Terve vaan!
Tuli tuossa hankittua tuollainen aristo pitkäaikaisen tseidiiem kuumeen helpoitukseksi. Autojäsenhakemuksen olen jo lähettänyt, mutta ajattelin nyt ensihätään kysästä pari (tyhmää?) kysymystä.
1. Mitä jäähdytysnestetä 2JZ pataan kuuluu laittaa? Omassa kipossa näyttää olevan pääasiassa pelkkää vettä. Jäähdytysnesteen hajua hädintuskin haistaa.
2. Tulpat pitäisi vaihtaa. Mitkä ovat käypät tähän?
3. Autoni on tällä hetkellä blitzin catbackia ja apexin filtteriä lukuunottamatta vakio. Perusviriä olisi suunnitteilla. Minkä kokoinen välijäähdytin olisi passeli ariston keulille? Ahtoputket meinasin itse väsätä. Sitten ajattelin boost controlleria. Mimmoinen kannattaisi hankkia? Ja ahdot kannattanee ilmeisesti pitää alle 1bar?
Kaikki neuvot ja vinkit tuohon virittämiseen liittyen ovat enemmän, kuin tervetulleita! Kiitokset jo etukäteen vastanneille!
En ossaa oikiastaan vastata mihkää noista mutta onnittelut hienon auton valinnasta ja tervetuloa voorumeille ! :wave:
Tulpiksi esim. NGK BCPR6ES
Kiitosta!
Sanokaas ny joku aristoa viilaillut tuosta välijäähdyttimen koosta jotakin vinkkiä? Meneekö 600x300x100? Liian paksu?
Boostcontrolleristakin saa antaa vinkkiä.
Tervetuloa sinnullekin tänne.
- Jäähdytysnesteetks käy mikä vaan,mutta jäähdytysjärjestelmän huuhtelu ja punaset longlifet sinne kannattaisi laittaa, kun kumminkin talvellakin ajat niin tislattuvesi ja redline ei käy sulle.
- Tulpiks joko kallis NGK BCPR6EP-11 pitkällä vaihtovälillä tai sitten halpa vaihtoehto lyhyellä vaihtovälillä tuo NGK BCPR6ES
- Tuo apexin AVC-R boostcontrolleri on kuulemma aika näppärä lelu mutta hiukan arvokas
Kumpikaan noista ei NGK sivujen mukaan sovellu 2JZaan? :icon_scratch:
BCPR6ES (http://www.ngk.com/results_fitment.asp?pid=BCPR6ES)
BCPR6EP-11 (http://www.ngk.com/results_fitment.asp?pid=BCPR6EP-11)
Joo ei tässä enää muuta, kuin toi välijäähdyttimen koko ja toi boost controlleri. Krispo se oli toi HKS EVC-S (http://shop.mamasan.fi/product/show/3415/hks/1725/hks-evc-s-boost-controller) josta puhelin silloin.
Lainaus käyttäjältä: arosuzi - 02 heinäkuu, 2012, 06:06:13
Kumpikaan noista ei NGK sivujen mukaan sovellu 2JZaan? :icon_scratch:
BCPR6ES (http://www.ngk.com/results_fitment.asp?pid=BCPR6ES)
BCPR6EP-11 (http://www.ngk.com/results_fitment.asp?pid=BCPR6EP-11)
Joo ei tässä enää muuta, kuin toi välijäähdyttimen koko ja toi boost controlleri. Krispo se oli toi HKS EVC-S (http://shop.mamasan.fi/product/show/3415/hks/1725/hks-evc-s-boost-controller) josta puhelin silloin.
Ei ehkä ngk:n sivujen mukaan, mutta meidän mukaan soveltuu. Nuo perustulpat pelittää ihan siinä missä iridiumit/platinatkin. Vaihtoväli on vaan lyhyempi, ja jotkut tykkää syytää huvikseen satoja euroja tulppiin, jotka toimii ihan samalla tavalla kuin 30€ maksava sarja.
Nuo kaikki elektroniset ahtopaineensäätimet taitaa olla ihan asiansa ajavaa kamaa. Tai ainakaan itse en ole moitteita kuullut mistään. Pääasia kuitenkin, että kannattaa tosiaan kerralla investoida siihen kunnon säätimeen, ja jättää ne turboruuvit väliin. Välillä voi aina bongailla käytettyjä säätimiä täältä foorumilta(ja muilta foorumeilta) edullisesti.
