Teres!! Kukas tietää kokeneempana, kun on haaveilun ja hankinnan alla tuollainen jzx100 korinen chaser :toothy10: että mitä nuissa on yleensä ollu laittoa että saa suomen kilville?? Joku asiasta tietävä voisi valottaa tietämätöntä :notworthy:
Alkuun ainakin valokuvio ja oletettavasti jotain papereita vaaditaan.
selevä! Elikkä se o umpioitten vaihto siis eesä?? Juu no pittää ottaa täsä puhheeksi japan importsin kimmon kans ne paperiasiat täsä vielä sitte ku ne tuovat mulle sen maahan. Nehän varmasti tietää mitä pittää olla ja mitä ei! Onneksi! ;D
Ei välttämättä umpioita tarvi vaihtaa jos niistä jotain hyväksyntiä löytyy, eli silloin valokuvion kääntö riittänee.
Ne kyllä tietää siellä tuontifirmassa aivan varmasti mitä pitää tehdä ja ottaa huomioon. ;)
Dhuudii! Siinähän sitte säästääki jo kovasti rahapussia jos vaan ne merkinnät löytyypi :) Vaikka eipä kyllä täsä konkurssisa ois ennään tuntunu :icon_biggrin: Vai juu pittääpä ilimotella tänne miten homma etenee nii on sitte jollekki vastasuuesa ehkä jotaki hyötyäki ku tyhmät kyselee :D
Yhden japanista tuodun JZX-100 korisen kilvittäneenä osaan kertoa mitä itse tarvitsin kivitykseen. Eli tietty japsi tuonnissa Japanin rekisteriote ja tietty sen käännös englanniksi kun eihän niistä kanjeista ota Erkkikään selvää noin äkkiseltään. Kauppakirjan, Tuv todistuksen. Tietty jos verotuksen olet aloittanut ja maksanut niin todistus myös siitä että, kilvet konttorilta mukaan ehkä saa.
Valoista osaan sen verran kertoa että, valokuvion saan käännettyä jos oikein seppä on niin vakio umpioonkin. Sillä tuskin on minkään maan merkitystä, koska missään valoissa ei ole dot,sae tai E hyväksyntöjä. En niin tarkasti ole seurannut että, vaaditaanko noita vielä vai riittääkö että, valokuvio on täkäläiselle liikenteelle sopiva (löytyy kyllä trafin dokumenteista nuo vaatimukset vuosimallittain, en jaksa kaivaa linkkiä tähän hätään).
Tämä johtaa siihen että, sinne keulalle saa omaa luovuutta käyttäen rakentaa jostain muusta autosta valot katsastukseen jotka täyttävät nämä ko hyväksynnät sekä valoille asetetut vaateet (koskee myös vilkkuja&takavaloja). Otettava myös huomioon että, ajovalohin pitää olla sähköinen korkeuden säätö jonka pitää toimia vaikka vaikka laittaisit Ladan lamput keulille, tämäkin hoituu tuolla omalla luovuudella ja vaikka vakio moottoreita käyttäen..
Tietysti pakollinen takasumuvalo on myös värkättävä autoon joko vakio umpioon/hin tai sitten voi kätevästi viritellä irroitettavan valon auton perään roikkumaan.
Näillä eväillä pitäisi ainakin -96 ja -97 jzx-100 mennä kilpiin.. Viisaammat lisätköön ja korjatkoon virheellisiä tai harhaanjohtavia tietoja.
