Noniin laitetaas tännekkin tästä aihe pystyyn ku näyttää olevan monessa ulkomaisessa foorumissa.
Elikkäs mitä mieltä mahdollisesti tulevasta uudesta Suprasta?
Toyota ja BMW yhteistyö ei oikein itteäni miellytä, mutta ohan tää silti ihan törkeen nätti. Hieman vaan ihmetyttää miten tota voidaan alustavien spekulaatioiden mukaan myydä jenkeissä 44k€:n hintaan ja Suomessa yli 100k€..?
Moottori taitaa olla jokatapauksessa kohtuu tehokas oli siellä sit Toyon tai BMW:n kone.
Mutta mutta.. kuitenkin itselle tämä auto menee vakavaan harkintaan jos ja kun Suomeen saakka saadaan. Vaihtaa Getarin tohon sitte ni saa vähän hinnasta pois. Tiedä sitten koska julkastaan. Toyon mukaan viimeistään v. 2017.
Kertokaas mitä mieltä itse.
Parit kuvat vielä.
(http://www.rssportscars.com/photos/cars/2014-toyota-ft-1-graphite-concept/toyota-ft-1-graphite-03-exterior-m.jpg)
(http://www.rssportscars.com/photos/cars/2014-toyota-ft-1-graphite-concept/toyota-ft-1-graphite-09-rear-m.jpg)
(http://www.rssportscars.com/photos/cars/2014-toyota-ft-1-graphite-concept/toyota-ft-1-graphite-11-engine-m.jpg)
(http://www.rssportscars.com/photos/cars/2014-toyota-ft-1-graphite-concept/toyota-ft-1-graphite-25-drivers-side-m.jpg)
Lainaus käyttäjältä: tunsbe - 25 elokuu, 2014, 11:49:47Hieman vaan ihmetyttää miten tota voidaan alustavien spekulaatioiden mukaan myydä jenkeissä 44k€:n hintaan ja Suomessa yli 100k€..?
44ke. Tullin jälkeen 48ke. Alvin jälkeen 60ke. Ja nopsaan vilastuna ~60ke sporteissa tuppaa olla ~40ke autoveroa+alvia, että ihan tontille osuu.
Onkos sulla parempaa tietoa tulevasta motista? Kun monessa lähteessä tohon on puhuttu penarin I4:sta ja hypridisydeemiä.. :(
Lainaus käyttäjältä: Tem - 25 elokuu, 2014, 11:55:51
44ke. Tullin jälkeen 48ke. Alvin jälkeen 60ke. Ja nopsaan vilastuna ~60ke sporteissa tuppaa olla ~40ke autoveroa+alvia, että ihan tontille osuu.
Onkos sulla parempaa tietoa tulevasta motista? Kun monessa lähteessä tohon on puhuttu penarin I4:sta ja hypridisydeemiä.. :(
Jep. 100K€ taitaa olla lähellä. Mikäli ei nyt sitä verouudistusta tule, että autovero poistuis ja rahat kynittäis tietullien ja bensan mukana.
Ja jos tosta omasta getarista vaik 30k€ sais juteltua vaihdossa ni hyvällä tuurilla vois tommosen ostaakkin. Toki sit suoraan jos lotossa voittaa. :)
Motista samaa tietoa ku sulla. Toyota suunnittelee taas korin ja muut mut BMW moottorin. Eli just joku rivi 4 hybridi. Kokonaistehot n. 400hv.
Konsepti autossa 3,5l V6. Jonku videon katoin juutuupissa ni aika kivat murinat oli.
https://www.youtube.com/watch?v=aiQGOGFQ66s
Tuolla on joku reviewi. --> http://www.motortrend.com/future/concept_vehicles/1403_toyota_ft_1_concept_first_look/
http://www.motortrend.com/future/concept_vehicles/1403_toyota_ft_1_concept_first_look/
Lainaus käyttäjältä: tunsbe - 25 elokuu, 2014, 12:05:35Mikäli ei nyt sitä verouudistusta tule, että autovero poistuis ja rahat kynittäis tietullien ja bensan mukana.
