Tervepä terve!
Vaikka korttia tulee vasta ensi kesänä (älkää tähän torpakot vielä) niin tässä on jo pitkään ollut päällänsä autokuume, nimittäin kuume Soareriin, josta tosin kaukaa viisaanaa päätin otta Lexus-version, ihan vian oman elämän helpottamiseksi. Kuitenkin käyttöauton tulen ostamaan. 214km kodin ja opiskelupaikkakunnan väliä niin tekee jollakin mieli ajella. Tossa nyt siis olen SCtä katellut, ilmeisesti ei oikein muuta eroa kuin kone ja ohjaus vasemmalla? Siis vasen ohjaushan on se minkä takia olen koko autoa bongannut. Jotkut voisi sanoa että ostaisin jonkun Sunnyn, ongelma on siinä että 193cm pitkä jäppinen ei taida oikeen Sunnyn (tai Corollaan, onhan tämä ilmeisen Toyota-painoitteinen foorumi) mahtua. Siispä pari kysymystä:
1. Verot: Kattelin tuossa että veroja on paukuteltu SClle 1500-4000e luokkaan? Nämä tosin tuontiveroja, tarkoitus on kuitenkin ostaa auto Suomesta, jolloin verotkin olisivat ilmeisesti pienemmät? Kenelläkään kokemuksia?
2. Tilat jne, pari "arvostelua" katoin ja siinä kehuttiin kyllä ihan tilavaksi. Pakettiautoksi en siis ole autoa ostamassa vaan autoksi jolla kehtaa kylälläkin käydä. Lisäksi ollut parin kaverin kanssa road trip ensi kesänä joten vähän tuo ajettavuuskin kiinnostaisi. Onko erityisen "vikuri"? Traktoria tullut ajeltua pienestä pitäen joten jotain handua on ajohommista.
3. Tehon rajoittaminen? EN kuitenkaan ole täysin aivoton möhkäle ja mietin että talvea varten (olettaen että SCn saisin hommattua) pitäisi vähän ehkä tehoa rajoittaa? Miten olisi kätevin/helpoin tapa? Takaveto kun voi olla aika tappaja jäisellä kapeella asfalttitiellä (esim Lammilta Vääksyyn).
4. Jotain muuta huomionarvoista?
Tarkoitus ei ole siis tehdä mitään yyberi teiniamiswnbkova-auto-rotjaketta vaan pitää se siistinä. Sellanen auto mihin ei mun mielestä mitään tarvita kun vanteet ja takaluukun lippa.
Killerhangar
Eli toisinsanoen 17-vee lukiolaisjannu suoraan Suomen Turusta!
E: Jos olen aivan väärällä foorumilla niin ilmotelkaa siitäkin...
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 13 joulukuu, 2011, 00:51:33
1. Verot: Kattelin tuossa että veroja on paukuteltu SClle 1500-4000e luokkaan? Nämä tosin tuontiveroja, tarkoitus on kuitenkin ostaa auto Suomesta, jolloin verotkin olisivat ilmeisesti pienemmät? Kenelläkään kokemuksia?
Mikäli ostat auton suomesta, joka on jo tänne kilvitetty ei tarvitsella maksella minkäänmoisia veroja normaalin vuotuisen ajoneuvoveron lisäksi. Toisaalta mikäli autoa ei ole vielä verotettu joutuu tuon tuontiveron maksamaan itse.
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 13 joulukuu, 2011, 00:51:33
2. Tilat jne, pari "arvostelua" katoin ja siinä kehuttiin kyllä ihan tilavaksi. Pakettiautoksi en siis ole autoa ostamassa vaan autoksi jolla kehtaa kylälläkin käydä. Lisäksi ollut parin kaverin kanssa road trip ensi kesänä joten vähän tuo ajettavuuskin kiinnostaisi. Onko erityisen "vikuri"? Traktoria tullut ajeltua pienestä pitäen joten jotain handua on ajohommista.
No ei tuota SC:tä kovinkaan tilaihmeeksi voi kehua. Etupenkille kyllä mahtuu ja löytää varmasti ihan sopivat säädötkin. Takapenkille en tosin haluaisi sinun mittaisesi taakse tulla. Ja kolmen ahtaminen tuonne takapenkille on ihan siitä kiinni kuinka tiivistä tunnelmaa haluaa. Voi sitä joka keskelle joutuu...
Alusta on kunnossa ollessaan vähintäänkin riittävän hyvä. Riittävän pehmeä matka ajoon, mutta kaarrekäyttäytyminen sopivan jämäkkää. Itse ainakin yllättynyt miten kevyesti tuollainen +1600kg lähes 5-metrinen laiva lopulta liikkuu.
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 13 joulukuu, 2011, 00:51:33
3. Tehon rajoittaminen? EN kuitenkaan ole täysin aivoton möhkäle ja mietin että talvea varten (olettaen että SCn saisin hommattua) pitäisi vähän ehkä tehoa rajoittaa? Miten olisi kätevin/helpoin tapa? Takaveto kun voi olla aika tappaja jäisellä kapeella asfalttitiellä (esim Lammilta Vääksyyn).
Tähän vastaisin, että on lähinnä tottumiskysymys. 250hv moottorilta ja automaatin kautta takapyörille ei vielä kovin suuri tehomäärä ole. Jos nätisti ajelee ei auton pitäisi mitään yllättävää tehdä. Suurin tehon rajoittaja on kuitenkin se oma oikea jalka.
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 13 joulukuu, 2011, 00:51:33
4. Jotain muuta huomionarvoista?
Eipä kai tähänkään mitään kummoista kommenttia. Varsin mielenkiintoinen ajoneuvo kyllä ensiautoksi, mutta ihan mielenkiintoinen.