Asia selvä. Juu kyllä nuo platina ja iridium -tulpat on aika tyyriitä. Mimmoista vaihtoväliä ootte pitänyt noilla tulpilla? Eipä oo itte tullu paljoa tulppia vaihdeltua, kun edellisessä pelissä oli vaihtoväli 120tkm.
Lainaus käyttäjältä: arosuzi - 30 kesäkuu, 2012, 11:15:46
Autoni on tällä hetkellä blitzin catbackia ja apexin filtteriä lukuunottamatta vakio. Perusviriä olisi suunnitteilla.
...
Ja ahdot kannattanee ilmeisesti pitää alle 1bar?
Halpaa 400bhp perusviriä:
-Katit pois, decat putki tilalle
-FCD (fuelcut defender) kiinni
(-Ahtopaineensäädin)
"Yleinen" maksimisuositus jdm vakioahtimille on pitää paineet 1,2bar tai alle... toki osa ajelee suuremmillakin paineilla ja kestää. Kattien poisto ainakin jdm Suprassa tahtoo nostaa vakiohukkaportin kanssa maksimipaineet virtaavalla putkella liian suureksi joten rajoitinlaippa esim downpipen jälkeen on tarpeen. 48mm = ~0.9bar, 50mm = 1.0-1.1 bar... jne ja sen jälkeen nosto ahtopaineensäätimellä jos lisää haluaa. Ainakin oma auto aikoinaan twinien kanssa peakkas 2.turbon lähtiessä ahtamaan 1,5bar:n asti ilman rajoitinlaippaa.. toisaalta kuullut että joillain nousee maksimissaan tuonne 1,2 ilman rajoitinta.
Muuta mitä
itse tekisin heti alkuun:
-Perushuollot :)
-Painetesti ettei twinien ohjausletkut / twinien kellot vuoda mistään
-Puolien liittimet, tarkastus, jos murenee --> vaihtoon.
-Ahtomittari jos ei ole vielä ja aiot ahtoja lisätä
Vasta noiden jälkeen alkaisin sorvata sitä matkalaukun kokoista välijäähdytintä sinne keulille / nostamaan ahtoja... ;)
Perushuollot (paitsi tulpat) on jo edellisen omistajan toimesta tehty ja sainkin häneltä vinkkiä noista puolien liittimistä. Ahtopainemittari löytyy autosta.
Hmm en kovin mielellään alkaisi katteja poistamaan, että säästyisin jokavuotiselta katsastusjumpalta. Tiedän kyllä, että todennäköisesti isomman välijäähdyttimen asennuksen jälkeen joudun tähän jumppaan.. Mutta onko tälläinen vakiokatit + ic + paineet 1-1,2bar järkevää?
Miten tuo painetesti suoritetaan?
Lainaus käyttäjältä: arosuzi - 02 heinäkuu, 2012, 14:47:46
Mutta onko tälläinen vakiokatit + ic + paineet 1-1,2bar järkevää?
Jos et decat putkia tuonne laita, tuossa tapauksessa pitäisin ne paineet siellä alle 1.0bar:n. Ja ne varmaan pysyykin koska katit ahdistaa aika sopivasti.
Mutta koska alkup viestissäsi kysyit "... vinkit tuohon virittämiseen liittyen ovat enemmän, kuin tervetulleita!" niin paineillahan näistä koneista ne tehot saadaan :P Jos aiot pitää vakiokatit paikallaan, en kyllä itse välttämättä lähtisi edes tuota uutta välijäähyä edes tuonne sorvaamaan (ainakaan halvinta mahdollista kiinalaista), ellei ole sitten pelkästään ulkonäkösyistä. Veikkaan että oem välijäähy pelittää hyvin noilla <1bar paineilla.
Lainaus käyttäjältä: arosuzi - 02 heinäkuu, 2012, 14:47:46
Miteb tuo painetesti suoritetaan?
kun autojäsenenä
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,12496.msg114154.html#msg114154 (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,12496.msg114154.html#msg114154)
Jees. Täytyy miettiä ja tutkailla sitä decattia. Että miten paha operaatio se on. Jos semmoista sitten sinne alan suunnittelemaan niin mistä niitä decat piippuja kannattaisi alkaa etsimään? Varmaan ihan supraan tarkoitettu palikka sopinee ariston piippuun? Mites muuten ton tomaattiaskin kestävyys perusvireillä?