Kaipa nuo ehtii vielä monta kertaa muuttaa mielensä, mut näillä näkymin jatkossakin maksetaan omistamisesta, ei käytöstä. :(
http://www.iltalehti.fi/autot/2014082118591446_au.shtml
Nuo etuvalot ei kyllä oikein vieläkään sytytä meikäläistä. On muute aika todennäköstä että tuosta tulee Supra mk5:
18.2.
the Japanese company reportedly filed with the US Patent and Trademark Office last week to renew its 2010 trademark for the name "Supra."
http://www.autoblog.com/2014/02/18/toyota-supra-trademark-renewed/
Toivottavasti ei tule hybridi ::)
Viikko takaperin kun lueskelin tosta niin taisi näistä huhuista varmimmat tällä hetkellä olla, että autoon tulee vähintään 350hv ja moottoriksi olisi suunniteltu I4 hybridia 3 sähkömoottorilla. Muistaakseni puhuttiin, että 1 sähkömoottori auttamassa itse bensamoottoria ja kummallakin eturenkaalla oma sähkömoottori. Mutta tosiaan nämähän suunnitelmat kai voivat vielä muuttua tai eikö nämäkin huhut voi olla ihan tuulesta temmattuja :P
Komea on uusi "supra", tosin itseäni tuo keulan keskellä oleva uloke ei miellytä ollenkaan. Mieluummin keulan ilmeeseen enemmän vaikutteita ISF lexasta.
Moottoriksi olisin odottanut ahdettua 6-sylinteristä, kuten aikaisemmissakin Suprissa on ollut. Toki nämä hybridi hössötykset on nykypäivää, mutta sellaisella kombinaatiolla ei paljon GTR Nissanin kanssa kilpailla.
Tuleeko tämä nyt olemaan sitten joku nelivetoinen härveli?
Hintaahan tälle varmasti kertyy paljon juurikin noiden verojen ja kaiken maailman lisämaksujen takia. Itseltä jää varmasti ostamatta jos ei satu rahapeleistä isoja summia voittamaan, tästä kiitos Suomen verotusjärjestelmän.
Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen konsepti :)
Minusta auto on todella hieno ja mielenkiintoinen, täällä ainakin jäädään mielenkiinnolla odottelemaan! :wave:
Eikös ne autonvalmistajat pikkuhiljaa ole älyämässä, että ei se sähkö sittenkään vaan toiminu. Painetaan siis leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, eli vetyhommiin. Toyotahan se vihreänä on ensimmäisenä päällään menossa näihin http://www.toyota-global.com/innovation/environmental_technology/fuelcell_vehicle/
Vasta ku täälläki tojotan asentajat oppi, et sähköautoissa ei kantsi mennä mitä sattuu ranteen vahvusia kaapeleita ropaamaan, niin kohta pitäs opetella muistamaan, että siellä auton pohjassa olevat säiliöt on sitten aika perkeleen kylmiä, ei kannata paljain näpein hiplata :D
Auton muotoilu on ehkä vähän huomionkipeän yliampuvaa. Hieno se silti on, kieltämättä.
Tuo huhuttu hybriditekniikka herättää epäilyksiä. Painoa siitä tulee aika rankasti väkisinkin lisää. Mielummin näkisin keulilla nykyaikaisen vähäkulutuksisen polttomoottorin, josta irtoaa hyvin tehoa viemään kevyempää autoa eteenpäin kadulla ja radalla. Toisaalta joskus täytyy yrittää isommin harppauksin eteenpäin ja on ihan mielenkiintoista nähdä millaisen paketin Toyota saa aikaan.