Tiedä sitte sun budjetista mutta varaudu suht kalliisiin varaosiin. Bensankulutus tulee olemaan kanssa jotain muuta kun corollassa. Tehoa niistä tosiaan on hankala lähtee rajoittamaan ja kuten Haffu mainitsi niin oikealla jalalla se onnistuu helpoiten.
No jos ainut ongelma on 193-senttisen mahtuminen perusetuvetoon, ni käy nyt ihmeessä edes kokeilemassa. Mahtuu ne parimetrisetkin moneen autoon..
Ja kyllä auton ku auton saa ojaan jäisellä pikkutiellä, vaikka 50-heppasen deksun. Osta joku uudehko tylsä auto, ni se vaan piippaa ja jatkaa menoa suoraan, vaikka yrittäisit saada sen poikittain. ;D
Tässä hommassahan on eräänlainen kettuilufaktori myös messissä. Tallin nurkassa olis -93 Jaguar XJ6, porukat eivät sitä edes luvannee ni otetaan sitten vähän mielenkiintoisemp ja enemmän kuluttava peli alle. :D
Ja siihen olen kyllä varautunut että bensaa kuluu eri tavalla kuin pappa-tuntsassa tai skodussa tai jopa äidin Focuksessa jo vähän henkisesti. Pakko kai jostain ryöstää bensarahoja aina tarpeen mukaan. Enkä mää ny oman auton takapenkille oo menossa...
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 13 joulukuu, 2011, 00:51:33
Tervepä terve!
Vaikka korttia tulee vasta ensi kesänä (älkää tähän torpakot vielä) niin tässä on jo pitkään ollut päällänsä autokuume, nimittäin kuume Soareriin, josta tosin kaukaa viisaanaa päätin otta Lexus-version, ihan vian oman elämän helpottamiseksi. Kuitenkin käyttöauton tulen ostamaan. 214km kodin ja opiskelupaikkakunnan väliä niin tekee jollakin mieli ajella. Tossa nyt siis olen SCtä katellut, ilmeisesti ei oikein muuta eroa kuin kone ja ohjaus vasemmalla? Siis vasen ohjaushan on se minkä takia olen koko autoa bongannut. Jotkut voisi sanoa että ostaisin jonkun Sunnyn, ongelma on siinä että 193cm pitkä jäppinen ei taida oikeen Sunnyn (tai Corollaan, onhan tämä ilmeisen Toyota-painoitteinen foorumi) mahtua. Siispä pari kysymystä:
Mikäli 214km matkaa ajattelit sahata useinkin edestakaisin, eli yhteensä +400km matkaa, kannattaa varautua siihen että tuohon palaa jo n.tankillinen bensaa vrt. pienellä Corollalla ajellessa saatat päästä kaksikin reissua. Toki jos tankillinen 98/10E:tä ei ole kukkaron päälle, n. ~100e/laaki kuitenkin.
Kuten Tem jo mainitsikin niin kannattaisi niiden Corollojen penkeillä käväistä edes kokeilemassa. Ainakin Suprassa istumatila ~190cm kaverille on aika nafti eli tukka on katossa kiinni, Soarerissa/SC:ssä varmaankin samaa luokkaa. Perus perhautoissa tilaa on ymmärtääkseni reilusti enemmän, eli tuon perusteella ei kannata noita pelejä hankkia.
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 13 joulukuu, 2011, 00:51:33
1. Verot: Kattelin tuossa että veroja on paukuteltu SClle 1500-4000e luokkaan? Nämä tosin tuontiveroja, tarkoitus on kuitenkin ostaa auto Suomesta, jolloin verotkin olisivat ilmeisesti pienemmät? Kenelläkään kokemuksia?
Taxfree autosta maksat samansuuruiset autoverot kilvittäessä oli auto ostettu sitten mistä tahansa. Jos auto on jo Suomen kilvissä et tietenkään maksa autoveroa enää, ainoastaan jo mainitun vuosittaisen ajoneuvoveron.
Jos nyt jotain mentaalista estettä on Corollaa yms. vastaan niin voisithan aina harkita vaikka IS:n ostoa. Tilaa on kohtullisesti ja lisäksi takapotku perus kivalla vähä ruokasella 2 litrasella motilla. Ite näkisin sen paremmin pitemmän matkan käyttöautona... Veikkaan kuiteskin et saattaa sun opiskelijan budjetti ruveta äkkiä kyykkäämään jos päivittäis ajoa tulee toi 500 kilsaa ja kulkimena iso ruokanen v8 SC. Mutta jos sulta liikenee se 2000-2500€ per kk bensaan niin ja ainoastaan kiinnostaa hieno tilava pirssi, niin käyppäs vielä koe istumassa Lexun GS ja LS ton SC:n sijaan :thumbsup:
Tosiaankin 20 päivää kuukaudesta jos ajelet tuota pätkää niin tulee maksamaan n. 78e/päivä eli yli 1500e/kk pelkät polttoaineet! alle 12l/100km en Aristolla päässyt moottoritiellä ja tuo V8 kone nielee vielä iloisemmin sitä bensaa. Tohon jos vertaa nykyistä isohkoa diesel käyttöautoa jolla pääsee 6l/100km kultukseen vielä moottoritie vauhdeissa niin eroa alkaakin olemaan jo reilusti kun kulut on n. 660e sinun tapauksessa + käyttövoimavero. Kannattaa siis oikeasti miettiä millä sitä ajelee päivittäiset ajot ettei polttoaineisiin hukkaa kaikkia rahoja. Osta SC400 mielummin hupiajeluun, niin jää rahaa vielä sen tuunaamiseen ;)
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 13 joulukuu, 2011, 07:04:01
Tässä hommassahan on eräänlainen kettuilufaktori myös messissä. Tallin nurkassa olis -93 Jaguar XJ6, porukat eivät sitä edes luvannee ni otetaan sitten vähän mielenkiintoisemp ja enemmän kuluttava peli alle. :D
Ja siihen olen kyllä varautunut että bensaa kuluu eri tavalla kuin pappa-tuntsassa tai skodussa tai jopa äidin Focuksessa jo vähän henkisesti. Pakko kai jostain ryöstää bensarahoja aina tarpeen mukaan. Enkä mää ny oman auton takapenkille oo menossa...
