arvoa, niin tuleehan se halvemmaks lyödä kiinarojut ite kiinni.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


nr000001

Lainaus käyttäjältä: poijtsu - 18 huhtikuu, 2011, 19:58:24
toden näkösesti halvemmalla

Tällä perusteella on turha enää miettiä, kun laskelmat ovat selvät, joten turbottamaan vaan.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

poijtsu

jeeps, taidan ostaa suosiolla sen TT tekniikan ja siitä sitten ajan kanssa single jos on tarvis, kyllähä sitä twininäkin ajaa mielluummi ku vaparina :)

Make15

Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 18 huhtikuu, 2011, 20:06:51
Jos sulla jo auto on niin aloita autojäsen hakemuksella,ohjeet http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2305.0.html

Muutoskatsastus tietenkin sitten oma lukunsa vtt testeineen ja muine todistuksineen.  :evil5:

Viiisaammat tarkentakoon, lisätköön ja korjatkoon...

No ite tein just 2JZ-GE ---> GTE swapin eikä ainakaan meidän katsastus mies halunnut mitään vtt papereita... Sana tarkasti katsarin suusta "Niillä VTT lapuilla voit pyyhkiä perseen jos meinaat käydä ne hakemassa. Minua ei ne laput kiinnosta" :D Eli itellä vaati ainostaan jarruista lapun että on saman kokoiset ja sen sai toyotalta varaosa tiskiltä kun ne sattui kivasti olemaan samalla osanumerolla JDM TT supran ja JDM Vapari Supran jarru levyt ja satulat... :D
Supra MKIV -93 2JZ-GTE Swap

Tem

Lainaus käyttäjältä: Make15 - 19 huhtikuu, 2011, 13:17:17No ite tein just 2JZ-GE ---> GTE swapin eikä ainakaan meidän katsastus mies halunnut mitään vtt papereita...

Ohan se nyt ihan eri asia vaihtaa koriin tehtaan tekniikka, ku lähteä ite ahtamaan...
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Mace

Lainaus käyttäjältä: Make15 - 19 huhtikuu, 2011, 13:17:17
No ite tein just 2JZ-GE ---> GTE swapin eikä ainakaan meidän katsastus mies halunnut mitään vtt papereita... Sana tarkasti katsarin suusta "Niillä VTT lapuilla voit pyyhkiä perseen jos meinaat käydä ne hakemassa. Minua ei ne laput kiinnosta" :D Eli itellä vaati ainostaan jarruista lapun että on saman kokoiset ja sen sai toyotalta varaosa tiskiltä kun ne sattui kivasti olemaan samalla osanumerolla JDM TT supran ja JDM Vapari Supran jarru levyt ja satulat... :D

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, mitään vit*uilematta:

Jos saisit vielä valita, niin ostaisiko nyt ennemmin suoraan turbo Supran, kuin vaparin, johon vaihtaa konetta.

Olisit ajanut kunnollisella turbolla jo vuoden ilman mitään ongelmia... ja tuskin tähän asti hirveesti halvemmalla olet päässyt??
Ihan vaan topickin aloittajallekin vinkiksi.
TT:ssä kuitenkin perä, vaihdelaatikko, jarrut (hyvällä tuurilla) jne paremmat...


-95 LHD Eurospec, single Tbo, Pte6870, Re85, targa, 6-speed

ex-toys: -91 MR2 Gti, -99 200sx, -95 Supra JDM TT 6-speed

Juuzo

Lainaus käyttäjältä: Mace - 19 huhtikuu, 2011, 16:27:59
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, mitään vit*uilematta:

Olisit ajanut kunnollisella turbolla jo vuoden ilman mitään ongelmia... ja tuskin tähän asti hirveesti halvemmalla olet päässyt??


Ei mee ihan yks yhteen.. ;D
MR2 Turbo lhd, sw20 (projekti)
Corolla ke70 (projekti)
Avensis T27, D-CAT (käyttis)

Exät:
Avensis T22, D4D
Carina E, 1.6 xli
Carina E GTi, gen3 3S-GE
Carina II x 2
Corolla e9

poijtsu

mitenhä tuomosen vaparin katsastus 2jz-gte koneella? koska japanin päässä vaihdettu 2jz-gte ja on vaparin papereilla, liekköhän miten iso homma saaha katsastettua suomeen(auto on TAX FREE).

lekonna

mkiv 6spd tt

Nieminen

Lainaus käyttäjältä: poijtsu - 04 kesäkuu, 2013, 20:43:25
mitenhä tuomosen vaparin katsastus 2jz-gte koneella? koska japanin päässä vaihdettu 2jz-gte ja on vaparin papereilla, liekköhän miten iso homma saaha katsastettua suomeen(auto on TAX FREE).

Mitä ilmeisemmin tästä puhe. http://www.nettiauto.com/toyota/supra/5522708