Kiitoskia hyvistä vastauksista! Varmaan löytyy vastauksia kysymättäkin, kunhan pääsen selaamaan autojäsenille näkyvää foorumia. :)
Lainaus käyttäjältä: arosuzi - 02 heinäkuu, 2012, 15:29:04
Jos semmoista sitten sinne alan suunnittelemaan niin mistä niitä decat piippuja kannattaisi alkaa etsimään?
jos varmasti sopivaa haet, esim whifbitz:ltä
http://whifbitzperformancetuning.co.uk/toyota-aristo-exhausts-down-pipes-c-38_50_691.html (http://whifbitzperformancetuning.co.uk/toyota-aristo-exhausts-down-pipes-c-38_50_691.html)
niiltä löytyy mallit, on sitten autosi vvti koneella tai pre-facelift
ahtopaineen säätimeksi suosittelen hdi ebc-r:ää. ebaysta hdi mittarin kaa jotai alle 200e. helppo asentaa jne! ite oon tyytyväinen kyseiseen kamppeeseen! ;)
Tattista. Ei oo vvti, '94 eli pre facelift.
Täytyykin kattella ebaystä tota hdi kikkaretta.
http://www.ebay.com/itm/HDI-electronic-boost-controller-HDi-EBC-R-DR-SBG-DR-boost-gauge-2012-Hybrid-/230727190923?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35b869898b&vxp=mtr
tuossa linnkki
http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=1642 Tuossa myöskin erittäin kilpailukykyinen boostcontrolleri.
Lainaus käyttäjältä: Decoy_ - 02 heinäkuu, 2012, 19:08:58
http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=1642 Tuossa myöskin erittäin kilpailukykyinen boostcontrolleri.
Tuo vaikuttaa erittäin asialliselta. Hinta ainakin todella kilpailukykyinen verrattuna tuohon hks evc-s vaikka tilaisi ebay:stä.
Kellään kokemuksia kys. laitteesta?
Lainaus käyttäjältä: arosuzi - 30 kesäkuu, 2012, 11:15:46
Terve vaan!
Tuli tuossa hankittua tuollainen aristo pitkäaikaisen tseidiiem kuumeen helpoitukseksi. Autojäsenhakemuksen olen jo lähettänyt, mutta ajattelin nyt ensihätään kysästä pari (tyhmää?) kysymystä.
1. Mitä jäähdytysnestetä 2JZ pataan kuuluu laittaa? Omassa kipossa näyttää olevan pääasiassa pelkkää vettä. Jäähdytysnesteen hajua hädintuskin haistaa.
2. Tulpat pitäisi vaihtaa. Mitkä ovat käypät tähän?
3. Autoni on tällä hetkellä blitzin catbackia ja apexin filtteriä lukuunottamatta vakio. Perusviriä olisi suunnitteilla. Minkä kokoinen välijäähdytin olisi passeli ariston keulille? Ahtoputket meinasin itse väsätä. Sitten ajattelin boost controlleria. Mimmoinen kannattaisi hankkia? Ja ahdot kannattanee ilmeisesti pitää alle 1bar?
Kaikki neuvot ja vinkit tuohon virittämiseen liittyen ovat enemmän, kuin tervetulleita! Kiitokset jo etukäteen vastanneille!
Kyllä siellä pitäisi ihan kunnon jäähdytysnesteet olla, kun muistaakseni -40c oli pakkasenkesto kun pari kk sitten mitattiin.
Samaten kuin nuo alipaineletkut ja kellot on kanssa testattu, pitäisi toimia. Yksi solenoidi piti vaihtaa.
Okei, hyvä että selvensit asiaa :)
Taidan käydä penkissä ennenkuin laitan mitään boostcontrolleria tjms viriä kiinni. Näkee sitten todellisen vaikutuksen.
Esim. motonetissä maksaa se pakkaskestävyysmittari muistaakseni alle 3€. Semmonen kannattaa ehdottomasti hommata ku näiden vanhojen romujen kanssa pelailee. Ja jos jäähdytinnesteiden vaihtoajankohdasta ei ole tietoa, niin kannattaa ne joka tapauksessa vaihtaa. Vanhojen nesteiden takiahan ne järjestelmät juuri ruostuu.