jees! no sen paperisodan hoitaa onneksi japanimportsi niin säästää siinä ison vaivan ja saa mielenrauhan itselleen :D
Elikkäs siis tuo valokuvionki kääntäminen ja värkkääminen voi olla hukkaan heitettyä aikaa siis, no pitää selvitellä tuota! Ja sehän se kommee oiski ku latan umpiot löis tuohon paikolleensa xD
Ja juu eiköhän sitä aina saa sen verra räpellettyä että saa leimalle ja sittehän sitä voi kysellä asiaa ja autoa tuntevilta aina lisää jos oma pää loppuu kesken :)
Tattista näistä!! Tietääpähän vähä mitä on luvassa niin ei aivan yllätyksenä tuu, mutta jos vielä on jotaki niin mielellään otan vastaan lisää vinkkejä! :D
Noista valoista vielä niin Akaan Silkkipainossa Viialassa onnistuu ilmeisesti toi e-merkintöjen tekeminen valoihin ;)
Saa kyl olla spesiaali teippi et näyttäis aidolta... ja -96/6 alle (?) menee dot valot. Helppo kuvio kaivertajalle, ja näyttää autenttiselta. E-leimoissa tarvii tietää mitä se sarja meinaa :thumbsup:
juu ompa hyvä tietää tuosta e-merkinnästä! :thumbsup: pittääpä tievustella lissää kuhan se on ajankohtanen huoli :D tuota ei oo ikkään tuota valokuvio hommaa aateltua, että mitenköhän sen saa modattua oikianlaiseksi?? Pittääkö niitä heijastinpintoja sielä umpion sisällä värkätä vai tsjöh?? :icon_scratch:
Vuosi leimalla ei kyllä e-merkkejä ole ikinä ettinyt katsuri. Rek.katsastukseen vaan jotkut käyvät valot tyylii modeon valot etc ja taakse esim vaneriperäkärry valot. Sitten kotona takasin alkuperäiset. Jos chaserissa on projektorit niin sillon se on helppo kääntää :)
Sovelsin vähän nissaneiden kilvitystä :)
no se ois tietenki heleppointa :D joo kahtelinki jo ku porukka oli vaihellu orkkis umpioitte tilalle vähä kaiken äkösiä valonlähteitä ;D jaa nekö ei ennää myöhemmisä katastuksisa jaksa kahtella niitä e hyväksyntiä?? :P
Katsurista kiinnihän se on. Joten en voi lupaa mitään :)
Voihan ne sitten taas vuosileimalle laittaa tai sitten rek.katsastuksen jälkeen etsiä ajankanssa ne e-hyväksytyt/dot hyväksyty
No se ois tietenki aivan viksua! :thumbsup: jos jollaki on jemmasa valot millä on katastanu oman pirssinsä nii saattasin ostaa pois tai lainata maksua vastaan nii ei tartte ruveta ettimään ja kaiveleen mistään katastusmiehelle kelpaavia :D pääsis helpoimmalla :)
purkaamolta etuvalot, sivuvilkut ja takavalot motonetistä ja vanerin palat paikallisesta puutavaraliikkeestä yms ;)
Lainaten Henu:n kuvaa @ dnsf:ltä:
(http://img188.imageshack.us/img188/1927/katastusvalot.jpg)
Ei muuten onnistu nuista vakio etuvaloista kääntää kuviota ihan kotikonstein. Helpompi jotkut projektorit upottaa sinne umpioon.
komia kampe! ;D tuota se voipi olla että katastan sitte joillaki väliaikasilla valloilla ja ehtin ajan olloon oikianlaiset umpiot siihe! Mutta miten se on sen tuon sähkösen ajovalojen korkeuvensäädö nii pitikö niisä olla se sitte?? Siis ku vie niillä väliaikasilla umpioilla? :icon_scratch:
Pitää olla
Minkä ikänen auto tulee olemaan? sehän myös ratkaisee jonnin verran?
Tuossahan on kerhon torilla myynnissä just tollanen JZX100 valmiiks kilvitettynä. Tinkaat siitä hinnan kohilleen niin tulee varmasti halvemmaks kun alkaa itse tekemään. Noihin saa aina tehdä monella tonnilla remppaa ja varsinkin noihin Briteistä tuotuihin. Usko tai älä niin muutaman auton verottaneena ja kilvittäneenä en ainakaan itse osta enää yhtään tax-free autoa. Sitten se viimeinen ylläri on se kirjekuori, jossa on veroarvonnan tulos.
