Lexus SC400 veroista ynnä ynnä

Aloittaja Killerhangar, 13 joulukuu, 2011, 00:51:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jaaggorr

Itse omistan -98 Toyota Celsiorin joka on LS:n JDM-malli ja voin kyllä omalta osaltani suositella. Kulutus tosiaan matkassa ysin luokkaa, hieno ja mukava ajaa ilmajousituksen myötä ja jos osaa ebayta käyttää niin kaikki kulutusosat tulee kotiovelle hyvinkin edukkaasti. Tilaa löytyy muhkeasti ja Celsiorissa LS:ään verrattuna paremmat varusteet. Omallani olen ajanut nyt noin 45tkm ilman suurempia murheita. Vuosittainen vakuutus täyskaskolla on muistaakseni noin 1300€ ja ajoneuvovero noin 200€. Tuota en kyllä allekirjoita että olisi äkkinäinen talvella. Juuri tuli ihmeteltyä kuinka eleettömästi se luistonesto päällä lähtee liikkeelle ja pitää luistot kurissa lähes täysin. Oikeastaan isompana miinuksena pidän ettei luistonestoa saa kokonaan pois :D VVT-i kone liikuttaa noinkin painavaa autoa ihan iloisesti, jalkoihin ei normiliikenteessä tarvitse jäädä.

Jos Lexuksen haluaa niin ehdottomasti kääntäisin haun SC:stä LS:ään, eivät maksa enää mahdottomia ja rahaa vastaan saa todellakin paljon autoa joka suhteessa :)

Koljonen

Lainaus käyttäjältä: jaaggorr - 17 tammikuu, 2012, 23:03:36
Itse omistan -98 Toyota Celsiorin joka on LS:n JDM-malli ja voin kyllä omalta osaltani suositella. Kulutus tosiaan matkassa ysin luokkaa, hieno ja mukava ajaa ilmajousituksen myötä ja jos osaa ebayta käyttää niin kaikki kulutusosat tulee kotiovelle hyvinkin edukkaasti. Tilaa löytyy muhkeasti ja Celsiorissa LS:ään verrattuna paremmat varusteet. Omallani olen ajanut nyt noin 45tkm ilman suurempia murheita. Vuosittainen vakuutus täyskaskolla on muistaakseni noin 1300€ ja ajoneuvovero noin 200€. Tuota en kyllä allekirjoita että olisi äkkinäinen talvella. Juuri tuli ihmeteltyä kuinka eleettömästi se luistonesto päällä lähtee liikkeelle ja pitää luistot kurissa lähes täysin. Oikeastaan isompana miinuksena pidän ettei luistonestoa saa kokonaan pois :D VVT-i kone liikuttaa noinkin painavaa autoa ihan iloisesti, jalkoihin ei normiliikenteessä tarvitse jäädä.

Jos Lexuksen haluaa niin ehdottomasti kääntäisin haun SC:stä LS:ään, eivät maksa enää mahdottomia ja rahaa vastaan saa todellakin paljon autoa joka suhteessa :)

Takaluukkukin aukee kaukosäätimellä ;)

jaaggorr

Lainaus käyttäjältä: Koljonen - 18 tammikuu, 2012, 19:31:17
Takaluukkukin aukee kaukosäätimellä ;)

Joo ja avaa sen kokonaan kun ovet lukossa ni tuli huomattua et hälytin alkaa huutaa ;D

hannu619

Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 15 joulukuu, 2011, 00:55:15
No ei ny huippuduuniin (taino, nautin kyllä kesällä linkkujen alla roikkumisesta ts korjaamoapulainen tais olla työnimike) mutta siis jotain sellasta mistä oikeesti pitää, muuten hommasta ei tule yhtään mitään... Ja kyllähän täällä kylällä täytyy ravata jos koulua aikoo käydä...