On muute tosissaan fiksun oloinen laitos tuo linkattu ahtopaineensäädin. Maksoin viime talvena käytetystä blitzistä 320€ >:(
hintalaatu suhteeltaan hyvä. itellä ollu jonkun aikaa kiinni ja skulaa niinku pitääkin :) suosittelen. ja voit vetää mittarin&säätimen vaikka konttiin asti. johtoa pirusti mukana. ;) ja kaikki tarpeellinen mukana. :thumbsup:
Mitä mieltä olette tuosta Turbosmartin pneumaattisesta FCD:stä?
LINKKI (http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=1768)
Lainaus käyttäjältä: arosuzi - 03 heinäkuu, 2012, 15:14:00
Mitä mieltä olette tuosta Turbosmartin pneumaattisesta FCD:stä?
LINKKI (http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=1768)
Eikös tuo nyt ole ihan normi kuulajousiventtiili (pienemällä ulostuloreijällä/kuristimella), mikä päästä paineita ohi MAP anturin ? Omaan korvaan ainakin kuulostaa aika pommilta ratkasulta,ohi anturin päästellä paineita. Tiedä sitten noista voi olla toimiva tai voi olla että mäntäpistiäinen iskee helpommin kun elektronisella.
Jos nyt kuiteskin päätät ton hommata, niin laajakaista on sit MUST! Ja lähet pikku hiljaa hakeen aluetta millä et vahingossakaan vedä laihalle...
Okei. Eli tuo turbosmartti jätetään suosiolla ostamatta.
Lainaus käyttäjältä: krispo - 03 heinäkuu, 2012, 22:45:35
Eikös tuo nyt ole ihan normi kuulajousiventtiili (pienemällä ulostuloreijällä/kuristimella), mikä päästä paineita ohi MAP anturin ? Omaan korvaan ainakin kuulostaa aika pommilta ratkasulta,ohi anturin päästellä paineita. Tiedä sitten noista voi olla toimiva tai voi olla että mäntäpistiäinen iskee helpommin kun elektronisella.
Miksi se olisi sen pommimpi ratkaisu päästellä mapin ohi paineita, kuin sörkkiä sähköisesti signaalia? Eikö se ole pikemminkin toisinpäin...
Mikä on se ns. "tuttu ja turvallinen" FCD mitä porukka on näissä käyttäny?
Sais ne autojäsen -statukset jo, että pääsis perehtymään asioihin eikä teidän tarvis ihan jokaista asiaa vääntä rautalangasta mulle :laugh:
Lainaus käyttäjältä: arosuzi - 04 heinäkuu, 2012, 10:38:10
Mikä on se ns. "tuttu ja turvallinen" FCD mitä porukka on näissä käyttäny?
Greddyn tekemä fcd on ainakin toimiva kampe.
Tuohan on loppupeleissä pelkkä elektroninen purkki joka estää ecua näkemästä MAP:n tuottamaa liian suurta volttiarvoa (ts. antaa voltit nousta max fuel cut:n arvoon asti, jos map:sta tulee suurempia arvoja, päästää läpi vain alle fuel cut:n olevaa kiinteää volttiarvoa). Jdm suprassa tuo arvo on n.4.3voltin luokkaa ettei cuttaa. Menekkiä varmaan olisi jos joku sähkötekniikasta enemmän tietävä tekisi noita ihan myyntiin asti, veikkaan että komponentit ei maksa paljoa.
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 04 heinäkuu, 2012, 10:51:44
Greddyn tekemä fcd on ainakin toimiva kampe.
Tuohan on loppupeleissä pelkkä elektroninen purkki joka estää ecua näkemästä MAP:n tuottamaa liian suurta volttiarvoa (ts. antaa voltit nousta max fuel cut:n arvoon asti, jos map:sta tulee suurempia arvoja, päästää läpi vain alle fuel cut:n olevaa kiinteää volttiarvoa). Jdm suprassa tuo arvo on n.4.3voltin luokkaa ettei cuttaa. Menekkiä varmaan olisi jos joku sähkötekniikasta enemmän tietävä tekisi noita ihan myyntiin asti, veikkaan että komponentit ei maksa paljoa.
Varmasti olisi kysyntää ja eikä ne komponentit todellakaan paljoa maksa, noissa purkeissa on kate kohdallaan.
Oisko kellään heittää tuotenumeroa Ariston etupään pyörännavoista? Tietoa hinnasta? Siel on näköjään joku momenttikäsi vääntäny molemmista yhdet kierteet vtuiksi.