Ei siinä mitää kettuilua ollu pelkkää faktaa mutta jos oma perse kestää tai vanhemmat sponsoroi niin sitten mitää muuta kun kovaa ajoa vaan.
Lainaus käyttäjältä: ToniH - 13 joulukuu, 2011, 11:46:01
Ei siinä mitää kettuilua ollu pelkkää faktaa mutta jos oma perse kestää tai vanhemmat sponsoroi niin sitten mitää muuta kun kovaa ajoa vaan.
Kaveri tais tarkoittaa että hänellä on sitä kettuilufaktoria, auton valinnan muodossa.. :)
Iso farmari ois kyllä kiva. Tosin ainoostan kelpuutan Mondeon 2.2TDCIllä vuosmalli -05.... Itellä tosiaan se että kun se Jagge ois vaan niin hieno, mutta porukat vaan sitä vastaan. 13L/100km maltillinen kulutus ja sähkövikaa vaikka koko kylälle.... Ite en kuitenkaan oikeestaan voi ostaa mitään 500 egen Bemaria... Joku taso pitää sentään säilyttää. :D Ja takapotku kun sais olla ja kokoakin. IS200 ois jees mutta niistäkin pyydetään muistaakseni jopa kovempaa rahaa kuin SCstä... Focuskin kun on jo pieni. Meinaan lyödä päätänsä kattoon ja aurinkolippaan liian helpolla.... SCtä vaa kuolannu ties kuinka kauan. Ja ongelmahan tässä on se että kun kela tuki hommat kusee aika pitkälti niin omilla rahoilla sitä ois mentävä... Taitaa Coupe vaa jäädä hankkimati. Mennään sitten linkulla, muuten kannattavaa mutta autot niin p*skassa kunnossa täällä päin maailma ettei tiedä mikä piikki painautuu persiiseen kun istuu...
Kiitos nyt kuitenkin...
Eli yhteenvetona, pakko saada Leksa, kun muihin ei mahdu. Mut siinä on liikaa tehoa, et se tarttis rajottaa, vaikka rattimies onkin traktorikokemuksella. Iskä ei anna Jaguaaria, ni pitää saada enemmän kuluttava. Rahaa ei oo bensaan, mut aina sitä jostain saa. Halpaa autoa ei silti voi ostaa. Kelakaan ei tue Leksan hankintaa, ni pakko kuitenkin mennä linkkarilla.
Ja Mondeo on ainut hyvä farkku.
Kiitos joo, minuu ainaki nauratti. ;D
linkkurilla kouluun ja sitte ostaa semmosen romun kun on oikeasti varaa semmoiseen
Mondeot on aina meillä toiminu. Ja en halua mitään tusina-rassia ja SC on mielestäni kaikkea muuta kuin tusina-rassi... Ja mitä tullu tutkitua niin halvat=pieni tai pskassa kunnossa. Ja tää kylä on niin juppi että täällä ruosteselle corollalle ei muuta tehdä ku naurettais...
Joo, linkulla vasta kylälle, kouluun pitää kävellä: nautinnolista loskassa.. LIsäks pitäis aina vähä käydä Lahdessa niin..... 6.3e suunta...
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 13 joulukuu, 2011, 16:24:51
Mondeot on aina meillä toiminu. Ja en halua mitään tusina-rassia ja SC on mielestäni kaikkea muuta kuin tusina-rassi... Ja mitä tullu tutkitua niin halvat=pieni tai pskassa kunnossa. Ja tää kylä on niin juppi että täällä ruosteselle corollalle ei muuta tehdä ku naurettais...
Joo, linkulla vasta kylälle, kouluun pitää kävellä: nautinnolista loskassa.. LIsäks pitäis aina vähä käydä Lahdessa niin..... 6.3e suunta...
Kyllä niitä perus purkkeja löytyy hyviäkin ja suhteellisen hyvillä hinnoilla.. Tämä tarkoittaa vaan sitä että ego mahtuu vähän vanhempaan autoon.
Ja tuo 6.3e suunta muuttuu tuollaisella lexuksella äkkiä siihen 63€ suuntaansa ;)
Kyllähän se mahtuu... Mutta Bemarijonneks en ryhdy ja parit merkit n ihan omista syistä bännissä... No antaa Soarerin olla ellei pa-hinta laske... :(
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 13 joulukuu, 2011, 17:42:17
Kyllähän se mahtuu... Mutta Bemarijonneks en ryhdy ja parit merkit n ihan omista syistä bännissä... No antaa Soarerin olla ellei pa-hinta laske... :(
tai käy opinnot loppuu ja ostaa sitte sen romun kun on töissä :)
Sepä se, lukio on tämä kun ei tiedä että koska sinne töihin pääsee. Tavotteena lentäjän ura. Eli lukion jälkee vielä välivuosi, intti ja sitten ehkä joskus töihin.... Ja sen verran vielä että en sitten tiedä että 5h bussissa versus 2.5h autossa, siis kotoa tänne...
Siinähän lukion ohessa pystyy hyvin vääntään random duunia, ja sama pätee inttiin =)
Ei muutaku massii säästöön niin kyl se SC sieltä joskus kotiutuu.
Tai sit pankista lainaa ja joku takaan, näin ite tein aikoinaan kun soarerin 2006 vuonna ostin (sillonkun se ei viellä ollu koko kansan auto) :D
Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 13 joulukuu, 2011, 22:00:50
Siinähän lukion ohessa pystyy hyvin vääntään random duunia, ja sama pätee inttiin =)
Ei muutaku massii säästöön niin kyl se SC sieltä joskus kotiutuu.