Mitä noita Sorgguja olen ajellut, en antaisi sellaista omalle pojalleni käsiin, heti kortin saatuaan varsinkaan. Rakastan poikaani sen verran paljon. Nuoren miehen tehtävä on jatkaa sukua, ei sukuhautaa! Jos siinä on vielä tasauspyörästön lukko, a´vot kun on liukkaasti ympäri ja poikittain. Olen tuon tapaista ajellut talvella (Camaro Z28 tasauspyörästön lukolla), olipa siinä tekemistä ja hiki, kun perille pääsi. Ihan melkein suutelin sen jälkeen omaa kulkupeliäni Talbot Horisonttia.
Osta Toyota Avensis diesel. Kohtuu hintaisia, tilat riittää sinun kokoiselle hyvin ja kulkee pienellä. Minulla menee matka-ajossa 4.6 - 4.8 litraa/ 100 km! Eikä tarvitse korjailla. Omallani on ajettu kohta 300000 kilometriä. Muuta ei ole tarvinnut tehdä kuin huollot ja kolme kertaa EGR venttiilin puhdistus. Helppo tehdä itse, vain neljällä pultilla kiinni ja osa on hyvin käsillä.
Lentämisestä: Jos vakavasti suunnittelet sellaista uraa, niin pyri ilmavoimiin. Ota asiasta selvää ennen kutsuntoihin menemistä! Mutta jos et ole vielä harrastanut lennokkeja tai purjelentoa, onko sinulla tarpeellista paloa ilmalaivan kuljettamiseen? Englanti ja matikka pitää olla hallussa sekä avaruudellinen hahmottaminen. Se työ, jos mikään, on erittäin kurinalaista ja tarkkaa. Nopeuksia ei voi ylittää, laskussa pitää tulla solmun tai kahden tarkkuudella (=1,852 km/h).

Zoui

Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 11 toukokuu, 2012, 00:02:39
Mitä noita Sorgguja olen ajellut, en antaisi sellaista omalle pojalleni käsiin,

Osta Toyota Avensis diesel. Kohtuu hintaisia, tilat riittää sinun kokoiselle hyvin ja kulkee pienellä. Minulla menee matka-ajossa 4.6 - 4.8 litraa/ 100 km!

Eikös pojalle kuulu suprat ja soarerit ostaa, pitää pelimiehillä pelimiehen vehkeet olla... niin tai ostaa vaan toyota avensis diesel, samalla ostaa pojalle tuulipuvun, puudelin ja leikkaa pallit pois niin pysyy kotona turvassa.  8)

ToniH

Lainaus käyttäjältä: hannu619 - 11 toukokuu, 2012, 00:02:39
Mitä noita Sorgguja olen ajellut, en antaisi sellaista omalle pojalleni käsiin, heti kortin saatuaan varsinkaan. Rakastan poikaani sen verran paljon. Nuoren miehen tehtävä on jatkaa sukua, ei sukuhautaa! Jos siinä on vielä tasauspyörästön lukko, a´vot kun on liukkaasti ympäri ja poikittain. Olen tuon tapaista ajellut talvella (Camaro Z28 tasauspyörästön lukolla), olipa siinä tekemistä ja hiki, kun perille pääsi. Ihan melkein suutelin sen jälkeen omaa kulkupeliäni Talbot Horisonttia.
Osta Toyota Avensis diesel. Kohtuu hintaisia, tilat riittää sinun kokoiselle hyvin ja kulkee pienellä. 

Se on ihan sama kun nuorelle kollille antaa/ostaa auton aina sitä pitää koittaa ja esittää parempaa kuskia kun onkaan ja lipsuu se usein vanhemmillakin. Ja vaikka olisi maailman paras kuski joka aina vetää varmanpäälle liikenteessä on aina joku hölmöilemässä ja niittaa sua päin.

El_Paco

Autoharrastus pitää aloittaa pohjalta, elikkä 500€ vehkeestä(harvemmin varaa 18 kesäsenä parempaan on). Auto kuuluu ostaa itse, omilla hankkimillaan rahoilla. Kaveri, joka ajelee kaupungilla isin ostamalla supralla, on yleinen naurun kohde. Uskokaa pois...

hannu619

El_Paco puhuu asiaa ja tosiasiaa vuosikymmenten takaa.