Lainaus käyttäjältä: arosuzi - 04 heinäkuu, 2012, 13:53:43
Oisko kellään heittää tuotenumeroa Ariston etupään pyörännavoista? Tietoa hinnasta? Siel on näköjään joku momenttikäsi vääntäny molemmista yhdet kierteet vtuiksi.
Siis pinnapulteista vai? Kohtuu helppo vaihtaa kun tilaa toitsulta niin niissä on ainaskin oikeat boorit, ku vrt. noihin yleismallisiin pitempiin pultteihin... tuppaa oleen tiukkaa vaihtaa niihin.
Mutta tossa olis toi osanumero :icon_salut:
Lainaa43501D BOLT, HUB (FOR FRONT AXLE RH)
90942‑02070 5 $2.73
Yleismalliset makso joku 3€ tsibale joten varmaan marmoritiskille joudut pulittaan jonkun 3-6€/kpl...
Motonetissä 1.80euroa/kpl, no 40-2091, pienellä varauksella, kun on korvikeosasta kysymys.
Jep. Pinnapultteja tarkotin. Kiitosta.
Kertokaas vielä, että kuinka usein loota ja peräöljyt tulisi vaihtaa? Ja mitä litkuja tulisi käyttää?
Lainaus käyttäjältä: arosuzi - 04 heinäkuu, 2012, 18:49:20
Jep. Pinnapultteja tarkotin. Kiitosta.
Kertokaas vielä, että kuinka usein loota ja peräöljyt tulisi vaihtaa? Ja mitä litkuja tulisi käyttää?
Olisko hyvä mainita että sulla on siellä joku aftermarket lukko, ja selvittää mikä siellä on ja onko se kitkalukko,palalukko vai torsen jne. Omaani menee taas kokeiluks redlinen peräöljyt parhaillaan, jos noilla sais tällä kertaa jotain muuta kun 100% lukon.
Laatikkoon normi ATF ?
Perään jos kitkalukko Redline 75w-90 LS tai castrollin vastaavat kitkalukko öljyt ( ei kyllä pitäis mitään olla haittaa torsenissa,palalukossakaan noilla LSD peräöljyillä)
Viisammat voi korjata jos olen väärässä.
Ja ihan Toyotalta sitä ATF:ää laatikkoon, se on ainaki hyvää.
Löytyykö mk2 aristoon oikein mistään välijäähdytin sarjoja? Itsellä olisi tässä kesällä tarkoitus isompaa välijäähyä rakennella keulille, niin sillä arvelin tiedustella että mistä kannattaa kysellä. Melko edullisesti löytyy noita kiinacoolereita ihan yleimallin sarjoina. Jossa olisi muutama mutka, jäähytin, letkut ja klemmarit noin (250e). :toothy10: Tiiä sitten tekeekö niillä sitte mitään :D
Lainaus käyttäjältä: JV - 04 heinäkuu, 2012, 20:55:34
Löytyykö mk2 aristoon oikein mistään välijäähdytin sarjoja? Itsellä olisi tässä kesällä tarkoitus isompaa välijäähyä rakennella keulille, niin sillä arvelin tiedustella että mistä kannattaa kysellä. Melko edullisesti löytyy noita kiinacoolereita ihan yleimallin sarjoina. Jossa olisi muutama mutka, jäähytin, letkut ja klemmarit noin (250e). :toothy10: Tiiä sitten tekeekö niillä sitte mitään :D
Itse ostin -09 www.nengun.com :ista Greddyn bolt on kitin MK2:seen. Ei ollut pahan hintainen. :)
Kyllä siellä perässä on aftermarket lukko. Eikä suurella todennäköisyydellä ole kitkalukko. Pitää aivan älyttömän hyvin. Osaako joku vielä heittää perän ja lootan öljytilavuuden?
Lainaus käyttäjältä: JV - 04 heinäkuu, 2012, 20:55:34
Löytyykö mk2 aristoon oikein mistään välijäähdytin sarjoja? Itsellä olisi tässä kesällä tarkoitus isompaa välijäähyä rakennella keulille, niin sillä arvelin tiedustella että mistä kannattaa kysellä. Melko edullisesti löytyy noita kiinacoolereita ihan yleimallin sarjoina. Jossa olisi muutama mutka, jäähytin, letkut ja klemmarit noin (250e). :toothy10: Tiiä sitten tekeekö niillä sitte mitään :D
Edelläkin jo mainittua greddyn kittiä voisin myös suositella. Hommasin sorkkuun, ja tuo kitti on oikeesti bolt-on. Toisin kuin kiinalaiset, jotka ovat "bolt-on".