Sitä tässä onkin kokoajan yritetty katella. Musta kun ei vaan ole Siwan kassalle ja ei ole suhteita tänne kylälle... TOsin tossa kun kotiin liukastelin niin luulis että yhelle konekuskille ois tilaa... Mutta ei suhteita niin täällä tuppukylällä minnekkää päästä... Ja toivotaan että joskus, mutta jos hinnat nousee jatkuvasti niin ei tule mitään. Hyvä kun kohta riittää rahat elämiseen...
Ite ajelin aristolla kesän töihin Lahti- Hyvinkää. "Hieman" vitutti kun bensaan meni 30€ päivä >:( Käyt lähinnä töissä siks että on varaa kulkea töissä.. Öljyjen vaihto joka toinen kk+ plaaplaa..
Eli uuden tiedon valossa, asut niin juppikylässä, ettei siellä kehtaa normaalilla autolla ajaakaan. Rahaa ei oo, eikä johtajan paikkaa oo vielä tarjottu, ni et sitten tee mitään. Eikä ilman suhteita juppituppukylässä pääsekään suoraan huippuduuniin. Mut silti siellä kylässä täytyy ravata jatkuvasti?
Mikset tekis niinku muutkin ihmiset tekee? Muutat sieltä juppikylästäs ihmisten ilmoille, elät opiskelijaelämää, teet ihan sitä perusduunia ja ajat ihan normaalilla autolla, kuten ne muutkin opiskelijat. Jos ei oo kultalusikkaa persiissä, eikä iskä maksa kaikkea, ni ihan kaikkea ei vaan voi saada just heti sillon ku haluaa.
Sit isona ku oot lentäjä, ni on varmaan varaa ostaa autojakin. Ja soittelet las palmasista muijalles, ku meni pelikaanit turpiinista läpi.
Lainaus käyttäjältä: Tem - 14 joulukuu, 2011, 06:37:24Sit isona ku oot lentäjä, ni on varmaan varaa ostaa autojakin. Ja soittelet las palmasista muijalles, ku meni pelikaanit turpiinista läpi.
Lentäjä mainittu ;D ->
Aatami ja Beetami: Näin soitat vaimolle - Lentäjä pulassa (http://www.youtube.com/watch?v=HQ20sfCZSeA#)
(http://www.bahrainviews.com/wp-content/uploads/2011/10/dont_feed_the_trolls.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Tem - 14 joulukuu, 2011, 06:37:24
Eli uuden tiedon valossa, asut niin juppikylässä, ettei siellä kehtaa normaalilla autolla ajaakaan. Rahaa ei oo, eikä johtajan paikkaa oo vielä tarjottu, ni et sitten tee mitään. Eikä ilman suhteita juppituppukylässä pääsekään suoraan huippuduuniin. Mut silti siellä kylässä täytyy ravata jatkuvasti?
Mikset tekis niinku muutkin ihmiset tekee? Muutat sieltä juppikylästäs ihmisten ilmoille, elät opiskelijaelämää, teet ihan sitä perusduunia ja ajat ihan normaalilla autolla, kuten ne muutkin opiskelijat. Jos ei oo kultalusikkaa persiissä, eikä iskä maksa kaikkea, ni ihan kaikkea ei vaan voi saada just heti sillon ku haluaa.
Sit isona ku oot lentäjä, ni on varmaan varaa ostaa autojakin. Ja soittelet las palmasista muijalles, ku meni pelikaanit turpiinista läpi.
No ei ny huippuduuniin (taino, nautin kyllä kesällä linkkujen alla roikkumisesta ts korjaamoapulainen tais olla työnimike) mutta siis jotain sellasta mistä oikeesti pitää, muuten hommasta ei tule yhtään mitään... Ja kyllähän täällä kylällä täytyy ravata jos koulua aikoo käydä...
Minähän taidankin olla kohtuupätevä vastaamaan tähän kysymykseen, koska omistan Lexus LS400 vm98, jonka Irlannista suomeen muuttoautona toin.
Sc400 näyttäisi olevan samalla koneella ja varmaankin laatikollakin, jos en ihan erehdy.
Jos nyt aloitetaan vaikka kulutuksesta, matkassa 8-9l litraa, kylillä 15-18l eli sellaisessa suuruusluokassa liikutaan. Auto on hyvä, mutta se vaatii jo vähän harrastusta. Eli osat on enimmäkseen tilaustavaraa, englannin kielen taito on mielellään oltava, että voit roikkua lexus foorumi uk:ssa kuten minä teen ja luottokortti on iso plussa, tai edes paypal mahdollisuus.
Ajoltaan auto on hieno, mutta mielestäni ei sopiva 18v käsiin. Oulun keleissä kitkarenkailla auto on äkkinäinen ajaa ja luistot alkavat varoittamatta, vaikka on ajonhallinta ja luistonesto. Mielestäni auto vaatii harkintaa, jota suurimmalla osalla 18v kavereista ei ole (ainakaan minulla ei ollut sen ikäisenä)
Jos sc:n laatu on yhtään samaa kuin Ls:n, niin hieno auto se on, mutta kaikki elämässä maksaa, niin myös Lexuksen pito. Auto on kyllä helppo korjata, mutta jos ostat osia kotimaasta, niin hinnat on aika kalliita, esim LS:n ylätukivarret on ebayssa 140e pari ja kotimaassa jotain 500e+ kpl.
Oikeastaan rehellinen mielipide on että hommaa töitä ulkomailta, ole siellä se 12kk ja tuo Lexus mukana:) Mun 98:n Lexuksen verot olisivat olleet 3100e, ei oikealta ajettavasta kannata sellaisia summia maksaa, varsinkin kun auto maksoi 2150e.
Totean vielä että leimalle riitti umpioiden vaihto, koska autossa oli eu-tyyppihyväksyntäkilpi.