Valmistuessaan auto on ja pysyy oman harrastebudjetin ulkopuolella lähes varmasti. Ja jos olis 100k€ laittaa autoon ni enpä tiedä olisiko se auto Toyota... ;)
ihan karmee toi kärsä :( unohdettu mikroaaltouuniin ja sulanu, sit siiä on vielä tommone tyhmä nenä.
sitten se design tiimin "functional sculpting" konsepti kuulosti just semmoselta mainostoimostomiesten tuuleen piereskelyltä. "soitettii välillä trd jätkille ja kysyttii että onx tää iha hyvä tällee vetää tää kaari tähä" ..
Juuri tuollainen pitää konseptin olla. Röyhkeä, kokeilevainen ja rajoja rikkova. Minulla on kova usko siihen, että valmis paketti tulee olemaan kaunis ja sulavalinjainen klassinen urheiluauto.
Sellanen huomio, että bemari ei ole tämän auton kehittämisessä mukana ollenkaan. Eli tämä on erillinen projekti eikä tällä ole mitään tekemistä esmes tulevan bemarin z4:n kanssa. Eikä benarilla oikein mitään olisi tälle projektille annettavaakaan. Hybridiin (ainakaan 4veto) en oikein usko. Toki hankala pysyä kartalla kun huhuja on niin paljon näistä uusista toipotan urheiluautoista. Supran ja lexan rc-f:n lisäksi huhuillaan uudesta pienestä FR coupesta sekä mr2:sen seuraajasta. Voi olla että tästä syystä mediassa menee eri projektit lahjakkaasti sekaisin.
Kyllä myisin mk4 pois ja ostaisin tuon jos olisi mahdollista :) Toivottavasti nyt tulee enmmän kavioeläimiä kuin tuon vaivaiset 350-400 :o
Ainut mitä odotan, on kuka tekee ensimmäisenä 2jz swapin tollaseen ;D
Lainaus käyttäjältä: LVA - 26 elokuu, 2014, 08:34:49
Eikä benarilla oikein mitään olisi tälle projektille annettavaakaan.
Paitsi ahdettuja kutos koneita? Niistä on bemarilla kuitenkin aika paljon enemmän viime vuosilta kokemusta, kuin toyotalla.
joo ja ku kattoo noita drive networking uuden M3 testejä niin ilmeisen hyviä tupla-ahdettuja kutoskoneita ..
Aika selkeästi F1 vaikutteinen auto. Tohonhan sopis oikein mainiosti sama kone kuin Lexus LFA:han eli ne formula peruja olevat V10 koneet tms.
Todella upea konsepti, todellisuudessa käy samoin kuin gt86en eli tuskin tulee lähellekään noin räväkän näköinen tuotantomallista. Neliveto ois naurettava idea ja hybridi shitti. Mielestäni tuossa pitäisi olla takaveto ja bemarin 3l twinturbo kutonen! Veikkaan että hinta on nissan gtr luokkaa.
tonnehan vois sovittaa centyryn v12 konetta tuplaturboilla :-) vois olla aika sopiva
Jos niiq sanoisin oman mielipiteen niin sen pitää olla toyota moottoria myöten. Ilman mitään hybridipiiperrystä ja rehellisesti takaveto. Moottorina kuutosesta ylöspäin.
jos bmw:n koneella tulee niin se on bemari minulle.
kuten se takavetoinen subaru... on subaru.
Se ei ole toyota jos ei runkonumero ala JT1/2/3 tai KE/TA/MA jotain :-)
Lainaus käyttäjältä: miklaher - 26 elokuu, 2014, 23:09:59
Jos niiq sanoisin oman mielipiteen niin sen pitää olla toyota moottoria myöten. Ilman mitään hybridipiiperrystä ja rehellisesti takaveto. Moottorina kuutosesta ylöspäin.
jos bmw:n koneella tulee niin se on bemari minulle.
kuten se takavetoinen subaru... on subaru.
+1
Kylläpä bmw nostattaa kohua. Bmw tais auttaa toyotaa 2jz-gtekin suunnittelussa. Jos en nyt aivan hukassa ole.
Lainaus käyttäjältä: agumi - 27 elokuu, 2014, 09:02:40Bmw tais auttaa toyotaa 2jz-gtekin suunnittelussa.