No nyt rupes vähä hirvittään ku kuulee tuommostaki puhetta :S onkohan se joka kerta sitte nuin ku se kyllä mainihti asiasta se japan importsin tyyppi mutta se sanoki että se ei rupia tuomaan etes semmosia ku yhtä tappelua sitte asiakkaalla! mutta kokemattomana en osaa sanua :ohnoes: Ja tietenki se ois tuon valamiinki ostaminen poies mutta automaatti, niin ei innostais lootaa ruveta vaihteleen..
Mitä remppaa sitä sitte joutuu tekemään yleensä jos nuinki isoista summista puhutaan :-\
Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 12 huhtikuu, 2012, 19:02:09Mitä remppaa sitä sitte joutuu tekemään yleensä jos nuinki isoista summista puhutaan :-\
No mitä nyt yleensä joutuu, ku ostaa halvimman mitä löytää? Vähän kaikki alkaa olla finaalissa ja niitä saa vähän väliä uusia. ;D
Voihan ulkomailta tietty hyvänkin auton tuua, jos haluaa.
Käy ihan oikeesti hakemassa tuo myynnissä oleva mieluummi. Onkohan peräti japanintuonti tuo? No mutta kuitenkin auton nähneiltä henkilöiltä olen kuullut että auto on todella nätissä kunnossa. Briteistä kun haet ni tulee vähintäänkin yhtä kalliiksi. Todennäköisesti kalliimmaksi. Ja brittiläiset autot on paskoja kaikinpuolin.
Nyt rupes kyllä houkuttelemaan tuokin kun porukka rupes ehtottelemaan ja suosittelemaan oikein urakalla tuotakin vaihtoehtoa! Tuota mitenköhän jos tuohon haluaa joskus sitten manuaalin pistää niin mitenköhän menee manuaaliloota heittämällä ja muutenkin??
Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 12 huhtikuu, 2012, 19:02:09
No nyt rupes vähä hirvittään ku kuulee tuommostaki puhetta :S onkohan se joka kerta sitte nuin ku se kyllä mainihti asiasta se japan importsin tyyppi mutta se sanoki että se ei rupia tuomaan etes semmosia ku yhtä tappelua sitte asiakkaalla! mutta kokemattomana en osaa sanua :ohnoes: Ja tietenki se ois tuon valamiinki ostaminen poies mutta automaatti, niin ei innostais lootaa ruveta vaihteleen..
Mitä remppaa sitä sitte joutuu tekemään yleensä jos nuinki isoista summista puhutaan :-
Tarkoitus ei ole suinkaan pelotella vaan puhdas totuus on se, että lompakko on auki ihan joka suuntaan kun alat tax-free autosta itselles tekemään. Olen itsekin ostanut Kimmolta mm. yhden JDM auton, moottoreita ja yms. osia eli ihan luotettavasta kauppakumppanista on kyse. Löytyykö muuten noita Chasereita helposti manuaaleina? Ne on vissiin kuitenkin suurin osa jo ulkomailla tehtyjä swappeja. Ja sit vielä niiden luotettavuus ja miten tehty. Eikös joku näistä malleista ollu sellanen et ei ole edes tehtaalta manuaalina koskaan saanukkaan?
Selevä! Juu mutta jos täsä nyt innostuiski ostamaan suomesta, niin onkohan kuin helvetillinen homma muuttaa manuaaliksi??
Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 12 huhtikuu, 2012, 21:43:01
Selevä! Juu mutta jos täsä nyt innostuiski ostamaan suomesta, niin onkohan kuin helvetillinen homma muuttaa manuaaliksi??
Laatikko, kytkinkoppa, kytkimen työsylinteri, poljin/polkimet, kardaanin alkupää, vaihdekeppi.