Lainaus käyttäjältä: itarumaa - 04 tammikuu, 2012, 23:07:36Oikeastaan rehellinen mielipide on että hommaa töitä ulkomailta, ole siellä se 12kk ja tuo Lexus mukana:) Mun 98:n Lexuksen verot olisivat olleet 3100e
Ei kai nyt kolmen tonnin takia kannata vuodeks lähteä ulkomaille, jos ei muita syitä keksi? :o
Lainaus käyttäjältä: Tem
Ei kai nyt kolmen tonnin takia kannata vuodeks lähteä ulkomaille, jos ei muita syitä keksi? :o
No ei ainakaan heti ensimmäisenä tulisi mieleeni! Toki jos muuten jo asuu ulkomailla, niin samallahan se auto sieltä tulee.
Itse omistan -98 Toyota Celsiorin joka on LS:n JDM-malli ja voin kyllä omalta osaltani suositella. Kulutus tosiaan matkassa ysin luokkaa, hieno ja mukava ajaa ilmajousituksen myötä ja jos osaa ebayta käyttää niin kaikki kulutusosat tulee kotiovelle hyvinkin edukkaasti. Tilaa löytyy muhkeasti ja Celsiorissa LS:ään verrattuna paremmat varusteet. Omallani olen ajanut nyt noin 45tkm ilman suurempia murheita. Vuosittainen vakuutus täyskaskolla on muistaakseni noin 1300€ ja ajoneuvovero noin 200€. Tuota en kyllä allekirjoita että olisi äkkinäinen talvella. Juuri tuli ihmeteltyä kuinka eleettömästi se luistonesto päällä lähtee liikkeelle ja pitää luistot kurissa lähes täysin. Oikeastaan isompana miinuksena pidän ettei luistonestoa saa kokonaan pois :D VVT-i kone liikuttaa noinkin painavaa autoa ihan iloisesti, jalkoihin ei normiliikenteessä tarvitse jäädä.
Jos Lexuksen haluaa niin ehdottomasti kääntäisin haun SC:stä LS:ään, eivät maksa enää mahdottomia ja rahaa vastaan saa todellakin paljon autoa joka suhteessa :)
Lainaus käyttäjältä: jaaggorr - 17 tammikuu, 2012, 23:03:36
Itse omistan -98 Toyota Celsiorin joka on LS:n JDM-malli ja voin kyllä omalta osaltani suositella. Kulutus tosiaan matkassa ysin luokkaa, hieno ja mukava ajaa ilmajousituksen myötä ja jos osaa ebayta käyttää niin kaikki kulutusosat tulee kotiovelle hyvinkin edukkaasti. Tilaa löytyy muhkeasti ja Celsiorissa LS:ään verrattuna paremmat varusteet. Omallani olen ajanut nyt noin 45tkm ilman suurempia murheita. Vuosittainen vakuutus täyskaskolla on muistaakseni noin 1300€ ja ajoneuvovero noin 200€. Tuota en kyllä allekirjoita että olisi äkkinäinen talvella. Juuri tuli ihmeteltyä kuinka eleettömästi se luistonesto päällä lähtee liikkeelle ja pitää luistot kurissa lähes täysin. Oikeastaan isompana miinuksena pidän ettei luistonestoa saa kokonaan pois :D VVT-i kone liikuttaa noinkin painavaa autoa ihan iloisesti, jalkoihin ei normiliikenteessä tarvitse jäädä.
Jos Lexuksen haluaa niin ehdottomasti kääntäisin haun SC:stä LS:ään, eivät maksa enää mahdottomia ja rahaa vastaan saa todellakin paljon autoa joka suhteessa :)
Takaluukkukin aukee kaukosäätimellä ;)
Lainaus käyttäjältä: Koljonen - 18 tammikuu, 2012, 19:31:17
Takaluukkukin aukee kaukosäätimellä ;)
Joo ja avaa sen kokonaan kun ovet lukossa ni tuli huomattua et hälytin alkaa huutaa ;D
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 15 joulukuu, 2011, 00:55:15
No ei ny huippuduuniin (taino, nautin kyllä kesällä linkkujen alla roikkumisesta ts korjaamoapulainen tais olla työnimike) mutta siis jotain sellasta mistä oikeesti pitää, muuten hommasta ei tule yhtään mitään... Ja kyllähän täällä kylällä täytyy ravata jos koulua aikoo käydä...
Mitä noita Sorgguja olen ajellut, en antaisi sellaista omalle pojalleni käsiin, heti kortin saatuaan varsinkaan. Rakastan poikaani sen verran paljon. Nuoren miehen tehtävä on jatkaa sukua, ei sukuhautaa! Jos siinä on vielä tasauspyörästön lukko, a´vot kun on liukkaasti ympäri ja poikittain. Olen tuon tapaista ajellut talvella (Camaro Z28 tasauspyörästön lukolla), olipa siinä tekemistä ja hiki, kun perille pääsi. Ihan melkein suutelin sen jälkeen omaa kulkupeliäni Talbot Horisonttia.
Osta Toyota Avensis diesel. Kohtuu hintaisia, tilat riittää sinun kokoiselle hyvin ja kulkee pienellä. Minulla menee matka-ajossa 4.6 - 4.8 litraa/ 100 km! Eikä tarvitse korjailla. Omallani on ajettu kohta 300000 kilometriä. Muuta ei ole tarvinnut tehdä kuin huollot ja kolme kertaa EGR venttiilin puhdistus. Helppo tehdä itse, vain neljällä pultilla kiinni ja osa on hyvin käsillä.
Lentämisestä: Jos vakavasti suunnittelet sellaista uraa, niin pyri ilmavoimiin. Ota asiasta selvää ennen kutsuntoihin menemistä! Mutta jos et ole vielä harrastanut lennokkeja tai purjelentoa, onko sinulla tarpeellista paloa ilmalaivan kuljettamiseen? Englanti ja matikka pitää olla hallussa sekä avaruudellinen hahmottaminen. Se työ, jos mikään, on erittäin kurinalaista ja tarkkaa. Nopeuksia ei voi ylittää, laskussa pitää tulla solmun tai kahden tarkkuudella (=1,852 km/h).