Pduk

Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 13 joulukuu, 2011, 16:24:51
tää kylä on niin juppi että täällä ruosteselle corollalle ei muuta tehdä ku naurettais...

Ite en kuitenkaan oikeestaan voi ostaa mitään 500 egen Bemaria... Joku taso pitää sentään säilyttää.

Oh! Fuck! Nyt selvis miks kaikki aina osoittaa mua sormella ja nauraa.. :( Forever alone...
Toyota Aristo V300 Vertex Edition -98
Columbus SLX LP Luciano Paletti Maantiepyörä (Campagnolo C-record spec)
Joël Charrier ratafiksi
BMW E81 118d M-sport, Shadowline -08

Killerhangar

Aktivoidutaan täälläkin taas... Kieli pitkällä taas kuolannu SCtä... Jos japsin ostan soon prkele sportti eikä perheenkuljetin (paitti Stagea ja IS jne vähä "erikoisemmat"). Tässä on taas tosiaa pitkin kevättä kuolailtu RS-Octaviaa, SCtä, Nissaneita jne jne. Mutta kyllä se SC pysyy edellee toivelistan ykkösenä. Eikös se ojaan meneminen oo paljolti kiinni kuskista? Jos tarpeeksi rauhallisesti ajelee niin ei pitäis ongelmia tulla, vai? Saan mä itteni ojaan Superbillakin jos haluan. Ja mitä pappa betalar-autoon tulee, isä lupas mulle maks 1500e Riesan jos harrastan painonhallinnallisia toimenpiteitä. Kesäksi mennää sitte pyörittämään rattia... Katto mitä tulee jos tulee mitään. (Maksaa muuten farkku-Sierraan 830e alustasatsi, se siitä Fordien halpuudesta :D ) Toivotaan että ois SC ennenkuin sellasella ajamisesta tulee mahdotonta...

Ja E: Ei tule ilmavoimista mitään. Liian pitkä olen, jopa UPL ei taida onnistua koska polvet hakkaa koneen kojelautaan enkä voi polkimia käytellä... Safe huh?

LiquidStone

Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 28 toukokuu, 2012, 23:30:59
Eikös se ojaan meneminen oo paljolti kiinni kuskista? Jos tarpeeksi rauhallisesti ajelee niin ei pitäis ongelmia tulla, vai? Saan mä itteni ojaan Superbillakin jos haluan.
Kaikella sinne ojaan pääsee, kun on nopeutta ja kääntää ratin sinne ojan suuntaan.

Yhden talven ajoin sorkulla (eli vastaava kuin SC) ja on tähän asti ollut paras talviauto mikä on itsellä ollut. Lämpeni nopeasti, liikkui suht mukavasti (pari kertaa olisi luistonesto ollut tarpeen, kun jäin jumiin... tosin kannattaa katsoa mihin ajaa) ja ei muistaakseni perä lähtenyt alta, ellei sitten halunnut. Tosin pitää sekin huomauttaa, että omassa oli lukkoperä, joka saattaa helpottaa elämää talvella.

E: Bensaa muuten palaa sitten kiitettävästi. 19l/100km taisi olla keskikulutus  ;D

Noc

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 11 toukokuu, 2012, 15:01:39
Autoharrastus pitää aloittaa pohjalta
Tämä on kyllä harvinaisen totta, ja senpä takia itse ostin supran ''ekaksi'' autoksi ja luonnollisesti mainitsemillasi kriteereillä. :)
Ei ollut/ole varaa parempaan, sen voin myöntää. ;D

Hannu619:n jeesusteluja tosta lukkoperästä täytyy kyllä ihmetellä. Eiköhän se avoin perä ole kuitenkin aivan vitusti vaarallisempi ääritilanteissa/leikittäessä juuri sen epäloogisen käytöksen ja ennakoimattomuuden takia. Kunnon lukkoperä toimii kuitenkin (ainakin lähes) aina samalla tavalla ja turhia yllätyksiä ei näin tule.