Pari tonnia siihen saa rahaa palamaan.
eikös se muuttunu tossa vuodenvaihteessa että enään EI tarvitse laittaa korkeuden säätöjä.. näin ainakin konttorilta mulle kerrottiin kun piti viime leimalla laittaa mutta enään ei.. toivotaan koska myin ne kaikki osat jo :ohnoes:
Onkos mielessä ajaa tolla jotain rataa tai ottaa hirveitä tehoja irti? Jos ei, niin kyl nää tomaatteinakin on eri kivoja, käy kokeileen niin näät :thumbsup:
Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 12 huhtikuu, 2012, 22:00:10
Onkos mielessä ajaa tolla jotain rataa tai ottaa hirveitä tehoja irti? Jos ei, niin kyl nää tomaatteinakin on eri kivoja, käy kokeileen niin näät :thumbsup:
Joo en epäile ollenkaan! :icon_biggrin: mutta miten tuo tomaatti kestää jos ja kun sitä haluaa ruveta persettä nakkeleen niin pitemmäsä juoksusa sitte?
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 12 huhtikuu, 2012, 21:55:51
Laatikko, kytkinkoppa, kytkimen työsylinteri, poljin/polkimet, kardaanin alkupää, vaihdekeppi.
Pari tonnia siihen saa rahaa palamaan.
+1
Ja mitä noihin valomuutoksiin tuli niin eikös se vaadi sen ammatilaisen lausunnon jos ei ole e-hyväksytty tai sitten tuo korkeudensäätö:)
kuka se tässä tapauksesa on se ammattilainen? :icon_biggrin:
Ja siis nyt jotta pääsisin kunnolla kärrylle; niin mitä siinä ekana tapahtuu ku auto tulee suomeen, ja hoitaako japan imports siinä mitä?
ja sitte seuraavaksi niin ku lueskelin nii tullille ilimottelemisesta sun muusta niin mitä mun pittää siinä niinkö ensimmäisenä tehä ja näin pois päin??
Pääsis vielä vähä paremmin kärrylle nii ois helepompi tehä päätöksiä! Ja mitä oon käsittäny niin tuo valohomma on niinkö yleensä se minkä kans joutuu vähä värkkäämään mutta entä muuta mitä yleensä tullu esille katastusasemalla?? :icon_scratch:
Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 12 huhtikuu, 2012, 22:55:46
kuka se tässä tapauksesa on se ammattilainen? :icon_biggrin:
Ja siis nyt jotta pääsisin kunnolla kärrylle; niin mitä siinä ekana tapahtuu ku auto tulee suomeen, ja hoitaako japan imports siinä mitä?
ja sitte seuraavaksi niin ku lueskelin nii tullille ilimottelemisesta sun muusta niin mitä mun pittää siinä niinkö ensimmäisenä tehä ja näin pois päin??
Pääsis vielä vähä paremmin kärrylle nii ois helepompi tehä päätöksiä! Ja mitä oon käsittäny niin tuo valohomma on niinkö yleensä se minkä kans joutuu vähä värkkäämään mutta entä muuta mitä yleensä tullu esille katastusasemalla?? :icon_scratch:
Sit kun oot lyöny rahat tuontifirman kouraan niin meet esimerkiks ensin tulliin täyttämään vaadittavat kupongit ja haet 3kk siirtoluvan et pääsee ajelemaan. Sen jälkeen pitää aloittaa katsastus. Itse oon tehny niin et menee sellasena konttorille ja ne kertoo kyllä siellä mitä muutoksia autolle pitää tehdä. Valot, vaatimuksenmukaisuustodistukset tarvitaan yms. Käsittääkseni Kimmoltakin dokumentit saa lisähinnasta mutta maksanevat tänä päivänä maltaita. Akselimassoja noissa tuv papereissa ei ole joten punnituksen lopputulos on todennäköisesti paikkaluvun muutos kolme tai jopa kaksipaikkaiseksi. Jos jaksaa nähdä vaivaa niin kannattaa laihduttaa autoa ennen punnitusta, koska se on usein aika pienestä kiinni. Siinä vaiheessa kun katsastus on aloitettu niin ajoaikaa on tasan kuukausi, eli sen aikana tarvittavat todistukset ja muutokset on toteutettava ja esitettävä konttorilla. Veropäätöksen saa tänä päivänä melko nopeasti ja kun se yllärilasku on hoidettu niin konttorilta saa sitten pientä maksua vastaan kovat kilvet autoon.
teoriassa kuulostaa helpolta, mutta käytännössähän se tietenkin on aina värikkäämpää vai kuinka :icon_biggrin: mutta nyt kyllä pääsin hyvin jyvälle tuossa hommassa että miten etenee! Nyt ei muuta kuin mietintämyssy päähän ja pohtimaan kumpi se nyt ois sitte helpompaa/mieleisempää`!
Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 12 huhtikuu, 2012, 23:35:41
teoriassa kuulostaa helpolta, mutta käytännössähän se tietenkin on aina värikkäämpää vai kuinka :icon_biggrin: mutta nyt kyllä pääsin hyvin jyvälle tuossa hommassa että miten etenee! Nyt ei muuta kuin mietintämyssy päähän ja pohtimaan kumpi se nyt ois sitte helpompaa/mieleisempää`!
Vahvasti suosittelen avaimet käteen tyyliin auton hankkimista varsinkin jos ekaa kertaa temmeltää japsituonnin kanssa säästyy monelta päänsäryltä sen muutaman tonnin jonka siitä joutuu maksamaan on sen arvoista. Lisäksi näillä firmoilla on yleensä hyvät suhteet katsastuskonttoreihin /tietotaitoa joten suurella todennäköisyydellä saat autosi 4 paikkaisena ja ilman räpeltämistä.
Chaseriä saa sitten laihduttaa aika ankarasti että saa 4 paikkaiseksi...
Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 12 huhtikuu, 2012, 22:12:45miten tuo tomaatti kestää jos ja kun sitä haluaa ruveta persettä nakkeleen niin pitemmäsä juoksusa sitte?
Kestää.
Mut jos sun perän nakkelu käsittää driftausta, niin ei siitä oo oikein kenelläkään koskaan tullut yhtään mitään tomaatilla. Mut kadulla kyllä sutii hyvin tomaatillakin.
Lainaus käyttäjältä: ToniH - 13 huhtikuu, 2012, 01:16:00
Vahvasti suosittelen avaimet käteen tyyliin auton hankkimista varsinkin jos ekaa kertaa temmeltää japsituonnin kanssa säästyy monelta päänsäryltä sen muutaman tonnin jonka siitä joutuu maksamaan on sen arvoista. Lisäksi näillä firmoilla on yleensä hyvät suhteet katsastuskonttoreihin /tietotaitoa joten suurella todennäköisyydellä saat autosi 4 paikkaisena ja ilman räpeltämistä.
Mitenköhän tuo japan imports niin hoitaakohan ne autot tuohonki tyyliin asiakkaalle ku sopii hinnan ja näin? Pienentäs päänvaivaa kovin paljon :D
Ja joo oishan se mukava käyvä nakkelemasa tuota perrää vähä enämpiki, ja eihän se tietenkään niin heleppua oo ku manuaalilla
Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 13 huhtikuu, 2012, 08:18:41
Mitenköhän tuo japan imports niin hoitaakohan ne autot tuohonki tyyliin asiakkaalle ku sopii hinnan ja näin? Pienentäs päänvaivaa kovin paljon :D
Näin uudesta ei e- tyyppihyväksytystä autosta ei mulla ole kokemusta, mutta pienellä varauksella kannattaa suhtautua aina automyyjänkin puheisiin. Myyjän perimmäinen tarkoitus on myydä auto mahdollisimman hyvällä katteella. Kannattaa kysyä Viherkoskelta, että mitä Japanimports ottaa avaimet käteen palvelusta. Mamasanilla on ainakin ollut nettisivuilla hinnasto, jossa on esimerkkihintoja erilaisista paketeista. Sitten vaan tekemään laskelmia, että mitä mikäkin maksaa. Se on yllättävää miten niitä sadan euron seteleitä alkaa menemään kun pelkästään katsastukonttori ottaa maahantuontikatsastuksesta muutaman satasen, tuv paperit taas muutaman satasen, sitten kaikki perushuolto-osat > mm. jakopää, vesipumppu, suodattimet, asianmukaset öljyt +missä kunnossa kaikki muut, kuten jarrut, iskarit ja muut alustan palikat yms. Voihan Englannista saada täydellisellä huoltohistoriallakin varustetun Chaserin, jossa kaikki suuret huollot on tehty, mutta sellaista saa sitten oikein hartaudella etsiä.