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 11 toukokuu, 2012, 00:02:39
Mitä noita Sorgguja olen ajellut, en antaisi sellaista omalle pojalleni käsiin,
Osta Toyota Avensis diesel. Kohtuu hintaisia, tilat riittää sinun kokoiselle hyvin ja kulkee pienellä. Minulla menee matka-ajossa 4.6 - 4.8 litraa/ 100 km!
Eikös pojalle kuulu suprat ja soarerit ostaa, pitää pelimiehillä pelimiehen vehkeet olla... niin tai ostaa vaan toyota avensis diesel, samalla ostaa pojalle tuulipuvun, puudelin ja leikkaa pallit pois niin pysyy kotona turvassa. 8)
Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 11 toukokuu, 2012, 00:02:39
Mitä noita Sorgguja olen ajellut, en antaisi sellaista omalle pojalleni käsiin, heti kortin saatuaan varsinkaan. Rakastan poikaani sen verran paljon. Nuoren miehen tehtävä on jatkaa sukua, ei sukuhautaa! Jos siinä on vielä tasauspyörästön lukko, a´vot kun on liukkaasti ympäri ja poikittain. Olen tuon tapaista ajellut talvella (Camaro Z28 tasauspyörästön lukolla), olipa siinä tekemistä ja hiki, kun perille pääsi. Ihan melkein suutelin sen jälkeen omaa kulkupeliäni Talbot Horisonttia.
Osta Toyota Avensis diesel. Kohtuu hintaisia, tilat riittää sinun kokoiselle hyvin ja kulkee pienellä.
Se on ihan sama kun nuorelle kollille antaa/ostaa auton aina sitä pitää koittaa ja esittää parempaa kuskia kun onkaan ja lipsuu se usein vanhemmillakin. Ja vaikka olisi maailman paras kuski joka aina vetää varmanpäälle liikenteessä on aina joku hölmöilemässä ja niittaa sua päin.
Autoharrastus pitää aloittaa pohjalta, elikkä 500€ vehkeestä(harvemmin varaa 18 kesäsenä parempaan on). Auto kuuluu ostaa itse, omilla hankkimillaan rahoilla. Kaveri, joka ajelee kaupungilla isin ostamalla supralla, on yleinen naurun kohde. Uskokaa pois...
El_Paco puhuu asiaa ja tosiasiaa vuosikymmenten takaa.
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 13 joulukuu, 2011, 16:24:51
tää kylä on niin juppi että täällä ruosteselle corollalle ei muuta tehdä ku naurettais...
Ite en kuitenkaan oikeestaan voi ostaa mitään 500 egen Bemaria... Joku taso pitää sentään säilyttää.
Oh! Fuck! Nyt selvis miks kaikki aina osoittaa mua sormella ja nauraa.. :( Forever alone...
Aktivoidutaan täälläkin taas... Kieli pitkällä taas kuolannu SCtä... Jos japsin ostan soon prkele sportti eikä perheenkuljetin (paitti Stagea ja IS jne vähä "erikoisemmat"). Tässä on taas tosiaa pitkin kevättä kuolailtu RS-Octaviaa, SCtä, Nissaneita jne jne. Mutta kyllä se SC pysyy edellee toivelistan ykkösenä. Eikös se ojaan meneminen oo paljolti kiinni kuskista? Jos tarpeeksi rauhallisesti ajelee niin ei pitäis ongelmia tulla, vai? Saan mä itteni ojaan Superbillakin jos haluan. Ja mitä pappa betalar-autoon tulee, isä lupas mulle maks 1500e Riesan jos harrastan painonhallinnallisia toimenpiteitä. Kesäksi mennää sitte pyörittämään rattia... Katto mitä tulee jos tulee mitään. (Maksaa muuten farkku-Sierraan 830e alustasatsi, se siitä Fordien halpuudesta :D ) Toivotaan että ois SC ennenkuin sellasella ajamisesta tulee mahdotonta...
Ja E: Ei tule ilmavoimista mitään. Liian pitkä olen, jopa UPL ei taida onnistua koska polvet hakkaa koneen kojelautaan enkä voi polkimia käytellä... Safe huh?
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 28 toukokuu, 2012, 23:30:59
Eikös se ojaan meneminen oo paljolti kiinni kuskista? Jos tarpeeksi rauhallisesti ajelee niin ei pitäis ongelmia tulla, vai? Saan mä itteni ojaan Superbillakin jos haluan.
Kaikella sinne ojaan pääsee, kun on nopeutta ja kääntää ratin sinne ojan suuntaan.
Yhden talven ajoin sorkulla (eli vastaava kuin SC) ja on tähän asti ollut paras talviauto mikä on itsellä ollut. Lämpeni nopeasti, liikkui suht mukavasti (pari kertaa olisi luistonesto ollut tarpeen, kun jäin jumiin... tosin kannattaa katsoa mihin ajaa) ja ei muistaakseni perä lähtenyt alta, ellei sitten halunnut. Tosin pitää sekin huomauttaa, että omassa oli lukkoperä, joka saattaa helpottaa elämää talvella.
E: Bensaa muuten palaa sitten kiitettävästi. 19l/100km taisi olla keskikulutus ;D
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 11 toukokuu, 2012, 15:01:39
Autoharrastus pitää aloittaa pohjalta
Tämä on kyllä harvinaisen totta, ja senpä takia itse ostin supran ''ekaksi'' autoksi ja luonnollisesti mainitsemillasi kriteereillä. :)
Ei ollut/ole varaa parempaan, sen voin myöntää. ;D
Hannu619:n jeesusteluja tosta lukkoperästä täytyy kyllä ihmetellä. Eiköhän se avoin perä ole kuitenkin aivan vitusti vaarallisempi ääritilanteissa/leikittäessä juuri sen epäloogisen käytöksen ja ennakoimattomuuden takia. Kunnon lukkoperä toimii kuitenkin (ainakin lähes) aina samalla tavalla ja turhia yllätyksiä ei näin tule.