http://www.rhdjapan.com/trust-greddy-spec-ls-fmic-kit-jzs161-jza80-2jz-54134 (http://www.rhdjapan.com/trust-greddy-spec-ls-fmic-kit-jzs161-jza80-2jz-54134)
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 05 heinäkuu, 2012, 00:52:24
Edelläkin jo mainittua greddyn kittiä voisin myös suositella. Hommasin sorkkuun, ja tuo kitti on oikeesti bolt-on. Toisin kuin kiinalaiset, jotka ovat "bolt-on".
http://www.rhdjapan.com/trust-greddy-spec-ls-fmic-kit-jzs161-jza80-2jz-54134 (http://www.rhdjapan.com/trust-greddy-spec-ls-fmic-kit-jzs161-jza80-2jz-54134)
Mulla ollu nyt 3kpl kiina sarjoja 3:ssa eri autossa, jokanen sopinu ihan bolt on.
Ootteko löytäneet jostain kiinasarjoja mk1 aristoon?
Ei tuo greddyn spec ls kyllä ole pahan hintainen..
Tuuristaan kiinni. Jotkut kitit sopii, jotkut ei. Siihen päälle vielä kiinaosien laatu, joka myös voi olla joko hyvää, tai sitten ei. Ite sain datsunia rassatessa pari vuotta sitten noista kiinaosista sen verran tarpeekseni, että nykyseen autooni en ole ensimmäistäkään vielä kiinni laittanut. Enkä varmaan tule laittamaankaan.
Paljonko ariston tankissa on tavaraa jäljellä valon syttyessä?
olisko joku 40km verran. Pääsitkö perille?
Selvä! Oli bensamittari jumittanut siihen puolenvalin paikkeille. Valo syttys yhtäkkiä.
Löytyykö tuo O2 sensorin signaali ECU:n navasta 71 tai 72? Katselin tuossa tällaista kaaviota jonka bongasin täältä foorumilta: http://www.mkiv.com/manual/manualtt/terminals_of_ecm/index.html
Meinaan turbotimeri tarvis tuon tiedon ja sitten erillinen seosmittari. Tyhmyyksissä ostin seosmittarin heräteostoksena vaikka olis varmaan laajakaistaan kannattanut tuokin raha laittaa >:(
http://wilbo666.pbworks.com/w/page/37134472/2JZ-GTE%20JZS147%20Aristo%20Engine%20Wiring Pinni 48 isommasta liittimestä, jos siis kysessä MK1 Aristo.
Lainaus käyttäjältä: Wilis - 09 heinäkuu, 2012, 20:26:37
http://wilbo666.pbworks.com/w/page/37134472/2JZ-GTE%20JZS147%20Aristo%20Engine%20Wiring Pinni 48 isommasta liittimestä, jos siis kysessä MK1 Aristo.
Mulla on tuo MK2. liekkö siinä sama sitten? ???
Lainaus käyttäjältä: JV - 09 heinäkuu, 2012, 20:46:58
Mulla on tuo MK2. liekkö siinä sama sitten? ???
Aaa joo osasinpa sen verran itsekkin selailla että näyttäs tuo pinni 12 olevan :) Kiitos kaavion sivusta, tuosta on hyötyä varmasti jatkossa!
Juu pinni 12 B2 liittimestä näköjään :)
Se on tuossa kans nyt ihmetyttänyt muutaman kerran kun hitaassa vauhdissa jarruttaa ja kääntyy samalla oikealle, ei edes ihan linkkuun niin silloin jarruista tehot häviää ja sellainen sähköinen ääni kuuluu jostain konehuoneen puolelta.. ??? Tuo muistuttaa vähän kovempaa jarrutusta kun abs puuttuu peliin niin hieman samantapainen tunne polkimessa.. Vasemmalla kääntäessä tätä ei tapahdu. Tympeä jossain ahtaammassa parkkeeraus tilanteessa kun jarruista tehot äkkiä häviää ja tuntuu ettei auto meinaa pysähtyä :D Sitten kun poljinta ylhäällä käyttää ja uudestaa jarruttaa niin ei enää tee sitä.
Onko muilla tällaista ollut? :o
ABS yksikkö on kuulema uusittu joskus.
Ja aristo on mk2 tosiaan.
Mulla oli sama mut se hävis ku lisäs jarrunestettä.