Jotain lähdettä tälle?
Jossain getarin lehdessä joskus oli joku Zoui:n nelos koppanen ja siinä ainakin puheli
Et 2jiizetaa olis ollu myös natsit suunnittelemassa.tiedä sit.
Oma veikkaus et kaikki sekottaa vaan koneen suunnittelijan ja getrakin suunnittelijan.
Noo jotain saksalaisten tekemään siellä kait on. Wikipedia("luotettavin")
The 2JZGTE, is regarded as Toyota's most famous engine.Development of the 2JZ-GTE was outsourced to German engineering firm, Johann A. Krause Maschinenfabrik GmbH, for refinement to meet production car homogolation requirements set forth by the former All-Japan Grand Touring Car Championship.
The engine's original intended use was to power the Toyota Aristo.
http://www.supraforums.com/forum/showthread.php?510092-2JZ-GTE-german-made
tuolla myös jotain puhetta että getrackin laatikko ois myös
Lainaus käyttäjältä: agumi - 27 elokuu, 2014, 10:34:07Noo jotain saksalaisten tekemään siellä kait on. Wikipedia("luotettavin")
Wiki on aina hyvä lähde, itekin keksiny sinne katsastusystävällistä tietoa.. :D
Ei löydy kauheasti juuhanin 2jz-innovaatioista juttua, paitsi toi yks sama kopypaste. Bemarifoorumilla taas mainittiin näin:
"Johann A. Krause Maschinenfabrik GmbH had far more to do with assembly of the prototype 2JZ-GTE than they did with the actual design and development of the 2JZ-GTE. but that quick and detail-lacking fact from Wikipedia might just be enough to make the ignorant fools on that other forum believe that the 2JZ is actually a Bavarian built motor"
http://www.bimmerpost.com/forums/showpost.php?s=8abdb0e5d868652e8ffe75083e6623e0&p=6059424&postcount=21
Jäädään odottelemaan tuleeko jostain ihan oikeaa tietoa asiasta. :)
Juu, voi olla että oon väärässä, joskus ihan ku tästä ois väitelty tälläkin foorumilla, ei ainakana löytynyt kun parturiajan selas ja yritti ehti :D
Kaivelin pikaisesti internetistä, että yksi saksalainen kaveri kysyi asiaa itse yritykseltä "Johann A. Krause Maschinenfabrik Gmbh" nykyinen "ThyssenKrupp Krause GmbH" ja vastasivat ettei heillä ollut asian kanssa mitään tekemistä!
HUOM. Lainaus käännetty google translatella saksasta englanniksi.
LainaaPrivate interest I am looking for specific information: Was the Johann A. Krause Maschinenfabrik Gmbh involved early 90s in the construction of engines for Toyota end of the 80 /? I am particularly interested in whether the Gmbh was involved in the construction of engines of the 2JZ-series (Reihensechyszylinder, 3 ltr capacity), which were used in various vehicles from Toyota and Lexus.
I would be very grateful for this information!
With best regards,
Paul *******
And today also flux get an answer
Dear Mr ********,
Johann A. Krause Maschinenfabrik GmbH was not involved in the construction of these engines.
With best regards
Martina Löchelt
Business Development
Public relations
ThyssenKrupp System Engineering
ThyssenKrupp Krause GmbH
A company of ThyssenKrupp Technologies
Richard Taylor-Str. 89
D-28777 Bremen
.: Tel +49 (0) 4 21/68 88-11 71 Fax: +49 (0) 4 21/68 88-10 99
E-mail: [EMAIL] martina.loechelt@thyssenkrupp.com [/ EMAIL]
Linkki keskusteluun: http://www.mkiv.de/forum/beitraege//welches-fahrwerk-kaufen//2/
Eihän tämäkään nyt mitään 100% varmaa tietoa ole kun aikaa on jo kehityksestä lähes 30 vuotta, mutta ensimmäinen aito tieto jossa on lähde, eikä vain huhupuheiden perusteella muodostettua "tietoa".
Lainaus käyttäjältä: Tem - 27 elokuu, 2014, 11:02:42
Wiki on aina hyvä lähde, itekin keksiny sinne katsastusystävällistä tietoa.. :D
Jos se on netissä, se on totta :evil5:
Supran kohalla wikissä on vieläkin mun jutut. Tottako :icon_scratch:
;D ;D
Lainaus käyttäjältä: Atte.V - 26 elokuu, 2014, 12:18:15
Paitsi ahdettuja kutos koneita? Niistä on bemarilla kuitenkin aika paljon enemmän viime vuosilta kokemusta, kuin toyotalla.
Ykskään ahdettu kutoskone bemarilta ei kelpaa SUPRAn konepellin alle, ei niissä yksinkertaisesti ole tarpeeksi viripotentiaalia. Asianlaita olisi eri, jos bemari antaisi Toyotan ropeltaa koneen sisuskalut mieleisekseen samallalailla mitä toipotta teki GT86:sen kanssa. Tähän skenaarioon en usko. Subaru kun oli tavallaan pakotettu tähän järjestelyyn. Kuvaavaa on se, että taitaa tosta gt86:sen motista saada järkirahalla tehoa enemmän (tai ainakin saman) ja luotettavammin ulos kuin benarin n54 (vai mikä lie onkaan) motista... Siis siellä missä lainsäädäntö ei hommia rajoita >:D
M3/M4 on liikkunut jo pitkään ihan muilla moottoreilla kuin rivikutosilla.
Lainaus käyttäjältä: emk67 - 27 elokuu, 2014, 17:47:31
Jos se on netissä, se on totta :evil5:
Supran kohalla wikissä on vieläkin mun jutut. Tottako :icon_scratch:
;D ;D
haha joo itekki laitoin ton "luotettavin" :D
Vähän off topikkina ehkä mutta tiedättekös yhtään että mitä noi toyotan moottorit on oikeasti alunperin olleet ? Nykyiset moottorit pitäisi perustua noihin vanhoihin moottoreihin.
Lainaus käyttäjältä: LVA - 27 elokuu, 2014, 18:18:56
M3/M4 on liikkunut jo pitkään ihan muilla moottoreilla kuin rivikutosilla.
Vaan eipä liiku enää uudet. Uusi M3 on 3 litranen rivi kuutonen kahdella turbolla. 431hv/550nm vakiona ja tuskin se nyt ihan heti laukee jos ahtoja vähän nostaa yms.
Lainaus käyttäjältä: Atte.V - 27 elokuu, 2014, 22:55:09
Vaan eipä liiku enää uudet. Uusi M3 on 3 litranen rivi kuutonen kahdella turbolla. 431hv/550nm vakiona ja tuskin se nyt ihan heti laukee jos ahtoja vähän nostaa yms.
Katoppas perkelettä, olet oikeassa! Katsellaan miten paljon tehoa ulkomaan ihmiset noista moteista ottaa.
Lainaus käyttäjältä: LVA - 28 elokuu, 2014, 12:29:12
Katoppas perkelettä, olet oikeassa! Katsellaan miten paljon tehoa ulkomaan ihmiset noista moteista ottaa.
Ja noi 335 yms koneet on jo pitkään olleet turbo kutosia ja niitä löytyy aika paljon viritettyinä. Nopeen googletuksen perusteella kestävät myös ihan hyvin voimaa.
LainaaThe Vargas +-730whp 335i is on stock internals.
Bemarien koneet on kyllä viime vuosina menneet juuri oikeaan suuntaan. Ihan samaa ei voi sanoa toyotista. Toivottavasti supra tuo muutoksen tähän.
Ei muutakuin ideaa/ehdoitusta toyotalle että potkii sen pokemon sukupolven helvaan sieltä ja ottaa vanhat ralli/kilpa/ vanhan kunnon kaartin käyttöön niin johan alkaa tulemaan kunnon koneita autoihin. Ihan vaan vinkkinä että toyota ei ole tehnyt oikeita henkiöauton moottoreita kuin vasta 90 luvulla. Vanhemmat moottorit on joko teollisuuus/trukki/kuorma auto moottoreita tai kilpakäyttöön suoraan suunniteltuja moottoreita.
Jos tähän tulisikin se bemarin kone, niin miten mahtaisikaan suomalaiset auto-ohjelmat suhtautua. Näissä tuntuu olevan trendinä, se että verrataan kuinka paljon auto muistuttaa saksalaista vastaavaa, sen sijaan että sanotaan asiat niinkuin ne ovat (lue: top gear tyyliin). Tämä saa epäilemään ohjelman puolueellisuutta, ja juontajan/tiimin ammattitaitoa. Meinaan ettei puolueettomaksi tarkoitetussa ohjelmassa tarvitse välttämättä tuoda omia perversioitaan niin hanakasti esille.
Ite kans toivon et löytyis toyotan oma kone, ja mieluiten yamahan virittämänä, mut kyllähän mulle myös Morganin Aero8 kelpais vaikka siinäkin on Bilteman kone.
Lainaus käyttäjältä: snow90 - 30 elokuu, 2014, 12:14:00miten mahtaisikaan suomalaiset auto-ohjelmat suhtautua
Oikeesti? Ketä kiinnostaa.. :D :D
Lainaus käyttäjältä: Tem - 30 elokuu, 2014, 12:31:00
Oikeesti? Ketä kiinnostaa.. :D :D
Meil on kuule työmaal semmosii kavereit, jotka ostaa auton sen mukaan miten paljon kyseistä mallia on myyty. Samat sällit sit selittää miten edellisillan ajoneuvoksen mukaan tää on nyt parempi ku toi. Hetken pääst kysytää mistä se öljytikku löytyy, ja kun se viimein löytyy niin mistä saa pidemmän, kun ei enää yllä öljyihin asti. Ala nyt semmosen kaa keskustelee vakavasti.
Lainaus käyttäjältä: snow90 - 30 elokuu, 2014, 13:54:38Meil on kuule työmaal semmosii kavereit, jotka ostaa auton sen mukaan miten paljon kyseistä mallia on myyty. Samat sällit sit selittää miten edellisillan ajoneuvoksen mukaan tää on nyt parempi ku toi. Hetken pääst kysytää mistä se öljytikku löytyy, ja kun se viimein löytyy niin mistä saa pidemmän, kun ei enää yllä öljyihin asti. Ala nyt semmosen kaa keskustelee vakavasti.
Mahtuuhan maailmaan tota porukkaa, joitten mielestä autorankingit tehään sen mukaan, miten Petsku mahtuu istumaan takapenkillä. Miks niitten kanssa ees pitäis keskustella vakavasti, ku ne tietää jo keskustelemattakin, et kaikki harrasteautot on epämukavia ja kalliita ja aina rikki. :D
Itse asiassa eräällä suomalaisella autolehdellä oli yks kriteeri se että miten niiden testimies mahtu autoon istumaan :D eli vakavaa oli
Olikohan se tekniikan maailma missä oli maastureita vertailussa niin land cruiseria haukuttiin siinä jostain, olikohan ne tehot, joidenkin mukavuusjuttujen puute (mukiteline) ja kankee kaupungissa.
Maasto-ominaisuuksissa se vei muistaakseni voiton kaikista ...
Silti oli listan viimeinen. Kaippa se hifi/mukavuus/jne.. on maastoauton tärkeimmät.
Lainaus käyttäjältä: miklaher - 01 syyskuu, 2014, 23:55:01
Olikohan se tekniikan maailma missä oli maastureita vertailussa niin land cruiseria haukuttiin siinä jostain, olikohan ne tehot, joidenkin mukavuusjuttujen puute (mukiteline) ja kankee kaupungissa.