Viime talvena tuli ajeltua avoimella perällä varustetulla sorkulla muutamia viikkoja ja on kyllä niin onnetonta menoa että ei voi suositella kenellekkään. :icon_biggrin:
Lainaus käyttäjältä: LiquidStone - 28 toukokuu, 2012, 23:58:47
Kaikella sinne ojaan pääsee, kun on nopeutta ja kääntää ratin sinne ojan suuntaan.
Yhden talven ajoin sorkulla (eli vastaava kuin SC) ja on tähän asti ollut paras talviauto mikä on itsellä ollut. Lämpeni nopeasti, liikkui suht mukavasti (pari kertaa olisi luistonesto ollut tarpeen, kun jäin jumiin... tosin kannattaa katsoa mihin ajaa) ja ei muistaakseni perä lähtenyt alta, ellei sitten halunnut. Tosin pitää sekin huomauttaa, että omassa oli lukkoperä, joka saattaa helpottaa elämää talvella.
E: Bensaa muuten palaa sitten kiitettävästi. 19l/100km taisi olla keskikulutus ;D
Rällätää kotio sitte bussilla, kunhan pari kilsaa pääse kouluu tyylillä. :D Ja mielestäni tommonen SC/Sorkku ei ole vaaralline muille kun itelle mun ajamista ajoneuvoista... Nimim, lähetää siitä 15 metrisestä linkusta liikkeelle... Okei, yksityisalueella mutta silti :D
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 29 toukokuu, 2012, 00:11:45
Ja mielestäni tommonen SC/Sorkku ei ole vaaralline muille kun itelle mun ajamista ajoneuvoista...
Riippuu niin paljon siitä, että millanen ajokokemus sulla on. Jos et ole juurikaan ajellut millään muulla, kuin sillä äitin kauppakassilla mökkitietä edes takaisin, niin ei se sorkku ole ihan oikeasti sitten se sun juttu vielä.
Toki sorkullakin ne niksit oppii, mutta oikeasti paljon halvempaa ''opetella'' halvemmalla rässillä...
Sen verran sanottakoon vielä että jos nyt oot tällästa vanhaa ''erikoista'' autoa ostamassa, niin älä missään tapauksessa sitten osta sitä niin että kaikki rahasi menee siihen autoon.
Touhutonneja täytyy todellakin varata roima nippu tilille varaosiin ynnä muihin kuluihin... :icon_biggrin:
Heetkonen, en oo äidin Focuksella muuta tehny ku vaihtanu renkaat ja laittanu kelloa aikaa. :D Äidin "kauppakassi" jaggea on pikkasen tullu pihalla pyöriteltyä. Eniten kilsoja traktorin ratista tullut, valitettavasti meinattu jonkun vanhuksen Corollakin laittaa pakettiin, kun tullu puskista etuajo-oikeutetulle tielle. :D Rattia tullu käänneltyä siis neljän ikäsestä, joo ei se traktori vastaa autoa mutta kyllä siitä esim vaihtamisen opettelussa on apua. Vuoden -88 Foorttissa kun ei portaattomia tai sähkösiä laatikoita ollu... Mutta kahtellaa miten tilanne edistyy, joku yllättävä perintö vois olla kiva, tai lentolupakirjasta säästyneet rahat, 4000e ois siihen menny ja vähä päälle niin ois päästy SC-pihassa kohtaan. :D
Hmmmm. Isi ostaa Voortin, jos paino tippuu. Tai ehkä lentämisestä jää rahaa. Tai sit tulee perintö. Kyl mä näkisin, et Sorkku on käytännössä ja pihassa. Ojaanhan noita ei saa, koska on jo vahva 15m näyttö rattitaidoista.
Mitäs tarzille muuten kuuluu nykyään? :D
Soarer on myös oma unelma-auto. Olen ollut noin 3 vuotta kesätöissä ja tienannut rahaa sen verran että voisin ostaa tax-free sorkun ja rekisteröidä sen. Pitkän harkinnan jälkeen tulin tulokseen ettei kannata seuraavista syistä johtuen:
- Kulutus suuri
- Ei jäisi rahaa muuhun, koska joudun verot, vakuutukset ym. maksamaan itse
- Varaosat kalliimpia(?)
- Ei ole paljon ajokokemusta
Joten Corolla sen sijasta, Soarer sitte kun siihen on oikeasti varaa:
- Kuluttaa vähemmän
- Halvemmat varaosat
- Jää rahaa vakuutuksiin ja bensoihin
Toki jos pitää nopeaa autoa saada alle niin voit ostaa minkä auton vaan mutta kannattaa miettiä että miten maksat vakuutukset yms. ellei vanhemmat maksa.
Lainaus käyttäjältä: Epa - 04 kesäkuu, 2012, 14:26:40
Soarer on myös oma unelma-auto. Olen ollut noin 3 vuotta kesätöissä ja tienannut rahaa sen verran että voisin ostaa tax-free sorkun ja rekisteröidä sen. Pitkän harkinnan jälkeen tulin tulokseen ettei kannata seuraavista syistä johtuen:
- Kulutus suuri
- Ei jäisi rahaa muuhun, koska joudun verot, vakuutukset ym. maksamaan itse
- Varaosat kalliimpia(?)
- Ei ole paljon ajokokemusta
Joten Corolla sen sijasta, Soarer sitte kun siihen on oikeasti varaa:
- Kuluttaa vähemmän
- Halvemmat varaosat
- Jää rahaa vakuutuksiin ja bensoihin
Toki jos pitää nopeaa autoa saada alle niin voit ostaa minkä auton vaan mutta kannattaa miettiä että miten maksat vakuutukset yms. ellei vanhemmat maksa.