Viime talvena tuli ajeltua avoimella perällä varustetulla sorkulla muutamia viikkoja ja on kyllä niin onnetonta menoa että ei voi suositella kenellekkään. :icon_biggrin:
MKIV turbo V160

Killerhangar

Lainaus käyttäjältä: LiquidStone - 28 toukokuu, 2012, 23:58:47
Kaikella sinne ojaan pääsee, kun on nopeutta ja kääntää ratin sinne ojan suuntaan.

Yhden talven ajoin sorkulla (eli vastaava kuin SC) ja on tähän asti ollut paras talviauto mikä on itsellä ollut. Lämpeni nopeasti, liikkui suht mukavasti (pari kertaa olisi luistonesto ollut tarpeen, kun jäin jumiin... tosin kannattaa katsoa mihin ajaa) ja ei muistaakseni perä lähtenyt alta, ellei sitten halunnut. Tosin pitää sekin huomauttaa, että omassa oli lukkoperä, joka saattaa helpottaa elämää talvella.

E: Bensaa muuten palaa sitten kiitettävästi. 19l/100km taisi olla keskikulutus  ;D

Rällätää kotio sitte bussilla, kunhan pari kilsaa pääse kouluu tyylillä. :D Ja mielestäni tommonen SC/Sorkku ei ole vaaralline muille kun itelle mun ajamista ajoneuvoista... Nimim, lähetää siitä 15 metrisestä linkusta liikkeelle... Okei, yksityisalueella mutta silti :D

Noc

Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 29 toukokuu, 2012, 00:11:45
Ja mielestäni tommonen SC/Sorkku ei ole vaaralline muille kun itelle mun ajamista ajoneuvoista...
Riippuu niin paljon siitä, että millanen ajokokemus sulla on. Jos et ole juurikaan ajellut millään muulla, kuin sillä äitin kauppakassilla mökkitietä edes takaisin, niin ei se sorkku ole ihan oikeasti sitten se sun juttu vielä.
Toki sorkullakin ne niksit oppii, mutta oikeasti paljon halvempaa ''opetella'' halvemmalla rässillä...

Sen verran sanottakoon vielä että jos nyt oot tällästa vanhaa ''erikoista'' autoa ostamassa, niin älä missään tapauksessa sitten osta sitä niin että kaikki rahasi menee siihen autoon.
Touhutonneja täytyy todellakin varata roima nippu tilille varaosiin ynnä muihin kuluihin... :icon_biggrin:
MKIV turbo V160

Killerhangar

Heetkonen, en oo äidin Focuksella muuta tehny ku vaihtanu renkaat ja laittanu kelloa aikaa. :D Äidin "kauppakassi" jaggea on pikkasen tullu pihalla pyöriteltyä. Eniten kilsoja traktorin ratista tullut, valitettavasti meinattu jonkun vanhuksen Corollakin laittaa pakettiin, kun tullu puskista etuajo-oikeutetulle tielle. :D Rattia tullu käänneltyä siis neljän ikäsestä, joo ei se traktori vastaa autoa mutta kyllä siitä esim vaihtamisen opettelussa on apua. Vuoden -88 Foorttissa kun ei portaattomia tai sähkösiä laatikoita ollu... Mutta kahtellaa miten tilanne edistyy, joku yllättävä perintö vois olla kiva, tai lentolupakirjasta säästyneet rahat, 4000e ois siihen menny ja vähä päälle niin ois päästy SC-pihassa kohtaan. :D

Tem

Hmmmm. Isi ostaa Voortin, jos paino tippuu. Tai ehkä lentämisestä jää rahaa. Tai sit tulee perintö. Kyl mä näkisin, et Sorkku on käytännössä ja pihassa. Ojaanhan noita ei saa, koska on jo vahva 15m näyttö rattitaidoista.