Maasto-ominaisuuksissa se vei muistaakseni voiton kaikista ...
Silti oli listan viimeinen. Kaippa se hifi/mukavuus/jne.. on maastoauton tärkeimmät.
Sikäli onnistunut vertailu, että harva taitaa Suomessa ostaa uutta Land Cruiseria maastoautoks? Tuolla ne näyttää pyörivän liikenteen seassa. :)
Aika monella hevos harrastajalla on uusia landcruisereita ajossa ja missä niillä ajellaakaan ? monesti aika paskasissa paikoissa yms huonoissa :-)
mutta joo. Voisi toyota hieman miettiä että ostajia on muillekkin autoille kuin lähinnä anjoviksille ja priiuksille.
Ja että jos oikeasti meinaavat urheiluautoa niin tekisivät sen sitten japanissa ja japanilaisilla osilla ja että sellaisen joka ei venähdä johonkin LFA luokkaan että ei myydä kuin rajoitettu erä ja hinta huhhuh ja oksat pois.
TAI että tekisivät vaikkapa ihan OIKEAN "AE86" retroversion rivikoneella :D
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 02 syyskuu, 2014, 23:29:02Aika monella hevos harrastajalla on uusia landcruisereita ajossa ja missä niillä ajellaakaan ? monesti aika paskasissa paikoissa yms huonoissa :-)
Ja nekö sitten haluaa tehottoman kankean kopin, kun eivät ikinä aja muuta ku mettässä? :-)
Sen vertaa vähän noita uusia on rekisteröity koko maahan, et tuskin niitä oikeasti edes hevos harrastajilla on niin monella..
Lainaus käyttäjältä: Tem - 03 syyskuu, 2014, 06:05:52
Ja nekö sitten haluaa tehottoman kankean kopin, kun eivät ikinä aja muuta ku mettässä? :-)
Sen vertaa vähän noita uusia on rekisteröity koko maahan, et tuskin niitä oikeasti edes hevos harrastajilla on niin monella..
:sign10: :happy1:
Lainaus käyttäjältä: Atte.V - 28 elokuu, 2014, 13:30:45
Ja noi 335 yms koneet on jo pitkään olleet turbo kutosia ja niitä löytyy aika paljon viritettyinä. Nopeen googletuksen perusteella kestävät myös ihan hyvin voimaa.
Bemarien koneet on kyllä viime vuosina menneet juuri oikeaan suuntaan. Ihan samaa ei voi sanoa toyotista. Toivottavasti supra tuo muutoksen tähän.
Jos nyt netin luotettavaan maailmaan tässä paneudutaan niin aika monet noista bemarin moteista on luokkaa 400hp+ poislukien tuo vargasin dunoqueen. Se on paljon tehoswoimaa, mutta ei riittävästi Supran nokalle. Voisin melkein varmaksi sanoa että uudessa Suprassakin on virivaraa ihan riittävästi. Bemun rivi6 motit rakennetaan siten, että ne on taloudellisesti järkevä asentaa 1-sarjan keulille, ei sellainen moottori oikein pärjää ominaisuuksiaa kun vertaillaan 7m tai 2jz moottoreihin. Enkä oikein usko että M3:sen moottoriakaan ne Toyotan käyttöön antaa. :( Tämä puhe siis tulee miehen suusta jota suuret hp-luvut ei kiinnosta, mutta ymmärrän kyllä hyvin että juuriaan pitää kunnioittaa--->uudenkin Supran pitää siis pystyä modattuna kiusaamaan super/hyperautoja. Muuten menee maine.....
Nuo uudetkin LC:t olisi kyllä ihan täydellisiä käyttöautoja. Harmi vaan kun hinta karkaa uutena niin vitun korkealle. Jännä huomio on se, että niissä maissa jossa LC:n voi ostaa ilman veroja (esmes Australia) niin käytettyinä niiden hinnat on aivan järkyttävän korkeita. Kyl ne vaan edelleen on oikeeseen käyttöön tehtyjä.