Viisasta puhetta ja hyvin toimittu vaikka kuinka "järkevältä" se sorkun hankkiminen olisi aluksi tuntunutkin, harvemmin tajutaan laskea niitä käyttökustannuksia tarkemmin ja huomataan ne vasta käytännössä. Ei näillä bensarosvoilla ole halpaa ajella ja kun alkavat olla jo 20 vuoden iässä niin kaikkea pikku vikaa ilmestyy sinne tänne ja korjaaminen maksaa...
Ja päästään tilanteeseen missä nää uudet muovipulkat ei kiinnosta. Edellisyönä kuolasin koulukadun ABCn parkkiksella kun Dodge Rami lähti... Ne soundit <3 Mutta koska elämme tässä sosialististen ituhippien luvatussa maassa, ei voi mitää... Vois muuttaa kaverin luo californiaan joskus...
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 21 kesäkuu, 2012, 00:27:51
Ja päästään tilanteeseen missä nää uudet muovipulkat ei kiinnosta. Edellisyönä kuolasin koulukadun ABCn parkkiksella kun Dodge Rami lähti... Ne soundit <3 Mutta koska elämme tässä sosialististen ituhippien luvatussa maassa, ei voi mitää... Vois muuttaa kaverin luo californiaan joskus...
No siellähä ne vasta päästönormit onki :D
Hemmo haukkuu Suomea sosialistiseks maaks ja valittaa kun Kela ei tue :icon_scratch:
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 21 kesäkuu, 2012, 00:27:51Vois muuttaa kaverin luo californiaan joskus...
Tervemenoa. Siellä on oikeasti kaikki asiat paljon paremmin. :)
Minullahan on tuo LS käyttiksenä ja ajelin töihin Tampereella Lentävästä Niemestä Hervantaan niin meni bensaan about 400e/kk :)
Jakohihnaremontti maksoi tonnin, starttiremontti tonnin, vanteet ja renkaat tonnin, ilmastoinnin kompura pitäs vaihtaa siihen menee tonni jne eikä se SC ole halvempi ylläpitää varmaankaan, kun samalla koneella.
Pelkät tulpat tais olla 160e alennuksien kanssa, öljynvaihto yli 100e jne.
Varsinkaan jos ei itse osaa tehdä niin maksaahan se mukavasti. En ole toisaalta auton ostoa katunut, se on kiva muisto Irlannin ajoilta ja kääntää paljon päitä varsinkin tuo ohjauksen takia ja on kiva ja leppoisa maantielaiva joka lähtee myös tarvittaessa ihan riittävästi minun tarpeisiin. Kumiakin voi polttaa kun luistoneston saa pois päältä ja kulkuakin on 250km/h asti jos on tarpeen. Enpä ole ennen ajanut autolla joka kiihtyy yli 200:n vauhdissa ilman mitään ongelmia. Oikeasti kiihtyvyys ei lopu kuin rajottajaan, sen verran tuli Saksassa testattua:)
Mutta kallista on tälläisen auton ylläpitäminen, kun kaikki maksaa extraa. Esim kierros alkuperäisrenkaita (225/60 R16) maksaa n. 700e 16" koossa, normiperheautoon ehkä 400e.
Päivääkään en silti ole auton hankitaan katunut ja oli varmaankin parempi valinta kuin Supra MKIV ei-turbo automaatti mitä alunperin mietin.
Lainaus käyttäjältä: itarumaa - 21 kesäkuu, 2012, 15:12:16
Mutta kallista on tälläisen auton ylläpitäminen, kun kaikki maksaa extraa. Esim kierros alkuperäisrenkaita (225/60 R16) maksaa n. 700e 16" koossa, normiperheautoon ehkä 400e.
No eihän toi vielä mitään, mun Ariston takakumit maksaa 400-800€ per rengas Suomessa ja vaihtoväli about 2000km :icon_biggrin:
Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 21 kesäkuu, 2012, 16:56:33
No eihän toi vielä mitään, mun Ariston takakumit maksaa 400-800€ per rengas Suomessa ja vaihtoväli about 2000km :icon_biggrin:
Tosi miesten rengastenkulutus mitataan minuuteissa :icon_biggrin:
Jos haluu ajaa isolla ja hienolla autolla niin sillä on myös hintansa. Oli sitten kyse uudesta tai 20v vanhasta autosta niin ei suuriltakaan rempoilta aina voi välttyä. Itse olen välillä miettiny et miks en ostanu vaarilta sitä 94v corollaa sillä ois halpa ajaa ja oisin säästäny tuhansia euroja mutta tosiaan nyt alla v8 lexus ja mk4 supra kesäksi. Onhan niissä kalliit vakuutukset ja soppaa menee ~10l/100km mut eise vielä ole menoa haitannut. Jos rahatilanne mietityttää niin ei kannata tälläsiä ostaa vaanse vanha käyttis corolla jonka voi sitten hinaa paaliin kun rahatilanne on semmoinen että voi isompaa toitsua katsella :icon_salut:
Lainaus käyttäjältä: Suprahero - 21 kesäkuu, 2012, 02:33:03
Hemmo haukkuu Suomea sosialistiseks maaks ja valittaa kun Kela ei tue :icon_scratch:
No kun ei tue ja jos tukee niin tyyliin 50e/kk... Kiitos sen että isäni on yrittäjä....
Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 22 kesäkuu, 2012, 01:43:23
No kun ei tue ja jos tukee niin tyyliin 50e/kk... Kiitos sen että isäni on yrittäjä....
Ei oo helppoa.... :D
Ei tähän oikeesti voi muuta sanoa.
Kaliforniassa saa viis tonnia kuussa tekemättä mitään, vaiks äitiki ois yrittäjä. Ja tää on fakta, ku tää lukee netissä.