Mitäs tarzille muuten kuuluu nykyään? :D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

Epa

Soarer on myös oma unelma-auto. Olen ollut noin 3 vuotta kesätöissä ja tienannut rahaa sen verran että voisin ostaa tax-free sorkun ja rekisteröidä sen. Pitkän harkinnan jälkeen tulin tulokseen ettei kannata seuraavista syistä johtuen:

- Kulutus suuri
- Ei jäisi rahaa muuhun, koska joudun verot, vakuutukset ym. maksamaan itse
- Varaosat kalliimpia(?)
- Ei ole paljon ajokokemusta

Joten Corolla sen sijasta, Soarer sitte kun siihen on oikeasti varaa:

- Kuluttaa vähemmän
- Halvemmat varaosat
- Jää rahaa vakuutuksiin ja bensoihin

Toki jos pitää nopeaa autoa saada alle niin voit ostaa minkä auton vaan mutta kannattaa miettiä että miten maksat vakuutukset yms. ellei vanhemmat maksa.

Coutsi

Lainaus käyttäjältä: Epa - 04 kesäkuu, 2012, 14:26:40
Soarer on myös oma unelma-auto. Olen ollut noin 3 vuotta kesätöissä ja tienannut rahaa sen verran että voisin ostaa tax-free sorkun ja rekisteröidä sen. Pitkän harkinnan jälkeen tulin tulokseen ettei kannata seuraavista syistä johtuen:

- Kulutus suuri
- Ei jäisi rahaa muuhun, koska joudun verot, vakuutukset ym. maksamaan itse
- Varaosat kalliimpia(?)
- Ei ole paljon ajokokemusta

Joten Corolla sen sijasta, Soarer sitte kun siihen on oikeasti varaa:

- Kuluttaa vähemmän
- Halvemmat varaosat
- Jää rahaa vakuutuksiin ja bensoihin

Toki jos pitää nopeaa autoa saada alle niin voit ostaa minkä auton vaan mutta kannattaa miettiä että miten maksat vakuutukset yms. ellei vanhemmat maksa.

Viisasta puhetta ja hyvin toimittu vaikka kuinka "järkevältä" se sorkun hankkiminen olisi aluksi tuntunutkin, harvemmin tajutaan laskea niitä käyttökustannuksia tarkemmin ja huomataan ne vasta käytännössä. Ei näillä bensarosvoilla ole halpaa ajella ja kun alkavat olla jo 20 vuoden iässä niin kaikkea pikku vikaa ilmestyy sinne tänne ja korjaaminen maksaa...
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

Killerhangar

Ja päästään tilanteeseen missä nää uudet muovipulkat ei kiinnosta. Edellisyönä kuolasin koulukadun ABCn parkkiksella kun Dodge Rami lähti... Ne soundit <3 Mutta koska elämme tässä sosialististen ituhippien luvatussa maassa, ei voi mitää... Vois muuttaa kaverin luo californiaan joskus...

El_Paco

Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 21 kesäkuu, 2012, 00:27:51
Ja päästään tilanteeseen missä nää uudet muovipulkat ei kiinnosta. Edellisyönä kuolasin koulukadun ABCn parkkiksella kun Dodge Rami lähti... Ne soundit <3 Mutta koska elämme tässä sosialististen ituhippien luvatussa maassa, ei voi mitää... Vois muuttaa kaverin luo californiaan joskus...
No siellähä ne vasta päästönormit onki :D

Suprahero

Hemmo haukkuu Suomea sosialistiseks maaks ja valittaa kun Kela ei tue :icon_scratch:
"Image is nothing, speed is everything"

Tem

Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 21 kesäkuu, 2012, 00:27:51Vois muuttaa kaverin luo californiaan joskus...

Tervemenoa. Siellä on oikeasti kaikki asiat paljon paremmin. :)

itarumaa

Minullahan on tuo LS käyttiksenä ja ajelin töihin Tampereella Lentävästä Niemestä Hervantaan niin meni bensaan about 400e/kk :)

Jakohihnaremontti maksoi tonnin, starttiremontti tonnin, vanteet ja renkaat tonnin, ilmastoinnin kompura pitäs vaihtaa siihen menee tonni jne eikä se SC ole halvempi ylläpitää varmaankaan, kun samalla koneella.

Pelkät tulpat tais olla 160e alennuksien kanssa, öljynvaihto yli 100e jne.

Varsinkaan jos ei itse osaa tehdä niin maksaahan se mukavasti. En ole toisaalta auton ostoa katunut, se on kiva muisto Irlannin ajoilta ja kääntää paljon päitä varsinkin tuo ohjauksen takia ja on kiva ja leppoisa maantielaiva joka lähtee myös tarvittaessa ihan riittävästi minun tarpeisiin. Kumiakin voi polttaa kun luistoneston saa pois päältä ja kulkuakin on 250km/h asti jos on tarpeen. Enpä ole ennen ajanut autolla joka kiihtyy yli 200:n vauhdissa ilman mitään ongelmia. Oikeasti kiihtyvyys ei lopu kuin rajottajaan, sen verran tuli Saksassa testattua:)

Mutta kallista on tälläisen auton ylläpitäminen, kun kaikki maksaa extraa. Esim kierros alkuperäisrenkaita (225/60 R16) maksaa n. 700e 16" koossa, normiperheautoon ehkä 400e.

Päivääkään en silti ole auton hankitaan katunut ja oli varmaankin parempi valinta kuin Supra MKIV ei-turbo automaatti mitä alunperin mietin.

Juzzo

Lainaus käyttäjältä: itarumaa - 21 kesäkuu, 2012, 15:12:16

Mutta kallista on tälläisen auton ylläpitäminen, kun kaikki maksaa extraa. Esim kierros alkuperäisrenkaita (225/60 R16) maksaa n. 700e 16" koossa, normiperheautoon ehkä 400e.

No eihän toi vielä mitään, mun Ariston takakumit maksaa 400-800€ per rengas Suomessa ja vaihtoväli about 2000km  :icon_biggrin:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

ToniH

Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 21 kesäkuu, 2012, 16:56:33
No eihän toi vielä mitään, mun Ariston takakumit maksaa 400-800€ per rengas Suomessa ja vaihtoväli about 2000km  :icon_biggrin:

Tosi miesten rengastenkulutus mitataan minuuteissa  :icon_biggrin:

Supra88

Jos haluu ajaa isolla ja hienolla autolla niin sillä on myös hintansa. Oli sitten kyse uudesta tai 20v vanhasta autosta niin ei suuriltakaan rempoilta aina voi välttyä. Itse olen välillä miettiny et miks en ostanu vaarilta sitä 94v corollaa sillä ois halpa ajaa ja oisin säästäny tuhansia euroja mutta tosiaan nyt alla v8 lexus ja mk4 supra kesäksi. Onhan niissä kalliit vakuutukset ja soppaa menee ~10l/100km mut eise vielä ole menoa haitannut. Jos rahatilanne mietityttää niin ei kannata tälläsiä ostaa vaanse vanha käyttis corolla jonka voi sitten hinaa paaliin kun rahatilanne on semmoinen että voi isompaa toitsua katsella  :icon_salut:

Killerhangar

Lainaus käyttäjältä: Suprahero - 21 kesäkuu, 2012, 02:33:03
Hemmo haukkuu Suomea sosialistiseks maaks ja valittaa kun Kela ei tue :icon_scratch:
No kun ei tue ja jos tukee niin tyyliin 50e/kk... Kiitos sen että isäni on yrittäjä....

jsoukka

Lainaus käyttäjältä: Killerhangar - 22 kesäkuu, 2012, 01:43:23
No kun ei tue ja jos tukee niin tyyliin 50e/kk... Kiitos sen että isäni on yrittäjä....

Ei oo helppoa.... :D

Ei tähän oikeesti voi muuta sanoa.
Supra TT -94 UK-spec

Tem

Kaliforniassa saa viis tonnia kuussa tekemättä mitään, vaiks äitiki ois yrittäjä. Ja tää on fakta, ku tää lukee netissä.