joo nyt tuli semmonen että ei saakeli! Huomasin tuossa ku ajan kanssa kävi ajatuksella sitä listaa läpi siitä autosta mitä kimmo minulle ehrotteli, niin että hitsattu perä! Siiä joutuis heti peränvaihto hommiin, eli vähä niinkö tyssäs kiinnostus sitä autua kohtaan!
Jos itse olisin hankkimassa chaseriä, en edes harkitsisi tuontia niin kauan kun suomesta on saatavilla tämmönen yksilö
http://www.nettiauto.com/toyota/chaser/4217337 (http://www.nettiauto.com/toyota/chaser/4217337)
Pysähdyppäs miettimään hetkeksi.
-Tuo auto on ensinäkin uskomattoman pornon näköinen kuvissa. Ja kuten aikaisemmin sanoin, sitä se on livenäkin heidän mukaan jotka sen on nähnyt.
-Ei vaikuta miltään amisviritykseltä, mutta kuitenkin "sopivasti" laiteltu yksilö jo valmiiksi.
-Jakopää rempattu, tulpat ja akku vaihdettu, sekä renkaat uudet. Nämä joutusit varmasti tuontiautossa uusimaan.
-Kilvissä
-E-hyväksytyt valot. Takana taitaa olla alkuperäiset, mutta sinnehän voi heittää ihan mitkää vaa viritykset jos katsastusmies niitä edes huomaa.
Jos ei tuo kelpaa automaattilaatikon takia, niin eikun vaan onnea metsästykseen. Sitä tulet tarviamaan. Sitäpaitsi automaatti on huollettuna näissä vehkeissä oikein sulavasti toimiva ja kestävä laitos. Tottakai manuaali on aina manuaali, mutta ei se maailma siihen automaattiin kaadu. Käy koeajamassa, tulet varmasti rakastumaan.
ylempään kommentoiden niin kyllä kovasti on harkinnassa ja unohdan nyt täysin sen britti chaserin! Mutta että tottakai kaikki vaihtoehdot kannattaa ottaa huomioon nyt varsinkin kun en tunne nuita maahantuonnin vaikeuksia! Mutta juu komea on kampe ja kyselyä olen jo harrastaut! Ja kovasti himottaisi jo päästä ruisailemaan :D ja ostamaan omaksi! Mutta mitäänhän ei saa selville ellei kysele!
Tietysti jos on masokistin vikaa, niin kylhän ne laitteet kannattaa tuottaa tänne ja hoitaa ite rekisteriin. Muistan lopun ikäni kui paljon joutu juttuja pähkäileen kun Aristoni tuotatin esv:n kautta -07/-08 taitteessa... seuraavalla kerralla varmaan ite järkkäisin kaiken ulkomailta lähtien, mut se nyt johtuu tosta mun pää vammasta :icon_biggrin:
Mut jos ei, niin suosittelen ostaan tommosen melkein valmiin pelin suoraan Suomesta. Siinä vaan pääsee niin paljon helpommalla ja halvemmalla. Aikuisten oikeesti :icon_salut:
joo kyllä oot aivan oikiasa täsä asiasa! Ja kyllähän tuota kerkiää sitte joskus wanhempana ja kokemusta keränneenä harrastaa sitä masokismia jos on pakko :D mutta tosihan se on että helpoin ja luultavasti halvempiki tapa on ostaa se auto suomesta nii ei tuu niitä ikäviä yllätyksiä :thumbsup: